Šta je novo?

Metro

I meni je logično da metro pređe tu preko reke jer je nekako najviše u centru novobeogradskog priobalja, a neposredno je povezan sa Slavijom kao jednim od glavnih saobraćajnih čvorišta (to će verovatno uvek i ostati, samo bi je trebalo rasteretiti). Da li taj stari plan podrazumeva da metro ne bi išao u samo središte grada (Trg i Knez)?
 
Koliko znam svaka mreza metroa koja je planirana imala je i liniju koja je išla prema kalemegdanu. Na jznoj strani bilo je razlika. Po nekim planovima metro bi išao prema Vozdovcu a po nekim prema Banovom brdu. Šta će na kraju ispasti i kada - Bog sami zna.
 
jelenabg":21li5sly je napisao(la):
Da li taj stari plan podrazumeva da metro ne bi išao u samo središte grada (Trg i Knez)?
Linija 1 bi prolazila kroz Terazije. Sa budućeg mosta trasa bi se nastavljala u tunel koji bi počeo pored Kameničke ulice. Linija 2 bi išla od Kalemegdana kroz Trg. Obe linije bi se spajale kod Skupštine.
 
dedinje":36mkihoa je napisao(la):
Čuo sam daje Đilas za metro koji bi išao ispod Nemanjine i prešao preko budućeg mostakoji će se nastaviti na ulicu Zorfana Đinđića. Ovo je mnogo bolje rešenje nego da metro ide preko Brankovog mosta. Negde sam video i to je dobro, da je oko zel st. i Korunovićeve pošte, koja će biti obnovljena, planiran veliki saobraćajni prsten u čijoj sredini će biti stara stanica i obnovljena pošta. Zrakasto od topg prste ići će Savska (trasa ka stanici) i Savska (trasa od stanice), Nastavak Nemanjine koji će ići ka novom mostu (metro pod zemljom) zatim nova proširena Karađorđeva ulica, Balkanska i na kraju Nemanjina ka Slaviji
U st BG metro će ići pod zemljom a na novom ne po površini zemlje već na stubovima (vidi slike Borisov post 109. Putovanje metroom koji je na stubovima izvanredno je prijatno, izugradnja stubova je mnogo jeftinija od kopanja tunela a dobija se slobodan protor na površini tla kao da je građen teški metro.
Јел може неки извор за овакве Ђиласове изјаве, било би занимљиво видети шта је тачно рекао. Било у неким новинама, на телевизији, где? Све што ја знам је да је негде у кампањи онако необавезно (као да градски политикоси икада кажу нешто што их касније обавезује :rolleyes:) рекао :blah: да би требало да иде ”испод земље” (а била је и она прича ”Беовоз је већ као метро само да га мало оперемо” :rant:) а ово све остало је списак лепих жеља из 1976...
 
Мислим да смо добили одговор на то какав метро Ђилас хоће да изгради...

”, а почеће и пројектовање метроа”
http://www.politika.co.yu/rubrike/tema-dana/Dragan-Dilas-novi-gradonachelnik-Beograda.sr.html
http://www.rts.rs/page/stories/ci.html?view=story&id=12148&sectionId=1

... другим речима, руке се неће прљати земљом наредне 4 године. То је најлакши метро :)

Заиста, има ли ичега што ”забринути грађани” могу да учине по овом питању... или икога/ичега другог што би променило стање ствари? Не могу да верујем да ћемо још четири године свирати у празно на овој теми... :grand: :bash:
 
Listu vise treba gledati kao pomoc u planiranju boljeg gradskog prevoza u bg-u, nego kao neku pravu listu.
 
Djordje":1w9a4fr1 je napisao(la):
Мислим да смо добили одговор на то какав метро Ђилас хоће да изгради...

”, а почеће и пројектовање метроа”
http://www.politika.co.yu/rubrike/tema-dana/Dragan-Dilas-novi-gradonachelnik-Beograda.sr.html
http://www.rts.rs/page/stories/ci.html?view=story&id=12148&sectionId=1

... другим речима, руке се неће прљати земљом наредне 4 године. То је најлакши метро :)

Заиста, има ли ичега што ”забринути грађани” могу да учине по овом питању... или икога/ичега другог што би променило стање ствари? Не могу да верујем да ћемо још четири године свирати у празно на овој теми... :grand: :bash:
Zabrinuti gradjani bi mogli da organizuju neke originalne forme protesta, na primer da svako uzme lopatu u ruke, i da pocne da kopa na mestima gde su predvidjene stanice... :rant::laugh: Onda bi nas valjda ozbiljno shvatili
 
Онда ископају нова археолошка налазишта и све то буде и корисно копање:)
 
Treba im platiti da prekinu da pricaju o tome. Teski metro je pogresna stvar, Beogradu vise od toga treba jos 4-5 mostova i i da se preko tih mostova povezu tramvaji,trole i busevi.

Manje bi kostala izgradnja svega toga nego jedna linija metroa.
 
Nema tih mostova, petlji, prstenova i puteva koji mogu rešiti saobraćajne probleme jednog milionskog grada kao što to rešava metro... Kad bude metroa, neće biti potrebe za toliko autobusa i automobila, a samim tim ni za toliko mostova... Ko je blesav da ide u gužve kolima, da se cima gde će da se parkira, i za sve to potroši 3 puta više vremena nego da je seo na metro... Još kad gorivo poskupi... Metro nema alternativu...
 
miki00":3ibn0jr4 je napisao(la):
Treba im platiti da prekinu da pricaju o tome. Teski metro je pogresna stvar, Beogradu vise od toga treba jos 4-5 mostova i i da se preko tih mostova povezu tramvaji,trole i busevi.

Manje bi kostala izgradnja svega toga nego jedna linija metroa.
Pokusaj sam da uradis jednu vrlo jednostavnu cost-benefit analizu ta dva predloga, pa ako budes bio objektivan u tome videces da metro donosi mnogo vise koristi gradu i gradjanima nego 4-5 mostova preko kojih ce da sipce tramvaji, autobusi, trolejbusi i kola.
 
shmeksi":3amh8rgu je napisao(la):
miki00":3amh8rgu je napisao(la):
Treba im platiti da prekinu da pricaju o tome. Teski metro je pogresna stvar, Beogradu vise od toga treba jos 4-5 mostova i i da se preko tih mostova povezu tramvaji,trole i busevi.

Manje bi kostala izgradnja svega toga nego jedna linija metroa.
Pokusaj sam da uradis jednu vrlo jednostavnu cost-benefit analizu ta dva predloga, pa ako budes bio objektivan u tome videces da metro donosi mnogo vise koristi gradu i gradjanima nego 4-5 mostova preko kojih ce da sipce tramvaji, autobusi, trolejbusi i kola.
apsolutno!

u parizu ili londonu, gradovima sa najrazvijenijim mrezama metroa u svetu, iz bilo kojeg u bilo koji drugi deo grada mozes stici za maximalno 40 minuta, ukljucujuci i prigradska naselja. dok u beogradu koji je nekoliko puta manji o tako necemu, narocito u spicu, mozes samo da sanjas.

nek se i nema para trenutno, ali treba poceti, dugorocno planriati, stedeti, pa makar dobili metro tek za 20-30 godina

metro, i to taj tzv teski, jedini je pravi nacin resavanja javnog gradskog prevoza. sve ostalo je krpljenje.
 
Mrkonjić: Koridor 10 za dve godine
28. septembar 2008. | 00:31 | Izvor: Politika, Tanjug
Beograd -- Srbija mora da završi Koridor 10 do 2010. godine, pre nego što Rumunija i Bugarska sagrade konkurentski Koridor 4, izjavio je Milutin Mrkonjić.


Milutin Mrkonjić (Beta, arhiv)
"Ako propustimo tu šansu, kamioni iz Turske će radije da kruže 300 kilometara preko Koridora 4, jer imaju samo jedan granični prelaz za ulazak u EU. Ulog je velik. Povoljan geografski položaj nam ide naruku, a na nama je da to iskoristimo", rekao je ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić u intervjuu Politici.

Podsećajući da je Evropska unija još devedesetih godina označila Koridor 10 kao najperspektivniju saobraćajnu vezu Evrope i Azije, on je dodao da "nažalost, do sada nije bilo političke volje i podrške da Srbija iskoristi prednost tog putnog pravca, a da ne govorimo da nisu iskorišćena čak ni sredstva koja nam je nudila EU".

Mrkonjić je rekao da smatra velikim uspehom to što sadašnja vlada shvata značaj Koridora 10, ali je naglasio da neće više biti ministar ako taj posao ne bude pod njegovim vođstvom, jer niko ne može da ga uradi bolje od njega.

Govoreći o novcu koji je potreban za završetak Koridora 10, on je precizirao da je "za autoput potrebno oko 1,7 milijardi evra, koji će biti usmereni u izgradnju autoputa od Niša do Dimitrovgrada, deonicu od Leskovca do makedonske granice i levu traku Horgoš - Novi Sad.

Železnica zahteva ulaganja od oko 4,6 milijardi evra, ali tek kada završimo projekte znaćemo o kojoj sumi je reč".

Na pitanje da li bi on lično prihvatio najnoviju Alpininu ponudu za sporazumni raskid ugovora, Mrkonjić je rekao da bi to učinio jer automatski oslobađamo autoput Horgoš - Novi Sad za gradnju.

"Oni sada nude da uđu u koncesiju za pun profil autoputa od Ostružnice do Lajkovca i dalje poluautoput do Čačka. Pošto izgradnja košta oko 800 miliona evra, lično bih im dao tu deonicu pod koncesiju. Traže da im platimo i 35 miliona evra za troškove, u koje su verovatno uračunali i garanciju", objasnio je ministar.

Govoreći o svom predlogu da se ponovo uvede taksa od tri odsto za Beograd, koja je postojala i devedesetih godina, on je rekao da su ga "Beograđani dočekali na nož, ali su ga u unutrašnjosti pozdravili".

Mrkonjić je objasnio da bi novac iz takse uložio, pre svega, za završetak obilaznice oko Beograda, na kojoj će 15. oktobra biti otvorena deonica od Ostružnice do Orlovače, gde se spaja sa Ibarskom magistralom, a zatim ide metro.

"Niko ne zna da u pretpristupnim fondovima EU ima 480 miliona evra namenjenih za to. Unutrašnji magistralni prsten bi koštao znatno više od metroa za koji je potrebno milijardu evra", rekao je Mrkonjić.

Ističući da bi budući metro most preko Save u nastavku Nemanjine ulice automatski rasteretio saobraćaj sa Gazele, preko koje dnevno prođe 160.000 vozila dnevno, on je upozorio da je to "najopterećeniji most na svetu".
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=09&dd=28&nav_category=206&nav_id=320905

Kao što vidite iz zadnje rečenice čovek priča o metro mostu u Nemanjinoj a to je teški metro :gobb:
 
aha... valjda ce biti nesto od toga, al zasto cemo onda graditi onaj most preko ade? zamisli da dobijemo i jedno i drugo :grand: ;)
 
Misliš i laki i teški metro :shok:
Vau pojeo bi sve loše što sam napisao o gradskoj vlasti,ma i monitor sve...
 
^^ mislio sam na most i metro... to je jako malo verovatno, skoro veoma nemoguce tokom sledeca pa i dva mandata...jedino ako mrkonjic stvarno nije cudotvorac...a most ce poceti da se gradi uskoro, valjda...samo da ne bude "pocela zima, cekamo prolece". Pa onda do proleca vlast odluci da gradi metro, pa projektovanje jos dve tri godine, pa taman da pocne neko nevreme, pa neko odluci most.... i tako u krug
 
Deo intervjua Dragana DJilasa datog za "Vecernje Novosti", 16.10.2008:
Na spisku prioriteta prvo mesto zauzima rešavanje najveće beogradske boljke - saobraćajnog kolapsa. Tokom naredne četiri godine postaviće temelje metroa, završiti most, otvoriti nekoliko novih škola i obdaništa i dva doma zdravlja, najavljuje Dragan Đilas
* Javnost je godinama podeljena oko izgleda budućeg metroa. Da li će se posle 30 godina početi sa gradnjom metroa ili lakog šinskog sistema?
- Beograd mora da dobije nezavisni šinski sistem pod zemljom, a po pitanju izgleda vagona i napajanje gledaćemo da prođemo što jeftinije. Projekat metroa završićemo sledeće godine, a onda će početi i radovi. Vrlo brzo ćemo doneti odluku koja je trasa metroa, jer ne želim da to bude samo linija od Novog Beograda do Vukovog spomenika, već da u isto ili približno vreme počnemo i radove na drugoj liniji od Pravnog fakulteta, preko Prokopa, ka Banovom brdu. Metro ne pravi jedna generacija i takav projekat većinski mora da finansira država, a grad će učestvovati izdavanjem obveznica ili kredita sa dugim rokom otplate i grejs periodom.

 
Hm, obe vesti su pozitivne, treba ga vise pritiskati da vidimo sta se konkretno desava sa tim AKO se ista desava... Mislim da mi kao zajednica mnogo mozemo da pomognemo u ubrzanju realizacije.
Ocekujem objavljenje metro plana posle Nove Godine i raspisivanje tendera u prolece da bi pripremni radovi krenuli na leto.
 
jovanovm":6mi9jivt je napisao(la):
Hm, obe vesti su pozitivne, treba ga vise pritiskati da vidimo sta se konkretno desava sa tim AKO se ista desava... Mislim da mi kao zajednica mnogo mozemo da pomognemo u ubrzanju realizacije.
Ocekujem objavljenje metro plana posle Nove Godine i raspisivanje tendera u prolece da bi pripremni radovi krenuli na leto.
Prerano, vidis da je zadao rok do kraja mandata da udari temelje. Iskreno, nesto ne verujem da cemo u naredne 4 godine i te temelje videti. Voleo bih da gresim.
 
@jovanovm to sto ti kazes je samo teoriski moguce jel izrada jednog tako ozbiljnog projekta zahteva dosta planiranja i vremena. Pozitivno je ovo sto je izjavio ali to je za sada samo izjava i nista vise ali opet u pozitivnom smeru. Mislim da vecina nas nije imala primedbu na tip vozila tj kapacitet vozila i brzinu koliko na to da sistem bude potpuno nezavistan o cemu je on i govorio sto smatram velikim napretkom.
Za mene bi uspeh bio i da na kraju mandata krene izgradnja i ako to sada izgleda dosta daleko ili im mozda ostavljam previse rezerve
 
Ako se pod hitno ne krene u realizaciju metro-a, ne znam kako će gradska vlast opravdati haos na BG ulicama,uostalom zbog svetske krize javni radovi su jedino što država može da uradi! a ne znam zašto se već ne nabave beovoz nove garniture i eto nam prve linije metroa,jer bar pola nbg bi stizalo do grada i obrnuto tom linijom ako bi išla na 10-15 min u intervalima .Na toj liniji, nedavno sam se vozio od vuka do bg-a i bio šokiran za koliko se minuta stiže od Vuka do NBG-a :gobb: Neverovatno je da takav potencijal je neiskorišćen!
 
^^ druze sta mislis o cemu mi trubimo ovde vec toliko vremena. ne mogu grad i ZS da se dogovore oko Beovoza i to je veliki problem. Nije samo novac u pitanju.
 
Vrh