Mrkonjić: Koridor 10 za dve godine
28. septembar 2008. | 00:31 | Izvor: Politika, Tanjug
Beograd -- Srbija mora da završi Koridor 10 do 2010. godine, pre nego što Rumunija i Bugarska sagrade konkurentski Koridor 4, izjavio je Milutin Mrkonjić.
Milutin Mrkonjić (Beta, arhiv)
"Ako propustimo tu šansu, kamioni iz Turske će radije da kruže 300 kilometara preko Koridora 4, jer imaju samo jedan granični prelaz za ulazak u EU. Ulog je velik. Povoljan geografski položaj nam ide naruku, a na nama je da to iskoristimo", rekao je ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić u intervjuu Politici.
Podsećajući da je Evropska unija još devedesetih godina označila Koridor 10 kao najperspektivniju saobraćajnu vezu Evrope i Azije, on je dodao da "nažalost, do sada nije bilo političke volje i podrške da Srbija iskoristi prednost tog putnog pravca, a da ne govorimo da nisu iskorišćena čak ni sredstva koja nam je nudila EU".
Mrkonjić je rekao da smatra velikim uspehom to što sadašnja vlada shvata značaj Koridora 10, ali je naglasio da neće više biti ministar ako taj posao ne bude pod njegovim vođstvom, jer niko ne može da ga uradi bolje od njega.
Govoreći o novcu koji je potreban za završetak Koridora 10, on je precizirao da je "za autoput potrebno oko 1,7 milijardi evra, koji će biti usmereni u izgradnju autoputa od Niša do Dimitrovgrada, deonicu od Leskovca do makedonske granice i levu traku Horgoš - Novi Sad.
Železnica zahteva ulaganja od oko 4,6 milijardi evra, ali tek kada završimo projekte znaćemo o kojoj sumi je reč".
Na pitanje da li bi on lično prihvatio najnoviju Alpininu ponudu za sporazumni raskid ugovora, Mrkonjić je rekao da bi to učinio jer automatski oslobađamo autoput Horgoš - Novi Sad za gradnju.
"Oni sada nude da uđu u koncesiju za pun profil autoputa od Ostružnice do Lajkovca i dalje poluautoput do Čačka. Pošto izgradnja košta oko 800 miliona evra, lično bih im dao tu deonicu pod koncesiju. Traže da im platimo i 35 miliona evra za troškove, u koje su verovatno uračunali i garanciju", objasnio je ministar.
Govoreći o svom predlogu da se ponovo uvede taksa od tri odsto za Beograd, koja je postojala i devedesetih godina, on je rekao da su ga "Beograđani dočekali na nož, ali su ga u unutrašnjosti pozdravili".
Mrkonjić je objasnio da bi novac iz takse uložio, pre svega, za završetak obilaznice oko Beograda, na kojoj će 15. oktobra biti otvorena deonica od Ostružnice do Orlovače, gde se spaja sa Ibarskom magistralom, a zatim ide metro.
"Niko ne zna da u pretpristupnim fondovima EU ima 480 miliona evra namenjenih za to. Unutrašnji magistralni prsten bi koštao znatno više od metroa za koji je potrebno milijardu evra", rekao je Mrkonjić.
Ističući da bi budući metro most preko Save u nastavku Nemanjine ulice automatski rasteretio saobraćaj sa Gazele, preko koje dnevno prođe 160.000 vozila dnevno, on je upozorio da je to "najopterećeniji most na svetu".
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=09&dd=28&nav_category=206&nav_id=320905
Kao što vidite iz zadnje rečenice čovek priča o metro mostu u Nemanjinoj a to je teški metro