Šta je novo?

Metro

Ако кренеш да развијаш један вид саобраћаја до 2021 (Белам у важећем ГУП-у), тешко ћеш га после заменити нормалним мтероом. 2021. ће већ бити касно, ако крену са тешким трамвајем, онда су доживотно запечатили судбину. Вероватно је и Ђилас тога свестан па се не гађа метроом.
 
Nije za ovu temu, ali ne mislim da je odluka da se na NBG ne grade zgrade veće od 8 spratova "debilna". Gde će da parkiraju i na koje ulice će da izađu ti ljudi koji bi radili u nekakvim pedesetospratnicama? Ja se iz Zemuna vraćam na Konjarnik sat vremena, od toga 53 minuta do Gazele i 7 minuta od Gazele. Enough said...

Sve se na kraju svodi na dilemu oko toga, da li je za Beograd bolji denivelisan LRT sada ili u vidljivoj budućnosti, ili Mrkin virtualni metro koji bi lako mogao nikada da ne bude sagrađen od beogradskih para. (a lično sam decidno protiv toga da Republika učestvuje sa više od recimo 20% u izgradnji beogradskog metroa). Vremena za čekanje više nema, a nije Beograd jedini sa finansijskim problemima. Veći glavni gradovi mnogo bogatijih država, kao što su Tel Aviv i Dablin, trenutno planiraju da grade denivelisan LRT.
 
^ Mea culpa, sad čitam tu rečenicu, ne znam zašto sam napisao reč "veći"... mislim da nije ni Tel Aviv veći, ali oba imaju uporediv broj stanovnika pogotovu u metro zoni, a puuuuuno više para.
 
Pa sad, za Dablin cemo videti koliko ce imati vise para, Irska je trenutno bas u skripcu. Inace Irska tradicionalno nije bogata zemlja, to je vise fenomen proteklih 15tak godina (koji je sad izgleda gotov).

Problem sa LRTom je kao sto Njile kaze da ce, ako se izgradi onako kako se planira Belam, zauvek zacementirati to resenje, tj. pravljenje metroa bi onda zahtevalo kretanje ispocetka.

LRT nije problem ako se radi kao "pre-metro" (http://en.wikipedia.org/wiki/Premetro) tj. tako da bi kasnije mogao da se pretvori u pravi metro. Npr. kada bi tuneli, stanice i mostovi za neki Belam bili radjeni po metro-standardima (dakle odgovarajuce rastojanje stanica, kapacitet, sirina tunela, kolosek) onda bi Belam mogao da bude prelazno resenje.
 
ACR":1yudc6al je napisao(la):
Nije za ovu temu, ali ne mislim da je odluka da se na NBG ne grade zgrade veće od 8 spratova "debilna". Gde će da parkiraju i na koje ulice će da izađu ti ljudi koji bi radili u nekakvim pedesetospratnicama?
Е то питај паметне творце трамвајско-аутомобилског концепта. :rolleyes: То што ће да унаказе део града који би по свој логици требало да има педесетоспратнице са петоспратницама, спојено је са тим.
 
Wile E. Coyote":1epvf0tp je napisao(la):
ACR":1epvf0tp je napisao(la):
Nije za ovu temu, ali ne mislim da je odluka da se na NBG ne grade zgrade veće od 8 spratova "debilna". Gde će da parkiraju i na koje ulice će da izađu ti ljudi koji bi radili u nekakvim pedesetospratnicama?
Е то питај паметне творце трамвајско-аутомобилског концепта. :rolleyes: То што ће да унаказе део града који би по свој логици требало да има педесетоспратнице са петоспратницама, спојено је са тим.
Slažem se da bi ta vizija bila moguća da imamo metro i prigradsku železnicu umesto automobilsko-tramvajskog koncepta. Međutim, stvari stoje tako kako stoje i u svetlu toga ta odluka je na mestu. Moglo je da bude i gore, napr. pomenuti Dablin ima isključivo dvospratnice i trospratnice u centru.

Inače, verujem da izgleda kao da se prostor na Novom Beogradu baca, ali mislim da u skorije vreme neće ni trebati više poslovnog prostora nego što ga ima sad. Daj Bože da grešim... U svakom slučaju, u "starom" centru ima dosta poslovnog prostora koji bi izgradnjom metroa postao primamljiviji.
 
hazard":1zqbzlu4 je napisao(la):
Pa sad, za Dablin cemo videti koliko ce imati vise para, Irska je trenutno bas u skripcu.
Ovo nije tačno! Možda polako posustaje u zamahu koji je poslednjih dvadesetak godina uhvatila ali danas se izjednačila sa britanskim standardom, a trećina računara u Evropi je proizvedeno u Irskoj koja je drugi izvoznik računarske opreme u svetu. Microsoft je, na primer, odredio Dablin kao evropsko središte kompanije, a u tom gradu se proizvode i Nokia uređaji...

Pokazatelji navode da je kupovna moć Iraca veća nego Šveđana, Nemaca, Francuza, Britanaca ili Italijana...

Opširnije na hrvatskoj Wikipediji
 
@ACR

Brate,pa to je upravo glavni razlog da se gradi visokokapacitivni teški Metro,da bi ti ljudi iz pedesetospratnica i okolnih mega blokova mogli da se prevezu do posla i nazad bez svog automobila,a to je ušteda vremena,novca,ekologija,i uspostavljanje glavnog finansijskog centra za širi Balkan,da bi postali taj Grad budućnosti za koji dobismo i nagradu,jedino što bi omogućio takav razvoj stvari a to je neko sagradi mega zgrade ,poslovne,stambene,šoping centre ili prebaci sedišta multi.nac kompanija iz konkurentnih gradova ili otvori informatičke parkove ili fabrike,pa pogledaj na šta danas liči Beograd pod normalnim zimskim okolnostima(pao sneg) kolaps,haos,gubljenje vremena,živaca,novaca,zatrpani tramvaji,štrajkuju taksisiti,građani ozlojeđeni u hladnim autobusima u koje ne mogu da uđu a putuju po sat-dva vremena,jednom rečju Bruka!
 
ACR":3s13yebd je napisao(la):
Ja se iz Zemuna vraćam na Konjarnik sat vremena, od toga 53 minuta do Gazele i 7 minuta od Gazele. Enough said...
То је очигледан доказ да је право решење да од тих улица треба да одузмемо још по две до три траке да бисмо по њима провукли "метро".

[/сарказам]
 
^^ Pa, potpuno se slažem da je LRT u nivou veoma loše rešenje.
Prema tome, nikakvo oduzimanje traka ulicama ne dolazi u obzir...
Ja sam razumeo da Đilas priča o LRT-u koji je pod zemljom i na stubovima, što ipak nije potpuno ista stvar.
 
@ACR
Drago mi je da sada kapiraš ,zašto toliko insistiramo na visokokapacitivnom Metrou ,pored neprihvatljivog površinskoga kretanja LRT vozila i ugrožavanja pešačkih i automobilskih tokova Bulevarima Beograda ,također ključna stvar su uske šine ,metarski kolosek kao današnji Tramvaj,uska vozila slična onima naručenih od CAF-a,uski tuneli koji onemogućavaju ili dosta poskupljuju kasniju eventualnu nadgradnju u visokokapacitivni sistem ima još dosta detalja da ne naglabam,čak i oni lake šinske sisteme koje gledaš iz recimo u Nemačkim gradovima idu većinom na koloseke širine klasične železnice,kao naš Beovoz kojima (danas upravo videh da je fenomenalnom brzinom projurio iznad Sajma) ni današnji sneg i nevreme ne smetaju upravo zbog potpuno nezavisne trase,širine koloseka,težine i stabilnosti voza. i mislim da je neprihvatljivo za 2 milionski Beograd praviti bilo kakav mas transit sistem ispod ranga i kapaciteta Beovoza, jednostavno cifre govore sve LRT-max .12.ooo putnika po vrš.času naspram max. 50-70.000 putnika po.vrš.času.​
 
Evo kako sam stavio u svom seminarskom definiciju lakog metroa :D

Београдски лаки метро (Белам) је краткорочно решење и оно је хибрид између модерног трамваја и метроа. У односу на класичан метро разликује се по мањој брзини и мањем броју превежених путника, али по бржој и јефтинијој изградњи система. Са друге стране, у односу на трамвај, тај облик система је обично издвојен од остатка саобраћаја, осим при крајње неповољним условима када се мора придружити остатку саобраћаја и баш због тог разлога не можемо га сматрати потпуно одвојеним видом саобраћаја.
 
@Archangel

Prošao si :kk: Moje definicije za LRT su; "Njanoviji model Tramvaja",
"EU Fondovi -Metro za drugu ligu"
"Odgovor vrha lokalu, a lokal građanima(ovce), ne damo pare dosta vam je i ovo "
"Sirotinjski mas-transport"(mada i Medelin ima eleveted Metro) :/
 
LRT Story continues.....Latest news.....Samo što su odtrpali zavejani Lrt i spasili putnike,kolona taksista parkirala se na šine Lrt sistema i kako izveštavaju agencije(istina ne šalim se..) trenutno se grudvaju sa neposlušnim kolegama...Mrkonjić je taksistima zapretio izgradnjom 10 linija teškog Metroa tako da će svi ostati bez posla :D
 
Za most na Adi 188 miliona!
Odbornici Skupštine grada usvojili odluku o dodatnoj pozajmici od Evropske investicione banke za izgradnju mosta preko Save i pristupnih saobraćajnica. Usvojeni rebalans budžeta i predlog za promenu Statuta grada Beograda[img]1
most.jpg
[/img]


Beograd će za izgradnju mosta na Adi morati da pozajmi dodatnih 70 miliona evra od Evropske investicione banke. Ta odluka izglasana je na jučerašnjoj sednici Skupštine grada, a novac će biti upotrebljen za izgradnju pristupnih saobraćajnica. Odbornici su usvojili i treći rebalans budžeta, kao i predlog Gradskog veća za promenu Statuta grada Beograda i doneli zaključak o pristupanju ovoj promeni.

Prema ugovoru koji će potpisati gradonačelnik Dragan Đilas i predstavnici Evropske investicione banke, prestonica će pozajmljeni novac vraćati narednih 25 godina.

Kritike opozicije

Bez obzira na oštre reakcije opozicije koja je juče kritikovala ovu odluku, predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić naglasio je da o nastavku izgradnje mosta ne bi trebalo raspravljati.

- Besmisleno je pričati da li bi trebalo nastaviti izgradnju mosta ili ne. Nema nikakve sumnje da je gradu potreban most. Ovo je veoma povoljan kredit Evropske investicione banke. Na taj način će novac iz budžeta grada biti na raspolaganju za subvencije i zadovoljavanje socijalnih potreba Beograđana - naveo je Antić.
Antić je naglasio da Beograd nije prezadužen grad i dodao da će kredit biti dovoljan i za most i za pristupne saobraćajnice.Članovi opozicionih stranaka juče su insistirali na tome da nadležni kažu koliko će koštati izgradnja celog mosta i da li su u tu cenu uključene i pristupne saobraćajnice.

Predsednik GO DSS-a Andreja Mladenović rekao je da od gradske vlasti, do sada, nije dobio odgovor dokle se stiglo sa izgradnjom mosta.


- Niko neće da nam kaže da li su za pristupne saobraćajnice uopšte urađeni projekti i da li su obezbeđene sve dozvole za gradnju. Što se tehničkog dela kredita tiče, to je u redu, ali je politička odluka da se sada pozajmi toliki novac potpuno pogrešna. Pa mi nemamo gde da siđemo sa tog mosta! Predviđen je tunel kroz Topčidersko brdo, a toga nema niti ga bilo ko pominje - naveo je Mladenović.
Prema njegovim rečima, vlast je obmanula javnost rekavši da celokupna investicija košta 118 miliona evra, dok je sada grad prinuđen na dodatnu pozajmicu od 70 miliona evra da bi bile izgrađene pristupne saobraćajnice.

Odbornici opozicionih Srpske radikalne stranke, Demokratske stranke Srbije i Nove Srbije ocenili su da nije potrebno graditi skup most, već da je bolje izgraditi dva jeftinija i funkcionalnija.

Za usvajanje odluke o zaduživanju za most i odluke o izmenama i dopunama uređivanja i davanja u zakup građevinskog zemljišta glasalo je 56 odbornika. Protiv prvog predloga bilo je 25 članova opozicije, dok je protiv drugog glasao jedan odbornik manje.www.Press on line
 
Posle ove pozajmice i dostizanja limita u zaduživanju,čini mi se da je jasno da se Grad neće zaduživati za izgradnju Metroa,već to može jedino Republika s obzirom da postoji odluka Nacionalnog saveta za infrastrukturu,izgleda da je lopta prebačena Republici.Šta će biti dalje...?
 
Prema njegovim rečima, vlast je obmanula javnost rekavši da celokupna investicija košta 118 miliona evra, dok je sada grad prinuđen na dodatnu pozajmicu od 70 miliona evra da bi bile izgrađene pristupne saobraćajnice.
Znalo se od početka da most ne uključuje pristupne saobraćajnice! To samo neko ko nije obraćao pažnju može da kaže. U sv. slučaju, 188 milki je mnogo za most, ali ne možemo ga ostaviti u vazduhu...

Mislim da je strašno da još uvek nemamo projekat za saobraćajnice, niti se zna kako će izgledati, a vrlo je moguće neko polovično rešenje. :(
 
2012":1nvg1pk7 je napisao(la):
Posle ove pozajmice i dostizanja limita u zaduživanju,čini mi se da je jasno da se Grad neće zaduživati za izgradnju Metroa,već to može jedino Republika s obzirom da postoji odluka Nacionalnog saveta za infrastrukturu,izgleda da je lopta prebačena Republici.Šta će biti dalje...?
Ништа. Као и досада.
 
Nadam se kad padnu sledeci izbori i Mrkina stranka poveca broj procenata i vise uceni ovu glavnu iz koje je Djilas mozda ih i proguraju metro do tada mrka kapa.Po obicaju sve zavisi od izbora...
 
Vučko da li ti stvarno veruješ da bi se išta promenilo po pitanju metroa da Mrka i SPS imaju veći udeo u vlasti? Problem je u svim partijama koje ne vide tu potrebu građana za metroom, a i ogroman deo građana ne vidi tu potrebu u svom pravom svetlu sem onoga da metro treba da se izgradi, ali ne umeju da objasne zašto. Metro će krenuti da se gradi kada se stvori dovoljno veliki i konstantan pritisak na bilo koju vlast u gradu koja će videti svoj politički interes u tome jer nažalost drugačije ne funkcionišemo. Takav poduhvat je vrlo teško organizovati i prikupiti ljude, a naročito finansijska konstrukcija jer niko iz vlasti ti neće dati pare za projekat kojim tu istu vlast pokušavaš da primoraš na nešto te ti jedino kao izvor finansija ostaje neki strani fond, a onda će da se nađe neko pametan koji će ti nalepiti etiketu stranog plaćenika, mislim kakve veze ima od koga je potekla akcija i ko je vodi ako je ideja i cilj dobar.

nešto ovaj sneg utiče na mene pa pišem zbrda zdola, ali nadam se da ste razumeli poentu priče
 
Uh... Divim vam se odakle vam snaga da diskutujete više o metrou kao babe o uštipcima...
Mislim da treba da se organizuju vanstranački masovni protesti jer očigledno ne može drugačije!
Pitanje je koliki bi bio odaziv ljudi ali jedna dobra blokada, pošto je to sada moderno, dobro bi došla...

Nisam hteo nikog od forumaša da uvredim, samo mi je puk'o film jer čitam godinama Beobuild i ostalo na ovu temu i uvek ostanem bez reči i nemam šta da dodam, a verujte mi da ja patim za metroom svaki dan! Svaka čast vašim porukama ali postavlja se pitanje čemu ova silna nagađanja, čemu ovolike diskusije kad očigledno ne postoji ni strategija ni volja da se nešto uradi!
 
Хоће ли тема о метроу коначно да се пребаци тамо где јој је и место - у радионицу?
 
Vrh