Šta je novo?

Marina "Dorćol" - (Stambeni kompleks)

Nema ovde nikakvih misterija. Vlasnik Beogradfilma je Englez. Vlasnik GBESa je isto Englez. Beogradfilm je kupio indirektno ucesce u GBES kroz dokapitalizaciju i zajedno su kupili Engel. Dil ce biti zavrsen zvanicno za nekoliko meseci, al za sada imaju kontrolu. U svakom slucaju ovaj projekat nece poceti sledece godine, 2012 najranije.
 
kad se setim kuknjave oko toga kako je to "još jedan projekat koji je Grad zaustavio" i sličnih "u kakvoj ja ovo zemlji živim... užas" sindroma.

a oni nikada nisu imali dovolljno para.
 
barrcode11":3nhtrg7u je napisao(la):
kad se setim kuknjave oko toga kako je to "još jedan projekat koji je Grad zaustavio" i sličnih "u kakvoj ja ovo zemlji živim... užas" sindroma.

a oni nikada nisu imali dovolljno para.
Kao i obično, istina je negde na sredini. Engelu je u jednom momentu ponestalo para, ali nije da i... neki drugi faktori nisu odigrali ulogu.
 
@Stagger

just guessing ili si upucen u materiju? i da, dobrodos'o na forum.
 
Bilo je samo pitanje dana kada ce se oglasiti i Jabba the Hut

Ko je novi vlasnik marine Dorćol?
30. septembar 2010. | 09:57 | Izvor: Politika
Beograd -- Partner novog vlasnika “Engel marine Dorćol” GBES sa Kipra je „Lajt blu trejding” sa Bahama, koja je većinski akcionar „Beograd filma”.

7125224924ca446d363c25275557241_450x298.jpg

Dorćolska marina zvanično još nema novog vlasnika.

Okružni sud u Tel Avivu tek treba da odobri preuzimanje izraelske „Engel grupe”, odnosno „Engel risorsa”, koja preko svoje evropske kompanije „Engel Ist Jurop” gazduje ovdašnjom firmom „Engel marina Dorćol”.

Novi investitor budućeg luksuznog stambeno-poslovnog kvarta i marine na obali Dunava može da uđe u projekat tek pošto od izraelskog suda 25. novembra dobije dozvolu za preuzimanje.

To tvrdi Dejvid Erikson, doskorašnji menadžer projekta, povodom nedavne vesti da međunarodni investitor GBES preuzima dorćolsku marinu i pokreće projekat s mrtve tačke.

Njegova firma „Kapital investment end konsults” ima pet odsto vlasničkog udela ali i, kako tvrdi, ravnopravnu ulogu u odlučivanju i kontroli „Engel marine Dorćol”. To je, kaže, regulisano ugovorom sa većinskim vlasnikom„ Engel Ist Juropom”, listiranim na Londonskoj berzi.

Erikson, međutim, otkriva da GBES sa Kipra, kojim upravlja Englez Dejvid Moris, nije jedini kupac „Engel risorsa”, kotiranog na berzi u Tel Avivu. Partner u ovoj transakciji mu je „Lajt blu trejding” sa Bahama.

U domaćoj javnosti ta kompanija je poznata kao većinski akcionar „Beograd filma”. Njen predstavnik na Skupštinama akcionara je Nikola Đivanović, inače predsednik Upravnog odbora „Beograd filma”, pa se ime ovog biznismena, sa dugim radnim stažom u Engleskoj i kratkim boravkom u Narodnoj banci Srbije, najčešće dovodi u vezu sa vlasništvom „Lajt blu trejdinga”.

Nikola Đivanović kaže, međutim, da nije čuo za „Engel marinu Dorćol” i ne zna ništa o projektu. Upitan za vlasništvo u„ Lajt blu trejdingu” i kupovinu izraelskog „Engela” i njegovih evropskih kompanija, kratko kaže: „Nemam komentar”.

Na sajtu „Beograd filma”, međutim, među zapisnicima sa Skupština akcionara nalazi se i ugovor sklopljen između GBES sa Kipra i „Lajt blu trejdinga” sa Bahama o zajedničkoj kupovini obveznica „Engel Juropa” i njihovoj zameni za 65 odsto izdatih akcija „Engel risorsa”. Time će se, kako piše u ugovoru, preuzeti kontrola nad ovom kompanijom i njenim zavisnim firmama.

“Mislim da je glavni akter u kupovini „Engel grupe” izraelski biznismen Gad Rave. U prethodne dve godine nekoliko puta je pokušavao da kupi projekat dorćolske marine u partnerstvu sa još nekim firmama Ovog puta to čini kupovinom grupacije preko ove dve pomenute i još nekih ofšor kompanija”, uverava Erikson.

Upitan koliko novca je ponuđeno, odgovara: “GBES je, prema izveštaju sa berze, dao 9,2 miliona evra za kupovnu 53 odsto kapitala „Engel risorsa” (do dobijanja rešenja suda) i obavezao se da će obezbediti kreditnu liniju od 10,2 miliona evra. Tako će 95 odsto vlasništva u marini Dorćol dobiti skoro džabe”.

Kao prvi kupci cele firme, pre dve godine su se pojavili bivši ministar energetike Goran Novaković i njegov saradnik Dimitrije Vukčević preko firme „Meridijan grupa”. Njihov partner je, kako navodi Erikson, bio Gad Rave. Ponudili su oko 34 miliona evra. U isto vreme austrijska kompanija „Imorent”, deo „Erste grupe”, nudila je 38,5 miliona evra.

Budući da firma nije prodata, Novakovićeva grupa je, prema Eriksonovim rečima, prošle godine opet pokušala da dođe do 2,5 hektara zemljišta uz Dunav ponudivši oko 12,7 miliona evra. Potom su, navodi Erikson, pet meseci kasnije Gad Rave i GBES ponudili 13,5 miliona evra za vlasništvo nad projektom. Nijedna od tih potencijalnih kupoprodaja nije realizovana iz nekog razloga.

Goran Novaković je potvrdio da je njegova firma sa još nekim partnerima bila zainteresovana za kupovinu Marine Dorćol. On kaže da poznaje Gada Ravea, ali se ne seća da li mu je bio poslovni partner pri pokušaju ulaska u ovu investiciju. To su, kaže, vodili drugi ljudi iz njegove firme.

Milena Amon, nova direktora firme „Engel Marina Dorćol”, kaže da je Gad Rave odnedavno izvršni direktor „Engel Ist Juropa”, direktnog vlasnika beogradske firme.

Na to mesto je, objašnjava, došao kao predstavnik GBES, posle ulaska ove frime u „Engel grupu”. Ona podseća da je GBES u julu potpisao ugovor sa relevantnim stranama za preuzimanje većinskog paketa grupacije putem poravnanja.

“GBES je uplatio novac koji je bio u obavezi u skladu sa ugovorom i aktivno ušao u menadžment Grupe koja je bila pogođena krizom i spasao je od stečaja. Preuzeo je kontrolu nad vođenjem marine, kao jednim od projekata grupacije, što je brzo donelo rezultate i sada projekat napreduje. U poslednje dve nedelje uložen je dodatni novac i privodi se kraju procedura dobijanja lokacijske dozvole”, kaže Amonova.

Osim niske cene, po kojoj je GBES kao većinski partner došao do dorćolske marine, najveći problem, prema rečima Dejvida Eriksona, jesu dugovi.

“Gradu treba izmiriti 19 miliona evra i to su počeli da vraćaju. Dug prema arhitektama za projektovanje i „Kapital investmentu”, iznosi 1,5 milion evra. Dok to ne izmire, znaju da neće moći da razvijaju projekat i zato pokušavaju da diskredituju manjinskog vlasnika”, kaže Erikson, doskorašnji menadžer tog projekta.

Amonova pak tvrdi da je menadžerski ugovor sa „Kapital investmentom” raskinut u skladu sa zakonskom procedurom.

““Kapital investment” nema više funkciju u menadžmentu „Engel marine Dorćol”. Samo suvlasničkih pet odsto i ništa više”, tvrdi Amonova.

Erikson tek sada otkriva ono o čemu je javnost dve godine samo nagađala. Od trenutka kada je „Engel Ist Jurop” zapala u finansijske probleme nekoliko puta je pokušala da proda beogradski projekat. Podsećanja radi, kada god bi se u medijima pretpostavilo da je nedostatak novca razlog što radovi na investiciji vrednoj 160 miliona ne počinju, od menadžmenta „Engel marine Dorćol” bi stiglo objašnjenje da rade glavni projekat, čekaju dozvolu za gradnju…Svako spominjanje prodaje su negirali, iako je prošlo četiri godine od kada su zakupili zemljište za gradnju.
Izvor: B92/Politika
 
Milena Amon, direktorka izraelske kompanije „Engel Marina Dorćol“

1705_ocp_w380_h300.jpg


Izgradnja će početi sredinom 2011.

Autor: Zlatija Vuković

Ukoliko ne bude većih administrativnih prepreka, izgradnja Marine Dorćol trebalo bi da počne sredinom sledeće godine, saznajemo u izraelskoj kompaniji „Engel marina Dorćol“ koja je u februaru 2006. dobila u zakup 2,57 hektara uz Dunav na 99 godina. Ta kompanije je u martu 2007. trebalo da dobije i dozvolu za izgradnju kompleksa marine koja bi se odvijala u četiri faze i bila gotova između 2010. i 2012. godine. Ukupna vrednost radova je više od 160 miliona evra.

Zašto je došlo do kašnjenja i probijanja planiranih rokova za početak izgradnje marine u javnosti se dosta spekulisalo, od toga da je investitor odustao od gradnje, da je prodao plac, do toga da ne plaća redvono zakupninu.

U kompaniji „Engel Marina Dorćol“ kažu da su počeli sa prikupljanjem potrebnih dozvola.

- Privodimo kraju prikupljanje dokumentacije potrebne za lokacijsku, a potom i za građevinsku dozvolu. Ako ne bude većih administrativnih prepreka izgradnja marine počeće sredinom 2011. godine - kaže za Danas Milena Amon, direktorka kompanije „Engel Marine Dorćol“.

Prema njenim rečima novac za izgradnju je obezbeđen. Podsećanja radi, Skupština grada Beograda donela je Plan detaljne regulacije dela centralne zone prostorne celine Marina Dorćol 2005. Predstavljajući Plan tadašnji gradski arhitekta Đorđe Bobić je rekao:

- Kompleks marine „Dorćol“ je značajan potencijal grada za razvoj centralne zone u priobalju i treba da predstavlja nastavak izgradnje na obali Dunava i spajanja centra grada sa rekom.

Prema tom Planu, predviđena je izgradnja stambenih, poslovnih, komercijalnih, ugostiteljskih i sportskih objekata. Ukupan kapacitet planiranih objekata je oko 76.000 kvadratnih metara, od čega je 43.000 kvadratnih metara namenjeno stanovanju, 27.000 poslovanju, komercijalnim sadržajima i ugostiteljstvu, dok je 6.000 kvadratnih metara namenjeno sportskim objektima u funkciji marine. Objekti će biti različite visine, ali ne viši od 12 spratova.

- Planira se izgradnja kompleksa koji će u svom sklopu imati stambene ojekte, poslovnu zgradu, modernu marinu sa 150 vezova, uređenu okolinu, šetalište i puteve. I sve to sa predivnim pogledom na reku. Rečju, biće to prava oaza u srcu grada - objašnjava Amonova.

Pogled na Dunav

Pre godinu dana formirana je lista od 200 zainteresovanih kupaca stanova, a okvirna cena stana od 150 kvadrata trebalo je da bude oko 380.000 evra. Samo devet jednosobnih stanova neće gledati na Dunav. Svi ostali gledaće ili na njega ili na marinu.

Hotel, stanovi i 150 vezova

Predviđeno je da se najpre uradi obaloutvrda sa 150 vezova za čamce i jahte, da se rekonstruiše stari kran i crpna stanica iz 1932. godine koji su pod zaštitom države, a da se u drugoj fazi zida pet stambenih zgrada sa najviše 12 spratova, jedna poslovna kula i hotel.
Izvor: http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beograd/izgradnja_ce_poceti_sredinom_2011.39.html?news_id=201545

:vops:
 
Cim na jesen vidim da ce nesto poceti da se gradi na prolece, a na prolece da ce to isto poceti da se gradi na jesen, postajem malo skeptican.

Ja cu ipak sacekati dok ne vidim invaziju "zutih slemova" na Dorcol pre nego sto upotrebim smajli sto ispija pivo....
 
Kada je otvorena ta elektrana u Marini Dorcol?

Nadjoh neki isecak iz 1983. godine iz Politike koji govori u uvodjenju struje iz Elektrane na dorcolu 1893 ali ne znam da li se radi o ovoj elektrani.
 
Vučko, nemojmo brkati pojmove... Elektrana stvara energiju, a Toplana (čiji se dimnjak vidi na Nurkovim slikama) sagoreva istu (pored svih vrsta fosilnih goriva). :)
 
Ova elektrana je je otvorena 1932. i radila je do 60-ih ili 70-ih kad su otvorili TENT.
Zgrada je impresivna, ali u očajnom stanju. Ulazak nije preporučljiv zato što se delovi obrušavaju.

Pre toga su bile još dve. Jedna krajem 19. veka, a druga je zgrada gde se sada nalazi muzej nauke i tehnike.
 
од старе централе или направити неки музеј, или је мало средити и обезбедити, ионако се често користи за снимање филмова
 
Mad Monkey hvala na informaciji,Dakle u ovom isecku politike govore o staroj sa kraje 19 veka elektrani koja je srusena.

Johnny,u planu marine dorcol i stoji da se zadrzi elektrana i posebno onaj kraj.Samo sto elektranu mogu da pretvore u nesto,recimo kao sto mogu one silose u Luci Beograd.
 
vucko":vcrqq83a je napisao(la):
Mad Monkey hvala na informaciji,Dakle u ovom isecku politike govore o staroj sa kraje 19 veka elektrani koja je srusena.


a izgledala je ovako

4419655497_7938e2737e_o.png
 
JohnnyLee":1b5bwjz2 je napisao(la):
од старе централе или направити неки музеј, или је мало средити и обезбедити, ионако се често користи за снимање филмова


Bilo je nekih zamisli - projekta po uzoru na Rur
gde je ceo projekat transormacije postao velika turisticka atrakcija cak je sa Bgd univerziteta bio organizovan vrlo uspesan obilazak. Nedavno je bila vrlo lepa nasa TV reportazo o tome :kk:
Da li neko zna dokle se stiglo sa projektom stare Dorcolske centrale
 
Ako se iko jos uvek seca ovih...

Engel, the AIM listed East European property developer (EEE:L), announces that the Group is currently in negotiations with the Municipality of Belgrade to restructure certain overdue lease payments due to the Municipality totalling EUR 1.8 million relating to the Marina Dorcol project in Belgrade, Serbia.

In addition, the Company has received a loan from GBES Limited for EUR 0.2 million. The loan was granted for a period of 6 months, carries a yearly interest rate of 6%, and is on similar terms to the funding provided to the Company by Engel Resources and Development Limited. The independent directors of Engel consider, having consulted with Libertas Capital Corporate Finance Limited, that the terms of the loan are fair and reasonable insofar as shareholders are concerned.


Izvor Reuters
 
Jao jao ajde da se pokrenu da taj kraj počne da se dovodi u red već jednom!
 
Jos ako bude kao na onom renderu gore bice stravaaaa .. :)
 
dal sam ja lud ili ne citam dobro vest gore, ko je spomenuo bilo koji pocetak rada na projektu?
 
Bilo bi super da se radi ovaj projekat,i kej bi se prosirio i dosli bi do toplane i Luke Dunav,a to su mnogo veci i komplikovaniji projekti.
 
Vrh