Šta je novo?

Marina "Dorćol" - (Stambeni kompleks)

Ili Sakura park npr. pošto će biti na višem nivou od Belvila. Ali nije toplana sad smak sveta. Marina Dorćol je vrhunska lokacija, neće tu živeti neko kome je bitno da je dobro povezan sa NBG zbog posla.
 
Da, Marina Dorćol je super lokacija blizu centru i pored reke. Dimnjak jeste estetski problem ali pošto je toplana na gas nije kraj sveta. Verujem da će pre ili kasnije seliti toplanu negde na Karaburmu ili Ada Huju, ali to neće biti skoro.

Što se tiče podzemnog prolaza mislim da bi ovaj i onaj kod 25. maja trebali da zatrpaju jer su u rangu horor filmova.
 
Побогу, ти би уништио две денивелисане раскрснице, само зато што су теби, из ко зна којих разлога, "хорор".
 
Da stavimo i jednu sličicu jedinog automobilskog prilaza sadašnjoj Marini i tom delu keja:
 
Stavili su novu,čvršću ogradu.Kao da neko hoće da obeleži teritoriju ili se to krenulo sa radovima a da ja ne znam.
a8fcf2031bf214fb25f12710b7e46919.jpg
93fff7d1983f8e9b7a2ce2e08dd09953.jpg
43958d7806a48e0c8ce72e59589102a2.jpg
c07edc18dcc3a8fcb2335879ca4b03d9.jpg


Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
 
Za „Marinu Dorćol” – 150 miliona evra

Gradnja stambeno-poslovnog kompleksa trebalo bi da počne sledeće godine, kaže Peter Dajko, direktor kompanije koja je od prošlog septembra novi vlasnik lokacije uz Dunav.

marina-dorcol.jpg


Kompanija „Sebre Marina Dorćol” uložiće 150 miliona evra u podizanje stambeno-poslovnog kompleksa pored Dunava, čija bi gradnja trebalo da počne sledeće godine. To je za „Politiku” juče najavio Peter Dajko, direktor „Sebre Marina Dorćol” i prvi čovek firme „MD investments 2000”, koja je prošlog septembra kupila od Beograda četiri hektara za 3,86 milijardi dinara.

Pre nego što otvore gradilište, Dajko i njegovi saradnici moraće da odgovore na urbanističke izazove, kao što je izrada novog plana detaljne regulacije. Planski dokument za tu lokaciju već postoji, on je usvojen 2005. godine, ali kako kaže Dajko, ne odgovara njihovim zamislima za taj prostor. Prema važećem planu, na toj dorćolskoj adresi može da se zida 76.000 kvadrata i smeste stanovi, komercijalni i sportski sadržaji, zelene površine sa drvoredom u javnom korišćenju... Na kolikoj površini će se prostirati novi stambeni kompleks, Dajko juče nije želeo da otkrije, ali tvrdi da „neće biti prenatrpan kvadratima”.

– Podići ćemo manje kvadratnih metara nego što to bude dozvoljeno. Ideja nam je da to budu lepi stanovi u delu lokacije prema reci, vrtić, restorani, teretana, lokali. Još nismo procenili koliko ćemo imati poslovnog prostora. Sigurno je da tu nećemo zidati visoke objekte. Lokacija koju smo kupili je izuzetna i zato želimo da kupcima, ali i građanima Beograda, ponudimo kompleks u kojem će moći da uživaju – ističe Dajko.

Da bi svoje ideje sprovela u delo, „Sebre Marina Dorćol” moraće da za svaki budući graditeljski zahvat konsultuje gradski Zavod za zaštitu spomenika kulture. Njegova saglasnost neophodna jer se „Marina Dorćol” i parcele na kojoj se nalazi pripadaju spomeniku kulture Termoelektrane „Snaga i svetlost”. Taj objekat građen je od 1930. do 1932. godine, prepoznatljiv je po portalnom kranu sa rukavcem koji čini veliku mostnu, rešetkastu konstrukciju i važi za dragulj industrijske arhitekture iako je oronuo. Vlasnik „Marine Dorćol” obavezan je da rekonstruiše kran stare centrale i crpnu stanicu i da uredi privezište za čamce koje će potom predati gradu na održavanje. Direkcija za građevinsko zemljište treba da obezbedi pristup kompleksu preko dve javne saobraćajnice koje su planirane za zapadnu stranu kompleksa.

– Taj kran koji prelazi preko naše lokacije obnovićemo, ispod njega će se nalaziti veliki javni i zeleni trg i kran će biti vidljiv sa svih strana – obećava Dajko.

Budući dorćolski kompleks potpisuje češki arhitekta Stanislav Fijala.

Iz izraelskih u češke ruke


Prethodni vlasnik parcela na desnoj obali Dunava bila je izraelska kompanija „Engel Marina Dorćol”, koja je 2006. godine zakupila zemljište i pompezno najavila da će graditi luksuzni kompleks sa modernom marinom, stambene kule, hotel, poslovnu zgradu... Angažovala je Ramija Vimera, izraelskog arhitektu, da projektuje kompleks, ali izgradnju zbog brojnih problema nikada nije započela. Deset godina kasnije, 2016. godine, „Engel Marina Dorćol” sporazumno je raskinula ugovor o zakupu i time praktično vratila hektare gradu. Direkcija je potom zemljište oglasila tri godine kasnije, 14. avgusta 2019, i prodala ga mesec dana posle toga kompaniji sa češkim kapitalom čiji je direktor Peter Dajko.

Za linijski park više od 200.000 evra


Peter Dajko potvrdio je juče za naš list da će finansirati izradu idejnog rešenja za linijski park koji će se protezati od Beton hale do Pančevačkog mosta u dužini od 4,6 kilometara. On će, kaže, dati više od 200.000 evra za tromesečne honorare za 55 mladih arhitekata koje je gradski urbanista pozvao da preurede taj prostor.

Dajkov motiv da učini takav poslovni potez je, između ostalog, to što se „Marina Dorćol” nalazi na trasi budućeg linijskog parka. Osim toga da bi mogao da počne da gradi, Dajko mora da sačeka i usvajanje plana detaljne regulacije za linijski park, koji je najavljen za 2021. godinu.

http://www.politika.rs/sr/clanak/451815 ... liona-evra



Jedva cekam da vidim projekat. :wink: :wink: Ceski arhitekta je odlican, preferira industrijski stil u kombinaciji sa priodnim elementima. Mislim da boljeg arhitektu nisu mogli da nadju za tu lokaciju.

Radovi od Stanislava Fijale:
N%C3%A1rodn%C3%AD_Pal%C3%A1c_DRN_2.jpg


af7346109c5d399faa9390cdb9d813a7.jpg


2352746-certovo_bremeno_fn_2s.jpg


k-xxxv_180301_1223_final_cam01_slideshow.jpg


Ova poslednja zgrada se nalazi na Senjaku
fiala2.jpg
 
И шта су смислили за саму електрану? Отпада скроз добра замисао о новом Теслином музеју?
 
Max15":1s57bpxp je napisao(la):
Za „Marinu Dorćol” – 150 miliona evra

Gradnja stambeno-poslovnog kompleksa trebalo bi da počne sledeće godine, kaže Peter Dajko, direktor kompanije koja je od prošlog septembra novi vlasnik lokacije uz Dunav.



Kompanija „Sebre Marina Dorćol” uložiće 150 miliona evra u podizanje stambeno-poslovnog kompleksa pored Dunava, čija bi gradnja trebalo da počne sledeće godine. To je za „Politiku” juče najavio Peter Dajko, direktor „Sebre Marina Dorćol” i prvi čovek firme „MD investments 2000”, koja je prošlog septembra kupila od Beograda četiri hektara za 3,86 milijardi dinara.

Pre nego što otvore gradilište, Dajko i njegovi saradnici moraće da odgovore na urbanističke izazove, kao što je izrada novog plana detaljne regulacije. Planski dokument za tu lokaciju već postoji, on je usvojen 2005. godine, ali kako kaže Dajko, ne odgovara njihovim zamislima za taj prostor. Prema važećem planu, na toj dorćolskoj adresi može da se zida 76.000 kvadrata i smeste stanovi, komercijalni i sportski sadržaji, zelene površine sa drvoredom u javnom korišćenju... Na kolikoj površini će se prostirati novi stambeni kompleks, Dajko juče nije želeo da otkrije, ali tvrdi da „neće biti prenatrpan kvadratima”.

– Podići ćemo manje kvadratnih metara nego što to bude dozvoljeno. Ideja nam je da to budu lepi stanovi u delu lokacije prema reci, vrtić, restorani, teretana, lokali. Još nismo procenili koliko ćemo imati poslovnog prostora. Sigurno je da tu nećemo zidati visoke objekte. Lokacija koju smo kupili je izuzetna i zato želimo da kupcima, ali i građanima Beograda, ponudimo kompleks u kojem će moći da uživaju – ističe Dajko.

Da bi svoje ideje sprovela u delo, „Sebre Marina Dorćol” moraće da za svaki budući graditeljski zahvat konsultuje gradski Zavod za zaštitu spomenika kulture. Njegova saglasnost neophodna jer se „Marina Dorćol” i parcele na kojoj se nalazi pripadaju spomeniku kulture Termoelektrane „Snaga i svetlost”. Taj objekat građen je od 1930. do 1932. godine, prepoznatljiv je po portalnom kranu sa rukavcem koji čini veliku mostnu, rešetkastu konstrukciju i važi za dragulj industrijske arhitekture iako je oronuo. Vlasnik „Marine Dorćol” obavezan je da rekonstruiše kran stare centrale i crpnu stanicu i da uredi privezište za čamce koje će potom predati gradu na održavanje. Direkcija za građevinsko zemljište treba da obezbedi pristup kompleksu preko dve javne saobraćajnice koje su planirane za zapadnu stranu kompleksa.

– Taj kran koji prelazi preko naše lokacije obnovićemo, ispod njega će se nalaziti veliki javni i zeleni trg i kran će biti vidljiv sa svih strana – obećava Dajko.

Budući dorćolski kompleks potpisuje češki arhitekta Stanislav Fijala.

Iz izraelskih u češke ruke


Prethodni vlasnik parcela na desnoj obali Dunava bila je izraelska kompanija „Engel Marina Dorćol”, koja je 2006. godine zakupila zemljište i pompezno najavila da će graditi luksuzni kompleks sa modernom marinom, stambene kule, hotel, poslovnu zgradu... Angažovala je Ramija Vimera, izraelskog arhitektu, da projektuje kompleks, ali izgradnju zbog brojnih problema nikada nije započela. Deset godina kasnije, 2016. godine, „Engel Marina Dorćol” sporazumno je raskinula ugovor o zakupu i time praktično vratila hektare gradu. Direkcija je potom zemljište oglasila tri godine kasnije, 14. avgusta 2019, i prodala ga mesec dana posle toga kompaniji sa češkim kapitalom čiji je direktor Peter Dajko.

Za linijski park više od 200.000 evra


Peter Dajko potvrdio je juče za naš list da će finansirati izradu idejnog rešenja za linijski park koji će se protezati od Beton hale do Pančevačkog mosta u dužini od 4,6 kilometara. On će, kaže, dati više od 200.000 evra za tromesečne honorare za 55 mladih arhitekata koje je gradski urbanista pozvao da preurede taj prostor.

Dajkov motiv da učini takav poslovni potez je, između ostalog, to što se „Marina Dorćol” nalazi na trasi budućeg linijskog parka. Osim toga da bi mogao da počne da gradi, Dajko mora da sačeka i usvajanje plana detaljne regulacije za linijski park, koji je najavljen za 2021. godinu.

http://www.politika.rs/sr/clanak/451815 ... liona-evra



Jedva cekam da vidim projekat. :wink: :wink: Ceski arhitekta je odlican, preferira industrijski stil u kombinaciji sa priodnim elementima. Mislim da boljeg arhitektu nisu mogli da nadju za tu lokaciju.

Radovi od Stanislava Fijale:








Ova poslednja zgrada se nalazi na Senjaku
Iz radoznalosti pogledah na APRu "Sebre Marina Dorćol" ...

Krajem feb.2020 promenjeno ime iz MD Invest2000...
Jedini kontakt peter.dajko sa emailom @avalastudios.com a i na istoj je adresi kao i Avala studiji... Ne liči baš na Češku firmu...

Kao što ni Engel Marine nije baš bio Izraelski a ni Britanski...

Послато са Pixel помоћу Тапатока
 
Ništa novo mogli smo već da pretpostavimo da je tajkunski projekat.
 
Tajkunstina nego kako koji su ovi novinari nemusti likovi prosta pitanja da se razgranici oko centrale ona nije dio projekta marine
 
Češka kompanija koja je kupila Avala studio je veoma ozbiljno pristupila tom poslu i planiraju veoma ozbiljne investicije u proširenje studija, nova snimanja, dovođenje stranih produkcija, itd... Mislim da su dobili/u procesu dobijanja statusa projekta od nacionalnog značaja.

Ukoliko je to ta firma, što makar po mejlu deluje da jeste, onda ipak možemo da kažemo da imaju pozitivnu referencu u Srbiji.

Inače, projekti Stanislava Fijale izgledaju veoma originalno, različito u odnosu na dosadne BNV projekte ili više manje sve što se danas gradi u Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665136#p665136:2kbofxod je napisao(la):
GOJE » 30 Sep 2019 11:48 am[/url]":2kbofxod]Da stavimo i jednu sličicu jedinog automobilskog prilaza sadašnjoj Marini i tom delu keja:

file.php
Da li se zna sudbina tog podzemnog prolaza i onog drugog kod 25. maja? Ukoliko se pravi linijski park ne verujem da će praviti nove saobraćajnice koje bi sekle park.
 
Firma Sebre je poznata i po tome što u Srbiji distribuira češka piva, među kojima i meni omiljeni Velkopopovicky Kozel. Možda je nekom poznato da Česi imaju tri vrste svetlog piva, sa 10, 11 i 12 procenata ekstrakta ječma. Firma Sebre je uvozila kvalitetnu dvanaesticu, kako bi razradila tržište, a zatim nam uvalila jedanaesticu po istoj ceni. Iz tog razloga, moje mišljenje o dotičnima nije dobro, i ukazuje na sličnu uvaljotku i na ovom projektu.
 
Budžet grada Beograda planira za 2023. godinu skoro 500.000.000 dinara za sledeću stavku:Саобраћајнице за локацију марина "Дорћол".
 
Pa moraće da rade proširenje Dunavske ako krene taj projekat a i zbog muzeja Tesli, to je neminovno u narednih 5 godina, treba malo rasčistiti one barake i čuda dole da to liči na grad.
 
Negde sam čuo da će Aleksandar Rukavišnjikov biti zadužen za uređenje parko oko marine ,,Dorćol" ,da li to znači da bi uskoro mogli početi radovi ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831692#p831692:2qo5iqj2 je napisao(la):
mihajloboric87 » Uto Mar 16, 2021 9:06 am[/url]":2qo5iqj2]Negde sam čuo da će Aleksandar Rukavišnjikov biti zadužen za uređenje parko oko marine ,,Dorćol" ,da li to znači da bi uskoro mogli početi radovi ?

https://www.rts.rs/page/stories/ci/stor ... -park.html

У концептуалном парку, који ће се простирати на 6,6 хектара, биће постављени ауторски објекти и скулптуре овог вајара а детаљи као и трошкови преуређења овог простора биће саопштени када сви детаљи буду прецизирани.

Договорено је и да на скулптурама раде млади вајари из Србије, Русије али и из других земаља.

Са руским вајарем било је речи о његој жељи и идејама да учествује у подизању споменика краљу Александру Карађорђевићу а који би требало да буде смештен између зграда Председништва и Старог двора.

О том пројекту Одбор о подизању споменика града Београда тек треба конкретно да одлучује.

Александар Рукавишњиков је аутор споменика Стефану Немањи на Савском тргу, који је откривен 27. јануара ове године.

Стефан Немања стоји на византијском шлему. У једној руци држи мач, а у другој Хиландарску повељу. Споменик је висок 23 метра и тежак 68 тона.

Александар Рукавишњиков говорио је за РТС о подухвату, али и критикама које су га пратиле.
 
Vrh