Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

Znaci dok se na kosovu ne unormale nista od toga...btw kakva je perspektiva da se na kosovu i albaniji izgradi autoput do luke i kolko se luka u albaniji kotisti pored luke u baru i hr lukama ?
 
"Autoput" je taman dovoljne sirine da NATO borbena vozila mogu najkrace na put za istok. Isti se moze i koristiti za obrnutu varijantu.
 
Evo kada se sleglo ovo malo, da napišem i ja koju - ovo svakako nema veze sa auto putem ali ne mislim ni da je baš "polu autoput" a ni da je magistrala. Ovo je praktično brzi put po modelu koji se primenjuje širom Evrope sa 2+1 trake po smeru koje se naizmenično menjaju sa denivelisanim petljama i pristupom samo za vozila koji mogu ići više od 60kmh.

Što samo po sebi nije loša stvar nego itekako vrlo racionalni format puta za taj pravac, ne bi imao ništa protiv da ga tako reše sve do administrativnog prelaza sa denivelisanim pravcima. Time bi imali verovatno prvi formirani moto put od početka do kraja, ovaj put ne bi smeo onda da bude pod naplatom.

Da se podsetimo kako je bilo:
Pogledajte prilog 168598

Kako je sada:
Pogledajte prilog 168599
@Steva U potpunosti potpisujem tvoj komentar uz dodatak da je ovde u pitanju I jedini problem, velika disproporcija izmedju velicine projekta I pridavanja znacaja tom projektu koji vast I predsednik koristi kao samopromociju. Naravno da se taj animozitet razvio u drzavi u kojoj se malte ne slavi I otvaranje pesackog prelaza.
@direktor Gledano iz pravca Nisa uradjen je desni pravac, koji se bukvalno samo izmenom horizontalne signalizacije moze pretvoriti u desnu traku buduceg ap. Na levoj strani su uradjeni propusti I svi nadvoznjaci.
 
Za većinu planiranih budućih autoputeva i brzih cesta (npr. Sombor - Kikinda, Mačkat - Kotroman, Kraljevo - Raška - Novi Pazar, Beograd - Zrenjanin - Novi Sad, Pančevo - Vršac, Vožd Karađorđe...) bi ovakav polu-autoput bio sasvim dovoljan, bar za početak. Ono što bi država mogla da uradi, jeste da ekspropiše zemlju za pun autoput i da se prvo napravi jedna traka koja se pusti kao polu-autoput u ovom formatu 2+1 sa naizmjeničnom trećom trakom svakih nekoliko kilometara. A u nekoj kasnijoj fazi, kada bude dovoljno novca i kada poraste obim saobraćaja, dogradi još jednu traku autoputa.
 
Danas je vesic pricao da ce da se krene u igradnju i drugog dela da je ovo zbog nekog plana moralo ovako pa ce da se pravi pun ap
 
Za većinu planiranih budućih autoputeva i brzih cesta (npr. Sombor - Kikinda, Mačkat - Kotroman, Kraljevo - Raška - Novi Pazar, Beograd - Zrenjanin - Novi Sad, Pančevo - Vršac, Vožd Karađorđe...) bi ovakav polu-autoput bio sasvim dovoljan, bar za početak. Ono što bi država mogla da uradi, jeste da ekspropiše zemlju za pun autoput i da se prvo napravi jedna traka koja se pusti kao polu-autoput u ovom formatu 2+1 sa naizmjeničnom trećom trakom svakih nekoliko kilometara. A u nekoj kasnijoj fazi, kada bude dovoljno novca i kada poraste obim saobraćaja, dogradi još jednu traku autoputa.

Apsolutno nema smisla graditi poluprofil na bitnim deonicama, pogotovo kad se objekti vec rade za pun profil i kao sto ti kazes eksproprijacija koja je najkomplikovaniji deo. Cela logistika, projektovanje, kupovina zemlje i izvodjenje objekata i petlji, smestaj i trazenje radnika po belom svetu je 70% posla. Ostalih 30% je nasipanje kamena, asfaltiranje i ostale sitnice oko otvorene trase... A sledeci put kad se budu izvodili radnici i pogadjali poslovi, taj jedan smer ce kostati mnogo vise od prvobitnih 15%. Tako da poluprofil po mom misljenju nije nikakva usteda.

Ova deonica apsolutno nije prioritet i bas me briga sto je otvoren polu profil, ali kritike za pompezno otvaranje stoje.
 

Svi detalji o sledecoj deonici sa svim objektima, profilu I duzini...
Ipak po meni, pravi efekti ovog polu ap ce se osetiti tek po zavrsetku trece, najteze i najvaznije faze, odnosno oslobadjanju Prokuplja od tranzitnog saobracaja...
 
Poslednja izmena:
Boze koliko nepoznavanja materije.
1. Da li su cenjeni forumasi nekada vozili od A1, preko Merosine, Prokuplje i Kursumlije do Merdara?
2. Da li ste prosli kroz Prokuplje nekada? Da li znate da je glavna prokupacka ulica zapravo magistralni put sa opterecenjem od 22,000 vozila dnevno na putu koji je obican put 1+1, sirine 7 metara. I da Prokuplje nema drugi nacin da dobije obilaznicu osim izgradnjom autoputa.
3. Da li mozda znate da je magistralni put Nis-Prokuplje jedan od najopterecenijih magistralnih puteva u Srbiji? Kako je moguce onda za tako nesto reci - to nije prioritet. Pa sta je onda prioritet? Pa cekajte ljudi ovaj pravac ima veci PGDS nego autoput prema Dimitrovgradu. I sve od Nisa do Beloljina ima PGDS koji je veci nego na pojedinim deonicama gde vec imamo autoputeve.
4. Da li znate kako izgleda ovaj putni pravac leti ili u vreme praznika kada Albanski gastarbajteri nagrnu na Kosovo? Da se vozi u neprekidnim kolonama.
5. Da ne pricam o bezbednosnom aspektu cele price... prepoterecena magistrala, gomila slepera, nema trece trake na uzbrdicama, magistrala prolazi kroz desetine naseljenih mesta, glavna ulica u Prokuplju je kompletno magistralni put od ulaza do izlaza iz grada itd...

Dakle izgradnja autoputa Nis-Plocnik je potpuno opravdana. Od Plocnika do Merdara magistrala moze da "zavrsi posao" jos neko vreme. Ali kada bi se odnosi sa Kosovom sredili autoput bi apsolutno postao neophodan! A da ne pricam ako se sve kompletira od Draca do Nisa sa autoputem, i sta ostavicemo od Kursumlije do Merdara magistralu jer "ne isplati se"???
 
Podaci za 2022. . . prva kolona "km", a poslednja ukupan broj vozila.

IMG_20230910_154008.png
 
Podaci za 2022. . . prva kolona "km", a poslednja ukupan broj vozila.

Pogledajte prilog 172667
Na žalost, u to brojanje saobraćaja imam sve manje poverenja, što mi dokazuje upravo ovaj primer.
Nema teorijske šanse da parče od X do Merošine ima veći protok od Merošina - Prokuplje, jer masa ljudi odatle ide u Niš a ne na autoput.
Ipak, koliko god veliki, taj obim saobraćaja je vrlo prosečan za Srbiju.
Zakrčenja gradskih zona su postala normalna u svim malo većim gradovima. Ima mnogo denica sa oko 7.000 vozila na dan.
Ali to nije bitno za ovu priču, neophodan je bolji put.

O ostalim stavkama neću da trošim reći, samo ukratko.
Bolji je motoput 2x2 trake od 3.2m, svuda gde može, a gde su veliki mostovi i tuneli samo 1x2.
nego poluatoput 1x3 trake od 3,5m.
Glavna ulica u Prokuplju sramota nad sramotama. Kroz jedan Ćićevac je prolazilo toliko vozila, pa je sve bilo uređeno.
...i to da ne otvaram diskusiju o tome što je dobra deonica rekonstruisana, loša čeka a put Merošina - Niš koji je u raspadu niko i ne pominje.
 
Na žalost, u to brojanje saobraćaja imam sve manje poverenja, što mi dokazuje upravo ovaj primer.
Nema teorijske šanse da parče od X do Merošine ima veći protok od Merošina - Prokuplje, jer masa ljudi odatle ide u Niš a ne na autoput.
Ipak, koliko god veliki, taj obim saobraćaja je vrlo prosečan za Srbiju.
Zakrčenja gradskih zona su postala normalna u svim malo većim gradovima. Ima mnogo denica sa oko 7.000 vozila na dan.
Ali to nije bitno za ovu priču, neophodan je bolji put.

O ostalim stavkama neću da trošim reći, samo ukratko.
Bolji je motoput 2x2 trake od 3.2m, svuda gde može, a gde su veliki mostovi i tuneli samo 1x2.
nego poluatoput 1x3 trake od 3,5m.
Glavna ulica u Prokuplju sramota nad sramotama. Kroz jedan Ćićevac je prolazilo toliko vozila, pa je sve bilo uređeno.
...i to da ne otvaram diskusiju o tome što je dobra deonica rekonstruisana, loša čeka a put Merošina - Niš koji je u raspadu niko i ne pominje.

Obilaznica oko Prokuplja je projektovana 1986te, pa je 2009 radjena izmena projekta ali izgradnja nikada nije pocela. Ni eksprorprijacija. Pretpostavljate i zasto. Komplikovan teren, mostovi tuneli. Tako da je jedino ovaj autoput spas da grad dobije obilaznicu.
Merosina-Nis preko Aleksandrova, Mramora i Novog Sela je lokalni put, ja se nadam nekom cudu kada bude napravljen autoput da ce ga rekonstruisati kao alternativnu saobracajnicu, ali i to je pitanje. Kliziste kod Mramora verovatno niko nece da se usudi da pocne tu da dirne nesto. U projektu autoputa Nis-Plocnik pise da ta deonica preko Mramora zahteva rekonstrukciju kao alternativna saobracajnica.

Ovo za PGDS pa mislim da ne mora da znaci. Ovi iz Merosine su 95% upuceni na Nis i idu prema Nisu i verovatno polovina njih ide na autoput, a ne lokalnim pa PGDS na toj deonici bude veci.

Inace glavna ulica u PK, postoji neki spor ko treba da krpi udarne rupe, Grad Prokuplje ili Putevi Srbije, tako da verovali ili ne 2 godine vec nisu krpljene rupe i ta ostecenja samo dodatno ostecuju ionako ostecenu saobracajnicu.
 
Tesko pogledati kojeg je reda saobracajnica i vidjeti kome pripada nasamarati bagru ili ako nekom se pocepa guma da uz zapisnik tuži sve njih pa onda sudu da utvrdi id*** kompletni
 
Прошао пре неки дан од Ниша до пред Приштину (скретање за Обилић), па мали извештај око радова:

- Деоница полуаутопута од 5 км код Мерошине је смејурија (иако квалитетно урађена), боље да нису радили ништа или да су радили пун профил на неком другом делу, да заобиђу неко насељено место - ово је бесмислица, која није донела никакво убрзање саобраћаја него чак и успорење у смеру ка Приштини, јер је скретање на петљу пред Мерошину јако оштро са 30 км/ч, плус иде и кружни ток након тога. У повратку је можда мало лакши улазак на нову деоницу.
- Радови на деоници од Белољина до Куршумлије су на самом крају, нема више наизменичног пропуштања саобраћаја семафорима. Асфалт, као и ~90% хоризонталне сигнализације је завршено. Остали су још ситни радови. Нова, одлична магистрала.
- Радови на деоници од Куршумлије до Рудара су готови, нова одлична магистрала као и од Белољина до Куршумлије.
- Од Рудара до Мердара најлошија деоница пуна неравнина и рупа осим једног краћег дела који је ок.
- Од Подујева ка Приштини до скретања за Обилић је отприлике прва половина удвојена магистрала 2+2 са разделним острвом (осим пар пропуста и мостова где се сужава на 1+1 без разделног острва), а на другој половини су радови на удвајању магистрале на исти начин. Но, све једно, на тој деоници удвојене магистрале 2+2 је ограничење углавном 60 км/ч, јер углавном пут пролази кроз насељени део.
 
Jedina losa stvar je sto su magistralu koja je nekada radjena po projektu (Merosina-Prokuplje, Kursumlija-Rudare) suzili za vise od pola metra. Besmisleno po meni, znaci nema sanse ako uletite u "makaze" da se izvadite. Od Prokuplja do Beloljina je magistrala radjena 2005-2009 i uradjena je profi, sirine 7m, opusteno mogu 3 vozila u slucaju nuzde da se mimoidju, bezbroj puta sam prisustvovao situaciji kada je dovoljna sirina puta bila glavni razlog zasto nije doslo do udesa.
 
Mislim da sve više ljudi koristi put preko Bujanovca jer je autoput do blizu administrativne linije a tih desetak kilometara je loš samo u delu od Bujanovca do sela Lučane je lošiji put.
 
Mislim da sve više ljudi koristi put preko Bujanovca jer je autoput do blizu administrativne linije a tih desetak kilometara je loš samo u delu od Bujanovca do sela Lučane je lošiji put.

Ipak je glavni put za Kosovo preko Prokuplja i Kursumlije. Gastarbajteri kada nagrnu, bukvalno svi idu na Prokuplje, mozda oni tamo iz Gnjilana idu na Bujanovac.
 
Kome prijaviti "nebuloze" u vezi sa saobracajnom signalizacijom??? Ko je nadlezan za to?
Na rekonstruisanoj deonici magistralnog puta Merosina Prokuplje uveden je sumanuti broj ogranicenja brzine bez ikakvog logicnog smisla i osnova. Magistrala na kojoj je uvek bilo ogranicenje 80km/h je pretvorena u ja ne znam sta? lokalni put sa ogranicenjem od 50km/h na najvecem delu?!?!!?!
Posebno sumanuto ovo sto sam prikazao na slici, izmedju sela Nova Bozurna i Jug Bogdanovca kada se ide iz pravca Prokuplja prema Nisu samo na ovoj deonici na duzini od 1.3km postoji 6 razlicitih ogranicenja brzine!!!! Jos sumanutije je sto su u suprotnom smeru drugacija ogranicenja?!?!?!, pa npr na ovom delu od par stotina metara gde je ogranicenje 80km/h- bas tu je iz suprotnog smera ogranicenje 50km/h. Pritom ovo ogranicenje od 80 je bas tu gde pocinje krivina, a u suprotnom smeru dobijete 50 kada izadjete na pravac :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Pritom nigde nisam video na magistralnim putevima da se tako posebne brzine ogranicavaju po smeru, nego ako je negde ogranicenje 50 onda je 50, ako je negde 80 onda je 80, a ne u jednom smeru jedna brzina u drugom druga.

Ovo na slici su ogranicenja u jednom smeru. Znaci ako idete iz Prokuplja prema Nisu doceka vas ovo na svega 1.3km puta.

Untitled6.jpg
 
Vrh