Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

Јесте то тачно за Шведску и профил 2+1, али тамо ти путеви имају и ограду између смерова. То ипак мења ствари. Овде није било места за ограду, јер би морала укупна ширина да буде нешто већа (мислим да су ти шведски путеви широки 12 метара), а то им се, јасно, није радило, пошто планирају да касније дуплирају коловоз.

Ајде, ваљда неће бити много нестрпљивих самоубица којима је запело да претекну где не треба.
 
Јесте то тачно за Шведску и профил 2+1, али тамо ти путеви имају и ограду између смерова. То ипак мења ствари. Овде није било места за ограду, јер би морала укупна ширина да буде нешто већа (мислим да су ти шведски путеви широки 12 метара), а то им се, јасно, није радило, пошто планирају да касније дуплирају коловоз.

Ајде, ваљда неће бити много нестрпљивих самоубица којима је запело да претекну где не треба.

Cak i da neko pretice gde ne treba rec je o sirokom putu gde pomeranjem u stranu moze da se izbegne nesreca. Ne kazem da je ovo normalno ali i na obicnom magistralnom putu normalne sirine (pre ovih SNS rekonstrukcija) mi se desavalo da je neko preticao na punu, sklanjao sam se skroz desno i uspevao je da se provuce kroz iglene usi.
Sto se tice ograde, jasno je zasto je nema... ali nije ni po evropi da je svugde ima. Po nemackoj sam bas vozio ovakvim deonicama koje samo imaju duplu punu liniju i to je to.
 
E trebalo je videti ovih dana kakva je guzva bila na ovom pravcu zbog albanskih gastarbajtera. Nepregledne kolone vozila, to je ljudi nezamislivo... to su kolone od po 100 vozila u cugu. Prokuplje naravno u potpunom kolapsu. Po 15 minuta od mog stana do centra grada, a to je nekih kilometar i 200 metara glavnom ulicom.
U petak sam se oko 14h vracao iz Kursumlije za Prokuplje, kolega i ja smo za tih pola sata izbrojali 380 vozila stranih tablica koja su nam naisla u susret!
 
Zanimljivo da u onom svom obraćanju pre neki dan gospodin svevišnji nije naveo autoput Niš-Pločnik, a pobrojao je sve moguće. I ono što se stvarno radi i ono što je izmišljotina.
 
Ova deonica koja je rađena je mogla samo da se presvuče jednim habajućim slojem, a za ove milione koje su dali su mogli da srede do Prokuplja, pa sada da urade obilaznicu i bilo bi ekstra.
 
Prokuplje je glavno, i to je očigledno.. ali džaba za sada
 
Из Београда је сад боље ићи преко Ћелија. Аутопут до Крушевца, 20 км мање него преко Мерошине, добар магистрални пут од Крушевца до Белољина. Временски или краће или исто. Мени је кроз центар Крушевца некако брже ишло него кроз Прокупље. Још кад отворе Крушевац-исток...
 
Isto se stize vremenski iz Kursumlije do Beograda i preko Prokuplja i preko Krusevca. Bukvalno u sekund isto.
Pri tome kada se ide iz Kursumlije prema Blacu podrazumeva se da se ide putem Kursumlija-Blace preko Barbatovca, a ne preko Beloljina. Preko Beloljina je svakako vremsnki duze.
 
Isto se stize vremenski iz Kursumlije do Beograda i preko Prokuplja i preko Krusevca. Bukvalno u sekund isto.
Pri tome kada se ide iz Kursumlije prema Blacu podrazumeva se da se ide putem Kursumlija-Blace preko Barbatovca, a ne preko Beloljina. Preko Beloljina je svakako vremsnki duze.

Ја преферирам преко Белољина. Али причам за Приштину, не за Куршумлију. Пут је буквално писта, нема кривина као преко Барбатовца, шири је него преко Барбатовца и не улази се у сам град Куршумлију. Преко Крушевца/Белољина ми је 10 минута мање требало него преко Прокупља. За Куршумлију је вероватно брже преко Барбатовца.
 
Прошао пре неки дан од Ниша до пред Приштину (скретање за Обилић), па мали извештај око радова:

- Деоница полуаутопута од 5 км код Мерошине је смејурија (иако квалитетно урађена), боље да нису радили ништа или да су радили пун профил на неком другом делу, да заобиђу неко насељено место - ово је бесмислица, која није донела никакво убрзање саобраћаја него чак и успорење у смеру ка Приштини, јер је скретање на петљу пред Мерошину јако оштро са 30 км/ч, плус иде и кружни ток након тога. У повратку је можда мало лакши улазак на нову деоницу.
- Радови на деоници од Белољина до Куршумлије су на самом крају, нема више наизменичног пропуштања саобраћаја семафорима. Асфалт, као и ~90% хоризонталне сигнализације је завршено. Остали су још ситни радови. Нова, одлична магистрала.
- Радови на деоници од Куршумлије до Рудара су готови, нова одлична магистрала као и од Белољина до Куршумлије.
- Од Рудара до Мердара најлошија деоница пуна неравнина и рупа осим једног краћег дела који је ок.
- Од Подујева ка Приштини до скретања за Обилић је отприлике прва половина удвојена магистрала 2+2 са разделним острвом (осим пар пропуста и мостова где се сужава на 1+1 без разделног острва), а на другој половини су радови на удвајању магистрале на исти начин. Но, све једно, на тој деоници удвојене магистрале 2+2 је ограничење углавном 60 км/ч, јер углавном пут пролази кроз насељени део.
Koliko je kritična ova deonica od Rudara do Merdara? Da li je neko skoro prošao tu i da li se nešto obnovilo od ove citirane objave (Sep 28.)? Treba do Prištine da dođem pa ne znam da li je bolje da idem preko Miloša Velikog, Ibarske pa na Jarinje ili BG-Niš-Merdare?
 
Godinu dana od otvaranje poluprofila do Merosine - bez i jedne jedine saobracajne nesrece na ovoj deonici!
Ovo za one koji su predvidjali da ce ovakav poluprofil biti deonica smrti.
 
Godinu dana od otvaranje poluprofila do Merosine - bez i jedne jedine saobracajne nesrece na ovoj deonici!
Ovo za one koji su predvidjali da ce ovakav poluprofil biti deonica smrti.
Nisu ljudi predvideli da je niko neće koristiti..... zato nema ni saobraćajnih nesreća.
 
Nisu ljudi predvideli da je niko neće koristiti..... zato nema ni saobraćajnih nesreća.

????
Apsolutno netacno i maliciozno. Da li si prosao nekada ovom deonicom pa video da nema saobracaja???
PGDS je 9080 vozila!!! Naplatna rampa sa 5 kanala je cesto premala da primi sav sabracaj pa se formiraju kolone.
 
????
Apsolutno netacno i maliciozno. Da li si prosao nekada ovom deonicom pa video da nema saobracaja???
PGDS je 9080 vozila!!! Naplatna rampa sa 5 kanala je cesto premala da primi sav sabracaj pa se formiraju kolone.
Prošao sam dva-tri puta pre par meseci, nije bilo frekventnog saobraćaja niti većeg broja vozila.
Ako se nešto promenilo za par meseci, onda priznajem grešku.
 
Prošao sam dva-tri puta pre par meseci, nije bilo frekventnog saobraćaja niti većeg broja vozila.
Ako se nešto promenilo za par meseci, onda priznajem grešku.

Verovatno si samo pogodio takav trenutak. Saobracaja ima i te kako. A dalje magistralom prema Prokuplju, kroz Prokuplje i dalje prema Kursumliji je ovih dana nevidjeni horor.
 
Po prvi put imamo informaciju da se menja planirana trasa autoputa. Ukoliko je inetrpretacija tacna.

 
Zapravo ovo je sada vec proverana informacija.
Rok 12 meseci.
Znaci nema nista od nastavka radova pre 2026/2027.
I moje najpesimisticnije prognoze nakon otvaranja prve deonice da auto put ni za 10 godina nece stici do Plocnika ce se izgleda ostvariti.


Zapravo ovo je sada vec proverana informacija.
Rok 12 meseci.
Znaci nema nista od nastavka radova pre 2026/2027.
I moje najpesimisticnije prognoze nakon otvaranja prve deonice da auto put ni za 10 godina nece stici do Plocnika ce se izgleda ostvariti.

Zdravo, javljam se iz Toplice. Vidim da ste dobro upoznati sa materijom, pa možda znate nešto o sledećem. Na dopuni plana generalne regulacije grada Prokuplja piše da je, i pored zaobilaznice na autoputu, planirana izgradnja i gradskog tranzitnog puta. Nema nikakvih karti, samo ima neki štur tekstualni opis trase, da ona ide negde od ispred kasarne, pa onda seče regionalni put za Orljane kod Novog Sela, odakle nastavlja preko mosta na Toplici, pretpostavljam da je to ovaj novi most kod staklare, odakle nastavlja paralelno sa Toplicom do raskrsnice sa regionalnim putem za Doljevac. Dalje nije najjasnije, samo je navedeno da se na kraju spaja negde sa regionalnim putem za Malu Planu preko Ćukovca. Ja sam nešto gledao plan generalne regulacije Prpkuplja, i stvarno postoje neke saobraćajnice koje povezuju novi most sa semaforom i Novom Božurnom. Da li znate nešto o tom planu, i da li je tako nešto izvodljivo, pošto mi u ovom momentu deluje realnije od autoputa sa onim silnim tunelima i vijaduktima. Time bi se po meni isto fino rešio tranzit kroz Prokuplje, samo nzm koja bi bila trasa od raskrsnice sa putem za Doljevac, dakle negde od autobuske, do Carine.
 
Zdravo, javljam se iz Toplice. Vidim da ste dobro upoznati sa materijom, pa možda znate nešto o sledećem. Na dopuni plana generalne regulacije grada Prokuplja piše da je, i pored zaobilaznice na autoputu, planirana izgradnja i gradskog tranzitnog puta. Nema nikakvih karti, samo ima neki štur tekstualni opis trase, da ona ide negde od ispred kasarne, pa onda seče regionalni put za Orljane kod Novog Sela, odakle nastavlja preko mosta na Toplici, pretpostavljam da je to ovaj novi most kod staklare, odakle nastavlja paralelno sa Toplicom do raskrsnice sa regionalnim putem za Doljevac. Dalje nije najjasnije, samo je navedeno da se na kraju spaja negde sa regionalnim putem za Malu Planu preko Ćukovca. Ja sam nešto gledao plan generalne regulacije Prpkuplja, i stvarno postoje neke saobraćajnice koje povezuju novi most sa semaforom i Novom Božurnom. Da li znate nešto o tom planu, i da li je tako nešto izvodljivo, pošto mi u ovom momentu deluje realnije od autoputa sa onim silnim tunelima i vijaduktima. Time bi se po meni isto fino rešio tranzit kroz Prokuplje, samo nzm koja bi bila trasa od raskrsnice sa putem za Doljevac, dakle negde od autobuske, do Carine.

Ja mislim da je to stavljeno u plan cisto radi reda. Upravljac je duzan da kada napravi autoput, za svaku deonicu ima i napravljenu alternativnu saobracajnicu. Upravo za deonicu kroz Prokuplje je planirana kao alternativna saobracajnica ta koju ste naveli. Kada presece ukrstanje sa regionalnim putem za Doljevac - niko ne zna gde taj put dalje ide. On tada nailazi na tesnac izmedju Hisara, Sokolovice i reke Toplice i jedino resenje je da ide u tunel, a cak ni taj tunel nije izvodiljv u klasicnom smislu, nego jedino sto moze to je da put "utone", odnosno da krenete da se spustate u tunel kao sto se spustate u podzemni prolaz. Opet to je i pored same reke Toplice pitanje je kako bi to resili. Apsolutno sam ubedjen da je to neizvodiljivo resenje. Da ne pricam o potencijalnim rusenjima tu.... na trasi obilaznice severno od grada je barem eksproprijacija zavrsena ako nista drugo.
Niko ne zna kako bi bile spojene ove dve trase koje sam oznacio.
Tako da mislim da ce pre iskopati te silne tunele sa severne strane grada nego sto ce realizovati tu navodno "juznu" obilaznicu.

Untitled.jpg
 
Znam, od raskrsnice sa putem za Doljevac je trasa nedefinisana. Po generalnom urbanističkom planu postoji most paralelno sa železničkim, odakle trasa nekako izlazi paralelno sa prugom na ulicu 9 oktobar, tačno iznad tunela. Nzm kako je to zamišljeno. U suštini, oko Hisara može i bez tunela, ali bi to bilo preveliko kruženje. U svakom slučaju, bilo bi dobro da se iz ulice Ratka Pavlovića, 9 oktobra i 21 divizije izbaci bilo kakav tranzit, a za to neće biti dovoljan autoput, pošto će mnogi koristiti ove regionalne puteve. Sporna raskrsnica kod opštine se može rešiti samo semaforom, a semafor će moći tek kada se izbace kamioni koji idu od mosta ja centru.
 
Znam, od raskrsnice sa putem za Doljevac je trasa nedefinisana. Po generalnom urbanističkom planu postoji most paralelno sa železničkim, odakle trasa nekako izlazi paralelno sa prugom na ulicu 9 oktobar, tačno iznad tunela. Nzm kako je to zamišljeno. U suštini, oko Hisara može i bez tunela, ali bi to bilo preveliko kruženje. U svakom slučaju, bilo bi dobro da se iz ulice Ratka Pavlovića, 9 oktobra i 21 divizije izbaci bilo kakav tranzit, a za to neće biti dovoljan autoput, pošto će mnogi koristiti ove regionalne puteve. Sporna raskrsnica kod opštine se može rešiti samo semaforom, a semafor će moći tek kada se izbace kamioni koji idu od mosta ja centru.

90% tranzita kroz grad ide pravcem istok-zapad, odnosno magistralnim putem Nis-Pristina. Kada se napravi autoput to ce drasticno rasteretiti grad i nema drugog resenja do tog. Ovo za tu juznu obilaznicu mislim da je stavljeno proforme, da bi se tadovoljila ta forma za alternativnom saobracajnicom. Ako bi ta obilaznica izasla na ulicu 9 oktobar tacno iznad tunela to nije nikakvo resenje i nije obilaznica.
 
90% tranzita kroz grad ide pravcem istok-zapad, odnosno magistralnim putem Nis-Pristina. Kada se napravi autoput to ce drasticno rasteretiti grad i nema drugog resenja do tog. Ovo za tu juznu obilaznicu mislim da je stavljeno proforme, da bi se tadovoljila ta forma za alternativnom saobracajnicom. Ako bi ta obilaznica izasla na ulicu 9 oktobar tacno iznad tunela to nije nikakvo resenje i nije obilaznica.
U svakom slučaju nadam se da će nekada odraditi deo od novog mosta do semafora, jer je ovako taj most maltene beskoristan.
 
Po mom utisku, 90% čitavog saobraćaja i 100% tranzita kroz Prokuplje tu ide.
Možda jedini grad u Srbiji koji nema obilazak centra kroz mrežu ulica.
Jedino te centralne ulice mogu da prihvate tranzit. Čak ni ulica, kojom se zaobilazi deo glavne ulice pretvoren u pešačku zonu, nije baš srećno rešenje. Prokuplje ima problema sa reljefom, centralni deo je teško zaobići bez većih ulaganja.
 
U svakom slučaju nadam se da će nekada odraditi deo od novog mosta do semafora, jer je ovako taj most maltene beskoristan.

Taj most je napravljen 1996 kao deo te južne obilaznice, a onda prespojen na Dobričku ulicu koja je obicna ulica od 5 metra širine:rolleyes:
Nije da ne koristi uopste ali daleko od onog što bi trebalo da bude.
Opcija obilska grada, jedina prava, je sa severne strane. Projekat obilaznice je uradjen jos 1986te, inoviran 2009te. Gledao sam oba ta projekta, ovaj iz 1986 je isti kao i za sadasnji planirani autoput, a ovaj iz 2009 je iskljucivao dugacak tunel Racunkovo brdo, put je išao malo severnije, ali imao dosta mostova.
Nema drugog rešenja za Prokuplje osim izgradnje planiranog autoputa. Konfiguracija grada je takva da je nemoguće zaobići grad na drugačiji način. Glavna gradska ulica je magistralni put kompletno od ulaska do izlaska iz grada - tako nešto nije slučaj ni u jednom gradu u Srbiji. Deo glavne ulice je zatvoren i pretvoren u pešačku zonu upravo sa pričom da će uskoro krenuti obilaznica da se gradi - tada je to Velja Ilić obećavao. Posle se i Mrkonjić tu muvao po gradu i stvarno 2009te dok je on bio ministar je urađena ta prepravka projekta. Ali kao što vidimo načekaćemo se. Ja se samo nadam kada završe projekat da će krenuti da grade odmah kompletno sve deonice ka Pločniku... ako budu gradili jednu po jednu, neće stići do Pločnika ni za 20 godina :ROFLMAO:

Evo za onog forumaša koji kaže da je postojeća deonica prazna i da nema saobraćaja, juče sam prošao.

20240811_102901.jpg


20240811_142243.jpg



20240811_103022.jpg
 
Vrh