Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

@forest

Приметио сам ове небулозе са ограничењима брзине између Мерошине и Прокупља, кад сам недавно путовато туда. Чисто да бих упоредио, следећи пут сам ишао преко Крушевца и Блаца и моје искуство је да је у тренутној ситуацији Појате - Белољин 10-ак минута брже преко Крушевца него преко Прокупља, притом је преко Крушевца 20 км краће и нема путарине, а пут је солидног до одличног квалитета. Такође, пролазак кроз Крушевац је мало лаганији него кроз Прокупље, а и то ће се побољшати када заврше комплетан аутопут до Крушевца и везу од петље Крушевац - исток до Бивоља.
 
@forest

Приметио сам ове небулозе са ограничењима брзине између Мерошине и Прокупља, кад сам недавно путовато туда. Чисто да бих упоредио, следећи пут сам ишао преко Крушевца и Блаца и моје искуство је да је у тренутној ситуацији Појате - Белољин 10-ак минута брже преко Крушевца него преко Прокупља, притом је преко Крушевца 20 км краће и нема путарине, а пут је солидног до одличног квалитета. Такође, пролазак кроз Крушевац је мало лаганији него кроз Прокупље, а и то ће се побољшати када заврше комплетан аутопут до Крушевца и везу од петље Крушевац - исток до Бивоља.

Tu nazalost samo pravi razliku prolazak kroz Prokuplje koji ume da oduzme i 15ak minuta. Inace od Beloljina do Merosine ima 29km, a do Krusevca 55.
Opet nazalost nacekacemo se da se zavrsi autoput na deonici Prokuplje istok - Prokuplje zapad i da time konacno Prokuplje bude oslobodjeno tranzitnog saobracaja.
 
Kome prijaviti "nebuloze" u vezi sa saobracajnom signalizacijom??? Ko je nadlezan za to?
Na rekonstruisanoj deonici magistralnog puta Merosina Prokuplje uveden je sumanuti broj ogranicenja brzine bez ikakvog logicnog smisla i osnova. Magistrala na kojoj je uvek bilo ogranicenje 80km/h je pretvorena u ja ne znam sta? lokalni put sa ogranicenjem od 50km/h na najvecem delu?!?!!?!
Posebno sumanuto ovo sto sam prikazao na slici, izmedju sela Nova Bozurna i Jug Bogdanovca kada se ide iz pravca Prokuplja prema Nisu samo na ovoj deonici na duzini od 1.3km postoji 6 razlicitih ogranicenja brzine!!!! Jos sumanutije je sto su u suprotnom smeru drugacija ogranicenja?!?!?!, pa npr na ovom delu od par stotina metara gde je ogranicenje 80km/h- bas tu je iz suprotnog smera ogranicenje 50km/h. Pritom ovo ogranicenje od 80 je bas tu gde pocinje krivina, a u suprotnom smeru dobijete 50 kada izadjete na pravac :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Pritom nigde nisam video na magistralnim putevima da se tako posebne brzine ogranicavaju po smeru, nego ako je negde ogranicenje 50 onda je 50, ako je negde 80 onda je 80, a ne u jednom smeru jedna brzina u drugom druga.

Ovo na slici su ogranicenja u jednom smeru. Znaci ako idete iz Prokuplja prema Nisu doceka vas ovo na svega 1.3km puta.

Pogledajte prilog 175818
Највероватније због раскрсница. Колико видим, после сваког ограничења има нека раскрсница.
 
Највероватније због раскрсница. Колико видим, после сваког ограничења има нека раскрсница.

Pa ako tako gledas ne bi nigde ni na jednoj magistrali mogli da imamo 80km/h ogranicenje. Izuzev ovog jednog velikog sva ostala ukljucenja su prema maltene seoskim putevima gde niko ne ide osim traktori.
 
Pa ako tako gledas ne bi nigde ni na jednoj magistrali mogli da imamo 80km/h ogranicenje. Izuzev ovog jednog velikog sva ostala ukljucenja su prema maltene seoskim putevima gde niko ne ide osim traktori.
Па ретко на којој „магистрали“ је у потпуности 80 km/h ограничење. Крени ка Чачку, Новом Пазару, Краљеву, Зрењанину, Вршцу итд. видећеш да је пред већину раскрсница (значи не на свим) смањено ограничење брзине на 60 или 50 km/h.
 
Mогли би за почетак да повећају опште ограничење ван насељених места на 90 км/ч, а на мотопутевима 110 км/ч, као што је у Хрватској.
За путеве ван насељених места тешко да ће се повећати општа брзина јер има доста путева који су у лошем стању, а немају тачно одређена ограничења у складу са стањем пута.

Ограничење за мотопутеве је требало повећати још кад се повећало за ауто-путеве, поготов сад јер полако добијамо мрежу и тих путева, а сви ће бити нови.
 
Па ретко на којој „магистрали“ је у потпуности 80 km/h ограничење. Крени ка Чачку, Новом Пазару, Краљеву, Зрењанину, Вршцу итд. видећеш да је пред већину раскрсница (значи не на свим) смањено ограничење брзине на 60 или 50 km/h.

Znam ali nekada je ovde na ovoj magistrali svugde bilo 80km/h osim kroz naseljena mesta. Sada je magistrala bukvalno pretvorena u 50-60km/h. Od 11km od Prokuplja do Merosine ostala su samo 3km sa 80km/h.
 
Od 01.40 najbitnija stvar :)

 
Па ретко на којој „магистрали“ је у потпуности 80 km/h ограничење. Крени ка Чачку, Новом Пазару, Краљеву, Зрењанину, Вршцу итд. видећеш да је пред већину раскрсница (значи не на свим) смањено ограничење брзине на 60 или 50 km/h.
To je valjda normalno, mada se ne poštuje.
 
Evo dokle nase ludilo ide. Opozicionar iz Prokuplja, rodjeni Prokupcanin kritikuje izgradnju autoputa i smatra da je nepotreban! Pazljivo procitajte tekst pa zakljucite koliko je covek kontradiktoran. Na granici za ludnicu. On je za razvoj Toplickog okruga - ali protiv autoputa :ROFLMAO:

 
A na kraju ipak predlaze izgradu brze saobracajnice sa tri trake. A ako pogledamo upravo se to i gradi :ROFLMAO:
 
Двосмерни пут ван насељеног места са непарним бројем трака, осим ако није на успону због спорих возила или због скретања и јесте генерално за лудницу.
 
Evo dokle nase ludilo ide. Opozicionar iz Prokuplja, rodjeni Prokupcanin kritikuje izgradnju autoputa i smatra da je nepotreban! Pazljivo procitajte tekst pa zakljucite koliko je covek kontradiktoran. Na granici za ludnicu. On je za razvoj Toplickog okruga - ali protiv autoputa :ROFLMAO:

https://prokupljepress.rs/2023/10/14/auto-put-korupcije-i- heroina/
Šta je čovek loše rekao?
Na ovom putu je do kraja ogoljen sistem korupcije i lopovluka ovog sistema. Na drugom mestima smo na kraju, bez obzira na konačnu cenu, dobijali gotov proizvod. Ovde je zaista negde iscurelo pola.
Stav da je važno samo da se gradi, doveo nas je u ovakvu situaciju da cena raznih projekata enormno raste, da nemamo uvid za šta sve idu pare i gde završavaju... Za to para koje su otišle neznano gde, stvarno se moglo pomoći tom kraju, smanjiti odliv ionako smanjene populacije.
E sad, što je neko obećao Briselu da će toj, nazovimo je državi (za koju još samo nije priznao da ju je priznao), izgraditi najbližu i najlakšu vezu sa Evropom, druga je stvar.
Putevi nam trebaju i svakom kraju su od životne važnosti, ali da li je svaki pravac koji se gradi, trebalo da bude baš auto-put? Mnogo bi se para uštedelo, a to bi na drugoj strani omogućilo još kilometara novih i nekome vezu sa svetom, da su neki od tih puteva nižeg nivoa, a ništa manje protočnosti, korisnosti i bezbednosti. Ali, nekome tako odgovara, jer što je investicija zamašnija, veći je i prostor za ulepljivanje prstiju. A na te prste, koliko vidimo na tom putu, zalepiše se desetine kilometara drugog kolovoza.
SAMO NEK SE GRADI!
Kada kroz nekoliko decenija nove generacije budu oduživale svu ovu megalomaniju, neki će možda tek svhvatiti da je sve to bio naš novac, naša budućnost za koje nismo imali nikakvu kontrolu trošenja.
 
Šta je čovek loše rekao?
Na ovom putu je do kraja ogoljen sistem korupcije i lopovluka ovog sistema. Na drugom mestima smo na kraju, bez obzira na konačnu cenu, dobijali gotov proizvod. Ovde je zaista negde iscurelo pola.
Stav da je važno samo da se gradi, doveo nas je u ovakvu situaciju da cena raznih projekata enormno raste, da nemamo uvid za šta sve idu pare i gde završavaju... Za to para koje su otišle neznano gde, stvarno se moglo pomoći tom kraju, smanjiti odliv ionako smanjene populacije.
E sad, što je neko obećao Briselu da će toj, nazovimo je državi (za koju još samo nije priznao da ju je priznao), izgraditi najbližu i najlakšu vezu sa Evropom, druga je stvar.
Putevi nam trebaju i svakom kraju su od životne važnosti, ali da li je svaki pravac koji se gradi, trebalo da bude baš auto-put? Mnogo bi se para uštedelo, a to bi na drugoj strani omogućilo još kilometara novih i nekome vezu sa svetom, da su neki od tih puteva nižeg nivoa, a ništa manje protočnosti, korisnosti i bezbednosti. Ali, nekome tako odgovara, jer što je investicija zamašnija, veći je i prostor za ulepljivanje prstiju. A na te prste, koliko vidimo na tom putu, zalepiše se desetine kilometara drugog kolovoza.
SAMO NEK SE GRADI!
Kada kroz nekoliko decenija nove generacije budu oduživale svu ovu megalomaniju, neki će možda tek svhvatiti da je sve to bio naš novac, naša budućnost za koje nismo imali nikakvu kontrolu trošenja.

u prvoj recenici kazes - trebalo je napraviti ceo autoput, a ne samo poluprofil

ona posle toga kazes - ne treba albancima graditi vezu sa evropom, znaci ne treba autoput.

onda kazes - nije trebao autoput na ovom pravcu jer bi se tako ustedele pare (nije ni napravljen autoput vec poluprofil?? prim. aut.)

dogovori se prvo sam sa sobom, izgleda da imas najmanje dve osobe koje pisu.
 
A šta si ti citirao?
Razmatram cenu puta, i činjenicu da su otvorili autoput koji ne postoji.
Inače, ima nas dovoljno.
 
Apsolutno je normalno graditi autoput u poluprofilu prvo, pa kad se broj vozila poveća graditi pun profil. Ovde su svi nadvožnjaci, podvožnjaci, propusti itd građeni za pun profil, zato je i cena veća. Ovo je svakako potpuno denivelisana deonica. Ali, opet kažem, apsolutno je normalno graditi prvo poluprofil.
Pogledajte HR recimo, većina puteva je prvo ovako izgrađeno, pa tek naknadno pretvoren u autoput
 
U redu je to kad se od starta kaže da će tako biti. A ovde je i na samom otvaranju korišćen izraz autoput. To je prodavanje muda za bubrege ovom jadnom narodu, dok mu račun niko ne polaže jer se nešto izgrađeno našim parama predstavlja kao dar.
A i kad se izgradi jedna traka da se koristi kao dvosmerni put, tako se i obeleži i tako održava do izgradnje druge trake.
 
I te kako se dobro sećam te klanice.
Neko je to tada nazvao poluautoputem, obeležio kso jednu traku, a kasnije u vožnji, vozači su očekivali da se onaj iz suprotnog smera skloni u zaustavnu.
A sada nam se pola autoputa predstavlja kao ceo. Jasno je da je logično da se izgrađena traka pusti u upotrebu, ali samo neka se stvar zove svojim pravim imenom.
 
Šta je čovek loše rekao?
Na ovom putu je do kraja ogoljen sistem korupcije i lopovluka ovog sistema. Na drugom mestima smo na kraju, bez obzira na konačnu cenu, dobijali gotov proizvod. Ovde je zaista negde iscurelo pola.
Stav da je važno samo da se gradi, doveo nas je u ovakvu situaciju da cena raznih projekata enormno raste, da nemamo uvid za šta sve idu pare i gde završavaju... Za to para koje su otišle neznano gde, stvarno se moglo pomoći tom kraju, smanjiti odliv ionako smanjene populacije.
E sad, što je neko obećao Briselu da će toj, nazovimo je državi (za koju još samo nije priznao da ju je priznao), izgraditi najbližu i najlakšu vezu sa Evropom, druga je stvar.
Putevi nam trebaju i svakom kraju su od životne važnosti, ali da li je svaki pravac koji se gradi, trebalo da bude baš auto-put? Mnogo bi se para uštedelo, a to bi na drugoj strani omogućilo još kilometara novih i nekome vezu sa svetom, da su neki od tih puteva nižeg nivoa, a ništa manje protočnosti, korisnosti i bezbednosti. Ali, nekome tako odgovara, jer što je investicija zamašnija, veći je i prostor za ulepljivanje prstiju. A na te prste, koliko vidimo na tom putu, zalepiše se desetine kilometara drugog kolovoza.
SAMO NEK SE GRADI!
Kada kroz nekoliko decenija nove generacije budu oduživale svu ovu megalomaniju, neki će možda tek svhvatiti da je sve to bio naš novac, naša budućnost za koje nismo imali nikakvu kontrolu trošenja.

Ovaj poluautoput je cist kao suza u odnosu na neke druge gde se radi sa kinezima direktnom pogodbom. EU za Nis -Plocnik daje bespovratno 44 miliona evra, krediti su od EBRD-a, sa povoljnim kamatama jasno je da su tu procedure mnogo komplikovanije i nadzor mnogo bolji nego kada se sa Kinezima dogovorimo djuture. Izvodjaci se na ovom autoputu biraju na medjunarodnom tenderu. Dakle to je poprilicno drugacija pica od direktne pogodbe.

Sto se tice poluprofila - mi do sada nismo imali iskustva sa ovakvim obelezavanjem poluprofila gde se smenjuju deonice 2+1. Na poluprofilu kroz Vojvodinu oblezeno je bilo kao za klasicnu magistralu. Ova forma koja je uradjena od A1 do Merosine postoji u celoj Evropi i pokazala se kao izuzetno uspesna. U Svedskoj takvi putevi postoje vec decenijama. Nema sumanutog preticanja zato sto se na svakih kilometar ipo do 2 smenjuju deonice sa 2 trake po smeru i onda lepo tada preteknes.

Tako da poluprofil od Nisa do Plocnika sa smenjivanjem deonica sa 2+1 je po mom misljenju dobro resenje i resice problem, narocitno problem svih problema od A 1 do Merdara a to je prolazak magistralnog puta kroz Prokuplje. Ako bude bilo potrebe za drugom trakom jednog dana neka je grade, a apsolutno ce biti potrebe, do Plocnika svakako. Ne znam kakva su Hrvatska iskustva, negde sam procitao da naknadna izgradnja druge trake povecava ukupnu cenu kostanja autoputa za 30%, tako da struka uvek preporucuje da se odmah gradi pun profil.
 
Vrh