[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762343#p762343:3aqea16c je napisao(la):
dex libris » Нед Авг 02, 2020 12:41 pm[/url]":3aqea16c]Pruga i ulica su kroz tvrđavu / Donji Grad prošli pre jednog veka, uz ozbiljnu destrukciju bedema i ambijenta, a to su, u smislu zaštite nasleđa, bila veoma mračna vremena (da ne idem dalje od rušenja Žrnova i bedema Beogradske tvrđave).
И заиста, бејаху мрачна времена. Искрено бих волео да се такво више никад не понови.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762343#p762343:3aqea16c je napisao(la):
dex libris » Нед Авг 02, 2020 12:41 pm[/url]":3aqea16c]
Danas insistirati na zadržavanju tih nasilnih saobraćajnih koridora kroz tvrđavu je veliko nepoštovanje prema nasleđu, gradu pa i nama samima. Obnovljena tvrđava, sa obnovljenim zidinama, kasarnama u Donjem Gradu i vodenim površinama bi bila mesto u kom bi uživali svi građani i gosti grada - tramvaju tu mesta nema iako se na forumu potpuno nerazumno insistira na tome na zadržavanju tih koridora - tvrđava je najvažniji spomenik koji imamo, važan i u svetskim okvirima...
Штета је већ начињена, тако да обнова нечега девастираног за мене има укус пластичне паприке. Ено је Варшава подигнута из пепела, али никако не може да се изгуби тај мирис новог.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762343#p762343:3aqea16c je napisao(la):
dex libris » Нед Авг 02, 2020 12:41 pm[/url]":3aqea16c]
Prilog - plan tvrđave pred destrukciju u XX veku i kako bi mogla izgledati nakon obnove, prvenstveno mislim na Donji Grad.. postavio @grandmaster
Што се тиче ове идеје, лично имам једну крупну примедбу: какво је то наслеђе које баш никако није везано за Србију, и српски народ? Осим једног малог дела средњевековног Београда Стефана Лазаревића, за који ми са сигурношћу не можемо да тврдимо ни како је изгледао, обнављати тусрку или аустријску тврђаву која је уништена не видим никаквог смисла. Чиме то хоћемо да се хвалимо?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762351#p762351:3aqea16c je napisao(la):
Kailan » Нед Авг 02, 2020 12:59 pm[/url]":3aqea16c]У праву си потпуно
Јако бих волео да ми неко објасни како је инсистирање на прузи која пролази кроз културно-историјски комплекс Калемегдана "зарад туриста" боље од инсистирања на жичари.
Како да не: ово, нажалост, већ постоји, и пренамена у трамвоз не би ништа горе направило. А Жичара знамо шта може да нагрди.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762351#p762351:3aqea16c je napisao(la):
Kailan » Нед Авг 02, 2020 12:59 pm[/url]":3aqea16c]
Притом, инсистирање на саобраћају кроз културно-историјски споменик јер је "неопходно да људи имају приступ" ме подсећа на критике реконструкције Трга Републике како је опасно за срчане болеснике да прелазе преко њега кад упече сунце као да треба да прелазе Сахару а не тргић. Није Калемегдан површине Срема па да је неопходно да постоји шински/друмски саобраћај, сијасет паркова, замкова, тврђава и шума по свету имају вишеструко веће површине без икаквог саобраћаја. Јесте чињеница да је тренутни друмски пут важан јер повезује Карађорђеву и Дорћол али то треба решавати на друге начине како би се коначно ослободио Калемегдан и спојио са реком како је историјски и био и како треба да буде. Тек онда може да крене озбиљна реконструкција целог комплекса и спречавање његове даље деградације.
Овде заправо и не говоримо о доступу тврђави са доње стране као приоритет. Приоритет је саобраћајни коридор, који уједно може да буде искоришћен за туристичку намену. И то све само зато што већ постоји, не треба дуга и скупа експропријација.