Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758852#p758852:2hjv9ioy je napisao(la):
MC_ » Uto Jul 21, 2020 3:57 pm[/url]":2hjv9ioy]
Neka naselja gradjena su na sipovima, kao sto je blok izmedju Dubrovacke, Cara Urosa, V. Stevana i Desp. Djurdja.

Znam da podrume imaju one zgrade od zute cigle sto se nalaze izmedju obale Dunava i linije buduceg high line-a, a za ostale nisam znao, osim da postoje odredjeni problemi koje si mi sad pojasnio. Hvala za info.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758695#p758695:34xis92v je napisao(la):
Дошљак » Uto Jul 21, 2020 8:41 am[/url]":34xis92v]Наводно су на теми о Пасарели изнети подаци да се пруга до низводног портала Бетон хале и даље користи за потребе луке. Искрено, у граду је задњих 10 година најављено на десетине инфраструктурних пројеката који су битнији па су опет на дугом штапу.

Na toj temi sam izgleda pogrešno shvaćen, ja sam više pisao o tome zašto je stanje kakvo jeste a ne kakvo će biti. Elem, belem jutros su digli prugo od beton hale do bastiona sv. Jakova, a stanica Donji Grad pokošena.

Bastion sv. Jakova 3 by Berislav Opanjković, on Flickr


Bastion sv. Jakova 2 by Berislav Opanjković, on Flickr


Bastion sv. Jakova 1 by Berislav Opanjković, on Flickr


Donji grad 1 by Berislav Opanjković, on Flickr


Donji grad 2 by Berislav Opanjković, on Flickr
 
Коначно, сад имамо услове за обнављње приобалних фортифијација :)
 
Skidanje pruge posmatram sa zebnjom. Verovatno ce uskoro tu da niknu zgrade i "sadrzaji"
 
Тешко, усвојен је план где су јасно дефинисане намене.
 
Trebao bi da se obnovi bedem koji je porušen zbog izgradnje pruge, gledao sam Stojčića na nekoj tv, to će se kao prvo raditi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759668#p759668:2khpo9yy je napisao(la):
Дошљак » Pet Jul 24, 2020 10:30 am[/url]":2khpo9yy]Коначно, сад имамо услове за обнављње приобалних фортифијација :)

Nisam znao da ce i to raditi, iako deluje nekako logicno, ali kod nas su mnoge nelogicne stvari logicne, i obrnuto...

Uglavnom, bas se radujem ako je zaista tako...Donji Kalemegdan vapi za rekonstrukcijom.

Mozda obnova zidina zbog high line parka podstakne i neku drugu obnovu...recimo zidine prema kapiji Karla VI i same kapije za pocetak, onda bedemi prema Beku itd.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nTedJpCGb2s[/youtube]
 
Заштитимо пругу од парка и изградње на траси!
 
Sta da zastitis? Prevoz industrijskog uglja u odnosu na park?

Pa dobro, svako ima pravo da ima svoje preference, ali ja vala jedva cekam da je celu odatle uklone, da postoji normalan prilaz reci iz grada!!!!!!!
 
Ne znam ni ja zasto bi se zastitila pruga, kada je logicno da ce tu prolaziti tramvaj ili metro.

....

render sa klipa
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761685#p761685:2n8b4nl9 je napisao(la):
Drakche » Пет Јул 31, 2020 9:01 am[/url]":2n8b4nl9]Ne znam ni ja zasto bi se zastitila pruga, kada je logicno da ce tu prolaziti tramvaj ili metro

Заштити коридор куда пролази пруга како би се туда могао пустити трамвоз. Не дозволити градњу кад већ постоји коридор.
 
Ovo je logičan smer nastavka uređivanja obala i staviti akcenat na parkove, zelene površine, sportske terene, igrališta, mesta za razonodu i odmor, definitivno je prirodnije da bude baš tu nego sa druge strane gde je BNV. Nadam se da će biti dozvoljena gradnja samo rezidencijalnih objekata i neophodnih pratećih bez glomaznih poslovnih zgrada, barem na tom potezu do Pančevačkog mosta. Najavljena ulaganja u fabrike za prečišćavanje otpadnih voda čitav prostor bi trebalo da oslobodi od neprijatnih mirisa. No, daleka je to budućnost i biće sjajno ako priča bude većim delom osmišeljna i realizovana za deceniju. ...
 
Ову рендери делују фино, надам се да остаје план о Теслином музеју у електрани. Што се тиче новоградње, имамо јасне планове куда ће бити парк, куда саобраћајне површине, мислим да ће бити доста простора и за новоградњу, посебно на Вилиним водама где и сад има пуно празног простора заробљеног пропалом индустријом.
 
Kada bi se pridrzavali ovog rendera, onda zaista ne bih imao zamerki, sto se spoljasnjosti tice.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761701#p761701:2qymh2p1 je napisao(la):
Прле » 31 Jul 2020 08:08 am[/url]":2qymh2p1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761685#p761685:2qymh2p1 je napisao(la):
Drakche » Пет Јул 31, 2020 9:01 am[/url]":2qymh2p1]Ne znam ni ja zasto bi se zastitila pruga, kada je logicno da ce tu prolaziti tramvaj ili metro

Заштити коридор куда пролази пруга како би се туда могао пустити трамвоз. Не дозволити градњу кад већ постоји коридор.

Meni se to podrazumeva + bulevar.
 
Vi ste baš optimistični ako mislite da će oni da se cimaju da tuda prave tramvajske šine i linije.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761646#p761646:21k73wlc je napisao(la):
Marc23 » Čet Jul 30, 2020 11:25 pm[/url]":21k73wlc]Sta da zastitis? Prevoz industrijskog uglja u odnosu na park?

Pa dobro, svako ima pravo da ima svoje preference, ali ja vala jedva cekam da je celu odatle uklone, da postoji normalan prilaz reci iz grada!!!!!!!
Postojala je ideja i predlog pojedinih stručnjaka da se ta pruga, tj. njena trasa, iskoristi za sprovođenje LRT ili linije teškog tramvaja na potezu od Pančevačkog mosta (ili Višnjice, ako bi se produžavalo) preko 25. maja, Beton hale, kroz Savski amfiteatar, pa sve dole do Topčidera. Međutim otkačili su je jer je gradske čelnike mrzelo da ukomponuju taj plan (bilo plitkim ukopom bilo površinski) sa svojim postojećim planovima o Beogradu na vodi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761777#p761777:3up4ehif je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Jul 31, 2020 11:46 am[/url]":3up4ehif]Vi ste baš optimistični ako mislite da će oni da se cimaju da tuda prave tramvajske šine i linije.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761646#p761646:3up4ehif je napisao(la):
Marc23 » Čet Jul 30, 2020 11:25 pm[/url]":3up4ehif]Sta da zastitis? Prevoz industrijskog uglja u odnosu na park?

Pa dobro, svako ima pravo da ima svoje preference, ali ja vala jedva cekam da je celu odatle uklone, da postoji normalan prilaz reci iz grada!!!!!!!
Postojala je ideja i predlog pojedinih stručnjaka da se ta pruga, tj. njena trasa, iskoristi za sprovođenje LRT ili linije teškog tramvaja na potezu od Pančevačkog mosta (ili Višnjice, ako bi se produžavalo) preko 25. maja, Beton hale, kroz Savski amfiteatar, pa sve dole do Topčidera. Međutim otkačili su je jer je gradske čelnike mrzelo da ukomponuju taj plan (bilo plitkim ukopom bilo površinski) sa svojim postojećim planovima o Beogradu na vodi.

Kao sto sam vec negde napisao, mozda bas i ovde, bilo bi lepo da postoji neki prevoz koji bi spajao pocetak i kraj linijskog parka...ali kapiram da ce se naci resenje i za to, kad bude bilo neophodno, naravno. Na koji nacin, ne znam...ali mi je drago da se ova pruga ovakva, kakva je, sklanja.

Imam prijatelje koji zive dole na 25.maju, imaju malu decu. Kad pada veca kisa, podvoznjaci su poplavljeni, tako da je jedini nacin put preko pasarele, zbog postojanja pruge... Zamisli majku koja vuce i penje sama po stepenistu pasarele dvoje dece u kolicima dok je muz na poslu, a mora da prodje do prodavnice, poste, apoteke itd. Posto ne moze sama da dize kolica preko pasarele, prinudjena je da ilegalno (prelaz preko pruge je i dalje zvanicno zabranjen) prelazi preko one pruge vucuci ona kolica preko samih sina i gomile kamenjara. Kaze da je tada pakao.

Isto se odnosi na invalide u kolicima. Kako da prodje invalid u kolicima (kao sto je npr. muz Ljiljane Smajlovic koja zivi isto tu u zutim zgradama gde i moji prijatelji) na drugu stranu ulice kada padne kisa i poplavljeni su podvoznjaci? On jadnicak ne moze ni preko pruge, ni preko pasarele...Jedina opcija koja mu ostaje ako mora do grada je da se udavi u podvoznjaku. :notok:

Zbog ovakvih primera govorim da ovakav vid pruge zbog koje moras da se penjes na pasarelu da bi presao na drugu stranu ulice ne podrzavam jer nisu svi ljudi lako mobilni kada im uslovi ne dozvoljavaju da imaju iz grada neki normalan pristup svojim zgradama, stanovima, keju, setalistu otd.

http://rs.n1info.com/Vesti/a608265/Umes ... njama.html

Nebriga, neodrzavanje, velike kise plus neposredna blizina velike reke su razlog cestih poplava dole na Dorcolu i bas i tih razloga ljude treba makar malo rasteretiti dodtanih muka...
 
Пошто теретни возови ти више не иду, поплочати пруга да буде као трамвајска уопште није проблем. Ти више ме би била пруга која се не сме прелазити. Тако да сва страхота о којој причаш више неће постојати.

Да може и да се плитко укопа али то кошта.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761849#p761849:3i8x7b1e je napisao(la):
Прле » Pet Jul 31, 2020 4:40 pm[/url]":3i8x7b1e]Пошто теретни возови ти више не иду, поплочати пруга да буде као трамвајска уопште није проблем. Ти више ме би била пруга која се не сме прелазити. Тако да сва страхота о којој причаш више неће постојати.

Да може и да се плитко укопа али то кошта.

Zvanicno ne idu, ali teretni vozovi i dalje nezvanicno saobracaju tuda, gde god jos pruga postoji.

Pruga je u vlasnistvu Zeleznica Srbije, a oni koriste prugu koja je jos uvek ostala za drzanje odredjenog kargo prevoza i donosenje, odnosenje ili privremeno skladistenje odredjenog materijala u ili iz same luke.

Pruga koja je skidana je za sada skinuta samo od Beton hale do zeleznicke stanice Dunavska duz koje i onako i ovako ne postoji ni jedan zvanican prelaz pesaka preko iste, pa i njeno uklanjanje do ovog nivoa nije i dalje resenje...tamo gde je pasarela i gde je ljudima najteze za prelaz, pruga i dalje stoji i kao takva otezava komunikaciju sa gradom.

Pasarelu bi trebalo iz gore navedenih prakticnih razloga srusiti, obezbediti normalan prelaz ulice, kao i neki vid javnog prevoza duz samog buduceg high line parka...kakav ce on biti, to ostaje da se vidi, ali sam za to da bi makar duz same Dunavske morao da postoji, a mozda i dalje ukoliko ne bi stetilo istorijskom kapacitetu Kalemegdanu, gde tek sad mozemo videti odredjene zidove kad je pruga skinuta, a koliko sam procitao ovde na forumu, neki od tih zidova ce biti i sanirani ili rekonstruisani-valjda.
 
@Marc23

Napisa ti sastav ko da se radi o nekoj strašnoj tragediji i nerešivom problemu. A rešenje je zapravo vrlo prosto i može da zadovolji sve strane i potrebe.

11.jpg

22.jpg

33.jpg

44.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761880#p761880:jbmg4z1k je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Jul 31, 2020 7:02 pm[/url]":jbmg4z1k]@Marc23
Napisa ti sastav ko da se radi o nekoj strašnoj tragediji i nerešivom problemu. A rešenje je zapravo vrlo prosto i može da zadovolji sve strane i potrebe.

Resivo jeste na forumu, ali zamisli kako je tim ljudima koji tu zive 40/50 godina od kad se naselje 25.maj izgradilo i nista se od tada nije resilo, ni desilo, sto se prelaza pesaka tice.

A sastav je nazalost morao da postoji, da bih opisao poteskoce sa kojima se stanovnici tog kraja i oni koji dolaze u taj kraj susrecu, a ima dosta njih koji su na ovaj ili onaj nacin vezani za kolica, sto mnogi ovde zanemaruju, a to znatno otezava kretanje preko onakve pruge koja postoji otkad ja znam za sebe.

Ideju o nekoj vrsti prevoza prevoza podrzavam...lepe su slike i taman bi kroz Dunavsku mogao takav neki moderni tamvaj da prodje. :wink:
 
Ma ne sporim ja da je ta pruga, tačnije tih nekoliko koloseka (dakle množina) predstavljala prepreku za te stanovnike i da je ona pasarela jedno prilično traljavo i bangavo rešenje, tj. nešto više za privremeno, ne kao trajno. Ne sporim ni da su verovatno stanari najbližih zgrada imali šou kad god bi voz prolazio, iako pri malim brzinama, ipak sve to tandrče i vibrira.

Razumem ja sve to. Ali kažem, rešenje ne mora da podrazumeva potpuno izbacivanje bilo kakvih šina. Tu može da se provuče, i običan i ''teški'' tramvaj na tramvajkim šinama, pa i LRT na šinama za voz, a da se stanarima ne uzme komfor pa ni bezbednost.
 
И шине нису страшна препрека ако се уради нормалан прелаз преко њих.
 
Vrh