[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=421745#p421745:3j6i8hm2 je napisao(la):
autoputevi kao hobi » 08 Dec 2016 12:27 am[/url]":3j6i8hm2]Osim toga ako neka firma zaista propadne zbog Lidla to je njihova nesposobnost.Cena transporta Lidl-ove robe je veca zato sto se u prvih par godina uvozi gotovo sve,dok ne nadju kooperante i ne potpisu ugovore sa firmama u tim novim trzistima.
Osim toga ocekujem da ce lokalni super marketi tipa Dis,Tempo... smanjiti cene zbog konkurencije.
Tako je win-win situacija za sve strane.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Takmicenje Lidla i domace firme je kao takmicenje Ferarija i Juga gde Jugicu skinete gume i vozi na felnama.
Vecina robe koja stize iz EU je subvencionisana bilo direktno iz EU budzeta, bilo kroz politiku kamatnih stopa EU i Srbije. Kamate na kreditiranje su neuporedive kao i kreditna snaga. Strane firme na domacem trzistu imaju bolji polozaj od domacih - njih "ne diraju" vec subvencionisu.
Vecina robe u Lidlu su store-brand gde ne postoje nezavisni dobavljaci, nema reklame, nema uporedivog poroizvoda. Sva roba u Lidlu i vecina u domacim lancima je iz uvoza, uvoz koji radi Lidl je mnogo jeftiniji nego uvoz lanaca u Srbiji, jer nije opterecen posrednicima, marketingom i postoji siguran plasman sa ekonomijom obima.
Lidl ima uigrane dobavljace sa punom kotrolom brenda, cene, kvaliteta, velikom produktivnoscu, tako da ce u Srbiji praviti samo toalet papir i jos nesto vrlo malo proizvoda. Bez ambicije da izvozi. Brendirani proizvodi koje uvozimo stizu iz Rumunije, Poljske, Slovacke, Madjarske, koje pomenuti stancuju za gazde iz Nemacke, Britanije, US. To se nece promeniti.
Pristalice LIDL i IKEA pitanje sta ce na u opste domaca roba kada je strana bolja i jeftinija.
Prisustvo strane konkurentne robe je podnosljivo i ponekad pozeljno, ako mi zaista nesto proizvodimo i onda mozemo da zamenimo to sto proizvodimo za sir iz LIDL-a.
Ako nista ne proizvodis, a kupujes- onda trosis svoje resurse i resurse svoje dece i unuka. Putem rasprodaje imovine i zaduzivanja buducih generacija.
Pritom ne radis nista ( ili radis manuelni posao za Juru i Lidl), ne znas nista, i stvaras uslove da i tvoja deca budu jednako pametna i zaduzena. Da ne govorim o tome da ce 90% teritorije i populacije Srbije postati ekonomski putpuno nepotrebno.
Usput LIDL i ostali lanci mogu lako da se dogovore u cenama i tu Srbija nista ne moze. Takodje oni konrolisu sta kupujemo i kako. Jer druge opcije nece biti. Za rat cena su potrebni podjednaki igraci i trziste vredno borbe. Ovde se za cas dogovore.
Ako Srbija ima pameti napravice kopiju LIDL-a povezanu sa zadrugama i domacim firmama.
Kopiju IKEA povezanu sa domacim preduzecima.