Šta je novo?

Lasta

Било ко од превозника да их узме био би прави потез
makar i Strela. Evo da vam kažem svima na forumu svoje iskreno mišljenje o Streli. Ja kao i svi ovde vrlo dobro znam ko stoji iza Strele i znam šta sve rade. S druge strane, Obrenovac kao i potez 700 (često ga koristim), i mogu reći da su ta dva poteza procvetala dolaskom Strele (za ostale ne znam). Kada ovi padnu, neka je Strela, pod uslovom da ne diraju trole. Takođe smatram da koliko god je mrzeli, da ne treba da pišemo samo ružne stvari o njoj, već i nešto pozitivno (koliko god je nepodnosili). Ja ću da započnem, a vi me dopunite.
1) 90% vozača je stvarno ljubazno (primer 70134, 70096 na MV...). Ima i izuzetaka kao što je vozač koji je vozio 70136 (onaj što psuje, divlja, telefonira u vožnji)
2) dovela je autobuse koje do sad nismo imali prilike da vidimo kod nas (Iveco, Citaro...). Znam da se većina ovde neće složiti sa mnom, i reći da sam bot, ali me to ne dotiče. Na kraju dana, ja sam samo običan lik (student) koji voli da se vozi mercedesom i strelom (znajući sve o njoj). Zamoliću vas da pažljivo pročitate moj post, pa tek onda me pljuvati ili se složiti se sa mnom. Za GSP i Lastu se ne brinem, jer su to jako žilava preduzeća (žilavija nego što mislimo) i koja su preživela sve i svašta, pa će nadam se i ove debile. Toliko od mene. :)
 
Пре свега Ласти је потребна хомогенизација возног парка, преко 20 марки аутобуса и није баш за похвалу, потребни су им градски за линије у градским подручјима Лазаревца,Младеновца и Обреновца, потребни зглобови за Врчин, Младеновац, Лазаревац и Барајево и наравно приградски за све делове, Сор би био најбоље решење јер су и они сами изјавили да најлакше добављају делове од Сора.
Лазаревачки локал ради Ластра, Ласта је ту у Лазаревцу само на 580,581,581А,581Е. Такође постоји и линија 946 која има један полазак радним данима који ради Ласта Обреновац.
 
7277,7905,7906,7907 су на Лазаревцу од зглобова, не знам шта је са 7903 и 7904 нема их у последње време. Пре месец дана сам видео да је на 581 улетео 7250.
 
7277,7905,7906,7907 су на Лазаревцу од зглобова, не знам шта је са 7903 и 7904 нема их у последње време. Пре месец дана сам видео да је на 581 улетео 7250.
video sam 7904 na autoputu prekjuče, blago rečeno izgleda užasno. em ful štrokav, em poklopac motora nije ni zatvoren do kraja.
 
Lasta odlazi iz Niša definitivno, od srede kartel preuzima Lastine linije, 20 autobusa prošle nedelje odvezli u Niš.
 
makar i Strela. Evo da vam kažem svima na forumu svoje iskreno mišljenje o Streli. Ja kao i svi ovde vrlo dobro znam ko stoji iza Strele i znam šta sve rade. S druge strane, Obrenovac kao i potez 700 (često ga koristim), i mogu reći da su ta dva poteza procvetala dolaskom Strele (za ostale ne znam). Kada ovi padnu, neka je Strela, pod uslovom da ne diraju trole. Takođe smatram da koliko god je mrzeli, da ne treba da pišemo samo ružne stvari o njoj, već i nešto pozitivno (koliko god je nepodnosili). Ja ću da započnem, a vi me dopunite.
1) 90% vozača je stvarno ljubazno (primer 70134, 70096 na MV...). Ima i izuzetaka kao što je vozač koji je vozio 70136 (onaj što psuje, divlja, telefonira u vožnji)
2) dovela je autobuse koje do sad nismo imali prilike da vidimo kod nas (Iveco, Citaro...). Znam da se većina ovde neće složiti sa mnom, i reći da sam bot, ali me to ne dotiče. Na kraju dana, ja sam samo običan lik (student) koji voli da se vozi mercedesom i strelom (znajući sve o njoj). Zamoliću vas da pažljivo pročitate moj post, pa tek onda me pljuvati ili se složiti se sa mnom. Za GSP i Lastu se ne brinem, jer su to jako žilava preduzeća (žilavija nego što mislimo) i koja su preživela sve i svašta, pa će nadam se i ove debile. Toliko od mene. :)
Apsolutno se slazem i delimo misljenje, ma da 307 i nije bas procvetala kao sto sam ocekivao. Diskriminisu nas sa tipom vozila gde samo na 307 voze iskljucivo Cobre i to su vecina tih vozila teske kanturine, bukvalno da nema jedne na kojoj ne iskacu neke glupe greske, na jednoj prijavljuje potrosene plocice posle 42000km, a uz to na skoro svakoj Cobri osim 70211 i 70457 nesto lupa kod zadnjih tockova i tako je od kad su dosli na liniju. Takodje su sve Cobre jako bucne, bukvalno urlaju i zuje kao Bmc, a to nije bio slucaj kod starijih serija.
Sad dolazimo do vozaca koji su blago receno katastrofa, nasi vozaci su vecinom bahati i neprofesiolni, dok su crnci uz sve to i jako losi vozaci i nemaju pojma da voze.
Dobra stvar je neuporedivo bolji interval, narocito vikednom i takav interval nismo imali nikad u istoriji liniji, a siguran sam da nije Strele da nikad ne bi dobili takvo pojacanje i primer toga je linija 305 koja nije pojacana, a tamo postoji jos veca potreba za pojacanjem vikendom zbog pijace u Bolecu gde nedeljom ujutru bude haos na 302,303,304 i 305. Takodje je dobra stvar sto svi vozaci Strele voze i pored kasnjenja, tako da se polasci ostvaruju i niko ne vozi prazan kao sto npr rade privatnici na 33 i 59. Sa pranjem autobusa su se popravila i poceli su da ih peru u Kumodrazu gde imaju 2 cetke, ma da je pitanje da li su konacno oprali 70211 koji ide iz Obrenovca i koji unutra nije opran nijednom od dolaska na liniju, a i od dolaska u oktobru je bio jako prljav.
 
Shvatate li vi da se namerno sve urušava i radi upravo da bi ta vaša spasonosna Strela preuzela monopol. Ne može niko da me ubedi da ni Lasta, ni GSP nisu mogli da se dovedu u red. Mogli su i te kako, samo odlučnim i stručnim rukovodstvom. Ali ovo je napredna Srbija.
Kako će biti zanimljivo gledati za par godina raspad ovog monopola.
 
Shvatate li vi da se namerno sve urušava i radi upravo da bi ta vaša spasonosna Strela preuzela monopol. Ne može niko da me ubedi da ni Lasta, ni GSP nisu mogli da se dovedu u red. Mogli su i te kako, samo odlučnim i stručnim rukovodstvom. Ali ovo je napredna Srbija.
Kako će biti zanimljivo gledati za par godina raspad ovog monopola.
Shvatam i pisao sam o tome na više tema i upoređivao sam sa Zagrebom gde imamo primer kako jedno državno preduzeće može da funkcioniše i drži kompletan gradski prevoz.
Ali poenta je u tome da u Zet-u kompletan vozni park čime Man, Mercedes i Iveco, dok kod nas osim Solarisa Gsp nije nabavio ništa normalno skoro 20 godina i da nije Strele, mi bi Citara, ili Crosswaya mogli samo da sanjamo i imali bi na ulicama još više ovih Bmc krntija nego što ih imamo. Muka mi je više od toga da jedna vlast mulja sa Rusima i Belorusima, a onda druga sa Turcima i zbog toga gledamo sve te krševe od autobusa na ulicama već decenija. Strela ima slobodu da nabavlja šta želi i to je jedna od dobrih stvari u svemu tome, takođe i to što će neke linije pojacati zarad većeg profita poput 307, a mi stanovnici tog naselja i imamo korist iz svega toga.
 
Pa to se sve tako namerno i pakuje, što i sam dobro znaš. Cena tih par polazaka na više linija, plus nešto bolja vozila, koja Grad namerno neće uzeti za GSP, koštaće nas papreno, a na duže staze preti ozbiljnim problemima, što sa budžetom Grada, što sa organizacijom samog javnog prevoza. Takva delatnost ne sme biti u službi privatnog kapitala i interesa, bar ne isključivo.
 
Pa to se sve tako namerno i pakuje, što i sam dobro znaš. Cena tih par polazaka na više linija, plus nešto bolja vozila, koja Grad namerno neće uzeti za GSP, koštaće nas papreno, a na duže staze preti ozbiljnim problemima, što sa budžetom Grada, što sa organizacijom samog javnog prevoza. Takva delatnost ne sme biti u službi privatnog kapitala i interesa, bar ne isključivo.
Grad nije uzimao normalna vozila ni daleko pre Strele, tako da nije to praksa od juče, nego od pre 20 godina, a najpre je to pocelo sa Bkm i Maz krševima. Prosto je nesporna činjenica da Mercedese Citaro i Iveco Crosswaye ne bi nikad videli u Beogradu da nije Strele.
 
Shvatate li vi da se namerno sve urušava i radi upravo da bi ta vaša spasonosna Strela preuzela monopol. Ne može niko da me ubedi da ni Lasta, ni GSP nisu mogli da se dovedu u red. Mogli su i te kako, samo odlučnim i stručnim rukovodstvom. Ali ovo je napredna Srbija.
Kako će biti zanimljivo gledati za par godina raspad ovog monopola.
Zasto da odmah uzmemo sve pod nase, kad mozemo jos oprati para preko Turskih krseva, koji ce kroz par godina biti u katastrofalnom stanju, i onda cemo im reci da je krivo neodrzavanje preduzeca. Takodje da nista od toga ne bi bilo da smo jos tad uzeli sve pod privatno, ali ipak smo im dali jos jednu sansu. Vi ste krivi gradjani.



N.N. Leta gospodnjeg 2027.

P.S.... ovo sto sam pisao, sanjao sam.
 
Grad nije uzimao normalna vozila ni daleko pre Strele, tako da nije to praksa od juče, nego od pre 20 godina, a najpre je to pocelo sa Bkm i Maz krševima. Prosto je nesporna činjenica da Mercedese Citaro i Iveco Crosswaye ne bi nikad videli u Beogradu da nije Strele.
Čekaj @Vinča307, smatram te za inteligentnog čoveka po pisanjima ovde, al jel vredno da dajemo tolike milione mafiji samo da bi imali autobuse na ulicama koje i Grad može da kupi kad hoće? Namerno su to uradili, da bi mi svi prešli preko pljačke ogromnih razmera. Rađe bi i taj BMC pravo da ti kažem, ako treba Grad da prodamo bagri za autobuse iz Mercedesa i IVECO-a. Iskreno, boli me uvo više i za to čime ću se toliko voziti kad vidim šta rade. Pa ne spavam u tim autobusima majku mu, samo se prevezem. Nisu mi vredni toga ni najmanje. Ja shvatam i tvoj stav kao čisto putnika, al ja gledam to mnogo šire iskreno, i to ne samo zato što radim u GSP-u. Pa neću umreti ni bez GSP-a. Snaći ću se već nekako i za posao. Strelu bi trenutno, ako ništa pa bar zbog trolejbusa, a da imam neku moć, bukvalno zgazio da joj se ime satre za sva vremena. Ko god stajao iza njih, dal ruski kapital, dal Andrej, i to me briga, al im neću nikada odobriti ovoliku krađu novca svih nas, a da pritom i usluga bude vrlo diskutabilna. Za mene će uvek biti nešto najgore što je moglo ući u komunalnu delatnost grada Beograda. Do trolejbusa sam ih i mogao smisliti, ajde neka se stvara i jedan jak privatnik, mada opet na ovaj način, al sad vala ne mogu više. Nadam se da će ih zadesiti jako ružan scenario propadanja i gašenja jednog dana, apsolutno su zaslužili.
 
Al ne možeš mi reći da i u Gsp-u nema pljačke gde Gsp daje 450k evra za Otokar i 550k evra za Bmc, po toj logici će jedna trola koštati milion po komadu ako je kupi Gsp i to će biti neki Kinez ili Turčin, dok će Strela za pare koje im grad da, kupiti barem neko kršteno vozilo.
Šokirao sam se kad sam pre par dana u izjavi Bankovića čuo da Gsp za trolejbuske linije daje 4.98 milijardi dinara, što je u prevodu oko 42.5 miliona godišnje. Sad se ja pitam za šta Gsp daje tolike pare? Za raspale trole, gde nove nisu kupljene 13 godina? Na kraju ispada da je pljačka ista, bez obzira da li to išlo preko Gsp-a, ili preko Strele, a od Strele dobijemo bar kršteno vozilo ako ništa drugo.
Imali smo priliku više puta od aprila 2022, pa onda u decembru 2023 i na kraju u junu 2024 i nismo uradili ništa, a sve dok je ova vlast tu, pljačke će biti i ništa se po pitanju javnog prevoza neće promeniti.
 
Ovde je tema lasta... suština priče: vlast je za sada ispoštovala dogovor za prekid štrajka. Ne mogu nova vozila stići preko noći, moraju do tad da premoste sa nečim. Uzimali su turske autobuse na kilo, zaboravili su šta je održavanje pa kad ih je to zamalo sahranilo, sad daj da krpimo i održavamo ovo što imamo. Dobra vest je da će nabaviti verovatno krštena vozila, jer je to bio jedan od zahteva štrajka.

Moj utisak je da se neko zaigrao pa probao da ugasi i mazne Lastu a najviše mesto je reklo stop. Pa sad vade trnje iz ... ili su prosto popustili pod pritiskom. Jer za razliku od GSP-a, u Lasti još uvek ima onih koji štite firmu i interes firme.
 
@Vinča307
Nema ništa GSP da kupuje, to znaš dobro i sam. GSP je operater i ništa više, a to što se po papirima vodi da sam GSP vrši nabavku vozila je smešna stvar. Ima prihode u vidu plaćanja po kilometru, dal se to daje redovno ili ne ne znam, al znam da je GSP dužan svima, iako je strogo pod dnevnom kontrolom Grada, što je težak apsurd sam po sebi. Te pare koje se troše za nabavku, samo političari, uvoznici, razne druge secikese provuku kroz ruke, al opet se ulaže u gradsku firmu, gde se moraju poštovati Zakon o radu, Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju, postoje kakvi takvi uslovi rada, poštuje se radno vreme, plaćaju se puni doprinosi, postoji ogromna i složena infrastruktura koju je neko gradio preko 100 godina, pa bi sad da se da privatniku jajari na korišćenje itd. Ovde je reč o rušenju celog jednog podsistema koji se ne može prevesti u privatne ruke, šta ćeš Zakon, a po predlogu privatne firme, presedan u svetu. Koštaju nas više i pored naše nimalo naivne infrastrukture. Još jedan apsurd. Sve to da bi dovezli Mercedese. E ako je zbog toga, neka onda i Turci. Nema nikakvog osnova za ovo što rade, nego samo legalno, mislim polu legalno izvlačenje naših para iz svih mogućih kasa, jer se one tu i tamo sve redom prelivaju. Ovako imamo bar neku gradsku firmu, pa iako ružno zvuči, sa kojom može i da se manerviše i oko svih mogućih transakcija, a ne da privatnik ucenjuje, traži stalno razne privilegije i nova novčana sredstva bez mogućnosti da ih sutra isteraš tek tako, ili ih jednostavno prisiliš da rade pod tvojim uslovima, što apsolutno ide teško ako je usluga većinski u njihovim rukama. Strela jeste produžena ruka ko zna koga sve za izvlačenje milijardi dinara iz gradske kase, a s godinama pitanje kakva bi nam usluga i bila na kraju. Nikada se ne bih bunio protiv privatno javnog partnerstva, tipa 50:50, ima to i svojih prednosti, al ovo je smešno više, toliko grozno, providno da ni Alchajmer to iz glave ne bi izbacio.
 
Ovde je tema lasta... suština priče: vlast je za sada ispoštovala dogovor za prekid štrajka. Ne mogu nova vozila stići preko noći, moraju do tad da premoste sa nečim. Uzimali su turske autobuse na kilo, zaboravili su šta je održavanje pa kad ih je to zamalo sahranilo, sad daj da krpimo i održavamo ovo što imamo. Dobra vest je da će nabaviti verovatno krštena vozila, jer je to bio jedan od zahteva štrajka.

Moj utisak je da se neko zaigrao pa probao da ugasi i mazne Lastu a najviše mesto je reklo stop. Pa sad vade trnje iz ... ili su prosto popustili pod pritiskom. Jer za razliku od GSP-a, u Lasti još uvek ima onih koji štite firmu i interes firme.
Navodno je došlo do nepomenika, pa su zato i odustali. Ma da stojim pri tome da krštena vozila Lasta neće dobiti, kao što ih ne dobija ni Gsp, ali opet kakva god vozila da budu, biće dobro da se raspiše tender i da se ista stvarno kupe.
@Kesha
Sa tim se slažem i pisao sam već o tome da se u Gsp-u bar poštuju zakoni i da se dodeljivanjem linija privatniku unižava naša profesija jer dovode crnce koji nemaju pojma da voze, time mi vozači dobijamo losije uslove i plate jer se kod privatnika zapošljavaju crnci sa sumnjivim dozvolama i vozačima se ne traži psiho test.
 
Privatizacija funkcioniše tako što se uruše javne usluge i preduzeća, a privatnici istovremeno predstave kao jeftinije i kvalitetnije rešenje što možda i bude do trenutka kada privatnik preuzme javno preduzeće i dobije monopol. Tako se recimo desilo u Engleskoj još 80tih kada su privatizovane železnice pa evo tek 40 godina kasnije su shvatili da privatnik ne sme da bude dominantan kod vršenja javne komunalne usluge koja je prevoz putnika pa sada ponovo država kupuje nazad železnicu. To je i scenario kod nas sa GSP-om, Lastom i Strelom.
 
Vrh