Šta je novo?

Laki metro

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
^^ Pa verovatno da je ostao most kralja Aleksandra , izgradio bi se jos neki most pored ili malo nizvodnije... Al je*******ga...

Nego, nigde se nista ne cuje o LRT u iz grada, jel se projektuje to, sta se dogadja s tim?
 
da da i ja sam dosta razmisljao o toj nadogradnji na Brankov most. To je jako interesantna tema s' obzirom da bi to pravilo modifikacije na mostu koje bi prakticno znacile da bi most izgubio svoj danasnji izgled. isto tako neznam kako bi to uticalo na zgrade u Karadjordjevoj koje se nalaze uz sam most. Isto tako bi bile vrsene promene i na starim stubovima mosta koji su po meni spomenik.
 
^^ PA ja mislim da bi bolja bila varijanta (a i verovatno bi kostala maalo vise) da je ostao podzeman do Usca i onda tu izasao na povrsinu, a da se estetika starog grada ne menja...
 
podzemni ispod save ne dolazi u obzir zbog ogromne cene a i putnici ne bi imali onaj lep pogled kako na stari tako i novi BG. najbolje je poseban, relatvno uzak i ne skup most samo za metro sa stazama za pesake (setnja) i bicikliste.
 
potpuno je logicno i opravdano da metro kroz novi BG ide povrsinom. Medjutim, na nekim mestima gde su velike raskrsnice, pogotovu tramvajske, trebaolo bi ga spustiti pod zemlju samo stotinak metara. Imam u vidu deo od pumpe Dejton do pocetka bulevara AVNOJ-a kao i ispod velikog skvera kod opstine Novi BG. Ne samo da je nekorektno prema zemuncima nego je jednostavno smesno da se metro zaustavi kod tvornicke ulice. On mora proci ispod zemuna otprilike do pozorista (opere?) poznatog kao Madlenijanum.
 
Samo stotinak metara na NBGD-u??!! Mislim da je to previse. To je kao visina CK! Cak ni u centru grada tunel lakog metroa nece biti dubog vec ce ici na dubini od nekoliko metara ispod zemlje.Neke od raskrsnica ce biti denivelisane po sistemu nadvoznjaka, u bilo kom drugom slucaju taj 'laki' metro nece ispuniti svoju ulogu brzog transporta.
I meni je totalno suludo da metro ne zadje dublje u Zemun zato sto je poenta ovakvog prevoza da bude dostupan ljudima koji zive dalje, a ne onima koji sa tim metroom hoce da odu od Arene do Centra.
 
lose sam se izrazio pa me kid nije razumeo. mislio sam stotinak metara PO DUZINI TRASE a, naravno, ne po dubini. Pa ni cuveni moskovski metro nije dubok 100 metara. Praski metro na 3 mesta ide ispod reke Vltave koja je velika kao Sava ali ni tu ne dostize pomenutu dubinu. Ne znam da li metro u Budimpesti ide ispod Dunava ili mostom preko Dunava.
 
svojevremeno sam citao da kad neki grad predje 500.000 stanovnika stice uslove da dobije metro (pravi, teski). Sada pristalice lakog metroa govore da BG sa 2 miliona stanovnika nema potrebe za teskim metroom. Jednostavno kazu nema para i nema putnika za teski metro. Autobus Zemun-Beograd (zeleni venac) zahvaljujuci sirokim ulicama novog BG pomenutu relaciju predje za oko 7 minuta. Uzimajuci u obzir ovakve i slicne primere Beogradu teski metro sigurno ne treba a mozda mu ne treba ni laki samo kad bi ulice bile preplavljene tramvajima, trolejbusima i autobusima plus minibusevi i beovoz. Kad bi beovoz imao vise kompozicija do svih delova grada bi se moglo doci u roku od 10 do 15 minuta.
 
Mnogo razglabamo o ovom metrou a u najboljem slucaju dobice se neko resenje koje ce biti skromno i prosecnih vrednosti. Pre 10 godina gradonacelnik Beograda je bio arhitekta Krunic koji se zalagao da metro predje Savu u sastavu novog mosta koji ce biti u produzetku Nemanjine ulice. Metro bi od Terazija skrenuo na dole ka Savi i nebi isao ka kalemegdanu u onu zonu oko Knez Mihajlove, Vasine i fruskogorske ulice gde nije ni potreban. Po prelasku mosta direktno bi se nastavio na bulevar AVNOJ-a. Brankov most bi ostao nedirnut kao i prilazi oko njega. Bilo bi interesantno pitati Krunica sta sada misli o svemu tome. On je bio kratko gradonacelnik i to u ono uzasno Milosevicevo vreme.
 
Tadašnji predsednik gradske vlade g. Krunić je upravo pričao o metrou projektovanom pre 30 i više godina o kojem smo pričali u ovoj temi.
 
Da ne spominjem da je dotični bio na tom mestu za vreme vladavine SPO-a u Beogradu. U pitanju je, verovatno, najgora vlada koju je ovaj grad ikada imao.
Ne mogu da se zakunem, ali mislim da Krunić više i nije među živima. Bar mi tako stoji u malom mozgu.
 
Mislim da je Krunic i dalje ziv. Trenutno mu se sudi oko nekih stanova koje je zajedno sa Vukom i ostalom SPO ekipom mrdnuo tokom 90ih. I slozio bih se da je za vreme njihove vladavine BG od grada postao urusena kasaba.
 
Krunicev period je bio cista katastrofa i to je cinjenica. Milslim setite se samo tog urbanistickog haosa a da ne govorim o kioscima i ostalim cudima "arhitekture". meni je potpuno neverovatno da se jos uvek zanosimo teskim metrom. To je toliko nedostizno i spada u domen fantazije. Okrenimo se realnijim i izvodljivijim stvarima. Interesantnija je prica o trasi LRT-a i regulacija raskrsnica i eventualno rusenje objekata na trasi
 
znaci pre Krunica Beograd je bio velegrad a pod njim je postao kasaba. Nema sta objektivna ocena.
Zasto vucete pitanje u politicke vode i to one prljave? Krunic nije bitan bitna je ona ideja o metrou preko mosta u produzetku Nemanjine. Mislim da je to bolja varijanta od one sa Brankovim mostom. Inace i ovaj koji bi isao "Nemanjinim" mostom mogao je biti tip lakog metroa, nista skuplji od usvojene varijante. A kakav je Krunic (bio) kao covek i arhitekta o tome ne znam nista niti me interesuje. Da otvorimo sad diskusiju o krivici Nenada Bogdanovica zbog zakasnjenja "Autokomande"?
 
dedinje":e5t4rvq3 je napisao(la):
znaci pre Krunica Beograd je bio velegrad a pod njim je postao kasaba. Nema sta objektivna ocena.
ne nije, ovo jeste offtopic ali tada nije bilo uradjeno apsolutno ništa.. ne znam..
Zasto vucete pitanje u politicke vode i to one prljave? Krunic nije bitan bitna je ona ideja o metrou preko mosta u produzetku Nemanjine. Mislim da je to bolja varijanta od one sa Brankovim mostom. Inace i ovaj koji bi isao "Nemanjinim" mostom mogao je biti tip lakog metroa, nista skuplji od usvojene varijante.
Ovde se apsolutno slažem sa tobom, bilo bi pogodnije, ali ne zaboravi da bi zbog toga opet trebalo pretumbati ceo plan, i LRT ne bi mogao više da ide ispod zemlje kod delijske česme što bi bilo šteta :)
A kakav je Krunic (bio) kao covek i arhitekta o tome ne znam nista niti me interesuje. Da otvorimo sad diskusiju o krivici Nenada Bogdanovica zbog zakasnjenja "Autokomande"?
Autokomanda se barem gradi, i biće završena ;)
 
Nikakvo tumbanje plana nebi bilo potrebno. Uostalom, detaljan plan za laki metro preko Brankovog mosta ni sada ne postoji. Video si iz novina da se jos ne zna ni u kom delu bulevara ce doci do poniranja pod zemlju. Do skoro se govorilo da ce LRT ici bulevarom Mihajla Pupina (ispred SIV-a) a sad govore o bulevaru AVNOJ-a. Jos se ni priblizno ne zna kako ce se metro ukrstiti sa Beovozom kod stanice Vukov spomenik. Za Delijsku cesmu sam cuo ali momentalno ne mogu da se setim gde se nalazi i tvoja primedba mi nije jasna.
 
dedinje":2g392p1p je napisao(la):
Nikakvo tumbanje plana nebi bilo potrebno. Uostalom, detaljan plan za laki metro preko Brankovog mosta ni sada ne postoji. Video si iz novina da se jos ne zna ni u kom delu bulevara ce doci do poniranja pod zemlju.
Poniraće ispod raskrsnice ispred Ušća, ispod kružnog toka na NBGD.u
Do skoro se govorilo da ce LRT ici bulevarom Mihajla Pupina (ispred SIV-a) a sad govore o bulevaru AVNOJ-a.
Pa.. ne govori se to baš odskora, to su promenili prilično brzo posle prvih studija, tako da je priča o Avnoju sada dosta starija nego Mih. pupina :)
Jos se ni priblizno ne zna kako ce se metro ukrstiti sa Beovozom kod stanice Vukov spomenik.
Pa kod vukovog spomenika, koliko znam, već postoje tunelske cevi za LRT, cevi se nalaze ispod bul. kralja aleksandra, a u stanici su one odmah iza murala na prvom nivou. Sagradjene su istovremeno kada i žel. stanica
Za Delijsku cesmu sam cuo ali momentalno ne mogu da se setim gde se nalazi i tvoja primedba mi nije jasna.
Delijska česma je onaj mali plato ispred zgrade SANU i instituta Servantes :)
 
Dakle da ponovim kratku vest današnjeg iz "Kurira":
Ono što je relativno novo, kako Bobić najavljuje, jeste da od proširenja Brankovog mosta za potrebe lakog metroa nema ništa, jer će paralelno uz postojeći biti izgrađen laki usko namenski metalni most za metro, kakav imaju mnogi evropski gradovi. Izgradnja novog mosta, koji će u skladu sa projektom lakog metroa biti završen za godinu dana, a pre 2011. godine, biće mnogo jeftinija solucija od proširenja starog mosta. Odavno su urađena geološka ispitivanja tog dela savskog korita i samo se čeka da za koju godinu počnu radovi.
 
Ovako, prvo da vam se svima zahvalim na mogucnosti koju ste pruzili ljudima da se informisu o svim bitnijim projektima u gradu na jednom mestu i da cestitam na profesionalnosti kojom je to odradjeno. E sad, ja ne znam tacno gde bih mogao da postavim ovo pitanje ali posto je jednim delom vezano za LRT, probacu ovde.

Ja zivim u bloku 1 na NBG, i od pre recimo godinu dana, moja zgrada koja je na samom uglu bloka preko puta opstine pocinje da se ne pojavljuje na mapama grada. U isto vreme je pocela da se pusta buva da na ovom mestu treba da se grade neki komercijalni sadrzaji, pa da zgrada treba da se rusi zbog potreba izgradnje LRT, ali niko nista zvanicno ne zna. Mozda su moje komsije suvise paranoicne, ali sam se i ja zabrinuo kad sam uzeo najnovije brosure Turisticke organizacije Beograda i video da nas ni na tim mapama nema.....

Zbog svega ovoga me interesuje da li iko od vas zna sta se dogadja sa blokom 1 na NBG?
 
^^ Prvo mi reci vlado da li je ovo tvoja zgrada? u sredini?
http://www.cip.physik.uni-muenchen....930815&lng=20.412179231643677&scale=18&type=k

Ja mislim da nema tolike brige, tu bi LRT trebao da gura ispod zemlje da bi "zaobišao" kružni tok, a oko komercijalnih prostora samo znam da je najbliže gde bi nešto trebalo da se gradi u bloku 11 :)

Evo imam i relativno svežu kartu.. i sve je uredu izgleda:
1020395445ce117a8e95d.jpg
 
OK, sad mi je malo lakse, ali ja ne znam da li si ti video mozda clanak u "vecernjim novostima" letos, negde kraj jula pocetak avgusta u kome je bas bila prica o ovom bloku i gde je bila predvidjena nova zgrada opstine u obliku skoljke, pesacke pasarele koje bi spajale "Fontanu" sa placem preko puta itd... U tom clanku je svasta bilo naznaceno kao" gradice se u narednih par godina"... :/
 
^^ ne nije mi poznat taj članak niti ta priča? Može više detalja o tome :/ Ja mislim da je malo verovatno rušiti (toliku) zgradu, pa i u slučaju da se desi, najverovatnije bi ste dobili nove stanove slične kvadrature u nekom od novosagradjenih blokova.
 
KiD":2g6i2870 je napisao(la):
da da i ja sam dosta razmisljao o toj nadogradnji na Brankov most. To je jako interesantna tema s' obzirom da bi to pravilo modifikacije na mostu koje bi prakticno znacile da bi most izgubio svoj danasnji izgled. isto tako neznam kako bi to uticalo na zgrade u Karadjordjevoj koje se nalaze uz sam most. Isto tako bi bile vrsene promene i na starim stubovima mosta koji su po meni spomenik.
Evo kako su to uradili u Parizu na mostu Pont de Neuilly kada su produzivali liniju 1 prema defens-u. Jednostavno su prosirili most (nisu smanjili broj traka za automobile jer je to najprometnija avenija u evropi) i matreo ide sredinom mosta.
Slika najbolje govori

250px-Metro-Paris-ligne-1-Pont-de.jpg

Samo da cestitam svima koji uredjuju ovaj sajt (Steva i ostali)
 
^^ dobrodošao, ali link ka fotografiji ti ne radi :)

dobro, napisaću uputstvo za forumaše kako da rade sa fotkama, ja sam ti sredio link tako da ti radi sada!
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh