Šta je novo?

Laki metro

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
@ Vrachar

Vrachar, nemoj da mesas babe i zabe:))

ICE je INTER CITY EXPRESS, na nivou TGV, kao Eurostar u Engleskoj. Lokalni vozovi u Nemackoj su slicni nasim sinobusima, ili jos gori..
 
^^ ne diraj mi nemačke vozove, odlični su :D koristih ih dosta često pa znam o čemu pričam ;) (vidim da si i ti švaba)
 
Nenad":3ba91izl je napisao(la):
@ Vrachar

Vrachar, nemoj da mesas babe i zabe:))

ICE je INTER CITY EXPRESS, na nivou TGV, kao Eurostar u Engleskoj. Lokalni vozovi u Nemackoj su slicni nasim sinobusima, ili jos gori..
Pa spominjao si engleske vozove, a ja spomenuh nemacke... nebitno.

Inace lokalne linije u Nemackoj su sjajne, barem u zapadnom delu. To su mahom Siemes Desiro i slicni manji kompleti. Idu skoro necujno i brzo a karta je krajnje pristupacna. Tu bih se slozio sa Stevanom da je putovanje istima pravo uzivanje :cool:
 
Daj ljudi da prvo izgradimo ovo što smo počeli, ako je već odlučeno da se radi Laki Metro.
Da vidimo kako će da funkcioniše Prva linija beogradskog metroa.......do Zemun-Key...;)

Ako nekom smeta ovo "laki" možemo da ga zovemo i " super-teški "......tramvaj.:)

Zašto laki metro

Skorašnja istraživanja i merenja u Beogradu daju nešto drugačiju sliku od prognoza koje su rađene u prethodnim decenijama. Rezultati pokazuju da su i dalje najopterećenije deonice javnog prevoza most u Brankovoj ulici i Bulevar Vojvode Mišića.
Najveća opterećenja koja se javljaju kreću se u obimu između 8.000 i 9.000 putnika na čas. Istovremeno najoptimističnije prognoze ne predviđaju za narednih 20-ak godina povećanje veće od 50%.

U tom smislu se na najopterećenijim deonicama ne očekuju vrednosti veće od 13-14.000 putnika na čas. Ova opterećenja nedovoljna su za klasičan metro.
Generalni plan Beograda za 2021. godinu konačno je definisao šinski sistem koji će zadovoljiti potrebe grada za narednih par decenija.


Činjenica da je rast Beograda znatno usporeniji nego što je ranije planiran, svest o ekonomskim mogućnostima grada kao i spoznaja savremenih tehnoloških rešenja koja postaju dominantna u svetu i koja omogućavaju postepenu nadgradnju postojećih sistema opredelili su stručnjake za potpuno novo rešenje.
U pitanju je laki šinski sistem koji je u sebi spojio sve dobre karakteristike klasičnog metroa i savremenog tramvaja.

Sistemi lakog metroa potvrđeni su u svetu. Sa svojih 70-80% potpuno vođene nezavisne trase, kapacitetom od oko 20.000 putnika na sat po smeru koji se prevoze eksploatacionom brzinom od 30 km/čas, ovaj sistem odgovara na potrebe i mnogo većih i naseljenijih gradova u svetu: Mančester, Melburn, Keln, Hanover, Frankfurt imaju samo laki metro.

Standardne stanice imaće atraktivnu, lepo uređenu zaštitu od vremenskih nepogoda, automate za kupovinu karata, klupe, informacione stubove, postolje za bicikle i osvetljenje kao i druge komercijalne sadržaje. Pošto će platforma stanice biti u nivou vozila biće olakšan pristup starim osobama kao i osobama sa invaliditetom.

Njegove posebne pogodnosti su postepena adaptacija postojećeg tramvaja uz mogućnost pune integracije postojećeg šinskog sistema i mogućnost nadogradnje do klasičnog metroa ukoliko se za tim ukaže potreba.
Svuda u neposrednoj blizini lakog metroa biće podstaknut ekonomski razvoj, a značajno će se uvećati tržišna vrednost stambenog i poslovnog prostora. Generalnim planom predviđeno je da se formiraju tri linije lakog metroa .

Direkcija http://www.beoland.com/lrt/zasto.asp
 
Ukoliko je za liniju lakog metroa Ustanicka - Tvornicka potrebno 500 miliona evra i 5 godina, a za istu deonicu teskog metroa milijardu i kusur evra i 10 godina, mislim da bih radije izabrao laki metro. Jer - Beogradu je potrebno brzo resenje za sabracajni haos, laki metro je dovoljan da podmiri broj korisnika javnog prevoza, 2/3 trase lakog metroa je nezavisno (sto mi se licno ne svidja, jer da je trasa 100% nezavisna mislim da bi diskusije laki/teski postale besmislene i da bi laki metro odneo pobedu). ali bitno je i da prva linija lakog metroa u buducnosti moze postati potpuno nezavisna.... Teski metro cisto da bismo ga imali je besmislica i rasipanje para, da prva linija ide od npr. Kaludjerice do Borce, to bi i imalo nekakve logike, graditi je od Ustanicke do Tvornicke je smesno, jer nije poenta klasicnog metroa da obezbedi samo brz prevoz kroz centar, jer svima nama sa periferije i dalje treba po 20-30minuta da stignemo do prve stanice metroa, s druge strane laki metro ili "brzi tramvaj" je isplativ za takvu ulogu - ima isti raspored stanica kao tramvaj (mislim na Bulevar), direktna veza je perifernih autobuskih okretnica i centra grada....
 
Ja sam imao iskustva sa NY metro-om, i sa SF BART-om, i LA metro-om (doduse nije bas klasican metro).

Reci mi sta te zanima.
 
Siniša":3gu3tyev je napisao(la):
"dragan"":3gu3tyev je napisao(la):
Opština Zemun je predložila da se trasa produži od Tvorničke do Keja na Dunavu.
Gde si ovo čuo, prvi put čujem za to?
Danas sam razgovarao sa opštinskim arhitektom koja mi je rekla da je Inicijativa opštine Zemun pismeno odbijena. Znači ostaje početna stanica u Tvorničkoj , kod bivše pruge.

U prvom predlogu je odbijena ova varijanta od strane Zavoda za zaštitu spomenika ?!
 
Hm, mene iskreno uopste ne brine to sto se planira laki metro, ako je tacno sto svi nadlezni tvrde da ce sami tuneli biti gradjeni kao za teski... pa jednog dana ako rad da pare... i bude postojala tunelska infrastruktura celom duzinom, lako cemo za vagone. Ja sam ziveo dugo u Frankfurtu (pozdrav Stevi!) i nije mi iskreno nikad palo napamet da se ne radi o "pravom" vec o "lakom" metrou. Pritom naravno mislim da Bogdanovic potcenjuje inteligenciju svojih gradjana kada kaze da trasom metroa trenutno se prevozi 20 000/h pa nema potrebe za teskim koji prevozi 50 000/h. To je totalna besmislica jer bi valjda kada bi postojao metro ogroman broj ljudi se odlucio da ga koristi umesto drugih vidova saobracaja, a naravno gde je porast stanovnistva...

Ali brine me nesto drugo. Bez obzira da li se pravi laki ili teski metro, mislim da SE MORA doneti plan svih linija (nekoliko linija) koje ce konkretno dati pun saobracajni smisao tek kada sve budu uradjene. Ovako se pokusava pokriti jednom linijom sto vise sto je skandalozno i potpuna seljanija. To se najbolje vidi na primeru premestene trase na Novom Beogradu. Jednog dana kada metro prodje kroz Milentija Popovica i gore mislim da se ta ulica zove Spanskih boraca (sto bi bila logicna mreza) te sine u Bulebaru Avnoja izgubice svaki smisao. Pritom se tim kruzenjem znatno povecava duzina puovanja i komplikuje saobracaj na raskrsnici ispred Brankovog mosta a sve bez totalne potrebe. Meni iskreno konkretno to pomeranje smrdi na one komunisticke fazone kad su funkcioneri postavljali stanice autobusa ispred svoje kuce. :p
 
"Lucifer"":1gewgl1x je napisao(la):
Bez obzira da li se pravi laki ili teski metro, mislim da SE MORA doneti plan svih linija (nekoliko linija) koje ce konkretno dati pun saobracajni smisao tek kada sve budu uradjene.
Za klasični metro je još 1976. godine predviđeno pet linija grdskog i četiri linija regionalnog metroa. Detaljan plan prvih dveju linija je završen '81. kao što sam napisao u prethodnim porukama.
U narodnoj biblioteci imate knjigu "Studija tehničko-ekonomske podobnosti brzog javnog gradskog saobraćaja u Beogradu" iz '76., u kojoj je iznesen čitav nacrt za sve linije sa snimcima iz aviona.


Dobro je da pogledate na sajtu http://www.urbanrail.net kako su se metroi pravili; za svaki grad ima istorija kako i koliko se radilo. Mislim da metro nije nedostižan.
 
Lucifer":32a8prgm je napisao(la):
Pritom naravno mislim da Bogdanovic potcenjuje inteligenciju svojih gradjana kada kaze da trasom metroa trenutno se prevozi 20 000/h pa nema potrebe za teskim koji prevozi 50 000/h. To je totalna besmislica jer bi valjda kada bi postojao metro ogroman broj ljudi se odlucio da ga koristi umesto drugih vidova saobracaja, a naravno gde je porast stanovnistva...
Mislim da je u istrazivanju ukljucen i taj faktor tj. omasovljenje prevoza putem lakog metroa. Ponekad preterujemo zato sto zelimo lepse i vece pa ne sagledavamo realne potrebe na pravi nacin. Jos jednom cu ponoviti moje misljenje da ukoliko se dobro uklopi laki metro sa postojecim saobracajem biti sasvim dovoljan za trenutne a i buduce potrebe.
 
igor":1vplixic je napisao(la):
Lucifer":1vplixic je napisao(la):
Pritom naravno mislim da Bogdanovic potcenjuje inteligenciju svojih gradjana kada kaze da trasom metroa trenutno se prevozi 20 000/h pa nema potrebe za teskim koji prevozi 50 000/h. To je totalna besmislica jer bi valjda kada bi postojao metro ogroman broj ljudi se odlucio da ga koristi umesto drugih vidova saobracaja, a naravno gde je porast stanovnistva...
Mislim da je u istrazivanju ukljucen i taj faktor tj. omasovljenje prevoza putem lakog metroa. Ponekad preterujemo zato sto zelimo lepse i vece pa ne sagledavamo realne potrebe na pravi nacin. Jos jednom cu ponoviti moje misljenje da ukoliko se dobro uklopi laki metro sa postojecim saobracajem biti sasvim dovoljan za trenutne a i buduce potrebe.
1. Ja bih voleo da je taj faktor uracunat, ali bice da nije, jer 20 000/h trenutno ljudi navodno razlicitim sredstvima javnog prevoza ide trasom buduceg metroa od ustanicke do Zemuna, a ako se nevaram ukupan kapacitet lakog metroa bice 25 000?

2. Kazes Igore "Jos jednom cu ponoviti moje misljenje da ukoliko se dobro uklopi laki metro sa postojecim saobracajem biti sasvim dovoljan za trenutne a i buduce potrebe." Ok? Ali koji laki metro? MIlsis jedna zbrda s dola isplanirana linija? Hajde da pricamo o lakom metrou kao buducnosti saobracaja u Beogradu, ali onda nek pricamo o lakom metrou a ne o jednoj univwerzalnoj liniji lakog metroa. Pogledao sam planove iz 70ih koje je ovde neko stavio i vrlo je tuzno... ja stvarno ne znam gde su ti veliki ljudi danas, koji su izgradili Gazelu, Mostar, Autokomandu, Muzej savremene umetnosti (o Operi nece biti ni reci pre 2009 kaze Bogdanovic), bazen 25. maj, muzej vazduhoplovstva, Beogradjanku bas tamo gde je visokim zgradama i mesto... pa ako hoces dalje i palatu Albanije pre rata... a da ne spominjem druge stvari kao sto je prosirivanje (otvaranje) Trga republike prema Domu armije, sto Bobic ponova planira da zatvori galerijom umesto da porusi one barake gde je bioskop Balkan (stavljanje njih pod zastitu je totalni promasaj a a to je pokazalo 45 godina vremena od kad su pod zastitu postalvjene). :(
 
Pokusacu da se osvrnem na tvoj odgovor, kroz moje generalno misljenje o tom a i drugim projektima.

Nebih se bas bavio brojkama posto nisam imao prilike da vidim studiju opravdanosti. Uzmimo u obzir navedene cifre, i u tom slucaju je laki metro opravdan jel celokupni javni prevoz nece ici samo LRT-om nego i klasicnim vidom transporta (autobusi, tramvaji, trolebusi, mozda jednog dana i po koja zicara ili metro na vodi). Mora se imati u vidu da je tendencija smanjenja koriscenja javnog gradskog prevoza iako grad tezi ka tome da se vise koristi i rasterecuju saobracajnice. Jednostavno ljudi sve vise koriste svoj prevoz (auto, skutere i sl.) Setite se samo kako su bile puste ulice devedesetih godina a kako je sada. U obzir se treba uzeti i cena realizacije tako jednog ambicioznog projekta kao sto je klsican metro. Ako se malo bolje razmisli i sagleda trenutna dramaticna situacija sa prevozom i zagusenjima u saobracaju mislim da je za pocetak jedna linija lakog metro sasvim opravdano i optimalno resenje. Mislim da niko nije definitivno odbio mogucnost da se u buducnosti gradi ili postojeci LRT pretvori u klasican metro.

Sto se tice projekata od pre par decenija, mislim da su u to vreme bili sasvim izvodljivi jel je nacin finansiranja bio potpuno drugaciji. Stari sistem je jednostavno mogao da po svaku cenu izgradi nesto "kapitalno" bez obzira na opravdanost projekta. Recimo klasican primer toga je Avalski toranj koji u danasnje vreme nece imati svoju prakticnu svrhu tj daleko mu je smanjena ali on je jedan lep simbol naseg grada za ciju se obnovu i ja zalazem.
Vremena su se promenila i sada se daleko vise vodi racuna o nacinu na koji ce se potrositi budzetska sredstva jel u danasnje vreme ne postoji beskonacni budzet one velike zemlje i onog starog sistema.

Veruj mi i ja bi najvise zeleo da to bude teski metro koji povezuje sva prigradska naselja i da se beograd mnogo vise i vislje gradi ali realnost nije takva. Moramo da shvatimo koliki su nam trenutni dometi pa ako se situcaija poboljsa mislim da ne postoji realna prepreka da se neki ambiciozniji i bolji projekat realizuje.
 
Hm, sta se desilo!? Pa za one koji su ziveli na drugoj planeti prethodnih 20 godina evo u kratkim crtama - raspad zemlje - prvo ekonomski, krahom neefikasnog socijalistickog samoupravljanja, a zatim i sitnjenjne na 6 i po nezavisnih drzava, propraceno krvavim ratom, ili preciznije najvecim krvoprolicem u Evropi posle Drugog svetskog rata, hiperinflacija, sankcije, enormni spoljni i unutrasnji dug, a zatim i odliv oko 500.000 ljludi, od kojih je pola visokobrazovanih, plus totalni krah sistema vrednosti itd. da ne nastavljam inace ce forumasi da presecu vene.....
Pogledao sam ovu mapu iz 70tih i deluje fenomenalno, danas bi grad bio nesto sasvim drugo, jer se dve linije RM-a ukrstaju kod Boleca:) Medjutim prst na celo, dragi moji, zasto tada nista nije preslo sa papira na gradiliste, ipak period od 1970tih do 1990tih je poprilicno dug.... Mora nam biti jasno da danas placamo cenu mnogih eksperimenata i nerealnih planova, pardon prava rec je REALNIH jer realno je tada bilo da grad kao Beograd dobije metro... Nego mislim na stalni porast dugova, gutanje kredita, nerascisceni racuni medju republikama, pa i gradovima, neravnomerni razvoj grada (npr. gradnja blokova na raznim Brdima daleko od Grada, bujanje divljih naselja u vremenu kada grad projkektuje metro, izgradnje poslovnih blokova prekoputa ciganmala itd.... ma znate vec i sami)
Ipak iako sam trenutni pristalica lakog metroa, zabrinjava me anegdota da je u doba izgradnje mosta Gazela jedan broj gradjana blokirao gradiliste tvrdeci da je novi most totalno nepotrebna investicija jer se svi automobili u gradu mogu smestiti na Brankov most.....
 
Homer Jay":dwyrn5ud je napisao(la):
Hm, sta se desilo!? Pa za one koji su ziveli na drugoj planeti prethodnih 20 godina evo u kratkim crtama - raspad zemlje - prvo ekonomski, krahom neefikasnog socijalistickog samoupravljanja, a zatim i sitnjenjne na 6 i po nezavisnih drzava, propraceno krvavim ratom, ili preciznije najvecim krvoprolicem u Evropi posle Drugog svetskog rata, hiperinflacija, sankcije, enormni spoljni i unutrasnji dug, a zatim i odliv oko 500.000 ljludi, od kojih je pola visokobrazovanih, plus totalni krah sistema vrednosti itd. da ne nastavljam inace ce forumasi da presecu vene.....
Pogledao sam ovu mapu iz 70tih i deluje fenomenalno, danas bi grad bio nesto sasvim drugo, jer se dve linije RM-a ukrstaju kod Boleca:) Medjutim prst na celo, dragi moji, zasto tada nista nije preslo sa papira na gradiliste, ipak period od 1970tih do 1990tih je poprilicno dug.... Mora nam biti jasno da danas placamo cenu mnogih eksperimenata i nerealnih planova, pardon prava rec je REALNIH jer realno je tada bilo da grad kao Beograd dobije metro... Nego mislim na stalni porast dugova, gutanje kredita, nerascisceni racuni medju republikama, pa i gradovima, neravnomerni razvoj grada (npr. gradnja blokova na raznim Brdima daleko od Grada, bujanje divljih naselja u vremenu kada grad projkektuje metro, izgradnje poslovnih blokova prekoputa ciganmala itd.... ma znate vec i sami)
Ipak iako sam trenutni pristalica lakog metroa, zabrinjava me anegdota da je u doba izgradnje mosta Gazela jedan broj gradjana blokirao gradiliste tvrdeci da je novi most totalno nepotrebna investicija jer se svi automobili u gradu mogu smestiti na Brankov most.....
Dragi Homer Jay,
Ja nisam pitao sta se dogodilo sa nama, vec sa ljudima koji su znali svoj posao, ali delimicno si u pravu. Ali pazi sad ovo, slazuci se sa svim sto si naveo, dodajem da nije NI NAJMANJE KONTRADIKTIRNO da su u toj SFRJ barem sto se tice Beograda stvari funkcionisale kako treba.

Kod nas se u poslednjih 15 godina zaboravilo sta je glavni grad, i izvini, ali nigde u svetu glavni grad nije prepusten svojim gradjanima i njihovom budzetu, vec je normalno da republika/drzava izgradjuje svoju prestonicu. Ali ne, kod nas vlada fama da je unutrasnjost izgradila Beograd... i da ne nabrajam razne druge gluposti, a prosetaj se nekim beogradskim fakultetom, Knez MIhailovoj, pa pogledaj koliko tu ima Beograda, a koliko te unutrasnjosti (dakle gradilo se za sve). Nemacka (u stvari Zapadna Nemacka) je ulozila 100 MILIJARDI evra u Berlin, ne kao gradm, vec Berlin kao novu prestonicu. Naravno, mi nemamo te pare, ali to ne menja obavezu drzave da se shodno mogucnostima stara o svojoj presonici- dakle ne Beogradu i Beogradjanima, vec prestonici kao svom olicenju- a sudeci prema nasim trotoarima, sinama i to cak i ovim "rekonstruisanim" mi smo jedna jadna prestonica. 6 i po godina je proslo od 5. oktobra niko nije uzeo da obnovi onu divnu rasvetu na zgradi bivse savezne skupstine, koju je svojedobno postavila ako se ne varam tadasnja drzava, a ne grad Beograd. I jos se usudjuju da prodaju pricu da je obilaznica ulaganje u Beograd. Jeste, ali najposrednije moguce, oni je grade zbog koridora 10 i zbog toga sto je Beograd usko grlo na tom koridoru, a ne zbog toga sto cinjenica da taj koridor prolazi kroz grad stvara haos. Koji, ajde iskreno kojim projektom je Republika opleneila prestonicu u poslednjih 15 godina. Nijednim. Eto to je tuzno.
 
Da uključim u diskusiju i R.Borisa, dir.Direkcije :

"- U narednih 20 godina ne očekuje se više od 14.000 putnika na sat, a klasičan metro prima do 40.000 ljudi. Razlika je u tome što bi prva trasa ovog metroa koštala više od 1,3 milijardi evra - kaže za "Blic" Boris Ranković, direktor Direkcije.

On objašnjava da je laki metro brz, pouzdan i komforan i da Grad ima mogućnosti da ga izgradi.
- Grad bi mogao i iz sopstvenih sredstava da finansira prvu liniju metroa jer vrednost investicije ne bi premašivala godišnji budžet Direkcije.
To bi bilo bolje rešenje od vezivanja za neku instituciju koja bi to finansirala - ističe Ranković.


Prva trasa lakog metroa, od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu, biće dužine 13 kilometara. Imaće šest podzemnih i deset nadzemnih stanica.
Od početne do krajnje stanice putovanje će trajati 28 minuta.

Izmene i dopune Generalnog plana za prvu trasu metroa su usvojene, a u toku je izrada regulacionog plana za Bulevar kralja Aleksandra. Do kraja godine ( 2005g. ) biće pripremljeni tenderi za izradu projekata, a u naredne dve godine usaglašavaće se projektna i urbanistička dokumentacija.

- Deo Bulevara kralja Aleksandra do Cvetkove pijace treba proširiti i tu će biti problema sa imovinsko pravnim odnosima objekata koje treba rušiti, kao i sa izmeštanjem infrastrukture. Prilikom kopanja tunela od Vuka do Trga Nikole Pašića, koji će biti dubine 10 do 12 metara mogu nastati kompikacije ako naiđemo na meko tlo. Takođe, na Kosančićevom vencu, gde će biti stanice metroa, može biti problema oko imovinsko pravnih odnosa - kaže Ranković.

Nov i moderan sistem saobraćaja, koji će Beograd dobiti izgradnjom metroa, biće automatski kontrolisan, poput kontrole leta. Postojeće prilagođavanje i usaglašavanje reda vožnje shodno potrebama putnika."
http://www.beoland.com/izgradnja/saobracajnice.asp?a=050924
 
Citat sa prvog linka koji pokazuje licemerstvo i sebicnost gospodina koji sebe naziva arhitektom i u sluzbi nekadasnje drzave.

"Vlada Nenada Bogdanovića svesno je nastavila opstrukciju regulacionih planova i naručila, sedmi put nakon 1982. pisanje novog urbanističkog plana. Njegovi urbanistički savetnici identifikuju se sa regulacionim planom i odlučuju, gde, šta, koliko, kada i pošto će se u Beogradu graditi. Najbolji primer za to je predviđena garaža u dvorskoj bašti čime se narušava jedinstvena kulturna celina grada."

Sobzirom da je taj clanak od pre par godina mislim da je svima jasno kako se ustvari garaza fino uklopila u kompletan prostor.


Treba nam pozitivan stav i razmisljanje po pitanju novih projekata pa i lakog metroa a ne ovakvi primeri zaboravljenih "arhitekata" cije je vreme odavno proslo.

Definitivno LRT ima mesto u Beogradu i teba se ozbiljno posvetiti tom projektu.
 
igor":2ofihc3x je napisao(la):
Treba nam pozitivan stav i razmisljanje po pitanju novih projekata pa i lakog metroa a ne ovakvi primeri zaboravljenih "arhitekata" cije je vreme odavno proslo.
Ne radi se o arhitektama cije je vreme proslo vec se radi o ljudima koji su gradili ono cime se mi hvalimo danas.Pa cak i da se ne slazes sa stavom ovog gospodina, svako ima pravo na svoje misljenje.Takodje se ne radi o coveku koji sebe naziva arhitektom vec o jednom od vodecih strucnjaka koji je radio na razvoju grada u kome zivis.
 
Da, ali nemojmo se zanositi bajkovitim procenama kako je nakda sve bilo lepo, imate za to niz glupih primera kao sto je Autokomanda - gde ako dolazirte iz smera Vozdovca nemate ukljucenje na autoput u smeru ka Nisu:D, ili propustena prilika da se izgradi centar Novog Beograda od SIV-a do pruge, onda ni dinar ulozen u uredjenje priobalja... Mnogi vidim pominju konkurse i planove - za operu, metro, Prokop, europolis - ali sve to nikada nije izgradjeno, a moglo je biti nego neefikasna, partijska i birokratska drzava su naprotiv visi zaustavili nego doprineli razvoju grada.... Svaka cast Branku Pesicu i 60tim godinama, kada je ne samo BG nego i cela SFRJ dozivela pravi "bum" u svom razvoju, od 70tih ode sve u Q......
E Lucifere, tek to.... Nikako ne mogu da objasnim svojim prijateljima u unutrasnjosti vaznost toga sto ti zboris, jos ce ljudi na kolac da me nataknu.... prosli put u Cacku su mi kukali kako nemaju sta da jedu, a u Beogradu se sesti put asfaltira Nemanjina... Sta ces!? Da stvari budu crnje jedna trecina sredstava koje Bg zaradi se nikada u Bg ne vrati (u prevodu BG svake godine vise zaradi, nego sto mu se kroz budzet vrati, 1/3 kinte se preliva u republicki budzet), a republika nam zauzvrat "daruje" obilaznicu, pa sto ti rece, to je sasvim normalna stvar, sagradise autoput u centru grada, naravno da sada treba da se to izmesti....
 
@KiD
Ma ceo taj clanak je tendenciozan i negativan. Ama bas nijedna pozitivna stvar koja je izgovorena ili napisana. Pojedini "strucnjaci" daju sebi za pravo da omalovazavaju sve danasnje i buduce planove samo zato sto nisu u skladu sa njihovim projektima. Pomenuti gospodin sigurno ima cime da se pohvali i to niko ne spori ali tolika negativnost je jednostavno neprihvatljiva i degradirajuca. Pa iz tog teksta se vidi koliko su u to vreme sve bili politicki i drzavno-bezbednosni projekti (projekat garaze-sklonista) za ciju je gradnju bio i pomenuti gospodin a potom, kad su drugi krenuli sa slicnom idejom odjednom nije adekvatno.Da su izneti makar umereni stavovi pa da mu jos i poverujem ali ovako....

Nadam se da cemo se vratiti osnovnoj temi tj lakom metrou oko koga se i digla tolika frka. Ne zelim da branim nikoga a najmanje gradsku vladu ali zar mislite da je njima bilo lako da preseku i odluce sta ce se graditi. Mislite li da oni nisu svesni koliko se dilema pojavilo u strucnim i manje strucnim krugovima po pitanju izbora metro-a. Ako je vec odluceno ajde onda da vidimo sta moze od toga da se unapredi ili promeni a ne da sami sebe sputavamo.
 
Da Jovin pljuje po svemu i preteruje, to stoji i ne slažem se s njim, ali donekle razumem njegov bes. Razumem nekoga ko se potpuno posvetio jednom projektu i onda se pojavi '82. na čelu gradske vlade neki "činovnik" koji tvoj rad baci u vodu. Postavite se samo na mesto njega i zamislite kako bi vama bilo. Ja bih možda bio i gori.
 
ltr1xm5.jpg
 
Pristalica sam lakog metroa. Medjutim, mislim da za njega treba izgraditi poseban most preko Save koji bi bio oko 100 metara nizvodno od Brankovog mosta. Brankov most je vec jednom prosirivan i ako se sad ponovo prosiri dodavanjem trase metroa izgubice mnogo na eleganciji i lepoti. Uostalom, kad je o tom mostu rec velika steta je sto posle rata nije obnovljen lancani most Kralja Aleksandra koji se nalazio na istom mestu.
 
dedinje":dtne1l6l je napisao(la):
Pristalica sam lakog metroa. Medjutim, mislim da za njega treba izgraditi poseban most preko Save koji bi bio oko 100 metara nizvodno od Brankovog mosta. Brankov most je vec jednom prosirivan i ako se sad ponovo prosiri dodavanjem trase metroa izgubice mnogo na eleganciji i lepoti. Uostalom, kad je o tom mostu rec velika steta je sto posle rata nije obnovljen lancani most Kralja Aleksandra koji se nalazio na istom mestu.
Ja mislim da je most za LRT isto elegantnije rešenje.
Iako je most kralja Aleksandra bio prelep, pitanje je koliko bi bilo smisleno obnoviti ga, pošto je taj most imao samo po jednu usku traku u svakom smeru, a i ako bi se uradila revizija istog sa po 3 trake u svakom smeru mislim da bi izgubio pa proporciji :|
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh