Pa spominjao si engleske vozove, a ja spomenuh nemacke... nebitno.Nenad":3ba91izl je napisao(la):@ Vrachar
Vrachar, nemoj da mesas babe i zabe)
ICE je INTER CITY EXPRESS, na nivou TGV, kao Eurostar u Engleskoj. Lokalni vozovi u Nemackoj su slicni nasim sinobusima, ili jos gori..
Danas sam razgovarao sa opštinskim arhitektom koja mi je rekla da je Inicijativa opštine Zemun pismeno odbijena. Znači ostaje početna stanica u Tvorničkoj , kod bivše pruge.Siniša":3gu3tyev je napisao(la):Gde si ovo čuo, prvi put čujem za to?"dragan"":3gu3tyev je napisao(la):Opština Zemun je predložila da se trasa produži od Tvorničke do Keja na Dunavu.
Za klasični metro je još 1976. godine predviđeno pet linija grdskog i četiri linija regionalnog metroa. Detaljan plan prvih dveju linija je završen '81. kao što sam napisao u prethodnim porukama."Lucifer"":1gewgl1x je napisao(la):Bez obzira da li se pravi laki ili teski metro, mislim da SE MORA doneti plan svih linija (nekoliko linija) koje ce konkretno dati pun saobracajni smisao tek kada sve budu uradjene.
Mislim da je u istrazivanju ukljucen i taj faktor tj. omasovljenje prevoza putem lakog metroa. Ponekad preterujemo zato sto zelimo lepse i vece pa ne sagledavamo realne potrebe na pravi nacin. Jos jednom cu ponoviti moje misljenje da ukoliko se dobro uklopi laki metro sa postojecim saobracajem biti sasvim dovoljan za trenutne a i buduce potrebe.Lucifer":32a8prgm je napisao(la):Pritom naravno mislim da Bogdanovic potcenjuje inteligenciju svojih gradjana kada kaze da trasom metroa trenutno se prevozi 20 000/h pa nema potrebe za teskim koji prevozi 50 000/h. To je totalna besmislica jer bi valjda kada bi postojao metro ogroman broj ljudi se odlucio da ga koristi umesto drugih vidova saobracaja, a naravno gde je porast stanovnistva...
1. Ja bih voleo da je taj faktor uracunat, ali bice da nije, jer 20 000/h trenutno ljudi navodno razlicitim sredstvima javnog prevoza ide trasom buduceg metroa od ustanicke do Zemuna, a ako se nevaram ukupan kapacitet lakog metroa bice 25 000?igor":1vplixic je napisao(la):Mislim da je u istrazivanju ukljucen i taj faktor tj. omasovljenje prevoza putem lakog metroa. Ponekad preterujemo zato sto zelimo lepse i vece pa ne sagledavamo realne potrebe na pravi nacin. Jos jednom cu ponoviti moje misljenje da ukoliko se dobro uklopi laki metro sa postojecim saobracajem biti sasvim dovoljan za trenutne a i buduce potrebe.Lucifer":1vplixic je napisao(la):Pritom naravno mislim da Bogdanovic potcenjuje inteligenciju svojih gradjana kada kaze da trasom metroa trenutno se prevozi 20 000/h pa nema potrebe za teskim koji prevozi 50 000/h. To je totalna besmislica jer bi valjda kada bi postojao metro ogroman broj ljudi se odlucio da ga koristi umesto drugih vidova saobracaja, a naravno gde je porast stanovnistva...
Dragi Homer Jay,Homer Jay":dwyrn5ud je napisao(la):Hm, sta se desilo!? Pa za one koji su ziveli na drugoj planeti prethodnih 20 godina evo u kratkim crtama - raspad zemlje - prvo ekonomski, krahom neefikasnog socijalistickog samoupravljanja, a zatim i sitnjenjne na 6 i po nezavisnih drzava, propraceno krvavim ratom, ili preciznije najvecim krvoprolicem u Evropi posle Drugog svetskog rata, hiperinflacija, sankcije, enormni spoljni i unutrasnji dug, a zatim i odliv oko 500.000 ljludi, od kojih je pola visokobrazovanih, plus totalni krah sistema vrednosti itd. da ne nastavljam inace ce forumasi da presecu vene.....
Pogledao sam ovu mapu iz 70tih i deluje fenomenalno, danas bi grad bio nesto sasvim drugo, jer se dve linije RM-a ukrstaju kod Boleca Medjutim prst na celo, dragi moji, zasto tada nista nije preslo sa papira na gradiliste, ipak period od 1970tih do 1990tih je poprilicno dug.... Mora nam biti jasno da danas placamo cenu mnogih eksperimenata i nerealnih planova, pardon prava rec je REALNIH jer realno je tada bilo da grad kao Beograd dobije metro... Nego mislim na stalni porast dugova, gutanje kredita, nerascisceni racuni medju republikama, pa i gradovima, neravnomerni razvoj grada (npr. gradnja blokova na raznim Brdima daleko od Grada, bujanje divljih naselja u vremenu kada grad projkektuje metro, izgradnje poslovnih blokova prekoputa ciganmala itd.... ma znate vec i sami)
Ipak iako sam trenutni pristalica lakog metroa, zabrinjava me anegdota da je u doba izgradnje mosta Gazela jedan broj gradjana blokirao gradiliste tvrdeci da je novi most totalno nepotrebna investicija jer se svi automobili u gradu mogu smestiti na Brankov most.....
Ne radi se o arhitektama cije je vreme proslo vec se radi o ljudima koji su gradili ono cime se mi hvalimo danas.Pa cak i da se ne slazes sa stavom ovog gospodina, svako ima pravo na svoje misljenje.Takodje se ne radi o coveku koji sebe naziva arhitektom vec o jednom od vodecih strucnjaka koji je radio na razvoju grada u kome zivis.igor":2ofihc3x je napisao(la):Treba nam pozitivan stav i razmisljanje po pitanju novih projekata pa i lakog metroa a ne ovakvi primeri zaboravljenih "arhitekata" cije je vreme odavno proslo.
Ja mislim da je most za LRT isto elegantnije rešenje.dedinje":dtne1l6l je napisao(la):Pristalica sam lakog metroa. Medjutim, mislim da za njega treba izgraditi poseban most preko Save koji bi bio oko 100 metara nizvodno od Brankovog mosta. Brankov most je vec jednom prosirivan i ako se sad ponovo prosiri dodavanjem trase metroa izgubice mnogo na eleganciji i lepoti. Uostalom, kad je o tom mostu rec velika steta je sto posle rata nije obnovljen lancani most Kralja Aleksandra koji se nalazio na istom mestu.