Šta je novo?

Laki metro

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Dublin se nada da će tokom ove godine otvoriti prvu fazu metro, ali im radovi nešto sporo idu. Ne sviđa mi se to što metro baš neće ići direktno u centar, čini mi se kao da ga zaobilazi.
 
Ako budu denivelisali raskrsnice (spominje se da ce se to raditi u Bulevaru), onda ce i laki metro biti prakticno zaseban oblik prevoza, kao sto bi bio i teski. Jedina razlika bi bila u kapacitetu jer pravi metro moze da preveze vise putnika.
 
Mislim da nije osnovna dilema da li laki ili teski metro, nego kada ce se to i kako uraditi. Jedino je tehnicko pitanje kako resiti ukrstanja u beogradu, pre svega u bulevaru i na par mesta na novom beogradu. Sta znaci denivelacija u tom konkretnom slucaju?
 
"igor"":mdi2p2nz je napisao(la):
Sta znaci denivelacija u tom konkretnom slucaju?
Pretpostavljam da će u tom slučaju trasa ići u kratkim tunelima ispod velikih (značajnijih) raskrsnica, dok će "slabije" raskrsnice biti zatvorene.
 
Siniša":lupuimah je napisao(la):
"vrachar"":lupuimah je napisao(la):
Plus, BG je jedini glavni grad u Evropi (izuzev Ex yu prestinica i Tirane) koji nema metro.
Nema ga ni Dublin, Tallin, Riga i Vilnius.
http://www.urbanrail.net/eu/euromet.htm
Dablin ima 500.000 stanovnika i prostire se na 115 km2, dok Beograd ima preko 1.000.000 stanovnika i prostire se na 488 km2.

Laki metro je namenjen manjim sredinama, ne Beogradu.
Isto vazi i za pribalticke gradove.

Ako su Budimpesta, Prag, Bukurest, Varsava, itd... mogli u vreme najvece komunisticke dubioze i nemastine da sagrade metro, moze i Beograd. Samo je pitanje volje.
 
"vrachar"":3hdj3vlu je napisao(la):
Ako su Budimpesta, Prag, Bukurest, Varsava, itd... mogli u vreme najvece komunisticke dubioze i nemastine da sagrade metro, moze i Beograd. Samo je pitanje volje.
Plan za prve dve linije metroa je gotov još pre 25 godina. Osnovna faza je predviđala dve linije:
M1 Stari Merkator-Vukov spomenik
M2 Kalemegdan-Autokomanda
'82. su došlio novi ljudi na čelo Beograda koji su zaustavili taj plan, '86. je ponovo prihvaćen, da bi '90. ponovo bio odbačen. I nažalost plan nikada nije konkretno doživeo zeleno svetlo.
Osnovna faza je bila raspoređena u četiri faze izgradnje:
nulta faza: Depo-Stari merkator-Terazije
1. faza: Terazije-Vukov spomenik
2. faza: Tašmajdan-Autokomanda
3. faza: Tašmajdan-Kalemegdan
Ovaj plan je potpuno gotov: sve je izmereno, izračunato...trebaju samo da se nađu pare.
metrob5gi.jpg
 
Siniša":18p26g6i je napisao(la):
"vrachar"":18p26g6i je napisao(la):
Ako su Budimpesta, Prag, Bukurest, Varsava, itd... mogli u vreme najvece komunisticke dubioze i nemastine da sagrade metro, moze i Beograd. Samo je pitanje volje.
Plan za prve dve linije metroa je gotov još pre 25 godina. Osnovna faza je predviđala dve linije:
M1 Stari Merkator-Vukov spomenik
M2 Kalemegdan-Autokomanda
'82. su došlio novi ljudi na čelo Beograda koji su zaustavili taj plan, '86. je ponovo prihvaćen, da bi '90. ponovo bio odbačen. I nažalost plan nikada nije konkretno doživeo zeleno svetlo.
Osnovna faza je bila raspoređena u četiri faze izgradnje:
nulta faza: Depo-Stari merkator-Terazije
1. faza: Terazije-Vukov spomenik
2. faza: Tašmajdan-Autokomanda
3. faza: Tašmajdan-Kalemegdan
Ovaj plan je potpuno gotov: sve je izmereno, izračunato...trebaju samo da se nađu pare.
http://img152.imageshack.us/img152/5609/metrob5gi.jpg
OK, znaci ideja postoji a sta nedoastaje? Novac se moze obezbediti iz kredita i jos nam samo fali dobre volje...
 
Mnogo novca treba za takav metro,Dablin je sada poceo da gradi jer je Irska postala bogata zemlja pa im se moze.Tesko da bi bilo ko dao novac za tako nesto,ne bi postojala opravdana kreditna linija.
Sto se tice Dablina,on se vodi kao oblast u Irskoj i ima preko milion ljudi u toj oblasti sa tendecijom da ce uskoro preci 2 miliona jer Irska ima veliki prirodni prirastaj i veliki priliv emigranata zbog visokog standarda,sto je sve u suprotnosti sa Beogradom.
 
No1":36logixu je napisao(la):
Mnogo novca treba za takav metro,Dablin je sada poceo da gradi jer je Irska postala bogata zemlja pa im se moze.Tesko da bi bilo ko dao novac za tako nesto,ne bi postojala opravdana kreditna linija.
Sto se tice Dablina,on se vodi kao oblast u Irskoj i ima preko milion ljudi u toj oblasti sa tendecijom da ce uskoro preci 2 miliona jer Irska ima veliki prirodni prirastaj i veliki priliv emigranata zbog visokog standarda,sto je sve u suprotnosti sa Beogradom.
Metro je investicija od drzavnog znacaja i tu cena nije bitna. Taj metro ce kad tad morati da bude izgradjen, i bolje da to bude sada nego kada se BG prosiri do Lazarevca.

Urbani deo Dablina ima oko 500.000 stanovnika dok zajedno sa prigradskim opstinama jedva dostize milion. Toliko BG vec ima u svojim urbanim celinama.
 
vrachar":37zgzqhj je napisao(la):
[
Metro je investicija od drzavnog znacaja i tu cena nije bitna. Taj metro ce kad tad morati da bude izgradjen, i bolje da to bude sada nego kada se BG prosiri do Lazarevca.

Urbani deo Dablina ima oko 500.000 stanovnika dok zajedno sa prigradskim opstinama jedva dostize milion. Toliko BG vec ima u svojim urbanim celinama.
The population of the administrative area controlled by Dublin City Council was 505,739 at the census of 2006. At the same census the Dublin Region population was 1,186,159, and the Greater Dublin Area 1,661,185.
irelandmapcountydublinc7uj.png

Metro treba da pokrije ceo region Dablina tzv.Greater Dublin Area tj. da se ukomponuje sa DART-om,nesto slicno kao Beovoz.Inace Irska u narednih 10 godina planira da ulozi u nacionalni transportni plan 34.4 milijarde evra.Inace Dablin ima LRT.
To sto je metro zanimljiv ne znaci i da je isplativ ne narocito sada,jer svi znamo gde se Srbija nalazi.
 
"vrachar"":3mlncdl0 je napisao(la):
OK, znaci ideja postoji a sta nedoastaje? Novac se moze obezbediti iz kredita i jos nam samo fali dobre volje...
Nije to samo ideja-to je gotov projekat!!! Najviše nedostaje dobre volje , to je presudno.
Nije zgoreg da pomenem primer Tokya. Svoju prvu liniju Tokyo je otvori 1928. godine i bila je dugačka svega 2,2 km! Svake druge/treće godine u proseku oni su otvarali po, otprilike, 1 km trase. Danas je to mreža duga preko 200 km.
 
Najbolji metro na svetu jos uvek ima London ali azijati ce ga sigurno vrlo brzo obici.Madridski mi je nekako ostao u secanju kao prespor i skucen,bar na liniji na kojoj sam se vozio
 
Londonski Metro je ok, ali su stanice jako udaljene jedna od druge. Meni se recimo najvise svidja pariski metropolitain!
 
Londonski metro je najveći u Evropi, ali, na žalost, u zadnje vreme spada u lošije. Pročitao sam da vozovi kasne čak i do 20 minuta. Osim ulaganja nešto u izgradnju novih linija, slabo se ulagalo u postojeće. Sad su tek odlučili da više ulažu. Od evropskih metroa dobar je pariski i praški.
Madrid ulaže velike investicije u proširenje metroa. I ne samo Madrid, možemo reći da je u Španiji ekspanzija metroa. Plan Madrida je da na svakih 10 godina izgrade oko 100 km metroa. Uskoro će Madrid imati najveću mrežu na svetu.
Recimo još da se najviše u metro ulaže u Kini, Južnoj Koreji, pa i Indiji.
 
No1":mgcjfgiz je napisao(la):
The population of the administrative area controlled by Dublin City Council was 505,739 at the census of 2006. At the same census the Dublin Region population was 1,186,159, and the Greater Dublin Area 1,661,185.
http://img302.imageshack.us/img302/5267/irelandmapcountydublinc7uj.png
Metro treba da pokrije ceo region Dablina tzv.Greater Dublin Area tj. da se ukomponuje sa DART-om,nesto slicno kao Beovoz.Inace Irska u narednih 10 godina planira da ulozi u nacionalni transportni plan 34.4 milijarde evra.Inace Dablin ima LRT.
To sto je metro zanimljiv ne znaci i da je isplativ ne narocito sada,jer svi znamo gde se Srbija nalazi.
Na vidim gde se u svemu tome nalazli razlog da BG ne treba da dobije metro... Dablin je grad koji je manji od naseg pa opet ima metro u najavi.

Ni bolnice i skole nisu isplative pa moraju da se grade. Metro je presudan za adekvatno funkcionisanje velikog grada, a to kako on zivi bez njega mozes videti gotovo svaki dan oko 17.00.

Siniša":mgcjfgiz je napisao(la):
Nije to samo ideja-to je gotov projekat!!! Najviše nedostaje dobre volje , to je presudno.
Nije zgoreg da pomenem primer Tokya. Svoju prvu liniju Tokyo je otvori 1928. godine i bila je dugačka svega 2,2 km! Svake druge/treće godine u proseku oni su otvarali po, otprilike, 1 km trase. Danas je to mreža duga preko 200 km.
Tacno. A Japan je do WW2 imao samo kuce od papira, a pogledaj ih danas... Neki su ocigledno skloni progresu a neki ne.

Ova prica sa LRT i time kako je toboze isplativiji od metroa podseca me na ono od prosle godine kada su u Zeleznicama Srbije utvrdili da im se vise isplati kupovina rashodovanih svedskih polovnjaka starih 25 godina nego da investiraju u nesto novo i moderno.

Bruka.
 
vrachar":2v7knhi6 je napisao(la):
Beograd je grad koji se ubrzano uvecava i razvija i zato mora da dobije tzv. teski klasicni metro koji bi funkcionisao potpuno autonomno od ostatka saobracaja.
Tu se uvodi u pitanje sposobnost anticipiranja nasih rukovodilaca, ako LRT moze privremeno rasteretiti saobracaj u nekoliko ulica, jedino pravi metro moze dugotrajno uticati na sam razvoj grada kroz neku vrstu simbioze.
 
CVRKI":66xu7for je napisao(la):
vrachar":66xu7for je napisao(la):
Beograd je grad koji se ubrzano uvecava i razvija i zato mora da dobije tzv. teski klasicni metro koji bi funkcionisao potpuno autonomno od ostatka saobracaja.
Tu se uvodi u pitanje sposobnost anticipiranja nasih rukovodilaca, ako LRT moze privremeno rasteretiti saobracaj u nekoliko ulica, jedino pravi metro moze dugotrajno uticati na sam razvoj grada kroz neku vrstu simbioze.
Naravno. Problem kod "lakog metroa" je pored manjeg prevoznog kapaciteta i cinjenica da ucestvuje u saobracaju na povrsini gde lako moze biti izlozen guzvama i zastojima, a tu se sve prednosti gube.
 
I evo po jos ko zna koji put......
Beogradu treba teski metro! Ta dilema je lazna i ne treba da postoji.
Za takav projekat cena zaista nije bitna jel se radi o necemu sto se dugo gradi i mnogo znaci. O ekonomskim efektima efikasnog prevoza ne treba nista pricati jel sam siguran da svi to znate.
Londonski metro je ultimativna mreza u Evropi by far.Njihov pristup javnim preduzecima je ono sto je usporilo njegov razvoj i sto je dalje uticalo na efikasnost.Sve je krenulo u trenutku kada je nekome u Engleskoj palo na pamet da privatizuje kompaniju, da sada gledaju kako da se izvuku iz te avanture.Slicno su doziveli i sa obicnim vozovima koji su sada mozda najgori u razvijenoj Evropi.
Sve u svemu u potpunosti se slazem sa Vracarom i Sinisom.
 
Ljudi u ovoj situaciji je nemoguce nesto poput teskog metroa.Nema se novaca a niko nece da da novac za to jer je velika i rizicna investicija,shvatite to.
 
London Tube je Javno Preduzece. Sa druge strane, engleski vozovi su medju najboljima u Evropi, a zasigurno su najlepsi i najudobniji. To se desilo tek sa privatizacijom zeleznice, a jedino u sta jos dugo nije ulagano su shine za sta je zaduzena vlada, tj. javni sektor!
 
No1":21lj40x3 je napisao(la):
Ljudi u ovoj situaciji je nemoguce nesto poput teskog metroa.Nema se novaca a niko nece da da novac za to jer je velika i rizicna investicija,shvatite to.
Ako mogu svi, mozemo i mi.

Nenad":21lj40x3 je napisao(la):
London Tube je Javno Preduzece. Sa druge strane, engleski vozovi su medju najboljima u Evropi, a zasigurno su najlepsi i najudobniji.
Mislim da vode mrtvu trku sa nemackim. Posle voznje ICEom, vise neista nije kao pre :cool:
 
vrachar":2augtql6 je napisao(la):
No1":2augtql6 je napisao(la):
Ljudi u ovoj situaciji je nemoguce nesto poput teskog metroa.Nema se novaca a niko nece da da novac za to jer je velika i rizicna investicija,shvatite to.
Ako mogu svi, mozemo i mi.
Koji svi?
 
Vidi ovako,objasni mi kako zamisljas metro na Novom Beogradu i Borci?Znas li koliko ce to da kosta?Beograd nema veliki priliv stanovnistva prosto Srbi se malo radjaju i mnogo odlaze,vidim u Sofije je izgradjen ali za koliko ce biti isplacen.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh