Šta je novo?

"Kula Beograd" - Beograd na vodi [Hotel i stambeni objekat | 65 000 m²]

Da, 90ih i ranih 2000ih je prevoz bio mega i zato ljudi nisu kupovali automobile.
Превоз овде никад није био мега јер се од Другог светског рата овде на правди бога гура амерички аутомобилизам и цео град је тако изграђен, са јавним превозом који увек долази као накнадна закрпа лоших урбанистичких принципа и идеја. При чему је 80их и 90их у Београду живело мање људи и мање људи га посећивало а од тада па до данас малтене да се није ни улагало у ширење јавног превоза и пратеће инфраструктуре.

Живимо у граду који је лоше пројектован за неких милион грађана а сада живи око 2 милиона плус га сваке године посети бар још милион људи (што странаца што домаћих). И сав "развој" нам се своди на попуњавање празних парцела и изградњу нових некретнина без или уз минимално улагање у пратећу инфраструктуру. Софија изградила 3 линије метроа док се напредњаци хвале да су купили 10 електричних еко-аутобуса и асфалтирали силне зелене површине ради паркинга аутомобила
 
Превоз овде никад није био мега јер се од Другог светског рата овде на правди бога гура амерички аутомобилизам и цео град је тако изграђен, са јавним превозом који увек долази као накнадна закрпа лоших урбанистичких принципа и идеја. При чему је 80их и 90их у Београду живело мање људи и мање људи га посећивало а од тада па до данас малтене да се није ни улагало у ширење јавног превоза и пратеће инфраструктуре.

Живимо у граду који је лоше пројектован за неких милион грађана а сада живи око 2 милиона плус га сваке године посети бар још милион људи (што странаца што домаћих). И сав "развој" нам се своди на попуњавање празних парцела и изградњу нових некретнина без или уз минимално улагање у пратећу инфраструктуру. Софија изградила 3 линије метроа док се напредњаци хвале да су купили 10 електричних еко-аутобуса и асфалтирали силне зелене површине ради паркинга аутомобила
Nemoj tako vidis da narucujemo krtice. Ili smo ih vec narucili? I uskoro Pilon na most iz 2011!
 
Превоз овде никад није био мега јер се од Другог светског рата овде на правди бога гура амерички аутомобилизам и цео град је тако изграђен, са јавним превозом који увек долази као накнадна закрпа лоших урбанистичких принципа и идеја. При чему је 80их и 90их у Београду живело мање људи и мање људи га посећивало а од тада па до данас малтене да се није ни улагало у ширење јавног превоза и пратеће инфраструктуре.

Живимо у граду који је лоше пројектован за неких милион грађана а сада живи око 2 милиона плус га сваке године посети бар још милион људи (што странаца што домаћих). И сав "развој" нам се своди на попуњавање празних парцела и изградњу нових некретнина без или уз минимално улагање у пратећу инфраструктуру. Софија изградила 3 линије метроа док се напредњаци хвале да су купили 10 електричних еко-аутобуса и асфалтирали силне зелене површине ради паркинга аутомобила
Ruku na srce o metrou se prica 70 godina a ovi su makar nesto krenuli da kopkaju oko njega.
 
Аутомобилизација је неминовност, дешавала се свуда, не би заобишла ни нас, без обзира на јавни превоз.
Неко је овде пре извесног времена поставио инфографику на којој се види да Београд у ствари има мањи проценат коришћења аутомобила у односу на број становника од многих градова у Европи.
Није се аутомобилизација десила јер јавни превоз није постојао или зато што је био катастрофалан већ зато што је поседовати аутомобил комфорно, да се не лажемо.
О метроу се прича 70 година а до данас није изграђен ни метар.
То што је Нови Београд планиран као аутомобилски град и то што постоји могућност проширења саобраћајница је срећа у несрећи и стицај срећних околности у нашем случају.
 
Аутомобилизација је неминовност, дешавала се свуда, не би заобишла ни нас, без обзира на јавни превоз.
Неко је овде пре извесног времена поставио инфографику на којој се види да Београд у ствари има мањи проценат коришћења аутомобила у односу на број становника од многих градова у Европи.
Није се аутомобилизација десила јер јавни превоз није постојао или зато што је био катастрофалан већ зато што је поседовати аутомобил комфорно, да се не лажемо.
О метроу се прича 70 година а до данас није изграђен ни метар.
То што је Нови Београд планиран као аутомобилски град и то што постоји могућност проширења саобраћајница је срећа у несрећи и стицај срећних околности у нашем случају.
Automobil je komforan. Saobraćaj u Beogradu nije komforan.

Ne sedam u auto kad god mogu.
 
Tebi treba sat vremena iz blokova do bulevara gradskim prevozom.
Ne treba ni 15 minuta BG:vozom.

Objasnite mi - u čemu je tajna? Još nijedan doseljenik/ca iz provincije sa kojim radim nije primio/la moj predlog da za povratak kući koristi BG:voz; radimo 5 minuta od stanice, do 16 h. Svakome, ali svakome bi skratio putovanje, većini značajno, i do pola sata u jednom smeru. Jer ta linija je zapravo jako dobra; seče najvažnije pravce u starom Beogradu, osim savskog. Metro linija koja bude išla, jednom, sigurno neće odgovarati tolikom procentu putnika.

U čemu je naš problem, konkretno?

Da nije ovako veliki grad možda i prevelik za tako inertan narod? A kakav je narod, takva mu je i vlast, možda?
 
BG Voz je savršen primer ignorantnosti našeg društva, strašan potencijal kojem tako malo treba da se potpuno ignoriše, ali uporno ga ignorišu ne samo vlast nego i ljudi koji su su toliko fiksirani na automobile ko zavisnici heroina. Koristiti BG voz deluje kao izlazak iz komfor zone a ustvari nudi tačno suprotnu stvar - neviđen komfor kretanja po gradu za srpske uslove.
 
BG Voz je savršen primer ignorantnosti našeg društva, strašan potencijal kojem tako malo treba da se potpuno ignoriše, ali uporno ga ignorišu ne samo vlast nego i ljudi koji su su toliko fiksirani na automobile ko zavisnici heroina. Koristiti BG voz deluje kao izlazak iz komfor zone a ustvari nudi tačno suprotnu stvar - neviđen komfor kretanja po gradu za srpske uslove.
Ne znam, ja sam ga bas bas koristio kao i puno kolega kada je bio normalan i kada je bilo puno polazaka, voz je uvek bio prepun u spicu. Od momenta kada su iscupali prugu na nbg pa do sada nisam ga ni koristio. Cuo sam da postoje kasnjenja manje polazaka itd.
 
BG voz sam pokusao u vise navrata da koristim ali svaki put se i pored najbolje volje pokazalo iritantnim do neslucenih granica, prvo dojava kasnjenja kasni, prvo javi da kasni 10 minuta a za 10 min javi da kasni jos pola sata. Ljudi budu ostavljeni na milos i nemilost a stanica u rakovici nema alternativu 42ka je retka, do prve stanice treba nekih 10 min peske i time gubi svaki smisao. Kad vec voz zakasni 10 min a ti racunas da si u npr. 7:43 vec krenuo u grad, i da stignes u 5 do 8, i ok voz kasni 10 min, ali kasni pola sata a onda se ni ne pojavi to je vec ozbiljan problem onda je to beskorisno prakticno.

Inace ja vec godinama i pricam da je bg voz osposobljen na neki svoj maksimum ne bi ni bilo preterane potrebe za metroom, tj. falila bi metro dopuna kao nadogradnja postojeceg sistema a uporno se od strane ove kvaziopozicije negira potencijal bg voza formalisticki se svrtstavajuci u neki prigradski nebitni sistem. Cak se stajaliste bgvoza na prokopu ne racuna, kukumavci se svakodnevno o vaznosti da se prva linija zavije ka prokopu i istovremeno klinickom centru, a zanemaruje se i planirano ukrstanje kod sajma.

Da podsetim pre 2 godine potpisani su ugovori sa rusima oizradi studije o integraciji bg voza u sistem gradskog prevoza, to podrazumeva izradu planova za pomeranje stanica prevoza kako bi se omogucila bolja povezanostt, promenu sistema i trasa linija gradskog prevoza, povecanje broja stajalista voza, potencijale za izradu parkinga oko stanica i sl kako bi to profunkcionisalo medjutim sa ratom u novorusiji na to je zaboravljeno a vlast kao da namerno potkopava svaku mogucnost da se tu bilo sta uradi. Makar da povecaju broj polazaka u vrsnom satu pa ako ide na 15 min nek jedanpolazak i propustis u par dana znas da za 15 min krece novi. I zasto rakovica npr. nema direktnu liniju sa novim beogradom. Debilizam.

Uostalom nema strateskog planiranja bilo cega pa kako bi i bilo i za bg voz. Prvo pocevsi od prostornog plana i demografskog podsticaja da ako postoji veliki demografski pritisak na beograd da se on amortizuje manjim gradovima, poput nisa, kragujevca, novog sada, Subotice, da oni prihvate deo stanovnika, odredjenim podsticajima i zabranom izgadnje u beogradu na neko vreme ili ograniceno, po tipologiji npr. Naravno to se nece desiti jer nekome je u interesu da prvo rasfucka sve industrijske parcele u beogradu, kad vise ne bude imalo sta vise da se gradi mozda se i makar jedna ulica rekonstruise u kragujevcu npr.
 
Poslednja izmena:
Ne znam, ja sam ga bas bas koristio kao i puno kolega kada je bio normalan i kada je bilo puno polazaka, voz je uvek bio prepun u spicu. Od momenta kada su iscupali prugu na nbg pa do sada nisam ga ni koristio. Cuo sam da postoje kasnjenja manje polazaka itd.

Ovča-Batajnica u špicu na NBG ka Bataji ne može da se uđe.
Ostali su značajnije slabiji sa Mladenovačkom linijom koja ide gotovo prazno..
 
Ovča-Batajnica u špicu na NBG ka Bataji ne može da se uđe.
Ostali su značajnije slabiji sa Mladenovačkom linijom koja ide gotovo prazno..
I tada je bilo katastrofa na nbg u suprotnom smeru, mi smo ulazili tosin bunar. Cak i tu vec mora stajanje. Sad sa smanjenim polascima, verujem da je jos gora situacija.
Po meni je bio top prevoz uglavnom je bio tacan (ovo je bila 2017-2018-2019) i bilo je par polazaka po satu, od Tosinog Bunara do Kradjordjevog Parka za 12 minuta. Sada bas cujem lose stvari i da vecina ljudi ne putuje bg vozom.
 
Ja nisam rekao da treba da se ponosiš, to je tvoja stvar. Ja sam rekao da JA ne vidim ništa sporno u toj zgradi. Svakako je bolje sada, nego kako je bilo ispod Gazele kada je dole bilo jedno od najvećih nehigijenskih naselja u Evropi ili ono ruglo na mestu BnV-a.

Ono što svakako smara je da se svaka tema politizuje i u svemu se vidi nekakav Vučić. Smorili ste sa time.
Pa nije tebe niko ni citirao da bi ti morao da odgovaras, ali kad smo kod tebe, jesi lajkovao post u kome pise da treba da budemo ponosni na kulcinu.

Kula ce, u najboljem slucaju, kada bude gotova biti 10 godina vec stara, a ni kada je projektovana, nije bila nesto vau nego najobicnija kulcina izvucena iz neke fioke, kakvih ima svuda u 21. veku.

Guglaj neku random azijsku ili africku zemlju, potrazi njenu prestonicu i videces da skoro svi imaju staklene kulcine.

Nasa se ni po cemu ne izdvaja, niti je za ponos.

Bolje nego sto je bilo, ali daleko gore nego sto je moglo biti. Sa tim da ono kako je bilo je bilo lako popravljivo, a sta cemo sa ovim?

I stvarno ne znam kako da ne povezujemo kulcinu i Vucica kada je ceo taj bedni i mafijaski projekat njegovo cedo.

A problema je bezbroj i niko nista nije planski radio i grad je naruzen i narusen nepovratno. Osim ako se ne bude rusilo.

Pogledaj samo njenu poziciju, uopste na primer Beogradu ne fali jedan most na mestu gde je kula

bulevar-zorana-djindjica-kruzni-tok-prosirenje-050324-12.jpg


A problemi ce tek da isplivavaju. Pa evo ja osetim to kod mene svaki dan na Banovom brdu, na trotoaru kad setam, kad trazim parking, kad sam u prevozu... Stvarno mislis da to tako ide da na isti prostor nakrkas desetine hiljada ljudi, nemas nikakvu infrastrukturu, nemas nikakva saobracajna resenja, nemas mostove, tunele, metro... i sve ce biti ok.

A i estetski ne vidim nista za ponos, pa evo ti slika gore, NBGD izgleda kao svemirski brod u odnosu na BGD H20 u pozadini.
 
Pa nije tebe niko ni citirao da bi ti morao da odgovaras, ali kad smo kod tebe, jesi lajkovao post u kome pise da treba da budemo ponosni na kulcinu.

Kula ce, u najboljem slucaju, kada bude gotova biti 10 godina vec stara, a ni kada je projektovana, nije bila nesto vau nego najobicnija kulcina izvucena iz neke fioke, kakvih ima svuda u 21. veku.

Guglaj neku random azijsku ili africku zemlju, potrazi njenu prestonicu i videces da skoro svi imaju staklene kulcine.

Nasa se ni po cemu ne izdvaja, niti je za ponos.

Bolje nego sto je bilo, ali daleko gore nego sto je moglo biti. Sa tim da ono kako je bilo je bilo lako popravljivo, a sta cemo sa ovim?

I stvarno ne znam kako da ne povezujemo kulcinu i Vucica kada je ceo taj bedni i mafijaski projekat njegovo cedo.

A problema je bezbroj i niko nista nije planski radio i grad je naruzen i narusen nepovratno. Osim ako se ne bude rusilo.

Pogledaj samo njenu poziciju, uopste na primer Beogradu ne fali jedan most na mestu gde je kula

bulevar-zorana-djindjica-kruzni-tok-prosirenje-050324-12.jpg


A problemi ce tek da isplivavaju. Pa evo ja osetim to kod mene svaki dan na Banovom brdu, na trotoaru kad setam, kad trazim parking, kad sam u prevozu... Stvarno mislis da to tako ide da na isti prostor nakrkas desetine hiljada ljudi, nemas nikakvu infrastrukturu, nemas nikakva saobracajna resenja, nemas mostove, tunele, metro... i sve ce biti ok.

A i estetski ne vidim nista za ponos, pa evo ti slika gore, NBGD izgleda kao svemirski brod u odnosu na BGD H20 u pozadini.

Hm, zanimljivo - analizira se i ko je šta lajkovao i na bazi toga se donosi sud o tome ko šta misli. Dosta si ispisao i još zakačio i sliku. OK...

Napisao sam već da nemam problem sa time da kažem šta mislim o projektu BnV, a mislim da Beograd dobro izgleda na ovoj "tvojoj" slici - puno bolje nego pre. Dobro da si je okačio, potvrđuje, uglavnom, ono što sam pisao u prethodnim postovima. Čak mi sa ove slike BnV izgleda skroz dobro. Da su ove zgrade više, podsećao bi na dowtown LA kada ga gledaš sa Griffith opservatorije ili sl. Valjda neće da se uvede krivično delo za hvaljenje BnV. Biće valjda neka lustracija, rizikovaću da pohvalim ponovo.

Enivej, svako ima pravo da iznese svoje mišljenje. Uglavnom se ne slažem sa ovim što si napisao i mislim da je pogrešno takvo razmišljanje. Možda je meni dobro u Beogradu, a tebi kao što si naveo nije, pa odatle to sve dolazi i zato se ne slažemo.

To u krajnoj liniji i nije previše važno. Nemoj samo da rušimo Beograd ponovo, dosta su ga rušili poslednjih decenija.

PS: Ovaj parking ispred Sava Centra bode oči... Toliki prostor, tako pogrešno iskorišćen... Moglo bi to da ide ispod zemlje, a gore neki dodatni sadržaj - selfi mostić ili vijaduktić ili nešto slično :)
 
Poslednja izmena:
@marrecar

Otkud znas da nema arhitektonski znacaj, sta si ti, tj. ko si ti ?
Lol, koliko kompleksasa, kvazi strucnjaka i egoista se skupilo na ovoj temi, pomislio bih da si renomarni arhitekta sa svetskom reputacijom ali rekao bih da si samo amater komentator..
 
Pa nije tebe niko ni citirao da bi ti morao da odgovaras, ali kad smo kod tebe, jesi lajkovao post u kome pise da treba da budemo ponosni na kulcinu.

Kula ce, u najboljem slucaju, kada bude gotova biti 10 godina vec stara, a ni kada je projektovana, nije bila nesto vau nego najobicnija kulcina izvucena iz neke fioke, kakvih ima svuda u 21. veku.

Guglaj neku random azijsku ili africku zemlju, potrazi njenu prestonicu i videces da skoro svi imaju staklene kulcine.

Nasa se ni po cemu ne izdvaja, niti je za ponos.

Bolje nego sto je bilo, ali daleko gore nego sto je moglo biti. Sa tim da ono kako je bilo je bilo lako popravljivo, a sta cemo sa ovim?

I stvarno ne znam kako da ne povezujemo kulcinu i Vucica kada je ceo taj bedni i mafijaski projekat njegovo cedo.

A problema je bezbroj i niko nista nije planski radio i grad je naruzen i narusen nepovratno. Osim ako se ne bude rusilo.

Pogledaj samo njenu poziciju, uopste na primer Beogradu ne fali jedan most na mestu gde je kula

bulevar-zorana-djindjica-kruzni-tok-prosirenje-050324-12.jpg


A problemi ce tek da isplivavaju. Pa evo ja osetim to kod mene svaki dan na Banovom brdu, na trotoaru kad setam, kad trazim parking, kad sam u prevozu... Stvarno mislis da to tako ide da na isti prostor nakrkas desetine hiljada ljudi, nemas nikakvu infrastrukturu, nemas nikakva saobracajna resenja, nemas mostove, tunele, metro... i sve ce biti ok.

A i estetski ne vidim nista za ponos, pa evo ti slika gore, NBGD izgleda kao svemirski brod u odnosu na BGD H20 u pozadini.

Београду није фалио још један мост на том месту, то је направљено да тако делује ширењем и продужавањем Булеваром Зорана Ђинђића иако он сам никад није био посебно прометан нити је ишта важно повезивао нити има већу улицу у коју бих се ових 6 трака улиле са друге стране реке. Још важније, то гурање мостова би уништило приобаље и кејеве а све зарад покушаја да се саобраћајне гужве реше додатним улагањем у аутомобилску инфраструктуру што радимо задњих 70 година без успеха. То је Дубаи урбанизам где се примат даје аутомобилима и улицама по 6+ трака а људи ако желе да уживају у свом граду могу да се шетају испод мостова и надвожњака

Газела је буквално 500 метара удаљена од улице коју би овај мост повезао са Новим Београдом (Николаја Кравцова / Вишеградска у наставку), то је раздаљина коју аутомобил може да пређе за 20 секунди. Што ће рећи, није проблем у томе да нам фали још један мост између јер су постојећи мостови предалеко и због тога траје дуго вожња већ је проблем у аутомобилским гужвама које се решавају на друге начине

Ако будемо у било ком тренутку имали пара за бацање можемо да изградимо неки подземни тунел који би повезао Булевар Зорана Ђинђића и Николаја Кравцова али то тек након што смо завршили много важније инфраструктурне пројекте, проширили трамваје и изградили нормалан јавни превоз тако да вожња аутомобилом за свакога у Београдском региону постане опција а не неопходност
 
@marrecar

Otkud znas da nema arhitektonski znacaj, sta si ti, tj. ko si ti ?
Lol, koliko kompleksasa, kvazi strucnjaka i egoista se skupilo na ovoj temi, pomislio bih da si renomarni arhitekta sa svetskom reputacijom ali rekao bih da si samo amater komentator..
Renomarni? To nisam sigurno, a ni renomirani, a ni arhitekta. I niko ne treba da bude arhitekta kako bi prepoznao da onakve fasade u BnV ne smeju da imaju bilo kakav epitet kvalitetne arhitekture. A tek Kula...
Ali da, u pravu si, ipak ovaj projekat ima arhitektonski značaj. Jednog dana će ući u literature za studente arhitekture, kao primer projekta koji stavlja pare i profit ispred kvaliteta, lepote, funkcionalnosti i koristi.
 
Београду није фалио још један мост на том месту, то је направљено да тако делује ширењем и продужавањем Булеваром Зорана Ђинђића иако он сам никад није био посебно прометан нити је ишта важно повезивао нити има већу улицу у коју бих се ових 6 трака улиле са друге стране реке. Још важније, то гурање мостова би уништило приобаље и кејеве а све зарад покушаја да се саобраћајне гужве реше додатним улагањем у аутомобилску инфраструктуру што радимо задњих 70 година без успеха. То је Дубаи урбанизам где се примат даје аутомобилима и улицама по 6+ трака а људи ако желе да уживају у свом граду могу да се шетају испод мостова и надвожњака

Газела је буквално 500 метара удаљена од улице коју би овај мост повезао са Новим Београдом (Николаја Кравцова / Вишеградска у наставку), то је раздаљина коју аутомобил може да пређе за 20 секунди. Што ће рећи, није проблем у томе да нам фали још један мост између јер су постојећи мостови предалеко и због тога траје дуго вожња већ је проблем у аутомобилским гужвама које се решавају на друге начине

Ако будемо у било ком тренутку имали пара за бацање можемо да изградимо неки подземни тунел који би повезао Булевар Зорана Ђинђића и Николаја Кравцова али то тек након што смо завршили много важније инфраструктурне пројекте, проширили трамваје и изградили нормалан јавни превоз тако да вожња аутомобилом за свакога у Београдском региону постане опција а не неопходност
Moze most biti i pesacko-biciklisticki itd.

U svakom slucaju, sve je nidje veze, a sve novo. Ja razumem kada nasledis nesto pa se krpis i ne mozes da resis, ali BG H2O je novo naselje gde se moralo paziti o svemu, a i razmisljati decenijama unapred.

Mi u pozadini vidimo random nabacane nidje veze zgrade i naselje.

Ni pristup postojecim mostovima nije kako treba.
 
“Ovo je Kula - čaša za vino. S jedne strane, ovo je podignuta čaša „za sve dobre stvari“, a sa druge - preokrenuta čaša - „Znam kada da stanem“. Ovde je postfuturistički nekonformizam u čistoj arhitektonskoj formi.”

Neki rus mi rekao :)
 
Trebalo bi da se vrate postovi vise u smeru teme. Na sajtu hotela je moguce bookirati sobe tj nocenja od 01.Oktobra.

Sa par strana nezvanicno smo culi da je stepen zavrsetka Kule na oko 94-96%, a koliko se secam da je tempo izgradnje u poslednjih 1-2god bio oko 1% mesecno.

Deluje i po uredjenju okoline Kule, i testiranju opterecenja "selfie" mostica da se blizi polako zavrsetak izgradnje Kule,
ako neko ima zvanicnije i preciznije informacije neka javi u ovoj temi.
 
Ja tipujem promenada za Vidovdan a Kula u septembru stanovi, Hotel kako piše.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Promenadu mogu da puste za nedelju dana ako hoće
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Roy
Vrh