Šta je novo?

Kružni tokovi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469920#p469920:10slxz1l je napisao(la):
mekbejn » Pon Avg 07, 2017 3:32 pm[/url]":10slxz1l]
Drugo ako si u kružnom toku u levoj traci ili srednjoj (ako ima tri ili više traka) i želiš da se isključiš na sledećem izlazu desno to sigurno ne smeš da uradiš iz srednje ili leve trake već si dužan da se prestrojiš u desnu traku. Naravno pri tome ne smeš da sečeš ili bilo kako da ometaš vozila koja se kreću po desnoj traci.

Ok, da se vratim na onaj moj primer. Ti hoces da se prestrojis u desnu traku da bi izasao iz KT ali covek vec ide tom trakom i nema nameru da izadje. Ti moras da ga pustis da bi izbegao sudar, iako on gresi?

Što on greši ?
Od kad se skreće desno iz srednje ili leve trake ?
Prilikom vršenja bilo kakve radnje moraš prethodno da se uveriš da nikog ne ometaš, tek onda daješ migavac ili krećeš da radiš radnju.
Ako ulaziš u njegovu traku, traku kojom se on kreće i dođe do kontakta naravno da ćeš ti da budeš kriv.
 
Biće da ste u pravu, naš ZOBS ne poznaje nikakva posebna pravila za kružni tok s više traka na izlazu, a moja znanja su očigledno pomešana sa pravilima za SAD/Kanadu.

Izvinjavam se na konfuziji, ako ima potrebe pobrišite postove.
 
Mislim da nema potrebe da se brišu postovi, jer se kroz jednu konstruktivnu diskusiju došlo do rešenja. Veliki plus za wexy-ja, retko se viđa na forumima da neko prizna svoju grešku.

Sa druge strane ne bi smelo da bude nikakve dileme kada su u pitanju saobraćajni propisi. Ako smo mi ovde na forumu imali dilemu oko prednosti u kružnom toku, znači da i veliki broj vozača u Srbiji ima sličnu dilemu. A to je onda veliki problem...

Rešenje bi, recimo, bilo da se kroz seriju edukativnih emisija na RTS-u obade ovakve i slične teme. Međutim, plašim se da za to nema ni volje, ni novca, ni termina, jer smo prebukirani glupostima koje nam svakodnevno serviraju.
 
Potrebno je znati propise, ali još bitnije je ne pratiti ih slepo već se mora uzeti u obzir i okolna situacija i verovatnoća da neko propise ne zna.

Naime, šta ja imam od toga ako se spremam da izađem iz kružnog toka (sa trouglovima na svim ulazima) po propisima, ako id*** uleće u kružni tok ne gledajući nikoga sa leve strane, ili ako neko u kružnom toku misli da ima prednost i da nije potrebno da se uveri da menjanje trake može da odradi na bezbedan način pa udari u mene.

Sećam se reči instruktora "puno je groblje onih što su poštovali propise".

Najviše se ježim od ljudi koji kažu "samo ti vozi po propisima i nema šta da brineš".
 
Mislim da je ova rasprava pomalo suvišna. Ozbiljni udesi unutar kružnih tokova su izuzetno retki (ne računajući kritično mesto svima opšte poznato), a smrtnih slučajeva mislim da nikada nije bilo. Skoro pa bilo kakav kružni tok je drastično bezbedniji a brži od klasične raskrsnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469922#p469922:epoqr6vh je napisao(la):
Žika » 07 Aug 2017 03:44 pm[/url]":epoqr6vh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469920#p469920:epoqr6vh je napisao(la):
mekbejn » Pon Avg 07, 2017 3:32 pm[/url]":epoqr6vh]
Drugo ako si u kružnom toku u levoj traci ili srednjoj (ako ima tri ili više traka) i želiš da se isključiš na sledećem izlazu desno to sigurno ne smeš da uradiš iz srednje ili leve trake već si dužan da se prestrojiš u desnu traku. Naravno pri tome ne smeš da sečeš ili bilo kako da ometaš vozila koja se kreću po desnoj traci.

Ok, da se vratim na onaj moj primer. Ti hoces da se prestrojis u desnu traku da bi izasao iz KT ali covek vec ide tom trakom i nema nameru da izadje. Ti moras da ga pustis da bi izbegao sudar, iako on gresi?

Što on greši ?
Od kad se skreće desno iz srednje ili leve trake ?
Prilikom vršenja bilo kakve radnje moraš prethodno da se uveriš da nikog ne ometaš, tek onda daješ migavac ili krećeš da radiš radnju.
Ako ulaziš u njegovu traku, traku kojom se on kreće i dođe do kontakta naravno da ćeš ti da budeš kriv.
Pa gresi jer ide spoljnom trakom a ne iskljucuje se na prvom izlazu vec ide dalje u krug.
Mislim, ja u takvim situacijama naravno da vodim racuna, nego me je interesovalo kako i zasto je tako.
 
Cak i u pomenutom tekstu ne pise preporuka da je samo za iskljucivanje, vec ako ides "pravo" ili "desno", a ne ides 3/4 ili "U".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470028#p470028:3hw5eos5 je napisao(la):
mekbejn » 08 Aug 2017 10:20 am[/url]":3hw5eos5]evo na konkretnom primeru: taksista u sivoj Lanci ide srednjom trakom ali ne ide pravo u pravcu grada, vec hoce da okrene ka Zemunu, a crni Pezo koji je vec u kruznom toku hoce da izadje iz KT u pravcu grada:

https://www.google.rs/maps/@44.8244565, ... l=en&hl=en

Ne mozemo na osnovu pojedinacnih slucajeva praviti pravila. Zakon ne funkcionise tako. U ovom konkretnom slucaju si mozda u pravu. Kazem mozda, jer bi po onom sto je receno u prethodnom postu, spoljni krug bio samo za skretanje u Oml. brigada desno, a ne za nastavak voznje pravo.

Ali sve i da zamislimo da ne postoji Oml brigada, u ovoj situaciji bi to bilo ispravno samo zato sto postoji horizontalna signalizacija, a ne zato sto postoji pisano saobracajno pravilo koje bi to tvrdilo.
 
Upravo u tome i jeste problem kruznih tokova kod nas - mesanje pisanih i nepisanih pravila.
Ja opet kazem, uvek kad izlazim iz KT gledam ko je u traci desno od mene, ali to ne rade svi. Kao sto ni ne postuju svi signalizaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470030#p470030:13zj678a je napisao(la):
astrodule » Uto Avg 08, 2017 3:47 pm[/url]":13zj678a]
lukarts":13zj678a je napisao(la):
http://www.wikihow.com/Navigate-a-Roundabout
To je preporuka, ali nije obaveza, tj. pravilo.

Poslato sa telefona

Eto ja vozim vec skoro 20 godina pogresno, ja sam mislio da su vozila u samom krugu uvek u prednosti od onih koja se ukljucuju. I da se prilikom izlaska iz kruga daje signalizacija (zmigavac) pred iskljucenje. E sad u Spaniji (letujem vec 6 godina), ljudi kad ulaze u krug a pri tom se ne iskljucuju na prvi izlaz koriste zmigavac (levi u ovom slucaju) i time daju doznanja vozacima njihovu dalju putanju...... Opet neko je napomenuo neku emisiju po tom pitanju jer zaista je cudno da toliko razlike postoji cak izmedju desetak diskutanata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470004#p470004:v608mf67 je napisao(la):
GOJE » 08 Aug 2017 08:21 am[/url]":v608mf67]Mislim da je ova rasprava pomalo suvišna. Ozbiljni udesi unutar kružnih tokova su izuzetno retki (ne računajući kritično mesto svima opšte poznato), a smrtnih slučajeva mislim da nikada nije bilo. Skoro pa bilo kakav kružni tok je drastično bezbedniji a brži od klasične raskrsnice.


Са искуством 30-годишњег живљења уз кружни ток код Општине НБ, рекао бих да, у целој Србији, само на Газели настаје већа материјална штета него ту. Било би лепо видети статистику - ако је неко уопште води - а не верујем да у просеку има мање удеса од два дневно. Рекао бих да је штета реда величине милион евра годишње.

Није баш да умемо са кружним токовима, а овдашња дискусија је можда помогла да схватимо зашто је тако. Мене је, рецимо, инструктор вожње учио да у КТ важи некакво "правило леве стране", а свакако нисам једини...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470060#p470060:17q0tjkz je napisao(la):
Пантограф » Uto Avg 08, 2017 6:03 pm[/url]":17q0tjkz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470004#p470004:17q0tjkz je napisao(la):
GOJE » 08 Aug 2017 08:21 am[/url]":17q0tjkz]Mislim da je ova rasprava pomalo suvišna. Ozbiljni udesi unutar kružnih tokova su izuzetno retki (ne računajući kritično mesto svima opšte poznato), a smrtnih slučajeva mislim da nikada nije bilo. Skoro pa bilo kakav kružni tok je drastično bezbedniji a brži od klasične raskrsnice.


Са искуством 30-годишњег живљења уз кружни ток код Општине НБ, рекао бих да, у целој Србији, само на Газели настаје већа материјална штета него ту. Било би лепо видети статистику - ако је неко уопште води - а не верујем да у просеку има мање удеса од два дневно. Рекао бих да је штета реда величине милион евра годишње.

Није баш да умемо са кружним токовима, а овдашња дискусија је можда помогла да схватимо зашто је тако. Мене је, рецимо, инструктор вожње учио да у КТ важи некакво "правило леве стране", а свакако нисам једини...


nisi :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470060#p470060:xz2h8qwv je napisao(la):
Пантограф » 08 Aug 2017 02:03 pm[/url]":xz2h8qwv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470004#p470004:xz2h8qwv je napisao(la):
GOJE » 08 Aug 2017 08:21 am[/url]":xz2h8qwv]Mislim da je ova rasprava pomalo suvišna. Ozbiljni udesi unutar kružnih tokova su izuzetno retki (ne računajući kritično mesto svima opšte poznato), a smrtnih slučajeva mislim da nikada nije bilo. Skoro pa bilo kakav kružni tok je drastično bezbedniji a brži od klasične raskrsnice.


Са искуством 30-годишњег живљења уз кружни ток код Општине НБ, рекао бих да, у целој Србији, само на Газели настаје већа материјална штета него ту. Било би лепо видети статистику - ако је неко уопште води - а не верујем да у просеку има мање удеса од два дневно. Рекао бих да је штета реда величине милион евра годишње.

Није баш да умемо са кружним токовима, а овдашња дискусија је можда помогла да схватимо зашто је тако. Мене је, рецимо, инструктор вожње учио да у КТ важи некакво "правило леве стране", а свакако нисам једини...
Pa lepo sam se ogradio rečima "ozbiljni udesi su izuzetno retki" i "kritično mesto svima poznato". To mesto je bukvalno onaj jedan izuzetak koji potvrđuje pravilo. I generalno mislim da vozači moraju da uključe zdrav razum, mnogo pre nekakvih teoretisanja, i da puste da saobraćaj u kružnom toku teče.
 
A Sekretarijat za saobraćaj da bude kažnjen jer ništa nije učinio da popravi bezbednos na mestu za koje svi znamo, a to im je OBAVEZA.

Kazna - smanjenje plate od 50%.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470011#p470011:2zi9m312 je napisao(la):
mekbejn » 08 Авг 2017 09:20 am[/url]":2zi9m312]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469922#p469922:2zi9m312 je napisao(la):
Žika » 07 Aug 2017 03:44 pm[/url]":2zi9m312]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469920#p469920:2zi9m312 je napisao(la):
mekbejn » Pon Avg 07, 2017 3:32 pm[/url]":2zi9m312]
Drugo ako si u kružnom toku u levoj traci ili srednjoj (ako ima tri ili više traka) i želiš da se isključiš na sledećem izlazu desno to sigurno ne smeš da uradiš iz srednje ili leve trake već si dužan da se prestrojiš u desnu traku. Naravno pri tome ne smeš da sečeš ili bilo kako da ometaš vozila koja se kreću po desnoj traci.

Ok, da se vratim na onaj moj primer. Ti hoces da se prestrojis u desnu traku da bi izasao iz KT ali covek vec ide tom trakom i nema nameru da izadje. Ti moras da ga pustis da bi izbegao sudar, iako on gresi?

Što on greši ?
Od kad se skreće desno iz srednje ili leve trake ?
Prilikom vršenja bilo kakve radnje moraš prethodno da se uveriš da nikog ne ometaš, tek onda daješ migavac ili krećeš da radiš radnju.
Ako ulaziš u njegovu traku, traku kojom se on kreće i dođe do kontakta naravno da ćeš ti da budeš kriv.
Pa gresi jer ide spoljnom trakom a ne iskljucuje se na prvom izlazu vec ide dalje u krug.
Nisi u pravu, ukoliko neko ide spoljnim krugom ne mora da se isključuje može da nastavi u krug koliko hoće, osim u slučajevima gde je horizontalnom situacijom naglašeno drugačije (kao kod npr turbo kružnih tokova). Kružni tok je kao jedna jednosmerna ulica čija su sva priključenja sa desne strane. Dakle, svako ko se kreće krajnjom desnom trakom ima pravo da nastavi pravo, kao na svakom bulevaru, i niko iz bilo koje unutrašnje trake nema prednost nad njim. Tužno je koliko ljudi ne znaju, i još tužnije koliko su ubeđeni da znaju pravila :(

Inače, postoji preporuka, neobavezujuća, više praktična, da se za prvo i drugo isključenje koristi desna traka a za drugo i treće leva, i svakako da je to praktičnije za prolazak kroz kružni tok, ali nikako ne znači da neko ne sme da se vozi u krug desnom trakom unedogled ako želi.

Isto tako ovo oko zabrane promene traka je isto budalaština. Ako je isprekidana linija, dozovljeno je prestrojavanje, naravno ukoliko to nikoga ne ometa.

Pantografe, za sve si u pravu osim za KT kod opštine NBG, već smo ustanovili da je to raskrsnica pod pravim uglom nalepljena na kružni tok :)
 
Skontao sam da ovo na sta ja mislim (koja trka je za gde) nije pravilo vec vise neka dobra praksa.
Ali eto, u konkretnom slucaju KT kod Opstine NBG da dobra praksa je implementirana kroz horizontalnu signalizaciju pa je postala obavezujuca :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470060#p470060:3glydmc2 je napisao(la):
Пантограф » Uto Avg 08, 2017 2:03 pm[/url]":3glydmc2]
Није баш да умемо са кружним токовима, а овдашња дискусија је можда помогла да схватимо зашто је тако. Мене је, рецимо, инструктор вожње учио да у КТ важи некакво "правило леве стране", а свакако нисам једини...

Mislim da ti je bio loš instruktor. Koje crno pravilo leve strane ? Pa vi ljudi nemate osnove saobraćaja.

U kružnom toku važe sva regularna pravila , ne postoje nikakva posebna osim obavezan kružni tok saobraćaja- dakle nema prečica i slično.

Pravite opasne greške, neko će vas oduvati.
 
Па наравно да је инструктор био лош и да је то глупост, то и пишем све време. Знам ја то већ 20 година, не бој се.
 
Mislim da je logično da onaj koji izlazi iz kružnog toka ima prednost nad onim koji ulazi u kružni tok,jer u suprotnom,bi se kružni tok začas napunio i došlo bi do zastoja.U mom dosadašnjem iskustvu,ja sam uvek puštao sve koji mi dolaze sa leve strane,a kad treba da izađem iz kružnog toka mene su uvek puštali.U Beogradu sam koristio samo slaviju i bogosloviju gde nema više traka u kružnom toku,tako da nemam pojma kako ću da vozim kad na slaviji nacrtaju trake.Ako bi imali prednost oni u spoljnim trakama,onda bi oni u unutrašnjoj traci mogli,teoretski,da ostanu u kružnom toku,doživotno.
 
teoretski možeš da ostaneš doživotno i na obrnutom trouglu :D
 
Vrh