[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469920#p469920:10slxz1l je napisao(la):mekbejn » Pon Avg 07, 2017 3:32 pm[/url]":10slxz1l]Drugo ako si u kružnom toku u levoj traci ili srednjoj (ako ima tri ili više traka) i želiš da se isključiš na sledećem izlazu desno to sigurno ne smeš da uradiš iz srednje ili leve trake već si dužan da se prestrojiš u desnu traku. Naravno pri tome ne smeš da sečeš ili bilo kako da ometaš vozila koja se kreću po desnoj traci.
Ok, da se vratim na onaj moj primer. Ti hoces da se prestrojis u desnu traku da bi izasao iz KT ali covek vec ide tom trakom i nema nameru da izadje. Ti moras da ga pustis da bi izbegao sudar, iako on gresi?
Pa gresi jer ide spoljnom trakom a ne iskljucuje se na prvom izlazu vec ide dalje u krug.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469922#p469922:epoqr6vh je napisao(la):Žika » 07 Aug 2017 03:44 pm[/url]":epoqr6vh][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469920#p469920:epoqr6vh je napisao(la):mekbejn » Pon Avg 07, 2017 3:32 pm[/url]":epoqr6vh]Drugo ako si u kružnom toku u levoj traci ili srednjoj (ako ima tri ili više traka) i želiš da se isključiš na sledećem izlazu desno to sigurno ne smeš da uradiš iz srednje ili leve trake već si dužan da se prestrojiš u desnu traku. Naravno pri tome ne smeš da sečeš ili bilo kako da ometaš vozila koja se kreću po desnoj traci.
Ok, da se vratim na onaj moj primer. Ti hoces da se prestrojis u desnu traku da bi izasao iz KT ali covek vec ide tom trakom i nema nameru da izadje. Ti moras da ga pustis da bi izbegao sudar, iako on gresi?
Što on greši ?
Od kad se skreće desno iz srednje ili leve trake ?
Prilikom vršenja bilo kakve radnje moraš prethodno da se uveriš da nikog ne ometaš, tek onda daješ migavac ili krećeš da radiš radnju.
Ako ulaziš u njegovu traku, traku kojom se on kreće i dođe do kontakta naravno da ćeš ti da budeš kriv.
To je preporuka, ali nije obaveza, tj. pravilo.lukarts":3fmo0g0d je napisao(la):http://www.wikihow.com/Navigate-a-Roundabout
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470028#p470028:3hw5eos5 je napisao(la):mekbejn » 08 Aug 2017 10:20 am[/url]":3hw5eos5]evo na konkretnom primeru: taksista u sivoj Lanci ide srednjom trakom ali ne ide pravo u pravcu grada, vec hoce da okrene ka Zemunu, a crni Pezo koji je vec u kruznom toku hoce da izadje iz KT u pravcu grada:
https://www.google.rs/maps/@44.8244565, ... l=en&hl=en
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470030#p470030:13zj678a je napisao(la):astrodule » Uto Avg 08, 2017 3:47 pm[/url]":13zj678a]To je preporuka, ali nije obaveza, tj. pravilo.lukarts":13zj678a je napisao(la):http://www.wikihow.com/Navigate-a-Roundabout
Poslato sa telefona
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470004#p470004:v608mf67 je napisao(la):GOJE » 08 Aug 2017 08:21 am[/url]":v608mf67]Mislim da je ova rasprava pomalo suvišna. Ozbiljni udesi unutar kružnih tokova su izuzetno retki (ne računajući kritično mesto svima opšte poznato), a smrtnih slučajeva mislim da nikada nije bilo. Skoro pa bilo kakav kružni tok je drastično bezbedniji a brži od klasične raskrsnice.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470060#p470060:17q0tjkz je napisao(la):Пантограф » Uto Avg 08, 2017 6:03 pm[/url]":17q0tjkz][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470004#p470004:17q0tjkz je napisao(la):GOJE » 08 Aug 2017 08:21 am[/url]":17q0tjkz]Mislim da je ova rasprava pomalo suvišna. Ozbiljni udesi unutar kružnih tokova su izuzetno retki (ne računajući kritično mesto svima opšte poznato), a smrtnih slučajeva mislim da nikada nije bilo. Skoro pa bilo kakav kružni tok je drastično bezbedniji a brži od klasične raskrsnice.
Са искуством 30-годишњег живљења уз кружни ток код Општине НБ, рекао бих да, у целој Србији, само на Газели настаје већа материјална штета него ту. Било би лепо видети статистику - ако је неко уопште води - а не верујем да у просеку има мање удеса од два дневно. Рекао бих да је штета реда величине милион евра годишње.
Није баш да умемо са кружним токовима, а овдашња дискусија је можда помогла да схватимо зашто је тако. Мене је, рецимо, инструктор вожње учио да у КТ важи некакво "правило леве стране", а свакако нисам једини...
Pa lepo sam se ogradio rečima "ozbiljni udesi su izuzetno retki" i "kritično mesto svima poznato". To mesto je bukvalno onaj jedan izuzetak koji potvrđuje pravilo. I generalno mislim da vozači moraju da uključe zdrav razum, mnogo pre nekakvih teoretisanja, i da puste da saobraćaj u kružnom toku teče.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470060#p470060:xz2h8qwv je napisao(la):Пантограф » 08 Aug 2017 02:03 pm[/url]":xz2h8qwv][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470004#p470004:xz2h8qwv je napisao(la):GOJE » 08 Aug 2017 08:21 am[/url]":xz2h8qwv]Mislim da je ova rasprava pomalo suvišna. Ozbiljni udesi unutar kružnih tokova su izuzetno retki (ne računajući kritično mesto svima opšte poznato), a smrtnih slučajeva mislim da nikada nije bilo. Skoro pa bilo kakav kružni tok je drastično bezbedniji a brži od klasične raskrsnice.
Са искуством 30-годишњег живљења уз кружни ток код Општине НБ, рекао бих да, у целој Србији, само на Газели настаје већа материјална штета него ту. Било би лепо видети статистику - ако је неко уопште води - а не верујем да у просеку има мање удеса од два дневно. Рекао бих да је штета реда величине милион евра годишње.
Није баш да умемо са кружним токовима, а овдашња дискусија је можда помогла да схватимо зашто је тако. Мене је, рецимо, инструктор вожње учио да у КТ важи некакво "правило леве стране", а свакако нисам једини...
Nisi u pravu, ukoliko neko ide spoljnim krugom ne mora da se isključuje može da nastavi u krug koliko hoće, osim u slučajevima gde je horizontalnom situacijom naglašeno drugačije (kao kod npr turbo kružnih tokova). Kružni tok je kao jedna jednosmerna ulica čija su sva priključenja sa desne strane. Dakle, svako ko se kreće krajnjom desnom trakom ima pravo da nastavi pravo, kao na svakom bulevaru, i niko iz bilo koje unutrašnje trake nema prednost nad njim. Tužno je koliko ljudi ne znaju, i još tužnije koliko su ubeđeni da znaju pravila[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470011#p470011:2zi9m312 je napisao(la):mekbejn » 08 Авг 2017 09:20 am[/url]":2zi9m312]Pa gresi jer ide spoljnom trakom a ne iskljucuje se na prvom izlazu vec ide dalje u krug.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469922#p469922:2zi9m312 je napisao(la):Žika » 07 Aug 2017 03:44 pm[/url]":2zi9m312][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469920#p469920:2zi9m312 je napisao(la):mekbejn » Pon Avg 07, 2017 3:32 pm[/url]":2zi9m312]Drugo ako si u kružnom toku u levoj traci ili srednjoj (ako ima tri ili više traka) i želiš da se isključiš na sledećem izlazu desno to sigurno ne smeš da uradiš iz srednje ili leve trake već si dužan da se prestrojiš u desnu traku. Naravno pri tome ne smeš da sečeš ili bilo kako da ometaš vozila koja se kreću po desnoj traci.
Ok, da se vratim na onaj moj primer. Ti hoces da se prestrojis u desnu traku da bi izasao iz KT ali covek vec ide tom trakom i nema nameru da izadje. Ti moras da ga pustis da bi izbegao sudar, iako on gresi?
Što on greši ?
Od kad se skreće desno iz srednje ili leve trake ?
Prilikom vršenja bilo kakve radnje moraš prethodno da se uveriš da nikog ne ometaš, tek onda daješ migavac ili krećeš da radiš radnju.
Ako ulaziš u njegovu traku, traku kojom se on kreće i dođe do kontakta naravno da ćeš ti da budeš kriv.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470060#p470060:3glydmc2 je napisao(la):Пантограф » Uto Avg 08, 2017 2:03 pm[/url]":3glydmc2]
Није баш да умемо са кружним токовима, а овдашња дискусија је можда помогла да схватимо зашто је тако. Мене је, рецимо, инструктор вожње учио да у КТ важи некакво "правило леве стране", а свакако нисам једини...