Šta je novo?

Kružni tokovi

Један јако леп чланак на порталу "Половни аутомобили" о кружним токовима

Da li su kružni tokovi spas za saobraćajne gužve po Srbiji?
Postavljeno 03.08.2017. u 12:45
Nisu spas, ali mogu u velikoj meri da smanje gužve. Takođe, u zaista velikoj meri su bezbedniji od klasičnih raskrsnica – ne samo što se na njima dešava manje udesa, već su i udesi znatno blaži uz drastično manji broj poginulih. Kružni tokovi, međutim, nisu pogodni za svako mesto gde se ukrštaju putevi i to ne samo zbog nedostatka prostora, kao što je to slučaj u gusto naseljenim sredinama.

https://www.polovniautomobili.com/auto- ... srbiji.php

Кружни ток у Барселони
 
Ух, Гаго, после реченице да " onaj ko je u kružnom toku ima prednost u odnosu na onoga ko je van kružnog toka" хтедох да прекинем читање, јер је то невиђена глупост - све, као што знаш, зависи од сигнализације.

И пример из Катара је лош, јер тако обележених кружних токова ми немамо.

И иначе закључујем да нити један једини возач у Београду не пролази потпуно правилно кружни ток са исцртаним тракама.
 
Samo bu**** tako može da sroči rečenicu.
Jedina logična stvar je da vozila koja su u kružnom toku treba što pre napuste isti i da se gužve ne stvaraju u samom kružnom toku zato treba dati prednost odgovarajućim znacima. Ali opet i tu na terenu može da bude odstupanja.
 
Zavisi da li su iscrtane strelice pred ulaz u kružni tok. Ako nisu, svaki ulazak i svaki izlazak su dozvoljeni, naravno uz pravilno prestrojavanje uz date pokazivače pravca.

Iscrtane strelice imaju najviše smisla kod onih turbo kružnih tokova gde postoje fizičke prepreke da se prestrojiš unutar kružnog toka.

I da ponovim za one koji ne znaju, pravila kružnog toka ne postoje. Postoje samo znaci prema kojima postupamo, a kružni tok je obična raskrsnica.

Ko ne veruje neka pretraži ZOBS i nađe nešto o kružnim tokovima.
 
Заправо, кружни ток се дефакто третира као засебна саобраћајница, која, у зависности од сигнализације, или има или нема предност у односу на путеве с којима се укршта. А кад си у њој, и ако има исцртане траке - важе правила престројавања као на сваком другом друму.
 
Po meni kruzni tokovi su idelni za mesta gde populacija ne prelazi 100-150K, sve ostalo ipak zahteva obilaznice, brze trake i tome slicno kako bi se saobracaj ubrzao. Veliki kruzni tokovi, ako i onaj u Barceloni sa slike je takodje regulisan semaforom ali ono sto je kod ovog kruznog toka zanimljivo je da ima nastavak u " Gran Via" sto je tipa fast truck kroz centar grada ispod zemlje.....
 
Kako regulisati situaciju gde neko ulazi u kruzni tok u skroz desnu traku i planira da ide pravo, a neko ko je vec u kruznom toku u unutrasnjoj traci zeli da izadje.

Ako se kt tretira kao bilo koja ulica, onaj iz sredine mora da pusti ovog spolja da prodje, iako je on vec uveliko bio u kt, dao pokazivac da izlazi itd.

Da se u tom momentu desi udes, ko bi bio kriv?
 
Kriv je onaj ko ulazi u kruzni tok, uvek ima prednost vozilo koje je vec u kruznom toku!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469895#p469895:1abzkn66 je napisao(la):
lukarts » 07 Aug 2017 01:48 pm[/url]":1abzkn66]Kriv je onaj ko ulazi u kruzni tok, uvek ima prednost vozilo koje je vec u kruznom toku!
Netačno, kriv je onaj kome drugo vozilo dolazi sa desne strane, ili onaj ko nije pravilno signalizirao itd.
Kružni tok je raskrsnica kao i svaka druga na kojoj važe sva ista pravila kao i na drugim raskrsnicama.
Ako vozilo ulazi u kružni tok iz svoje krajnje desne trake, mora da se uključi u krajnju desnu na kružnom toku.
Vozilo koje je u kružnom toku, u unutrašnjoj traci (drugoj od spolja) može da skrene desno samo u drugu traku (od desno). Znači ne može da iz unutrašnje trake skreće na izlaz u kome ima samo jedna traka ili da skreće u kranju desnu traku itd.
Bez obzira da li vozilo ulazi u KT ili je već na njemu u kranjoj desnoj traci, ono UVEK ima prednost u odnosu na vozila u unutrašnjoj traci KT.
Naravno, znaci prvenstva (koji uglavnom ali i ne zuvek) stoje na ulazima ili neka druga vert ili horiz signalizacija u KT menjaju prioritete.
Kao neko ko 100% poštuje pravila vožnje u KT moram da kažem da 95-99% vozača pravi prekršaj u KT. Uglavnom su to "ispravljanja" KT, skretanje u neodgovarajuću traku. Uglavnom se prekršaji prave zbog održanja (prevelike) brzine, lenjosti na volanu, ali i zbog ove popularne tvrdnje da "vozila u kružnom toku imaju uvek prednost"
 
Iako je u praksi tako, kružni tok sam po sebi ne daje onima u njemu nikakvu prednost, što je rasprostranjeno mišljenje većine vozača.
Ono što im daje prednost je znak za nailazak na put s prevenstvom prolaza koji stoji na svakom uključenju u kružni tok.

@mekbejn
Pitanje je doduše razvučeno na dugačak vremenski raspon od samog ulaska vozila do isključenja drugog, mora se definisati precizan momenat da bi se dao precizan odgovor :).

Pod pretpostavkom da su oba vozila u kružnom toku, vozilo koje je ušlo iz desne trake i ne namerava da skrene desno na prvom isključenju već da nastavi pravo mora ustupiti prvenstvo prolaza vozilu iz unutrašnje trake ako ono želi da izađe iz kružnog toka (podrazumevajući da se vozilo isključuje u levu traku kojom je i ušlo u kružni tok).

@vlaicconne
"Bez obzira da li vozilo ulazi u KT ili je već na njemu u kranjoj desnoj traci, ono UVEK ima prednost u odnosu na vozila u unutrašnjoj traci KT. "

Ovo apsolutno nije tačno, vozila u unutrašnjim trakama uvek imaju prednost u kružnom toku.
 
Мекбејн, суштина је да не смеш да исечеш никога ко је у другој траци унутар кружног тока, ни лево ни десно. Мораш да се безбедно престројиш као што то радиш на било којој саобраћајници, тако све до крајње десне траке, и онда можеш да напустиш КТ.

Но, нико тако овде не вози. Нити се било ко потрудио да људима то објасни, када се појавио први КТ са исцртаним тракама (мислим да је код Општине НБ, после реконструкције 2002.).

Је л постоји негде, у неком уџбенику вожње, обрађена разлика између КТ са тракама и КТ без трака? Наравно да не.


@vlaicconne i wexy

Ниједан од вас двојице није у праву! У мењању трака не може постојати било какво првенство леве или десне стране! Постоји само принцип безбедног мењања трака, као на Газели или у било којој улици, и то је све.
 
Па, овде:
Ovo apsolutno nije tačno, vozila u unutrašnjim trakama uvek imaju prednost u kružnom toku.

То што си написао нипошто није тачно, и опасно је ако возиш по таквом "правилу".
 
Pod pretpostavkom da su oba vozila u kružnom toku, vozilo koje je ušlo iz desne trake i ne namerava da skrene desno na prvom isključenju već da nastavi pravo mora ustupiti prvenstvo prolaza vozilu iz unutrašnje trake ako ono želi da izađe iz kružnog toka (podrazumevajući da se vozilo isključuje u levu traku kojom je i ušlo u kružni tok).

Mislim da ovo ne postoji kao pisano pravilo vec ono sto kaze Pantograf: bezbedna promena traka.

Sad je tu po meni problematika onih koji ulaze u kruzni tok u pogresnu traku, ako si u spoljnoj npr. trebalo bi da moras da izadjes odmah na prvom izlazu, ali to (skoro) niko ne postuje
 
Мислим да ова расправа показује у коликом смо проблему...
 
U kružnom toku se po pravilu traka ne menja, nije zabranjeno ali vaš ulazak u kružni tok određuje vaše dalje kretanje kroz kružni tok pa i izlazak iz istog.

I da slažem se da smo u velikom problemu, razumem da je kružni tok komplikovaniji od obične raskrsnice, ali baš ovoliko neznanje nisam očekivao, ovo su osnovne stvari, doduše slažem se da ova pravila apsolutno niko ne poštuje i vožnja kroz kružni tok se svodi na naduravanje i guranje.

PO PRAVILIMA
Pogledajte prilog 1
MIMO PRAVILA
 
Ако се трака у кружном току "не мења", то значи да је правилно да се трака сече попреко - а знамо да то није правилно.

Уосталом, погледај шта је правилно: https://www.youtube.com/watch?v=zG3ghj_nOwQ

Наш је проблем што смо пре 15 године увели кружни ток са исцртаним тракама, а да нисмо едуковали возаче како се он пролази.
 
U suštini, "bezbedna promena traka" je svakako najbitnija.
Moram da korigujem svoju izjavu: "Bez obzira da li vozilo ulazi u KT ili je već na njemu u kranjoj desnoj traci, ono UVEK ima prednost u odnosu na vozila u unutrašnjoj traci KT"., koja i nema smisla dok se u priču ne uključi menjanje traka.
Problem o kom smo pričali postoji samo ako na izlazu postoji više traka pa postoji i mogućnost ukrštanja saobraćaja (vozilo koje produžava krajnjom desnom trakom KT sa vozilom koje iz unutrašnje trake skreće na izlazu. U tom slučaju, prednost ima vozilo koje produžava (krajnja desna traka KT) jer ne menja svoju traku a i nailazi sa desne strane vozilu u unutrašnjoj traci KT.
Ipak, najveći problem u ovom slučaju je što ja poštovanjem svih pravila u KT, redovno sebe dovodim u opasnost (izbegavanje sudara, trubljenje i sl..) pa ću ako se nešto ne promeni uskoro početi da primenjujem pravilo "ispravljanje" kružnog toka...
 
Vozilo koje je ušlo desnom trakom i ne izlazi na sledećem izlazu ili ne produžava pravo pri tome zadržavajući svoju traku (izlazi u krajnju desnu) već produžava dalje na 3/4 ili ceo krug se NEPRAVILO kreće kružnim tokom.
 
Kružni tok je jako prost. Svako skretanje desno se vrši uz desnu ivicu kolovoza (osim ako ne postoje dve ili više traka za desno skretanje) i pri tome nema nikakve dileme.
Drugo ako si u kružnom toku u levoj traci ili srednjoj (ako ima tri ili više traka) i želiš da se isključiš na sledećem izlazu desno to sigurno ne smeš da uradiš iz srednje ili leve trake već si dužan da se prestrojiš u desnu traku. Naravno pri tome ne smeš da sečeš ili bilo kako da ometaš vozila koja se kreću po desnoj traci.
Neko ako se kreće krajnjom desnom trakom i ta traka nije obeležena kao obavezno skretanje u desno vozač slobodno može da nastavi kretanje do sledećeg izlaza ili trećeg ili....

Kao u klasičnoj raskrsnici samo što kružni tok treba ispraviti i tako ga gledati.
 
wexy":2i43mbds je napisao(la):
Vozilo koje je ušlo desnom trakom i ne izlazi na sledećem izlazu ili ne produžava pravo pri tome zadržavajući svoju traku (izlazi u krajnju desnu) već produžava dalje na 3/4 ili ceo krug se NEPRAVILO kreće kružnim tokom.
Nema potrebe da naglasavas velikim slovom, nesto sto nije tacno :D
@Žika objasnio

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Drugo ako si u kružnom toku u levoj traci ili srednjoj (ako ima tri ili više traka) i želiš da se isključiš na sledećem izlazu desno to sigurno ne smeš da uradiš iz srednje ili leve trake već si dužan da se prestrojiš u desnu traku. Naravno pri tome ne smeš da sečeš ili bilo kako da ometaš vozila koja se kreću po desnoj traci.

Ok, da se vratim na onaj moj primer. Ti hoces da se prestrojis u desnu traku da bi izasao iz KT ali covek vec ide tom trakom i nema nameru da izadje. Ti moras da ga pustis da bi izbegao sudar, iako on gresi?
 
Vrh