Šta je novo?

Kružni tokovi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=471822#p471822:375txkf3 je napisao(la):
Leković Đorđije » Čet Avg 17, 2017 4:39 am[/url]":375txkf3]Mislim da je logično da onaj koji izlazi iz kružnog toka ima prednost nad onim koji ulazi u kružni tok,jer u suprotnom,bi se kružni tok začas napunio i došlo bi do zastoja.U mom dosadašnjem iskustvu,ja sam uvek puštao sve koji mi dolaze sa leve strane,a kad treba da izađem iz kružnog toka mene su uvek puštali.U Beogradu sam koristio samo slaviju i bogosloviju gde nema više traka u kružnom toku,tako da nemam pojma kako ću da vozim kad na slaviji nacrtaju trake.Ako bi imali prednost oni u spoljnim trakama,onda bi oni u unutrašnjoj traci mogli,teoretski,da ostanu u kružnom toku,doživotno.

da, velika je greska sto u zakonu NIJE definisano nikakvo posebno pravilo za kruzni tok tipa "ko izlazi ima prednost", nego vaze normalna pravila saobracaja, znaci putari moraju da crtaju obrnuti trugao na svakom ukljucenju jer se ukljucenje/islkljucenje u kruzni tok ne smatra posebnom raskrsnicom nego je ceo kruzni tok jedna raskrsnica, i onda prednost ima onaj sa desne strane, sto nema veze s vezom jer na prednost znaci utice mesto odakle si usao u kruzni tok
 
Tako je u celoj Evropi osim, čini mi se, u Britaniji i Francuskoj. Mi smo prepisivali od Nemačke, pa imamo iste propise. U suštini je 99% kružnih tokova regulisano trouglovima, tako da oni u kružnom toku imaju prednost, tako da stvarno ne vidim problem.
 
Михаило, у Француској је у суштини исто, само што рецимо код Тријумфалне капије немаш троуглове ни у једној авенији - као што их ниси имао ни на главном правцу на Аутокоманди, пре реконструкције - тако да важи правило десне стране, и ови у кружном току морају да стану. Речју: циркус.

Такође, имају обичај да не поставе знак стоп или троугао на споредним улицама које се укључују на неки булевар, па и ту важи исто правило...

А нешто најглупље што постоји у Француској: возила која се укључују на Периферик, париски кружни аутопут, имају предност... :bash:

Морам, ипак, рећи да ми се свиђа што Французи стоп и троугао постављају на линију прегледности, а не као ми, по швапском моделу, испред пешачког. Код нас (и Немаца) су актуелна тумачења да треба стати - пре пешачког, па још једном... :bash: :bash:
 
Kako ameri rešavaju umesto kružnih tokova.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5gLxlXamhgY[/youtube]
 
vozio sam u letos na jednom grckom ostrvu i ono je haos. neki ulazi u kruzni tok imaju stop, neki ulazi u taj isti kruzni tok nemaju stop, tako da onaj ko je u kruznom toku cas ima prvenstvo, cas mora da propusti onoga ko se ukljucuje :D
 
Pretpostavljam da pričaš o Lefkadi i onim malim kružnim tokovima na svakoj mini raskrsnici?



Pošto je u pitanju Grčka, verujem da su znaci ukradeni, a Grci su inače vrlo poznati po održavanju signalizacije. Možda su čak i gori od nas jer im je gomila putokaza ižvrljana
 
Uvek pustim onog ko se iskljucuje iz kruznog toka, makar bio i u unutrašnjem krugu, a ja u spoljnom. Jedino sto mi je vazno je da da migavac da bi znao sta hoce i nije problem. Zeznuto mi je kada moram da procenjujem sta hoće, tj. gde će, a te situacije često imam.
 
Slicnu situacijiu sam imao isto u Grckoj na ostrvu Samos, isto, neki kruzni tok ima stop neki nema.

Meni se svidja ovo resenje u americi, samo imam osecaj da bi se kod nas gubili samo tako sa ovim resenjem.
 
Ovo u Americi i dalje nasleđuje mane semaforizovane raskrsnice: Stajanje, buka, zagađenje, gubitak vremena i troškovi goriva. Kružni tok jedino ima manu zbog pešaka.
 
Амери немају културу кружних токова, једноставно су навикли на класичне раскрснице са и без семафора
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477852#p477852:3h841t3k je napisao(la):
astrodule » 15 Sep 2017 09:52 am[/url]":3h841t3k]Pretpostavljam da pričaš o Lefkadi i onim malim kružnim tokovima na svakoj mini raskrsnici?
nije Lefkada nego ostrvo Samos. mislim na pravi kruzni tok, doduse ne velicine kao slavija/autokomanda, ali je u obliku zvezde sa nekoliko krakova
 
Још једну рецку да упишемо за судар у кружном току код општине Нови Београд. :( . Кренух у Земун на састанак и кад сам видео судар, изађем из 82-ке да га сликам ! :D

АЛИ судар се није десио на традиционалном месту догађања судара, где се 99% дешавају судари на овом кружном току+раскрсници, него баш у самом кружном току у оном делу где се долази из правца града. Учесници су градски аутобус Икарбус г.б.1052 на линији 65 и Форд Фокус београдских таблица. У питању је бочни судар.

По положају возила рекао бих да су у питању могуће две ствари:

-да је Фокус у криву, тј. да је возач Фокуса желео да иде у правцу Земуна, долазећи из правца или Фонтане или из Омладинских бригада, али је изгледа касно одреаговао у погрешном престројавању, тј. да из унутрашње траке (!!!) пређе у спољњу (десну), али га је ту ето закачио "само" аутобус, који се стварно кретао својом траком.
-да је градски аутобус у криву, да није сачекао возила или само Фијесту, која су већ у кружном току, па иако је стварно возио својом траком, возач је можда био мало нестрпљив и пренебрегнуо је чињеницу о првенству пролаза у кружном току, и ... ето белаја.

Данашње слике - 20.септембар 2017., време 11:12 до 11:16 часова

Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
:sesir:
 
Šta god da je tačno bilo, vozač Forda je morao da vidi autobus. U tim situacijama više nije bitno ko je u pravu, već kako izaći iz te situacije bez posledica.
 
Gde je ovaj udario u bus ? Po sredini ?

+ za ovo Dule kaže , drugo ako je Ford menjao traku a očigledno da jeste morao je da propusti autobus.
 
Žika
+ 1 :) za primer neobićnog rešenja celog kružnog toka

mozda bi ovakva i NBgdu pomoglo samo drugačije orjentisano :D
 
Da ne preterujemo, nije ni glup ni bahat. Samo vozi napamet kao i većina naših vozača i možda i prvi put vidi kt.
Gore od toga mi je ova horizontalna signalizacija. Šta ovo pravo i desno treba da predstavlja? U kom kontekstu se na ovoj raskrsnici ide pravo? Zamišljeni pravac koji bi značio pravo preko kt? Ako hoćete da nastavite pravo kuda gledate, idite ovom trakom. Skroz poništava smisao kt-a i možda i može da se primeni (pogrešno) na kt sa četiri ulaza-izlaza.
 
Још једну рецку да упишемо за судар у кружном току код општине Нови Београд. :( . Кренух у Земун на састанак и кад сам видео судар, изађем из 82-ке да га сликам ! :D

Без обрзира на број судара на овом КТ, мислим да је то најпродуктивнија раскрсница у граду. Не могу да замислим какаво би хаос овде био да је урађено неко решење са семафорима. Овако, нисам никад чекао дуже од једног минута, а често пролазим туда у време шпица. Чак и код већине удеса који су се десили на овом току, саобраћај је остајао пролазан и нису се стварале гужве.

Раскрсница код Пупиновог моста има значајно мање оптерећење, а стварају се гужве, поготово из правца Батајничког друма, где сам неколико пута чекао и преко 10 минута. На ова два примера се лепо види колико корисни могу да буду кружни токови, ако за то постоји одговарајућа површина и ако се добро осмисле.
 
Pitanje je koliko bi KT kod opštine NBGD bio efikasan da imamo više kretanja pešaka kao na Slaviji. Baš me zanima da li će saobraćaj na Slaviji da prodiše pomeranjem pešačkih prelaza jer ja mislim da pešaci najviše ometaju protočnost vozila u KT.
 
Vrh