Šta je novo?

Kružni tokovi

Ko će to zelenilo da šiša i zaliva i leči i đubri i dekoriše? Znaš li ti pošto je sve to da se uradi? lako je praviti se pametan ali treba neko sve to da plati. Ovo što imamo zelenila po Bg to nije zelenilo nego zapuštene površine sa samoniklim biljem, jer to, kao što sam već rekao, niko ne zaliva/šiša/dekoriše/leči/đubri.
Posao gradskog zelenila kao i sve ostale zelene površine. Dokle god ima ljudi kojima je sve teško ili skupo (pri čemu si opterećen troškovima o kojima očigledno pojma nemaš), grad će ličiti na betonsku kasabu bez imalo zelenila i lepote da se u njemu uživa a ne samo životari
 
,,...Preko toga će ljudi da gaze samo tako... ,,

Teško... ko stvoreni za potrebni ,, ajšlung ,, naročito za manje iskusne autobuske vozače ( a ima ih dosta) i za vozače koj voze krševe od autobusa.
na primer s pocepanim ,,harmonikama,, gde je šetanje zadnjeg kraja i više od metar
te bi izdognuta trouglasta ostrva bila prava krckalica za i ovako loše autobuse.
Dobro je što su se setili samo da ih iscrtaju.👍
Ako su crtali linije (i to pune kao ovi trpuglovi) da bi bile gažene onda bolje da nisu ništa radili. Ili ima mesta za kretanje u kružnom toku, ili nema.

Ako te udari (zakači) neko ko je prešao preko ovog trougla jer mu treba više mesta (makar to bio i autobus), dok si ti regularno u svojoj traci, ko je kriv?
 
Није лоше. Овде бих једино физички раздвојио коловозне траке на самом прилазу кружном току, ту где су та бела поља, ту бих ставио острва.

П.С. Уклонили путоказну таблу за Дорћол и Калемегдан. Познавајући их како раде, тешко да ће икада вратити путоказе.
 
Da li ti @VladimirM misliš da struka pravi ove nove kružne tokove?
Onda šta će nam sekretarijat za urbaniza, ukidaj to, tu su samo da primaju plate, najobičniji uhlebi.
Već smo pisali da se ovi KT samo politički poen i pokušaj privida da se nešto radi na poboljšanju saobraćaja u Beogradu i kao maska za rušenje mosta pre izgradnje novog.

Nikakve analize ovde nisu rađenje niti se struka išta pitala.

Svako iole inteligentan zna da ne postoji rešenje koje je primenjivo uvek i svuda i da će donositi benefite. Potrebno je izvršiti analize i tek onda u sadejstvu i sa drugim granama raditi na rešenju.
Zar nema niko stručan na forumu da objasni nešto u vezi Kruž.Tok vs Semafr.Raskrsnica.
 
Posao gradskog zelenila kao i sve ostale zelene površine. Dokle god ima ljudi kojima je sve teško ili skupo (pri čemu si opterećen troškovima o kojima očigledno pojma nemaš), grad će ličiti na betonsku kasabu bez imalo zelenila i lepote da se u njemu uživa a ne samo životari
Blago tebi kada je tebi estetika najveći problem, misliš da ne treba da ostavimo malo para za klinicku studiju za rak i bolesti srca?
 
То је тачно, јер је "Зеленило Београд" у великим дуговима и има проблем са недостатком радника. На овом кружном току су бар могли траву да засаде око знака уместо што су поставили калдрму. Бар би естетски изгледало лепше, а површина покривена травом била би смешна.
Калдрма је ту за теретна возила и аутобусе којима је тесније за скретање па морају да газе преко линије. Баци поглед и на друге мање кружне токове, већина има ту калдрму јер боље трпи оптерећење.
 
@VladimirM
Očigledno se nekrećeš dovoljno po gradu, jer ima dosta malih zavučenih / skrivenih oaza koje su sami stanari uredili da bi im bilo lepše. Sve ono što pišeš o neurenosti je uglavnom na vidnim mestima koja su na trasama kretanja većine ljudi. Naravno, tu su i parkovi koji su uređeni (ne znači da mislim da su svi uređeni). Ja se recimo prethodnih nekoliko godina baš intenzivno bavim time da u mom kraju bude uklonjeno staro i trulo drveće, a da se posadi novo koje će biti otporno na trenutnu situacija sa klimom. Čak i zalivam drveće koje Zelenilo posadi, jer želim da meni, komšijama i posetiocima naselja bude lepše.

@astrodule
Kao što i sam vidiš iz odgovora koji si dobio, ne vredi objašnjavati stvari vezano za kružni tok, jer niko od nas ne može da mu pruži odgovor koji bi ga zadovoljio, a koji se i sam da videti na osnovu onog jednog pitanja i konstatacije koje ponavlja na svakih par postova. Čak i kada sam rekao da se slažem sa time da je kod njega u kraju, raskrsnica Marije Bursać, Dr Žorža Matea i autoputa bolja da bude jedan elipsoidni kružni tok, a nisam se složio sa time da na nekim drugim lokacijama u gradu nije bolje rešenje kružni tok, nije mu bilo pravo / po volji.​
 
Onda šta će nam sekretarijat za urbaniza, ukidaj to, tu su samo da primaju plate, najobičniji uhlebi.

Zar nema niko stručan na forumu da objasni nešto u vezi Kruž.Tok vs Semafr.Raskrsnica.
Ja sam stekao utisak da si ti najveći stručnjak, i da si već objasnio. Ne znam zašto se rasprava nastavlja kad je sve rešeno.
 
v0tk@men wrote :

,, ... Ako te udari (zakači) neko ko je prešao preko ovog trougla jer mu treba više mesta (makar to bio i autobus), dok si ti regularno u svojoj traci, ko je kriv? ... ,,

U tom slučaju, ako te zadnji kraj autobusa zakači ...
Ti si kriv.
Pre su zglobni autobusi pozadi imali nalepnicu koja je upravo upozorava na taj ,,hod,, zadnjeg dela.
U zakonu (da ne citiram ) piše da si dužan da vodiš računa i o odstojanju i rastojanju svog vozila u odnosu na ostale učesnike.
Kriv si
i za svoju štetu i štetu na autobusu.

Obrni, okreni, kriv si 😀
 
Blago tebi kada je tebi estetika najveći problem, misliš da ne treba da ostavimo malo para za klinicku studiju za rak i bolesti srca?
O čemu ti čoveče pričaš, kakve veze imaju gradski budžeti za saobraćaj ili održavanje zelenila sa zdravstvom?!? Zaista ti ne bi škodilo malo edukacije umesto trolovanja na forumima i izigravanja Velikog Domaćina na nivou osnovne škole
 
Screenshot (3523).png
 
Mnogo puta je pisano o tome da li je bolji kružni tok ili raskrsnica. Ja sam poslao i jedan vrlo lep dijagram. Pravi odgovor je da to zavisi od zaista mnogo stvari. Ali pošto od toga u ovom forumu nema baš mnogo koristi, evo krajnje uprošćene verzije.

Kružni tok je bolji za manje saobraćajno opterećenje, a semaforizovana raskrsnica za veće opterećenje.

Kad je malo opterećenje: Onda neka vozila čekaju na crvenom svetlu čak i kad je raskrsnica relativno prazna. A ako bi tada tu bio kružni tok, niko ne bi čekao, svi bi stalno mogli da uđu u raskrsnicu i da se LAKO "učešljaju" u postojeći saobraćajni tok pošto između vozila koja im seku put ima puno prazina u koju se BRZO mogu ubaciti.

Kad je veliko opterećenje: Ako recimo od dva saobraćajna toka istog intenziteta, sa velikim brojem vozila, mora da se napravi jedan (da se dve ulice uliju u jednu iste širine kao svaka od njih) onda čak i teorijski svaki od ulaznih saobraćajnih tokova ne bi (u ukupnom zbiru vremena za svako vozilo) smeo da ima na raspolaganju više od pola vremena (pola za jednu ulaznu ulicu, pola za drugu). Onda se na semaforizovanoj raskrsnici ne gubi ništa. Semafor svakom toku dodeljuje pola vremena, jer taj tok više od od toga i NE MOŽE da ima, pošto bi to zakočilo drugi saobraćajni tok. Ali ako tu stavite kružni tok, a ne semafor, onda se gubi mnogo više vremena jer sada SVAKI vozač sam za sebe mora da odlučuje kako se ubaci između dva vozila koja mu seku put. A kružni tok je uvek zauzet gusto pakovanim vozilima. Ovo je onda krajnje neefikasno trošenje vremena jer su vozači međusobno nesinhronizovani i SVAKI od njih to mora da radi, uvek. Tj da bitno uspori ili stane, da čeka iole veći razmak između dva vozila u kružnom toku, i da onda pokuša da se ubaci između njih. Ali kad bi tu bio semafor, ne bi morali ništa da misle jer su svi eksterno sinhronizovani. Idu svi odmah kad je zeleno, a stoje kad je crveno. A kad idu, ONDA imaju slobodan i čist put, tj nema potrebe za individualnim odlukama na koje se gubi vreme. Zato TADA semaforizovana raskrsnica štedi vreme.

Dakle, kružni tok je bolji za manje saobraćajno opterećenje, a semaforizovana raskrsnica za veće opterećenje.
Kad je saobraćaj još manji, onda ne treba ni semafor ni kružni tok, a kad je još veći, onda ne pomaže ni jedno ni drugo, nego je potrebna petlja.


optimalan-tip-ukrstanja-dve-uilice-u-zavisnosti-od-intenziteta-saobracaja-jpg.205358
 
Poslednja izmena:
Ljudi slažem se s tobom! rondo je odlično rešenje, jer poboljšava protok saobraćaja. Video sam da drugim gradovima to funkcioniše Možda bi treblo razmisliti o takvim rešenjima kod nas, da izbegnemo gužve! Ali u pravu si da pri velikom opterećenju semafor može biti bolji. Svaki vozač mora sam da odluči kada da uđe u rondo, a to oduzima mnogo vremena. Kod semafora svi kreću istovremeno i imaju slobodan put. Dakle na nekim mestima semafor može biti efikasniji:rolleyes: Šta vi mislite o ovome?
 
Svaki kružni tok je bolji od semafora, pa samo tokom noći koliko puta je nekome crveno a sa druge strane nema niko a upaljeno je zeleno. Semafori su smešno rešenje.

Šta će nam drveće, samo da grane padaju i ubijaju decu i uništavaju aute, višlje zgrade da se naprave i eto ti hladovine.
Znači hajde da stavimo kružni tok gde god možemo jer jžpo noći ima manje automobila, a to što je po danu ovo jedna od prometnijih raskrsnica, to ćemo kao da zaboravimo.

Ovo sa drvećem... Da li si ozbiljan?
 
Vrh