Šta je novo?

Kružni tokovi

Bilo je nekoliko tesnih situacija, uglavnom kada ljudi sidju sa Brankobog mosta isprave kruzni tok i nastave kao i pre u Gavrila Principa
Неко са саобраћајног близак Гангули му је подметнуо скрипту из 70их о кружним токовима.
Најбоље ми је то што иду редом и скрнаве раскрснице које су и до сада релативно ок или чак савршено функционисале. И наравно, уклањају бици стазе.

Nije baš za ovu temu ali blizu je:

a uticaće i na autobuse koji idu preko Brankovog mosta
Таман посла да на тој, еколошки и температурно најкритичнијој тачки града (још и најпрометнијој у држави практично) формирају неки дрворед,
 
Kružni tokovi su sjajno saobraćajno rešenje, samo ne baš uvek i svuda.

Nekad nije ni lošije kad urade kružni tok nego prosto isto, u smislu finkcionisanja, samo se onda postavlja pitanje zašto rekonstruisati postojeću raskrsnicu ako se time ništa ne unapređuje. (Ako ista nije propala naravno)
 
Bilo je nekoliko tesnih situacija, uglavnom kada ljudi sidju sa Brankobog mosta isprave kruzni tok i nastave kao i pre u Gavrila Principa

осим возача без мозга, ја не видим неки проблем са овим кружним током
 
Pocelo obelezavanje kruznog toka, video sutra
IMG_3905.jpeg
IMG_3913.jpeg
IMG_3909.jpeg
IMG_3894.jpeg
IMG_3911.jpeg
 
Неко са саобраћајног близак Гангули му је подметнуо скрипту из 70их о кружним токовима.
Најбоље ми је то што иду редом и скрнаве раскрснице које су и до сада релативно ок или чак савршено функционисале. И наравно, уклањају бици стазе.
Svaki kružni tok je bolji od semafora, pa samo tokom noći koliko puta je nekome crveno a sa druge strane nema niko a upaljeno je zeleno. Semafori su smešno rešenje.
Таман посла да на тој, еколошки и температурно најкритичнијој тачки града (још и најпрометнијој у држави практично) формирају неки дрворед,
Šta će nam drveće, samo da grane padaju i ubijaju decu i uništavaju aute, višlje zgrade da se naprave i eto ti hladovine.
 
Kružni tokovi su sjajno saobraćajno rešenje, samo ne baš uvek i svuda.
Kružni tok je svuda i uvek dobro resenje, čak u Pirotu napravili KT totalno van standarda struke i opet raskrsnica radi bolje nego bez KT.
Nekad nije ni lošije kad urade kružni tok nego prosto isto, u smislu finkcionisanja, samo se onda postavlja pitanje zašto rekonstruisati postojeću raskrsnicu ako se time ništa ne unapređuje. (Ako ista nije propala naravno)
Kako se ništa ne unapređuje. Znaš li ti pošto je održavanje semafora. Samo činjenica da sada nema troškova oko programiranja semafora i zamene sijalica i generalnog održavanja od rđe je dovoljno da se uradi kružni tok, jer je sada ta raskrsnica bez održavanja za sva vremena.
 
У Хрватској када је на некој раскрсници нови режим саобраћаја, на прилазима поставе више уочљивих знакова са натписом "OPREZ NOVA REGULACIJA PROMETA" и често и додатно испишу шта је ново. Мислим да је чак и у њиховом Правилнику о саобраћајној сигнализацији.
Можда би то код нас макар мало помогло.
Tačno tako. Ne mogu znakovi i rešenja i režim saobaraćaja da se menja a da se vozači ne informišu unapred. Upravo to me nervira na NBGD gde ko šta radi uvode žutu traku pa je ukidaju bez da ikome šta kažu ili informišu, samo rade a ti vidi šta ćeš.:mad:
 
Mislim da nijedna linija ne ide oko KT. Ovi iz Gavrila Principa skreću desno ka Zelenjaku, a sa Zelenjaka skreću desno na mostu. Nema 3. putanje za GSP (mislim)
Ima kad se uključuju iz garaže na linije 52, 53 i 56, ali pošto će to uskoro da uzme privatnik, cenim da će njihovi vozači to da teraju pravo preko kruga.
 
Kružni tok je svuda i uvek dobro resenje, čak u Pirotu napravili KT totalno van standarda struke i opet raskrsnica radi bolje nego bez KT.

Kako se ništa ne unapređuje. Znaš li ti pošto je održavanje semafora. Samo činjenica da sada nema troškova oko programiranja semafora i zamene sijalica i generalnog održavanja od rđe je dovoljno da se uradi kružni tok, jer je sada ta raskrsnica bez održavanja za sva vremena.
Stvarno nema potrebe za ovako ostrašćenim odgovorom. Sve navedeno je tačno ali tvrditi da je kružni tok uvek i svuda dobro rešenje je prilično neozbiljno.

U većini slučajeva jeste tačno, i da ogromna je ušteda na održavanju, ali da je sve tako jednostavno semafori bi odavno bili ukinuti u korist KT.

Prvo i pre svega, kružni tokovi su usporivači saobraćaja a to nije uvek cilj. Kad imaš glavni pravac (recimo bulevar) koji se ukršta sa sporednom ulicom u kojoj ima malo saobraćaja, KT je suvišan. Najčešće se KT postavljaju kad imaš ukrštanje više pravaca istog prioriteta (recimo ukrštanje 2 ili više bulevara).

A druge strane ja uopšte nisam poredio KT sa semaforom. Postoje i raskrsnice koje nisu semaforizovane uopšte i ne treba im ni KT. Postoje i denivelisane raskrsnice kao ubedljivo najbezbednije i najpraktičnije rešenje (takođe i najskuplje). Trenutno imamo paradoks da se na brzim putevima (ka Požarevcu i Golubcu kao i Ruma-Šabac) rade kružni tokovi umesto denivelisanih raskrsnica.

Reći da je KT najbolje rešenje uvek i svuda znači upravo uvek i svuda -> “KT na brzom putu je super…možda treba i na autoputevima da ih stavljamo…možda mostarska petlja cela treba da se preinači u kružni tok”
 
Poslednja izmena:
Svaki kružni tok je bolji od semafora, pa samo tokom noći koliko puta je nekome crveno a sa druge strane nema niko a upaljeno je zeleno. Semafori su smešno rešenje.
Zamisli ti noću tako žuriš, a moraš da poštuješ saobraćajna pravila, sediš i čekaš zeleno nekih 20 sekundi...zagledan kao palančanin u semafor i razmišljaš koliko košta zamena sijalica u istom
Šta će nam drveće, samo da grane padaju i ubijaju decu i uništavaju aute, višlje zgrade da se naprave i eto ti hladovine.
Nadam se da si ironičan
 
Zamisli ti noću tako žuriš, a moraš da poštuješ saobraćajna pravila, sediš i čekaš zeleno nekih 20 sekundi...zagledan kao palančanin u semafor i razmišljaš koliko košta zamena sijalica u istom
Svejedno što je to možda kratak interval i dalje je neefikasno u termodinamičkom smislu, zašto bi čekali semafor ako ne moramo. Semafor je neefikasan i kada su velike gužve, ne samo kada nema gužve, jer često ako dupli autobus uđe u raskrsnicu sa semaforima, ako je gužva u tom trenutkuu, ne može da izađe iz raskrsnice a upali se zeleno u drugom smeru i eto ti zakrčeje raskrsnice a zeleno je upaljeni, to je čest slučaj kod Poljoprivrednog fakulteta u Zemunu..
Nadam se da si ironičan
Bez ironije sam. Zar nije grana pala pre par godina u Beogradu i ubila dete? Meni lično je na NBGD pala grana na kola šteta bila 120.000rsd, plus moja zeje#ancija što su me terali da obilazim sto nekih gradskih i proceniteljskih i osiguravajućih agencija , izgubio sam dane i dane tražeći ih i podnoseći razne papire, da ne govorim koliko je tamo bilo drugih ljudi. Blok 65 je moderan i pametno urađen blok, nema zelenila sem ukrasnog a zgrade su višlje i bliže jedna drugoj pa je prijatno biti oko njih jer su trotori u hladovini..
 
Италијанштина ("Италијани мрзе дрвеће", Стендал, око 1830.).

Поента је, у градовима са медитеранском климом, у уским улицама - тачно је, зграде праве "најдебљу" хладовину - али је добро и да има дрвећа (опет је Барселона узоран град у односу на италијанске градове). Али тачно је да насеља са раштрканим зградама у условима загревања постају тежак промашај. Откад и живим и радим на НБ (од 2018.), све више размишљам о селидби у Стари Београд, јер је реално неиздрживо прелазити ове пољане и стазе без дрвореда.
 
Stvarno nema potrebe za ovako ostrašćenim odgovorom. Sve navedeno je tačno ali tvrditi da je kružni tok uvek i svuda dobro rešenje je prilično neozbiljno.

U većini slučajeva jeste tačno, i da ogromna je ušteda na održavanju, ali da je sve tako jednostavno semafori bi odavno bili ukinuti u korist KT.
Semafori nisu ukinuti do sada jer se IDEOLOGIJA i POLITIKA umešala u sve sfere društva pa i u saobraćajno projektovanje, a ne zato što su efikasni/dobri. Semafor je autoritarno rešenje a to komunisti vole, dok je KT liberalno rešenje, jer kod KT sam TI odlučiš da li ćeš krenuti/stati/usporiti/promeniti traku/drugo, komunsiti nisu voleli da ljudi sami odlučuju, voleli su da država sve kontroliše. Sada kako se pojavio Šapić koji je blizak crkvi, i podržan od desnice, koja dozvoljava slobodu bar u tom delu saobraćajnog projektivanja, mi imamo kružne tokove jer desnica se ne meša u saobraćaj.
Prvo i pre svega, kružni tokovi su usporivači saobraćaja a to nije uvek cilj. Kad imaš glavni pravac (recimo bulevar) koji se ukršta sa sporednom ulicom u kojoj ima malo saobraćaja, KT je suvišan. Najčešće se KT postavljaju kad imaš ukrštanje više pravaca istog prioriteta (recimo ukrštanje 2 ili više bulevara).

A druge strane ja uopšte nisam poredio KT sa semaforom. Postoje i raskrsnice koje nisu semaforizovane uopšte i ne treba im ni KT. Postoje i denivelisane raskrsnice kao ubedljivo najbezbednije i najpraktičnije rešenje (takođe i najskuplje). Trenutno imamo paradoks da se na brzim putevima (ka Požarevcu i Golubcu kao i Ruma-Šabac) rade kružni tokovi umesto denivelisanih raskrsnica.

Reći da je KT najbolje rešenje uvek i svuda znači upravo uvek i svuda -> “KT na brzom putu je super…možda treba i na autoputevima da ih stavljamo…možda mostarska petlja cela treba da se preinači u kružni tok”
Ostajem pri prvobitnoj tvrdnji da je kružni tok UVEK i SVUDA bolje rešenje. Jer kada se uračuna sve a to je saobraćaj noću/danju i slabijeg/jačeg inteziteta i cenu izrade/cenu održavanja denivelisanih raskrsnica KT je uvek bolje rešenje jer je pre svega jeftiniji a može SVE da reši. Kroz nbgd/Beograd apsolutno treba ukinuti sve nadvožnjake na autoputu(ili šta je već sada) jer samo održavanje nadvožnjaka koji su podložni propadanju usled mraza i soli i temperaturnih razlika je dovoljno da uradimo KT svuda gde je nadvožnjak. Šta sa tim ako KT usporavaju saobraćaj, neka uspore malo, iovako ljudi ginu po Bg koliko hoćeš od auto saobraćaja. Koliko je samo zemljista uzgubljeno u kosini nasipa na nbgd jer je urađen nadvožnjak i samim tim koliko je nbgd zbog toga nepristupačan za pešake.
 
Svejedno što je to možda kratak interval i dalje je neefikasno u termodinamičkom smislu, zašto bi čekali semafor ako ne moramo. Semafor je neefikasan i kada su velike gužve, ne samo kada nema gužve, jer često ako dupli autobus uđe u raskrsnicu sa semaforima, ako je gužva u tom trenutkuu, ne može da izađe iz raskrsnice a upali se zeleno u drugom smeru i eto ti zakrčeje raskrsnice a zeleno je upaljeni, to je čest slučaj kod Poljoprivrednog fakulteta u Zemunu..

Bez ironije sam. Zar nije grana pala pre par godina u Beogradu i ubila dete? Meni lično je na NBGD pala grana na kola šteta bila 120.000rsd, plus moja zeje#ancija što su me terali da obilazim sto nekih gradskih i proceniteljskih i osiguravajućih agencija , izgubio sam dane i dane tražeći ih i podnoseći razne papire, da ne govorim koliko je tamo bilo drugih ljudi. Blok 65 je moderan i pametno urađen blok, nema zelenila sem ukrasnog a zgrade su višlje i bliže jedna drugoj pa je prijatno biti oko njih jer su trotori u hladovini..
Autobus se sasvim lepo zaglavi i u kružnom toku kad je gužva.

Ovo za drveće zaista ne razumem. Pantografofo objašnjenje u narednom komentaru još i razumem, ali za ovo ovde zaista nemam reči. “Padaju grane” mislim stvarno. Padaju kad se drveće ne orezuje. Isto tako pada fasada sa zgrada kad se ne održava.
 
Semafori nisu ukinuti do sada jer se IDEOLOGIJA i POLITIKA umešala u sve sfere društva pa i u saobraćajno projektovanje, a ne zato što su efikasni/dobri. Semafor je autoritarno rešenje a to komunisti vole, dok je KT liberalno rešenje, jer kod KT sam TI odlučiš da li ćeš krenuti/stati/usporiti/promeniti traku/drugo, komunsiti nisu voleli da ljudi sami odlučuju, voleli su da država sve kontroliše. Sada kako se pojavio Šapić koji je blizak crkvi, i podržan od desnice, koja dozvoljava slobodu bar u tom delu saobraćajnog projektivanja, mi imamo kružne tokove jer desnica se ne meša u saobraćaj.

Ostajem pri prvobitnoj tvrdnji da je kružni tok UVEK i SVUDA bolje rešenje. Jer kada se uračuna sve a to je saobraćaj noću/danju i slabijeg/jačeg inteziteta i cenu izrade/cenu održavanja denivelisanih raskrsnica KT je uvek bolje rešenje jer je pre svega jeftiniji amože SVE da reši. Kroz nbgd/Beograd apsolutno treba ukinuti sve nadvožnjake na autoputu(ili šta je već sada) jer samo održavanje nadvožnjaka koji su podložni propadanju usled mraza i soli i temperaturnih razlika je dovoljno da uradimo KT svuda gde je nadvožnjak. Šta sa tim ako KT usporavaju saobraćaj, neka uspore malo, iovako ljudi ginu po Bg koliko hoćeš od auto saobraćaja. Koliko je samo zemljista uzgubljeno u kosini nasipa na nbgd jer je urađen nadvožnjak i samim tim koliko je nbgd zbog toga nepristupačan za pešake.
Blago tebi druže…
 
Autobus se sasvim lepo zaglavi i u kružnom toku kad je gužva.
Ne. To nije istina. Autobus se zaustavi u kružnom toku kada je ceo KT u zastoju, Što može da se desi na kratko vreme do min-dva. Kod raskrsnice sa semaforima autobus BLOKIRA raskrsnicu KOJA BI TREBALO DA JE PROHODNA, iako je zeleno na semaforu, to nije isto. Kada je zeleno a raskrsnica opet ne radi to je raskrsnica u kvaru, i nije tako projektovano, i nije tako predviđeno, usporen saobraćaj u KT je tako predviđeno po projektu i namenjeno tako da bude PO PROJEKTU.
Ovo za drveće zaista ne razumem. Pantografofo objašnjenje u narednom komentaru još i razumem, ali za ovo ovde zaista nemam reči. “Padaju grane” mislim stvarno. Padaju kad se drveće ne orezuje. Isto tako pada fasada sa zgrada kad se ne održava.
Nije ti pala grana na auto pa i ne znaš koliko ljudi tamo čeka u istom redu na procenu štete od pada grane, To se milioni eura plaćaju na ime odštete. Svaki jači vetar to bude haos kod procenitelja i u drugim agencijama. Da li je grana ubila dete pre par godina. jel treba da googlam da dokazujem? Uostalom drveće drži takođe vlagu zimi pa je hladnije u tom delu grada gde je drveće.
 
Autobus se sasvim lepo zaglavi i u kružnom toku kad je gužva.

Ovo za drveće zaista ne razumem. Pantografofo objašnjenje u narednom komentaru još i razumem, ali za ovo ovde zaista nemam reči. “Padaju grane” mislim stvarno. Padaju kad se drveće ne orezuje. Isto tako pada fasada sa zgrada kad se ne održava.
I ti si blesav što se upuštaš u raspravu.
 
Da li može neko da objasni šta to saobraćajna struka sada zna novo o kružnim tokovima, pa zamenjuje semafor raskrsnice sa KT, a nije to isto znala pre deceniju ili 1950?
 
Vrh