Šta je novo?

Kružni tokovi

Koliko često koristiš Autokomandu?
Da li si primetio gomilu stvari koje se rade po gradu, a koje koštaju, i od kojih nam dobar deo njih nije potreban?
Šta je tačno problem sa KT na autokomandi?
Iz istog razloga iz koga odjedanput imamo gomilu semaforizovanih raskrsnica, negde i sa po 3 semafora na 100m.​
Opet. Zašto sada odjedanput rade toliko kružnih tokova? Šta je to što je saobraćajna struka sada naučila a nije to isto znala pre deceniju ili dve decenije, ili 1950-te? Meni je očigledno da je saobraćajna struka pojela g#### tj bila potpuno pod uticajem ideologoje zanemarujući nauku i sada se prave toše kao Samo Tetki Lek Da Odnesem. Ovo što radi sobraćajana struka je isto kako kada bi doktori priznali da antibiotik ipak leči viruse.
 
Šta je tačno problem sa KT na autokomandi?
Проблем је што је прејак саобраћајни ток ка Војводе Степе, уз то и непрекинут - има сталан доток са аутопута обезбеђен - и тај саобраћај има предност над оним који се укључује из Булевара ослобођења, из правца Бањице. Отуда је Булевар ослобођења, који би требало да буде главна артерија, ефективно пресечен великим делом дана.

Постојао је план решавања овог проблема надвожњаком, али се то више не помиње, а не би ни било лако смислено га извести. Деноивелација је и једино решење ако се жели повезати магистралан правац уз обалу Дунава и Саве, у зони прилаза мостовима - мора у други грађевински ниво; у супротном, мостови ће стати. Чак и по првим пројектима кијевског урбанисте Георгија Коваљевског из 1920-их, то је било тако; отуд је и остављен простор за пут испод рампе Бранковог моста.

Без тога, то је најнеписменије пројектовање свих времена, апсолутно без пандана било где. Али то и јесте наш тренутни ниво.
 
Poslednja izmena:
Ovi novi radovi nemaju veze sa ozbiljnim praćenjem saobraćaja nego su iluzija da oni nešto pametno rade jer je opšte poznata stvar da su kružni tokovi dobri.
Naravno, nije sve crno ili belo, pa tako je i sa KT.

Bez ozbiljnih analiza, praćenja saobraćaja, nema smisla praviti KT, naročito ovako spojene. Vrlo verovatno je da će ovo poboljšati stanje na terenu, ali opet ponavljam, ovo je iluzija da oni nešto pametno i korisno rade.

Moja teorija je da su izabrali najjeftinije projekte koje imaju u fioci ili koje su osmislili, jer ovde nema komplikonih eksproprijacija ili nadoknada. Zato se rade besmislena proširivanja ulica, a ne radi se ništa na rešavanju Tošinog bunara, (kišne) kanalizacije i ostalih bitnih stvari, Moraju da se slikaju, a valjda su shvatili da je zaista smešno da se slikaju kod sveže ofarbane ograde ili pešačkog prelaza.
 
Vrlo verovatno je da će ovo poboljšati stanje na terenu, ali opet ponavljam, ovo je iluzija da oni nešto pametno i korisno rade.
Заправо ће погоршати стање... Тиме остајемо и без жуте траке на приласку мосту. Док буде ова трокрака раскрсница, неће бити страшно - мада ће одмах бити отежано и пражњење моста и центра Београда, што сада, буквално, савршено функционише - али када се уведе и четврти крак, и кад будемо имали људе који се код Сава центра искључују за Земун, и исте такве који прелазе будући мост на месту Старог, а богме чак и Мост на Ади, е онда смо га сви н...
 
Ми и даље, немамо тачан пројекат. Не знамо да ли ће можда неки смерови бити семафоризовани, чак можда и активним управљањем. Мислим, знам где живим, али опет...
 
Ne radi savršeno.

Vozila u Bulevaru Oslobođenja iz pravca Banjice su svakodnevno uglavljena i ne mogu da se uključe, obično se čeka 20-30 minuta u toku radnog dana u špicu.
Isto, često se prave i duge kolone u Ljutice Bogdana.

KT je poželjan na manjim raskrsnicama sa osrednjom ili niskom frekvencijom, ali za neke arterijske saobraćajnice poput ove kod Brankovog ne znam kako će funkcionisati, neće ići glatko.

Upravo. Dobro regulisan semafor sa promenljivim režimima rada je jedino rešenje za najveće raskrsnice.
To sve može da se izbroji. Npr. ako je ciklus velikog semafora 60 sekundi, koliko vozila prođe kroz rasksnicu, a a koliko za isto vreme kroz kt.
Велики промет саобраћаја није разлог зашто овај КТ неће функционисати добро. Имамо примера КТ са огромним прометом који функционишу добро, попут овог код општине НБГ (занерамићу сад велики број удеса јер је то сасвим друге природе). Услов доброг фукционисања КТ јесте равномерна оптерећеност улазних грана и проходност излазних грана. Управо на овом другом услову овај КТ може да пукне јер сам бранков мост свакодневно ствара услове да ће излазна грана овог КТ бити запушена током поподневног шпица а тада ће бити Боже помози.
 
Opet. Zašto sada odjedanput rade toliko kružnih tokova? Šta je to što je saobraćajna struka sada naučila a nije to isto znala pre deceniju ili dve decenije, ili 1950-te? Meni je očigledno da je saobraćajna struka pojela g#### tj bila potpuno pod uticajem ideologoje zanemarujući nauku i sada se prave toše kao Samo Tetki Lek Da Odnesem. Ovo što radi sobraćajana struka je isto kako kada bi doktori priznali da antibiotik ipak leči viruse.
Opet. Iz istog razloga iz koga odjedanput imamo gomilu semaforizovanih raskrsnica, negde i sa po 3 semafora na 100m.

Šta je tačno problem sa KT na autokomandi?
Znači ne koristiš ga toliko često pošto ne vidiš šta je problem.
 
Ми и даље, немамо тачан пројекат. Не знамо да ли ће можда неки смерови бити семафоризовани, чак можда и активним управљањем. Мислим, знам где живим, али опет...
Још то нисмо направили у Србији, тако да не верујем.
 
Велики промет саобраћаја није разлог зашто овај КТ неће функционисати добро. Имамо примера КТ са огромним прометом који функционишу добро, попут овог код општине НБГ (занерамићу сад велики број удеса јер је то сасвим друге природе). Услов доброг фукционисања КТ јесте равномерна оптерећеност улазних грана и проходност излазних грана. Управо на овом другом услову овај КТ може да пукне јер сам бранков мост свакодневно ствара услове да ће излазна грана овог КТ бити запушена током поподневног шпица а тада ће бити Боже помози.
Mnogo više vozila će biti na ovom kružnom toku kod mosta. Svi prelaze most, neki će levo, neki desno, neki pravo. S druge strane, mnogo manje vozila stigne do kružnog toka kod opštine, jer skrenu u međuvremenu.
 
KT uvek radi bolje nego raskrsnica sa semaforima ako se uzme u obzir svih 24 sata sa niskim i visokim intezitetom saobraćaja..
To može da važi samo u sredinama sa saobraćajnom kulturom i vozačkim znanjem. U ovoj kasabi ne postoji ni jedno ni drugo tako da će biti veselih situacija sa balvanima koji nisu ni videli a kamoli vozili kroz kružni tok, a o bahatim baticama da ne pričamo
 
Neozbiljno je raditi ovako kompleksne promene na ključnoj tački saobraćaja u gradu bez veoma ozbiljne simulacije budućeg saobraćaja. Ovo je kao da se deca igraju. U fazonu, pa nema veze šta će biti, svakako će birači videti da mi uvek NEŠTO radimo.

I samo da dodam da ovakva tvrdnja, o neophodnosti prethodne simulacije sabraćaja, nije prosto nečije mišljenje, moje ili nekog drugog. To je, za velike gradove i ključne saobraćajnice, elementarna praksa u savremenom svetu. Pitanje struke i njenih pravila a ne nečijeg mišljenja. Kao da doktor pacjentu radi šta mu padne na pamet umesto da striktno primenjuje pravila njegove struke. Oni zbog toga mogu da idu u zatvor. Ovo je isto. Maltene krivično delo, a ne prosto "jedan od mogućih načina upravljanja" ili kako god to želeli da nazovete.
 
Poslednja izmena:
Neozbiljno je raditi ovako kompleksne promene na ključnoj tački saobraćaja u gradu bez veoma ozbiljne simulacije budućeg saobraćaja. Ovo je kao da se deca igraju. U fazonu, pa nema veze šta će biti, svakako će birači videti da mi uvek NEŠTO radimo.

I samo da dodam da ovakva tvrdnja, o neophodnosti prethodne simulacije sabraćaja, nije prosto nečije mišljenje, moje ili nekog drugog. To je, za velike gradove i ključne saobraćajnice, elementarna praksa u savremenom svetu. Pitanje struke i njenih pravila a ne nečijeg mišljenja. Kao da doktor pacjentu radi šta mu padne na pamet umesto da striktno primenjuje pravila njegove struke. Oni zbog toga mogu da idu u zatvor. Ovo je isto. Maltene krivično delo, a ne prosto "jedan od mogućih načina upravljanja" ili kako god to želeli da nazovete.
Odakle ti znaš da simulacija nije urađena od struke i da su došli do zaključka da je kružni tok najbolje resenja za te pare?
 
To ti je isto kao kada ti kažu da ne postoji potreba za pojačavanjem minibus linije jer je "brojač putnika" pokazao da se samo na jednom do dva polaska stvaraju gužve, dok ti stojiš bukvalno na vratima, a onda ti kroz mesec - dva pojačaju liniju skoro celodnevno.​
 
Проблем је што је прејак саобраћајни ток ка Војводе Степе, уз то и непрекинут - има сталан доток са аутопута обезбеђен - и тај саобраћај има предност над оним који се укључује из Булевара ослобођења, из правца Бањице. Отуда је Булевар ослобођења, који би требало да буде главна артерија, ефективно пресечен великим делом дана.

Постојао је план решавања овог проблема надвожњаком, али се то више не помиње, а не би ни било лако смислено га извести. Деноивелација је и једино решење ако се жели повезати магистралан правац уз обалу Дунава и Саве, у зони прилаза мостовима - мора у други грађевински ниво; у супротном, мостови ће стати. Чак и по првим пројектима кијевског урбанисте Георгија Коваљевског из 1920-их, то је било тако; отуд је и остављен простор за пут испод рампе Бранковог моста.

Без тога, то је најнеписменије пројектовање свих времена, апсолутно без пандана било где. Али то и јесте наш тренутни ниво.
Jak saobraćaj nije problem, bilo koji bulevar/ulica su i pravljeni da budu okupirani automobilima, uložili smo velike pare u neku ulicu pa ona i treba da bude puna automobila, jok uložimo milione u bulevar a on onda prazan bez automoila, prazna ulica je neiskorišćen resurs, naravno ni automobili nisu pravljeni da stoje na ulici u nekoj velikoj gužvi ali ako je ulica puna automobila a automobili se iole kreću pa to je i bio cilj... Tako da ako na KT autokomanda je gužva takvog oblika da ima uvek automobila na KT ali se oni ipak kreću ili bas kratko stoje, onda je to pametno iskkoršćen resurs i ja tu ne vidim nikakav problem. Problem je Marije Bursać i Žorža Matea, tu se stoji po 20 min svako jutro a auto nije pravljen da stoji nego da se kreće..
 
To ti je isto kao kada ti kažu da ne postoji potreba za pojačavanjem minibus linije jer je "brojač putnika" pokazao da se samo na jednom do dva polaska stvaraju gužve, dok ti stojiš bukvalno na vratima, a onda ti kroz mesec - dva pojačaju liniju skoro celodnevno.​
Kome ti to odgovaraš? Ne vidim da bilo koga navodiš, to masa ljudi radi na ovom forumu, pa qvotuj recenicu na koju odgovaraš!
 
Odakle ti znaš da simulacija nije urađena od struke i da su došli do zaključka da je kružni tok najbolje resenja za te pare?

Zato što bi onda tako rekli. Ništa ih ne košta. I ne samo da ih ne košta nego bi dobili i gomilu pozitivnih poena kod publike. Em su uradili sve da stručno pripreme i opravdaju posao, em su posle poslušali struku i izdvojili pare da urade baš ono što je najbolje. Ne mogu da zamislim razlog da neko, u sferi politike, šteti sam sebi iako ima sve mogućnosti da uradi dobru stvar i da to još i za njega bude korisno, ali neće da mu to bude korisno jer niko ne zna šta je uradio. Dakle, takve analize vrlo verovatno ne postoje. Takođe, gde su planovi? Zašto je sve više i više planova nedostupno iako bi morali da se objavljuju jer javna uprava radi sa našim parama i nama odgovara.
 
Poslednja izmena:
Tako da ako na KT autokomanda je gužva takvog oblika da ima uvek automobila na KT ali se oni ipak kreću ili bas kratko stoje, onda je to pametno iskkoršćen resurs i ja tu ne vidim nikakav problem. Problem je Marije Bursać i Žorža Matea, tu se stoji po 20 min svako jutro a auto nije pravljen da stoji nego da se kreće..
Napisano ti je da ne stoje kratko, nego čak i nezamislivo dugo.
 
Kome ti to odgovaraš? Ne vidim da bilo koga navodiš, to masa ljudi radi na ovom forumu, pa qvotuj recenicu na koju odgovaraš!​
Ja ti tu ne mogu pomoći, ako do sada nisi naučio (ukačio) kako funkcioniše forum. Uobičajeno da kada se odgovara na post iznad, da se isti ne citira, osim u slučaju kada se odgovara na više postova.
Napisano ti je da ne stoje kratko, nego čak i nezamislivo dugo.​
Čisto da dopunim neke stvari, koje ni nakon što su milion puta ponovljene, nisu jasne svima. Meni se nemali broj puta dešavalo da kada se vozim sa 36, ili bude kolona vozila duž cele Dr Milutina Ivkovića, ili da po 10 - 15 minuta autobus stoji na na delu od Ljutice Bogdana do kružnog toka, kako bi se na isti uključio. A i u vreme špica se nemali broj puta stvara kolona vozila u Ljutice Bogdana, od Dr Milutina Ivkovića pa sve do Šekspirove. A i dešavalo mi se da brzo uđe 36 u kružni tok a onda je potrebno 10 - ak minuta da iz istog izađe. Pa tu je i nemali broj puta gde kola blokiraju tramvaje ili da tramvaj kada krene da iz kružnog toka ulazi u Vojvode Stepe, blokira čitav kružni tok zbog semafora na skretanju u Triše Kaclerovića. A ništa bolje ni kada zglobna 18 skreće u u Triše Kaclerovića.​
 
Vrh