Šta je novo?

Kružni tokovi

Данашње слике-05.09.2023. радова на првом кружном току у улици Партизанске авијације
Уклањају се ивичњаци, постојећи асфалт на самом почетку улице Партизанске авијације где иначе нема саобраћаја, ознаке на коловозу исцртане, ...

IMG_20230905_143040_resized_20230905_034832719.jpg
IMG_20230905_143051_resized_20230905_034831537.jpg
IMG_20230905_143054_resized_20230905_034832130.jpg
IMG_20230905_143123_resized_20230905_034830461.jpg
IMG_20230905_143128_resized_20230905_034906083.jpg
IMG_20230905_143205_resized_20230905_034906685.jpg
IMG_20230905_143247_resized_20230905_034905486.jpg


Привремени пешачки прелаз исцртан на надвожњака изнад ауто-пута.
IMG_20230905_143341_resized_20230905_034904896.jpg


IMG_20230905_143442_resized_20230905_034940905.jpg
IMG_20230905_143357_resized_20230905_034904332.jpg


Овде ће бити други кружни ток, код Маг сервисног Тојота центра и Окова.

IMG_20230905_143501_resized_20230905_034936936.jpg
IMG_20230905_143504_resized_20230905_034938956.jpg
IMG_20230905_143509_resized_20230905_034939895.jpg

:sesir:
 
Фоторепортжа радова - недеља 17.09.2023.

Ради се и недељом и то пуном паром. Први кружни ток треба да се заврши, како су ми рекли, до следеће недеље тј. 24.09.2023. Имају проблем са разделним делом коловозних трака на самом подвожњаку, односно са плочама које су између трака. Чим се заврши овај први к.т. креће се у градњу са другим кружним током.

Кружни ток гледано од узбрдице код спортског центра "11.април"
IMG_20230917_133454_resized_20230917_062013552.jpg
IMG_20230917_133458_resized_20230917_062013837.jpg
IMG_20230917_133502_resized_20230917_062013169.jpg
IMG_20230917_133505_resized_20230917_062014097.jpg

IMG_20230917_133531_resized_20230917_025517871.jpg
IMG_20230917_133535_resized_20230917_025517003.jpg
IMG_20230917_133612_resized_20230917_025515169.jpg
IMG_20230917_133619_resized_20230917_025516469.jpg


Поглед на к.т. дуж Партизанске авијације
IMG_20230917_133723_resized_20230917_025551552.jpg
IMG_20230917_133727_resized_20230917_025553706.jpg
IMG_20230917_133745_resized_20230917_025552098.jpg


Поглед на к.т. од улазно/силазне рампе на/са ауто-пута
IMG_20230917_133913_resized_20230917_025551036.jpg
IMG_20230917_133919_resized_20230917_025627565.jpg

IMG_20230917_134011_resized_20230917_025626035.jpg
IMG_20230917_134013_resized_20230917_025628662.jpg
IMG_20230917_134018_resized_20230917_025624897.jpg


Поглед на к.т. са надвожњака
IMG_20230917_134225_resized_20230917_025624273.jpg
IMG_20230917_134158_resized_20230917_025628095.jpg


Човек хтео са Мечком, и док трају радови, да иде у погрешном смеру, па му радник Београд пута лепо показује како и куда да иде.
IMG_20230917_134201_resized_20230917_025626554.jpg
IMG_20230917_134308_resized_20230917_025705124.jpg


Поглед са разделног појаса
IMG_20230917_134326_resized_20230917_025702341.jpg
IMG_20230917_134352_resized_20230917_025701665.jpg
IMG_20230917_134349_resized_20230917_025702935.jpg


Поглед са разделног појаса на надвожњаку, гледано према делу где ће бити други кружни ток, и делу према првом кружном току.
IMG_20230917_134317_resized_20230917_025704035.jpg
IMG_20230917_134850_resized_20230917_025704580.jpg


Место другог кружног тока. Овде је много веће загушење саобраћаја.
IMG_20230917_134912_resized_20230917_025746449.jpg
IMG_20230917_134921_resized_20230917_025747541.jpg
IMG_20230917_134926_resized_20230917_025746971.jpg
IMG_20230917_134935_resized_20230917_025745315.jpg


Поглед на место где ће бити други кружни ток, а са друге стране
IMG_20230917_135158_resized_20230917_025744305.jpg


:sesir:
 
Hvala članu Gagi što mi je dao ideju za snimanje, uvek mi možete poslati u privatnoj poruci lokacije za snimanje (to mi dosta znaci), u ovom video obuhvatio sam i Nacionalni odbojkaški centar, Glavnu autobusku stanicu u bloku 42, Sakura park i Lastavice kao i Extra centar gde je najvaljeno rusenje...
 
Poslednja izmena:
Прошао сам јуче овим кружним током код СЦ 11. април око 17ч. По сенкама са слика које је поставио @Гага рекао бих да је он био раније. Када сам ја пролазио није било радника, машине су биле паркиране, тако да није било никога да усмерава возаче који са БГ желе на аутопут ка НС пупут црне мечке са Гагиних слика, тако да сам видео више њих који су ишли погрешним смером. Постављен је знак за кружни ток али навика је чудо а осим тога и одлука да не затварају саобраћајницу током радова и стара збуњујућа хоризонтална сигнализација а и стари знак који стоји пре моста додатно збуњују возаче.
 
Да, био сам раније, сликао сам од 13:30 до 13:52 часова:)
Постављени су знакови за кружни ток, али су возачи "помало" збуњени новим - будућим решењем (спасоносним). Да су затворили саобраћај била би лудница од гужве(и), мислим да би се прелила гужва и на ауто-пут. Изабрано је најбоље могуће решење, а тако ће бити и са градњом другог кружног тока.
Хоризонтална сигнализација је прецртана са жутим-привременим тракама (X). Та сигнализација ће се обрисати и наравно обележити нова.
 
Da li je uopste potreban ovaj prvi kruzni tok? Ovaj drugi definitivno. U svakom slucaju kada bi vise raskrsnica konvertovali u KT gde bi nam kraj bio..
 
Sigurno neće naneti štetu, ali takođe je sigurno da su kružni tokovi mnogo potrebniji na drugim tačkama po grada ali za to nema sluha.
Ovde je glavno pitanje da li je cela ova bežanijska renesansa u korelaciji sa mestom stanovanja gradonačelnika.
 
Па ипак наноси штету :)

Две фреквентне линије (74 и 75), које чине главну везу насеља са општином и градом, уместо пуног приоритета и правца кроз две раскрснице, добиће два обрнута троугла и мораће да уступају предност приватним возилима која се крећу споредним правцима, уз продужење путовања, смањење комфора, итд. Зато што је тако нешто бесмислено и штетно, тенденција је у свету одавно - па је дошло и до нас - да се нпр. трамваји спроводе средином кружног тока. Е, али ово су аутобуси, па ко их шиша.

Знам, код нас се јавни превоз при пројектовању не узима у обзир, овде је још Камено доба, али само бих да поменем, да уђе у записник, да не верујем да још негде у Евроазији може тако да се ради.
 
Па ипак наноси штету :)

Две фреквентне линије (74 и 75), које чине главну везу насеља са општином и градом, уместо пуног приоритета и правца кроз две раскрснице, добиће два обрнута троугла и мораће да уступају предност приватним возилима која се крећу споредним правцима, уз продужење путовања, смањење комфора, итд. Зато што је тако нешто бесмислено и штетно, тенденција је у свету одавно - па је дошло и до нас - да се нпр. трамваји спроводе средином кружног тока. Е, али ово су аутобуси, па ко их шиша.

Знам, код нас се јавни превоз при пројектовању не узима у обзир, овде је још Камено доба, али само бих да поменем, да уђе у записник, да не верујем да још негде у Евроазији може тако да се ради.
To je i neki moj rezon bio pri pisanju komentara, ovo mi bas nema smisla
 
Да додам да ће овде, јавни превоз и главни правац Студентска-Партизанске авијације, трпети - посебно у поподневном шпицу - од најштетнијих могућих кретања која треба сузбијати (и била су, тешким левим скретањем, солидно сузбијена, а једино је боља забрана), попут саобраћаја који се одваја на петљи код Емецете да избегне чеп на аутопуту и нагурава се у једну траку под 11. априлом. Таква кретања ће, нажалост, бити поспешена, јер је сада тај правац равноправан, пошто ми кружне токове више не правимо осим са обрнутим троуглом на свим уласцима - а овде не би смело да буде тако.
 
Искрено, боље да су направили продужетак Партизанске авијације право кроз погон градске чистоће до Студентске и да су проширили Студентску од те нове раскрснице до раскрснице са Тошиним бунаром, и мало боље осмислили искључење са аутопута у Студентску без оног накарадног споја.
Са друге стране код Емецете су могли евентуално турбо кружни ток да направе као у НС.
 
Znači ovde idu kružni tokovi.

E sad, ovo će biti dobar primer da vidimo teoriju i praksu. Po svim teorijama kružni tok ima svrhu kod ukrštanja dva približno jednako opterećena pravca.
Ako su pravci ekstremno slabo opterećeni to nije potrbno. Kod ukrštanja ulica nižeg ranga se koriste radi umirivanja saobraćaja u stambenim zonama, a neki put i kao mešovito rešenje za terminiranje javnog prevoza. U slučaju dominacije nekog pravca jedno od dobrih rešenja je kružni tok sa podvožnjakom ili nadvožnjakom glavnog pravca. Recimo, Bulevar oslobođenja preko Autokomande sa 1+1 trakom iznad, Opština NBG pravac Omladinskih brigada - Zemun ispod kružnog toka (1+1 javni prevoz, 1+1 kola). Planirana raskrsnica SMT-Pilota Mihajla Petrovića sa Ibarskom magistralom, pravac Ibarske magistrale ispod sa javnim prevozom u sredini. Ima još primera.
Ovde imamo jedan dominantan pravac (zeleni koji ima prednost) i mnogo manje opterećene crvene pravce koji trenutno imaju problem sa uključenjem (tipa čekaju do 60 sekundi).

Živi bili pa vidjeli...
Do dva minuta (120 sekundi) se smatra kritičnim čekanjem, koje zahteva reprojektovanje. Pravac autobus 75 je pravac koji zahteva neku vrstu BRT sa potencijalom pretvaranja u tramvaj. U skladu sa tim treba da budu sve rekonstrukcije Partizanske avijacije. U ovom slučaju ja sugerišem javni prevoz sa leve (istočne) strane puta, gde se javni prevoz uopšte ne dodiruje sa prvostepenim i drugostepenim kretanjima. Ova "Šapićeva jaja" kao i ostali njegovi projekti samo otežavaju buduće ozbiljnije projekte javnog prevoza.
 
Sigurno neće naneti štetu, ali takođe je sigurno da su kružni tokovi mnogo potrebniji na drugim tačkama po grada ali za to nema sluha.
Ovde je glavno pitanje da li je cela ova bežanijska renesansa u korelaciji sa mestom stanovanja gradonačelnika.
Mislim da bi mu pre bilo u korelaciji uklanjanje one ciganmale prekoputa Eco pumpe, to mu je u neposrednoj blizini
 
...to je jedno ruglo i gnojno mesto urbanizma Bež Kose, ima da dam glas onom koji reši taj problem-koja go da je stranka!
 
Da li ima ikakvih naznaka da ce biti kružni i na izlazu iz Marije Bursać?
 
Нема.

Тамо би морали да "искриве" улив Марије Бурсаћ ка истоку ако желе један велики КТ и разрешење ситуације, а за то би откуп земљишта (нагађам) могао да буде проблем.

Ваљало би, ипак, размислити о пургерском решењу "дуплог ротора" на том критичном месту:

1695205215088.png
 
Искрено, боље да су направили продужетак Партизанске авијације право кроз погон градске чистоће до Студентске и да су проширили Студентску од те нове раскрснице до раскрснице са Тошиним бунаром, и мало боље осмислили искључење са аутопута у Студентску без оног накарадног споја.
Са друге стране код Емецете су могли евентуално турбо кружни ток да направе као у НС.
Ту ће се г/радити надвожњак, а не раскрсница, пошто тај део није у нивоу, висинска разлика је неких 20 метара, тако да никакко не може да се уради проширење улице Др. Жоржа Матеа . То ће се све г/радитри када се буде радило проширења и урбанизације Зелегорске улице. Коловоз у Зеленгорској улица ће бити 1+1 тј. ширине 7 метара.
Али ово је све за неку другу тему, а не ову о кружним токовима.

Цртежи по старом плану где је приказана "обична" раскрсница
Capture.JPG

цртеж1.JPG
цртеж2.JPG
цртеж3.JPG
 
Vrh