Šta je novo?

Kružni tokovi

Trebalo bi naraviti neku siru akciju u podizanju svesti nadleznih kada su kruzni tokovi u pitanju i da malo to proguramo svi zajedno kroz medije koliko se moze a moze se :)

Mislim da prica o parama ne pije vodu previse kada su kruzni tokovi u pitanju jel je uglavnom tamo gde je moguce takvu intervenciju uraditi u pitanju pomeranje ivicnjaka i sl manje intervencije i zamislite uklanjanje semafora :) Eto ostace nam po koji semafor viska
 
Da mi je znati koliko kosta 100 ivcnjaka , 5 kubika betona , i recimo 2 tone asfalta, 25 kila fabre za signalizaciju ,20 tak znakova , stvarno su nesposbni a da treba neko tu da se ugradi
 
Igor":23s6ybe7 je napisao(la):
Trebalo bi naraviti neku siru akciju u podizanju svesti nadleznih kada su kruzni tokovi u pitanju i da malo to proguramo svi zajedno kroz medije koliko se moze a moze se :)

Mislim da prica o parama ne pije vodu previse kada su kruzni tokovi u pitanju jel je uglavnom tamo gde je moguce takvu intervenciju uraditi u pitanju pomeranje ivicnjaka i sl manje intervencije i zamislite uklanjanje semafora :) Eto ostace nam po koji semafor viska

SLažem se , trebali bi! Ja iskreno mislim da je rekonstrukcija (tamo gde su uslovi povoljni) površinskih raskrsnica u KT sa odličnim odnosom uloženo-dobijeno. Direktor je napomenuo da to svega 5-6 pozicija radova . Ubeđen sam da onaj u Nehruovoj nije bio više od 20.000 Eur.

Probaću da ubacim priču u SAT kod Alvirka, možda skrene pažnju onih kojima očigledno treba skretati pažnju.
Uspeo je sa putem Jakovo-Boljevci koji je stajao neasvaltiran par godina, možda uspe i ovde :kk:
 
Trebalo bi pre svega napraviti neku sto strucniju analizu potencijalih raskrsnica koje mogu biti bez veceg problema konvertovane u kruzni tok.
 
Sve što treba da se uradi je da se preslika postojeće stanje sa kružnim tokom u Gandijevoj. Možda dve bandere smetaju, možda ne.

Sada sam pogledao Google Earth, da malo osvežim vizuelnu memoriju.
Znate šta se značajno menja izgradnjom kružnog toka?
Ova vozila više neće smeti da se parkiraju ovako:
https://www.google.rs/maps/place/%D0%9D ... 7d32?hl=sr

Neko je, u svom ograničenom mozgu, zaključio da se izgradnjom kružnog toka na ovom mestu gubi deset do dvadeset mesta za parkiranje na ulici (pošto nije zabranjeno, nema znaka, znači da je dozvoljeno) i da će time napraviti problem: a) stanovnicima bloka 70 za parkiranje i b) i što je važnije - problem sebi - gde naći mesta i pare za izgradnju novih parking mesta.
 
PIGLET":19furddt je napisao(la):
Ajd da podelim sa vama svoji "borbu" za rekonstrukciju i izgradnju KT u Gandijevoj. Možda među vama koji čitate im uticajnijih od mene, pa mogu jednim pozivom da prelome stvar.

Pisao sam Sekretarijatu za Saobraćaj, pismo je dole, odgovorili su mi, što je pohvalno.
Odgovor smatram površnim i "političkim" jer koliko god se trudio, ne mogu da identifikujem površine i objekte koji opstruiraju izgradnju. Ajde pomozite mi u "sagledavanju", možda sam ja nedoviljno upućen.
Moje pismo i odgovor Sekretarijata u prilogu.

Poštovani,

Juče su počeli radovi na sužavanju voznih i manipulativnih traka u Gandijvoj ulici (kod Kineza)-Novi Beograd sa ciljem pravljenja mesta za uvučenu taxi stanicu-što je u redu.

Radove Izvodi Beograd-put.

Obzirom da imam saznanje da je predmetna površinska raskrsnica preprojektovana na raskrsnicu sa kružnim tokom (projakat uradio Beograd-puT) i da u okviru ove rekonstrukcije će biti neophodno izmeštanje ivične linije postavlja se pitanje racionalnosti tekućih radova obzirom da će sada novopostavljena ivica morati da se ruši da bi se ponovo pravi u okviru rekonstrukcije cele raskrnice.

Molim vas da sagledate problem i da u duhu dobrog domaćina koji racionalno troši ograničena finansijska sredstva ako je moguće da se odmah uradi ivična linija prema projektu raskrsnice sa kružnim tokom.

Srdačan pozdrav


Поштовани,

У оквиру радова који се изводе сагледана је и могућнос изградње кружног тока. Предметни пројакат је радио ЈКП “Београд пут”- Сектор за пројектовање и студије, који је разматрао могућност изградње кружног тока.
С обзиром на то да у зони раскрснице има још увек недефинисаних површина и изграђених објеката, још се не разматра могућност изградње кружног тока.

Срдачан поздрав


gandijeva-jur-gagarina.jpg

@Пиглет
Ако будеш слао твој одговор Секретаријату, пошаљи им ову слику (фотомонтажу) кружног тока у Гандијевој, а која те је већ једном збунила :wink: (у априлу прошле године). Сећаш се да је Џанки Бањица урадио ову монтажу на основу слика раскрснице у Гандијевој које сам снимио и слике кружног тока у Нехруовој улици.
Можда Секретаријату треба предочити да би се КТ у Гандијевој и те како лепо уклопио у те "недефинисане површине и изграђене објекте", ма шта то значило.
А можеш да их питаш и кад су пре изградили овај кружни ток ? :laugh:

 
PIGLET":1d2mp384 je napisao(la):
Juče su počeli radovi na sužavanju voznih i manipulativnih traka u Gandijvoj ulici (kod Kineza)-Novi Beograd sa ciljem pravljenja mesta za uvučenu taxi stanicu-što je u redu.

Meni je jako drago da iz tvog opisa vidim da su počeli da rade taksi stajalište, jer se već godinama ganjam sa sekretarijatom i ostalom bagrom da stajalište sklone sa biciklističke staze, što su mogli da urade kad su te staze i planirane i građene (dakle, pre 2008. godine).
 
Video sam ovu "intervenciju" sa taksi stanicom u Gandijevoj.
Oni su izgleda postavili ivičnjak da jedno metar zadire u postojeću traku za desno skretanje u Jurija Gagarina (kod cvećara).
Treba slikati, sadašnje stanje je teško opisati rečima..."špic" koji iznenada zadire u saobraćajnu traku...
 
Meni se ovo što se radi u Gandijevoj čini kratko za broj taksista koji će se gurati na tu stanicu. Na kraju će neki ponovo da se penju na trotoar, bar se nadam da će to sankcionisati kada im već prave celu stanicu. Setimo se da su do pre 5-6 godina redom popunjavali ceo onaj plato gde sada cvećara izgura one svoje vitrine.
 
Ajde što su im uradili stajalište. To je Ok. Verovatno će i novim farbanjem da budu dve trake minimalne širine, al što oboriše ivičnjak na početku stajališta-kao da su želeli da im omoguće pentranje na bic stazu i trotoar. Šta se time dobilo ako će opet da primaju putnike na trotoaru i da se uključuju u saobraćaj preko pešačkog ostrva :?

Neka rešenja se odrade mimo zdrave logike :dil:
 
Neka kod pijesackog stave stubice i rijesen problem , ili one crno zute sipke za bicikliste
 
Sa teme Parkovi,
šteta što se postoeci kružni tok ne koristi i opetereceni Bul. Desota Stefana
jer odredjen broj učesnika u saobracaju bi mogli da koriste saobracajnice koje se i ulivaju u kružni tok
a bez njega ovako kao da ne postoje...
milos.tro":jmsz167b je napisao(la):
Bul.Despota Stefana
fotografija3169.jpg

fotografija3182.jpg

fotografija3183.jpg

fotografija3195.jpg

fotografija3196.jpg
 
Nadam se samo da nece sad ubacivati kruzne tokove na nekim mestima gde nisu potrebni cisto da bi rekli da su napravili kruzne tokove.
Ali znajuci nas, to je vrlo moguce.
 
Tu je nekad davno bila okretnica busa 95 cini mi se
 
Sa malo boljim ,,centriranjem,,taj stari kužni tok
bi sa vracanjem u funkciju dosta pomogao preopterecenom (29.nov.) tj.D.Stefanu
Za divno čudo direktan pogled na njega ima ustanova
koja i ima najviše uticaja na nj. sudbinu i sudbinu grada...
 
Због чега кружни ток на Аутокоманди није типичан као у ЗОБС-у и због чега је опасан?
ЗОБС у одељку кружни ток каже да испред сваког кружног тока мора да постоји саобраћајни знак који упозорава да се наилази на исти, а након тога знак изричите наредбе укрштање са путем са првенством пролаза или обавезно заустављање.
Непосредно пре кружног тока на Аутокоманди из Војводе Степе, Кумодрашке, Булевара ослобођења и Љутице Богдана се налазе ови знаци, међутим у Франше Д'Епереа, пре кружног тока једино постоји знак који означава прилазак трамвајској прузи.
У чему је опасност? По логици ствари, ауто који се, нпр. креће из правца Војводе Степе и жели да уђе у Љутице Богдана, чекаће да уђе у кружни ток, а након тога, када се укључи, требало би да не пропуштајући никога уђе у поменуту улицу (јер возило које се налази у кружном току има првенство пролаза. Међутим, ауто који се креће из правца Храма Светог Саве долази до те раскрснице и нема потребе да се зауставља, јер ниједним знаком то није регулисано (осим ако мора да пропусти трамвај. А, пошто се налази са десне стране аутомобилу који долази из Војводе Степе, он, у складу са правилом "десне руке", неометано може да уђе у раскрсницу и настави, нпр. према Булевару ослобођења. Срећа те је ова раскрсница увек загушена или је регулишу овлашћена лица иначе би могао карамбол да се догоди. Мислим да постоји још једна таква раскрсница на Новом Београду.
 
U ZOBS-u nigde ne piše da u kružnom toku mora da postoji "pravilo leve strane" tj da mora da stoji obrnuti trougao na prilazima.

Kad se to prihvati kao činjenica,onda je jasno da mogu da postoje i slučajevi kao na Autokomandi, koji je jedini (da ja znam) takav u Beogradu.

ps "pravilo leve strane" ne postoji, već je to pogrešan naziv za situaciju koje važi u većini kružnih tokova.

Poslato sa telefona
 
Најпре, констатујем да је тачно да правило леве стране не постоји, али и да тако нешто нисам написао. Могуће да се односи на неког ко је раније то изговорио у овој теми. После консултовања Закона и прописа о саобраћајним прописима, морам да се исправим и да кажем да сам претходну поруку у вези "обавезног постављања знакова (обрнутих троуглова) испред кружних токова" написао на основу неког присећања које је избледело након више од 10 година.
Ипак, остајем при свом мишљењу да ситуација са знаковима на Аутокоманди може да донесе опасне проблеме. Због тога је вероватно ова раскрсница једина (једна од ретких) која је тако регулисана. По мени, ради се о сукобу приоритета (јачине) знакова и могуће забуне у чију замку могу да се "улове" возачи. Наиме, замислите ситуацију да се на кружном току на Славији, из правца Немањине, уклони знак за укрштање пута са првенством пролаза (могуће је да се то уради, а да се не наруше правила). У том случају би возачи који се укључују на кружни ток из Немањине, видевши да немају ограничења, тј. имају првенство пролаза, могли да кроз кружни ток прођу без заустављања и оду, рецимо у Београдску. С друге стране, возачи који би ишли из Максима Горког према Франше Д'Епереа не виде Немањину, а камо ли да тамо на 100 метара од њих не постоји ограничење, тј. очекују да када уђу у кружни ток, имају право првенства пролаза у односу на возаче који се укључују из Београдске, Српских Владара и на крају из Немањине. Питање је зашто би они морали, у делу кружног тока где се возила из Немањине укључују у исти, када су у унутрашњој или средњој траци, да се зауставе? Још боље, зашто би морали да гледају према свакој улици да ли има знака или не? На крају, да ли би то угрожавало безбедност?
Да не постављам хипотетичка питања. Узмимо за пример поменути кружни ток на Аутокоманди. Како да знамо да из правца "Франша" нема знака, ако ту стоји аутобус, који би реално заклонио сваки знак? Да ли може да сигура возач који иде из правца "Франша" да можда и возачи који се укључују из Булевара ослобођења, такође немају никакво ограничење (због евентуалних аутобуса који би заклонили знак који се иначе налази испред оне две цвећаре)? По мени, исправно у оваквим случајевима је да се на сваком краку испред кружног тока на Аутокоманди поставе знаковима који би обавештавали о пружању пута са првенством пролаза или да се унутар кружног тока на асфалту исцртају троуглићи која би представљала обавезно заустављање (можда тако нешто чак постоји на оном делу када се дође до "уласка" возила из "Франша"). Ово друго је ризично, јер је увек могуће не видети знакове на путу.
Надам се да су људи разумели. Жао ми је ако неко од форумаша није схватио, због тога што није из Београда или не познаје називе улица, али бих волео да неко наведе сличан пример ако га има или да фотографише кружни ток, на којем је лоше регулисан саобраћај, тј. знакови су заклоњени и нису уочљиви.
 
Razumemo se sasvim dobro. Slažem se da kod većine vozača Autokomanda predstavlja užas, ali ja mislim da je za to kriv stepen obučenosti vozača.

Naime, u teoriji bi bilo dovoljno da samo gledamo znake, i da na kružni tok gledamo kao raskrsnicu. Prilazimo, vidimo trougao i propuštamo sve. Ne vidimo trougao, ulazimo u kružni tok ako nema nikoga sa desne strane i idemo dalje.

Problem je što većina uči kružni tok napamet i to ovako: "svi koji su u već u kružnom toku imaju prednost", tj kako neki zovu "pravilo leve strane".

Apsolutno se slažem da je Autokomanda problem i stvarno ne znam koliko tamo ima sudara (verujem manje nego kod opštine NBGD).

Ja iskreno mislim da je naša vozačka kultura na jako niskom nivou, a to dolazi do izražaja u kružnim tokovima kojih kod nas ima mnogo manje nego u inostranstvu pa ne može narod da se vežba.
 
Za pocetak treba malo da obnovis znanje o pravilima saobracaja pa onda da iznosis neka visoka razmisljanja o kruznim tokovima i slicnom.
 
Ти си сад једном реченицом рекао све што имаш, тако да сад могу мирно да сагледам своје незнање.
Ако ћеш већ нешто паметно да напишеш, напиши и образложи. Можда и ти имаш "високо размишљање" или је кратка критика твоја област?
 
Veći je problem na AK što reka automobila koja dolazi od Slavije često bude neprekidna i ceo kružni tok stoji ukoliko nema policajca da zaustavi saobraćaj za ostale.
Što se znakova tiče regulacija saobraćaja treba da bude ista, ukoliko je to moguće, na svakom kružnom toku jer nema šanse da će vozači gledati znake i razmišljati o tome ko ima prednost kada se saobraćaj uliva sa sto strana.
Npr. kada se dolazi iz Beogradske na Slaviju zabranjeno je desno u Kr. Milana nego treba ući u kružni tok i napraviti ceo krug pre nego što se uključiš u Kr. Milana. Jednom me je zaustavio pandur i ubeđivao me da sam napravio prekršaj jer sam skrenuo desno u Kr. Milana iz Beogradske, raspravljali smo se dotle da smo zajedno išli da mi pokaže znak da je zabranjeno desno što uopšte nije prirodno za kružni tok, ali eto, postoji tabla na banderi.
 
Na autokomandi bi mogao da se postavi samo jedan semafor na ulazu iz pravca Slavije, sa kratkim crvenim intervalom. Na taj način bi se kretanje kroz tok prilično ubrzalo. Ostali ulazi ne bi imali nikakve semafore.
 
Ja zaista ne vidim zasto se u vezi kruznih tokova stalno ' izmislja topla voda' ?
Jedan od 'savrsenijih' nacina ukrstanja saobracajnica je kod nas toliko mistifikovan.

Autokomanda je specificna samo po tome sto je jedan uliv u raskrsnicu favorizovan. A favorizovan je zato sto iz tog pravca dolazi najveci broj vozila u raskrsnicu. Glavni tokovi na autokomandi su ka i od 'petlje' (raskrsnice) kod fransa.
 
Vrh