Šta je novo?

Kružni tokovi

Алексеј":2n6ajabb je napisao(la):
Због чега кружни ток на Аутокоманди није типичан као у ЗОБС-у и због чега је опасан?
ЗОБС у одељку кружни ток каже да испред сваког кружног тока мора да постоји саобраћајни знак који упозорава да се наилази на исти, а након тога знак изричите наредбе укрштање са путем са првенством пролаза или обавезно заустављање.

Počinješ od netačne premise i dalje razvijaš priču u tom smeru. Najviše nedoumica u kružnom toku pored lošeg projektovanja, nastaju upravo zato što ljudi imaju neke svoje zaključke o pravilima kružnog toka koji su nastali njihovim logičkim zaključivanjem a ne poznavanjem saobraćajnih propisa. A to se upravo i u tvom slučaju vidi gde ti misliš da pravila saobraćaja kažu da kad si u kružnom toku imaš prednost u odnosu na one koji se uključuju što nije tačno, već u 99% slučajeva je kod nas tako zbog saobraćajnih znakova koji su tako postavljeni a kad ih ne bi bilo prednost bi imao onaj ko dolazi u raskrsnicu kao što je slučaj sa autokomandom. Takođe česta zabluda u kružnim tokovima je da jednom kada uđeš, imaš prednost u odnosu na sve ostale učesnike, bez obzira da li se oni tek uključuju ili su već uključeni i idu paralelno sa tobom a to je najizraženije na kružnim tokovima sa više traka.
 
Dobro šta ste navrli na čoveka, da u kružnom toku i dalje važe propisi kao na bilo kojoj rasksnici, ali i kod nas, a i u inostranstvu na ulascima u 99.9% kružnih tokova stoji znak urštanja sa putem sa prvenstvom prolaza što je i poenta funkcionisanja istog.

Kada, kao na Autokomandi, postoji i jedan smer koji ima prednost na kružni tok, neophodno je, kao što je i urađeno, da je jasno naznačeno kada se nailazi na takvo ukrštanje u samom kr toku. Inače bismo svi morali da primećujemo pozadine postavljenih znakova u poprečnim ulicama, što je totalno suludo. Kada bismo doslovno onda pratili ove premise svi bi morali da usporimo ili stanemo na svakom ukrštanju unutar kružnog toka da osmotrimo ulicu pored desno, pošto desna strana ima prednost, a mi u kružnom toku nemam znak koji nam kaže da imamo prednost na tom delu. Mislim da razumemo koliko bi ovo bilo nenormalno. Zato na početku šibneš znak kružni tok i ukršanje sa putom prvenstva prolaza i svi sretni.

Nesreće se događaju kada se postavljeni znaci ne poštuju ili kada postoji očigledno problem sa samom konfiguracijom kružnog toka, što je ovde do detalja iskomentarisno za opštinu nbg. Mada i na opštini nije uopšte samo ovo ukrštanje koje potenciramo opasno, već vozači koji iz svih mogućih smerova "kradu" deo kružnog toka i uđu u isti pre nego što je bezbedno.

Inače ovo upućivanje na pozadine znakova i njihov oblik se kod nas predstavlja kao nešto šta vozači treba da koriste kao reper pošto znak prvenstva prolaza ne postoji na ulici u Beogradu, već samo znakovi u poprečnim ulicama (stop ili ukrštanje...). Ja se sećam od vremena polaganja da je deo onih situacija upravo ovo imao kao pitanje, nacrtaju raskrnicu, vozila i ti bukvalno po pozadini znaka iz nekog smera moraš da odrediš pravo prvenstva. Lepo je kada to gledaš na slici, ali kada voziš i treba da obraćaš pažnju na pozadine znakova je bezveze zamaranje vozača.
 
За кружни ток правила се не разликују од осталих раскрсница, ако не постоји знак предност има онај који долази са десне стране. Само ја се у пракси на то не бих ослонио имајући у виду колико је раширено веровање о некаквом "правилу леве стране" у кружном току.
 
MilisaV":2isa55m2 je napisao(la):
a šta je sa kružnim tokom koji nema znakova da se ulazi u kružni tok niti znak obaveznog smera. može li se u takav kružni tok ući na bilo koju stranu?


primer takvog kružnog toka.

https://www.google.rs/maps/@44.8136751, ... !2e0?hl=sr

Ja verujem da su znake skinuli "svi znamo ko".

Ovako kako je, prednost ima onaj ko ulazi u kružni tok, a na sreću malo kola ovde prolazi inače bi bilo belaja.
 
Већ сам се исправио и рекао да сам погрешио, био сам у заблуди око једној детаља који је везан за правило кружног тока, што свакако не сматрам својим незнањем, али је етикетирање и цитирање те моје поруке након исправке веома некултурно. Оно што сам већ истакао и то је разлог мог учешћа у овој теми је моје противљење решењу кружног тока. Када наиђете на раскрсницу у којој се укрштају два пута и ако је још укрштање под правим углом, што обично и јесте, троугловима и изокренутим квадратима (што би људи рекли ромбовима) одређује се која улица је са првенством пролаза. Моје мишљење је и не стидим се њега, да када наиђемо на троугао испред кружног тока који нам казује да наилазимо на улицу са првенством пролаза да је управо тај кружни ток улица која има првенство пролаза. Зато би свуда требало да буде једнообразно. Кружни ток може имати више од 4 улице које се "укрштају" у њему и веома је тешко испратити знакове, када у њему имате око 50 возила и још стотинак који су у тим улицама и који ће се у наредних тридесетак секунди укључити. Ко каже да може да испрати знакове или није возач или је возач који никада није прошао кроз такав кружни ток или жели да се инати. Постоје још многе ствари везане са саобраћај око којих се не слажем, то ћу на другом месту.
 
Samo vas (pojedince) posmatram...
Cisto da vas (google generaciju ;) ) zaintrigira, postojala su neka pravila i zakoni u saobracaju i pre ovog koji se danas koristi. U njima su neretko bila drugacija resenja i pravila, poput onog da se 2 vozila koja skrecu levo, a dolaze iz suprotnih smerova mimoilaze levom stranom!
Tako da kad krenete (pojedinci naravno) djonom na nekoga (kao sad na Alekseja, zapitajte se dal ste u pravu, dal su opaske sagovornika razumne, pa diskutujte na nivou barem malo visem od ona dva jarca na brvnu.
Hvala

@Aleksej
Slazem se sa tobom da bi davanje prednosti vozilima u kruznom toku (a bese nekada davno tako) ucinilo koriscenje istog jednostavnijim.
Problem je samo sto su cesto pravci koji se ukrstaju nemerljivi po opterecenju, pa se zakonodavac dosetio da na ovaj nacin poveca prohodnost.
 
Више им се и не зна број, јутрос (петак-12.12.) пре 09:00 часова, још један судар на кружном току код Општине и наравно на "стандардном" месту, из правца Земуна.
Мада сам журио направих две слике, а било ми је интересантно да сликам, јер је један од учесника (није крив :) био нов ГСП-ов Соларис (ГБ 3022). Други учесник је Цитроен Ц3 и доста је оштећен иако је "само" очешан о аутобус. Наравно о овом кружном току и честим сударима баш на овом његовом делу смо милион пута причали, тако да не бих сад поново, зашто, због чега, како,.....


И мало зумБирано, да се види боље
 
astrodule":563r3qev je napisao(la):
MilisaV":563r3qev je napisao(la):
a šta je sa kružnim tokom koji nema znakova da se ulazi u kružni tok niti znak obaveznog smera. može li se u takav kružni tok ući na bilo koju stranu?


primer takvog kružnog toka.

https://www.google.rs/maps/@44.8136751, ... !2e0?hl=sr

Ja verujem da su znake skinuli "svi znamo ko".

Ovako kako je, prednost ima onaj ko ulazi u kružni tok, a na sreću malo kola ovde prolazi inače bi bilo belaja.
Znam ko ima prednost. Moje pitanje se odnosilo na to, pošto ne postoji znak obaveznog smera, da li u ovaj kružno tok smem da skrenem levo?
 
Znam. Jednom sam sa kolegom tu skrenuo levo i miylio je da nisam normalan. Posle sam morao da mu objašnjavam da ke to legalno. Naravno nilad to ne bih uradio da je bilo nekog u kružnom toku.
 
Pitanje: Ko je kriv za ovaj udes?
Crveno i plavo vozilo istovremeno ulaze u kružni tok (NBG), i crveni se kreće krajnom levom, a plavi srednjom trakom. Crveni hoce da ide ka Zemunu, a plavi u Pariske komune.

kt.png
 
Prema crtezu i jedan i drugi su krivi jer je plavi trebao da bude na levoj strani kruznog toka a crveni na desnoj.

Ali da bi tacnije utvrdili krivicu trebalo bi videti ko je koga udario, da li je plavi u crveni ili crveni u plavi ili oba su se sudarila istovremeno.
 
Ja bih rekao da je kriv samo crveni jer je on skretao, a plavi je išao pravo, a da bi skrenuo, moraš to da uradi tako da ne ugrožavaš druge.

Najlakše je posmatrati kružni tok tako što se "razvije" i kad se trake koje idu u krug pretvore u običnu ravnu traku.

Mislim da ne postoji izričito pravilo koje kaže da plavi mora da ide bližu centru kružnog toka ako izlazi kasnije.

To je super rešeno u, npr, Kopru, gde je pre ulaska u kružni tok razdelno ostrvo, mada i tu može da dođe do ovakve situacije.

https://maps.google.rs/maps?q=koper&hl= ... 1,,0,-4.85
 
Црвени је крив. Као да се у некој нормалној улици престројио у другу траку и закуцао у возило у њој.

spatiotecte":38bdsokz je napisao(la):
Prema crtezu i jedan i drugi su krivi jer je plavi trebao da bude na levoj strani kruznog toka a crveni na desnoj.
Такво правило не постоји! Постоји нека добра пракса да би тако требало да се ради, али такво правило/закон не постоји.

Комплетна кривица је на црвеном.
 
U principu, bar ovde u francuskoj, (tako su nas ucili u autoskoli kako pravilno uci u kruzni tok), ako ulazis u kruzni tok koji ima vise traka a zelis da ides pravo (kao crveni) moras da budes desno u kruznom toku, ako zelis da ides levo (kao plavi) trebalo bi da budes u unutrasnjoj traci na kruznom toku, odnosno levo.

Evo na ovom linku ima slicna situacija:
https://objectifroute.wordpress.com/201 ... giratoire/
 
A postoji li pravilo da kada skreces desno ili levo, cinis to iz desne ili leve trake, ili uz desnu i levu ivicu kolovoza?!
Ajde, postadosmo narod koji samo trazi rupu u zakonu i pravilniku.
Uskoro ce izgleda morati sve da nam crtaju, ne zato sto smo glupi, vec zato sto se pravimo blesavi.
Skreces li na sajam iz krajnje leve trake?
E pa ne mozes ni iz kruznog toka.
I ne postoji u kruznom toku termin 'produzi pravo', vec iskljucenje iz kruznog toka.
 
Slažem se svima vama da je crveni kriv.
Ali milion puta sam bio u ovoj situaciji na mestu plavog vozila, i srećom sam uvek za dlaku izbegavao udes, uz povike i trubljenje iz crvenog vozila, a ponekad umalo i do fizičkog obračuna.
Nekada davno je čini mi se postojalo pravilo da se traka najbliža centru kružnog toka može koristiti samo za prestrojavanje unutar istog, a nikako za napuštanje kružnog toka. Da ne ulazimo u pravilo desne strane jer je plavi uvek sa desne strane crvenog vozila.
Na žalost 95% vozača pojma nema o pravilima ponašanja unutar kružnog toka.
 
unutar kružnog toka važe pravila kao i drugde. Što znači da ne može crveni da se prestroji (da bi izašao iz k.t.) bez da propusti plavog
 
Uz rizik da me ovde svi popljuju, ja u više od pola slučajeva ulazim u ovaj kružni tok u levu traku i nastavljam pravo za Zemun, naravno uz migavac i pažnju na vozilo u traci desno do mene. Ja i još 80% vozila koja ulaze iz Om. brigada nastavljaju za Zemun i totalno je neprimereno da se ulazi u ovaj kružni tok u desnu traku da bi se izlazilo skroz na 3. izlazu (Pariske K). Kada bi se sva vozila koja idu za Zemun pre kružnog toka postavljala u desnu traku, bila bi kolona jedno do crkve. Od svega ovoga u proseku jednom u 10 puta se desi da vozilo desno od mene ne nastavi isto prema Zemun (u srednju traku Bulevara) nego želi da nastavi ka Pariske komune ili Om. Brigada.

Prestrojavanje unutar kružnog toka nije zabranjeno, tako da je normalno kada ideš na drugi izlaz da koristiš i unutrašnju traku kružnog toka.
 
Zato je uvek gužva pred kružnim tokom, jer većina ljudi hoće da uđe u 'sigurnu' srednju traku.
Ja idem u 90% slučajeva u srednju ili desnu. Jer je veliki rizik iz unutrašnje izlaziti iz kuržnog toka
 
добра ствар код кружних токова је та што је могуће исправљати туђе грешке. Скретање из Михајла Пупина у Омл. бригада је свакако сигурније ако се крене из крајње леве. А ако је искључење из неког разлога небезбедно, ништа страшно направи се још један круг :)
 
mekbejn":2iktbpoa je napisao(la):
Zato je uvek gužva pre kružnim tokom, jer većina ljudi hoće da uđe u 'sigurnu' srednju traku.
Ja idem u 90% slučajeva u srednju ili desnu. Jer je veliki rizik iz unutrašnje izlaziti iz kuržnog toka
Ja skoro uvek iz grada ulazim u Pariske komune i koristim skroz levu traku. Ta traka ima rizik ako neko sa desne strane ide u Omladinskih brigada, ali to mi daje najpregledniju putanju iz koje mogu da primetim/izbegnem neoprezne iz pravca Zemuna i crnu tačku na tom ukrštanju.

Poslato sa telefona
 
Тако и ја радим, из крајње леве МП у крајњу леву ПК, једини начин да се избегу ово што се залете од старог меркатора. Ово радим зато што познајем овај кружни ток иначе них користио десну траку .

Сећам се кда ми је инструктор говорио како се непосредно пред улазак у кружни ток даје мигавац у зависности од тога где се искључује, потом се мигавац угаси и поново упали десни приликом искључења.
Конкретно ако се иде из града и скреће у омл. бриг. у КТ треба ући из леве треке и дати леви мигавац, потом мигавац угасити у КТ и приликом изласка дати десни.
Кад се из града иде у Париске комуне треба дати само десни мигавац приликом изласка.
Ако се иде према старом меркатору пре уласка у КТ треба дати десни мигавац.
 
Vrh