Šta je novo?

Kružni tokovi

Све је то фино и лепо што сте написали и изанализирали али шта ми, који смо установили да је кружни ток фаличан и опасан, можемо учинити да се такво стање промјени?
 
A šta možemo učiniti da ljudi ne ginu na pružnim prelazima?!

Samo nama treba neki poseban znak, nešto posebno da se napravi. Poslednjih 15-ak dana vozim kroz Evropu (trenutno sam u Španiji) i svi voze po svim propisima i poštuje znake.
 
Šta da učinimo ?
Pa ono sto vekovima i pokušavmo, da iz Srbistana predjemo u Srbiju. :)
 
Evo kako je u Spaniji. Kruzni tokovi su svuda. Ako je ogranicenje na putu 90, prvo sledi znak za kruzni tok (u trouglu), pa ogranicenja brzine na 70, pa na 50 i pred kruzni tok na 30. Postoji obrnuti trougao, kao znak pored i nacrtan na asfaltu na ulasku u kruzni tok. Negde postoje i one vibracione linije na putu pred kruzni tok.

U centru gradova je ogranicenje uglavnom 30, a u velikim kruznim tokovima postoje i semafori, tako da je tesko da se napravi neko sranje.



Ja bih eventualno dodao onaj znak za crnu tacku na putu iz smera od starog Merkatora i to je to. Preprojektovanje kruznog toka je naucna fantastika za nase uslove.
 
Da se vratimo na osnovno.
Uzroci saobraćajnih nezgoda su VOZAČ, VOZILO, PUT.

Uz pretpostavku da je vozilo ispravno ostaju vozač i put kao faktori.

Ako je neko mesto zloglasno po nesrećama, više je nego očigledno da je problem u putu (saobraćajnici) jer je začudjujuće da vozači prave greške baš na tom mestu. Pitanje je zašto ne na nekom drugom.

tada se jednostavnom metodom eliminacije dolazi do zaključka da je put problematičan-bilo da ne odgovara kolovoz (neravan,klizav) bilo geometrija.

Kružni tok kod Opštine je problematičan iz prostog razloga što mu ne odgovara geometria uliva-previše je komforna i omogućava brzo uletanje čime se ne razlikuje od klasične četvorokrake raskrsnice a morala bi! Pisali smo o tome i konstatovali problem ali oni koji bi trebali da imaju sluha i da bar provere i proanaliziraju problem o kome tambura par entuzijasta na nekom forumu-nažalost nemaju sluha.
 
Интересантно решење кружног тока у Шангају. Ту је и кружна пешачка пасарела са три лифта и покретним степеницама. Овако нешто слично би могло да се примени и на нашој Славији !

 
160.jpg
 
Loše rešenje za BG. Kod nas bi 50% pešaka pretrčavalo sve ove saobraćajne pravce jer bi ih mrzelo da se penju nivo iznad. Primenjivo kod nas samo sa bodljikavom žicom svuda oko saobraćajnica.
 
Taj fliper bi bolje i jeftinije legao na Slaviji nego od planiranih pešačkih katakombi :p

Na NBDu unutrašnji zeleni obod kružnog toka koj dodoiruje saobracajnu traku
iz pravca Brankovog mosta treba proširiti samo jedan metar (proporcijalno)
tako da to blago za-elipsavanje
ne bi bilo i toliko uočljivo tj. ostao bi i dalje pravi kružni tok- ali bezbedniji :)
 
@Kartograf

Pogledaj malo bolje, na nivou prstena su ulazi u dva tržna centra, tako da te put "prirodno" tera gore na šetnju i čini mi se da je on "proizvod" ovih tržnih centara oko njega, a malo dalje u levo se može videti kako automobil ide pod zemlju tj. dole je već zauzeto. Inače rešenje toka za pešake je odlično.
 
Nema veze na šta te prirodno tera ili ne tera. Prirodno je ovde sinonim za "vidi budalu poštuje smer kretanja i propise".
 
Ovde se vidi da ima i ograda kao što želiš, ali i pokretne stepenice kao "motivacija".

f3c5sz.jpg


2mdpatt.jpg



2dvorxz.jpg


Gore levo na slici vidi se kako je veći deo drumskog saobraćaja pod zemljom. Ovo su oni došli na ideju zahvaljujući njihovoj prosečnoj IQ koja je po ovoj tabeli najveća na planeti od svih zemalja. :wink:

Nema ništa protiv tuđeg mišljenja nego sam hteo da ti prikažem sve fotografije radi lakšeg sagledavanja stanja.

Link fotografija je na: jelenabg
 
Kartograf":oqdsh4lj je napisao(la):
Nema veze na šta te prirodno tera ili ne tera. Prirodno je ovde sinonim za "vidi budalu poštuje smer kretanja i propise".

Tebi se u sustini svidja ovaj kruzni tok!? Cak bi i voleo jedan ovakav u Beogradu?
 
Neću da sporim da treba promeniti oblik kružnog toka kod Opštine Novi Beograd i prilaze.

Ali, i dalje tvrdim da je bitan faktor i svest vozača.
Evo, primer od danas: prilazim kružnom toku iz pravca starog Merkatora, u srednjoj traci.
Usporavam, najnormalnije, na prilazu kružnom toku.
Vozač iza mene mrtav 'ladan skreće u desnu traku, oblilazi me sa desne strane, daje jači gas i prolazi kroz kružni tok.
NIti je mogao da vidi ko se već nalazi u raskrsnici, a mene je obišao sa stranje koja mu još više smanjuje preglednost.
Gde je tu mozak?
Posle toga je, u Omladinskih brigada, nastavio da se prestojava i obilazi bez migavaca.
Takvi razumeju samo novčane kazne.
 
Mislim da je urađen i glavni projekat rekonstrukcije kružne raskrsnice kod opštine NBG. Ja sam video ako ništa drugo onda bar idejni projekat koji je uradio Beograd put. Zašto sedi tamo je pitanje za Direkciju. Prilično sam siguran da bi odgovorili da nema para za tako nešto.
 
Ako se dobro sećam, smanjen broj ulivnih traka iz pravca Zemuna, smanjen broj traka u samoj kružnoj na dve, promenjena geometrija. Možda ga imam i negde na kompu. Staviću neki jpg ako ga nađem.
 
Ne bi, čekao bi možda 10 sekundi više da se uključiš u tok, ali bi sudara bilo daleko manje. Sada praktično imaš 4 trake u smeru ka Autoputu i tu se najviše sranya dešava. Tri trake bitno dižu mogućnost da se desi sudar, tako da se, ako je to moguće naravno, izbegavaju. Opet trebalo bi videti koliko ima vozila u vršnom času pa onda videti šta dalje. U svakom slučaju ostaje u postojećoj regulaciji, ali sa promenjenom geometrijom.
 
Не мора да се смањује број трака, само промена геометрије, тј. укидање проширења разделног острва пред раскрсницу и било би 30 пута мање судара, са мнотго лакшим последицама услед смањења брзине. Код Арене имаш три траке у кружном току и безбедност је ОК, упркос очајној прегледности са рампи.
 
tri trake u kružnom toku su glupost i u praksi ne funkcionišu.


tri trake na kraju uvek ispadnu dve, bez obzira kako su nacrtane.
 
Generalno stvarno se u kruznom toku koriste do dve trake od automobila, ali ova treca znaci cisto posto daje dodatnu sirinu i osecaj skucenosti je manji i koristi je GPP. Ovo je iz razloga posto u kruznom toku prakticno stalno skrecete sto trazi vecu sirinu trake nego kada se vozi pravo. Moguce resenje je dve trake, ali sire nego redovno.

Na kruznim tokovima koji imaju dve trake, prakticno se uglavnom koristi jedna, barem kod nas u vecini slucajeva.

Na ovom kruznom toku smo mislim apsolvirali da je problem samo iz pravca Zemuna i da se tu urade neke promene, ne vidim sta je problem sa ostalim ulazima. Tri trake znace, posto skoro 95% vremena postoji mogucnost neometanog desnog skretanja na svim ulazima, a srednja i leva traka su uvek puna vozila koja prolaze kroz kruzni tok. Naravno ova treca traka dosta znaci vozilima GSP-a koji je prakticno uvek koriste.
 
Пантограф":1is1vfba je napisao(la):
Код Арене имаш три траке у кружном току и безбедност је ОК, упркос очајној прегледности са рампи.
Ti kružni tokovi nisu korektno projektovani. Ukratko, "vuku" vozača da ubrzava tako da lako može da dođe do izbacivanja iz trake u skretanju ka Autoputu. Što se tiče opterećenja, ne može da se meri sa kružnom kod opštine.
 
Vrh