Šta je novo?

Kružni tokovi

mekbejn":29pd5f5z je napisao(la):
juče opet udes na kružnom toku kod opštine NBG.
Bus izlazio ka Pariske komune i spičio auto koji mu je uleteo iz pravca starog Merkatora

Pa kad ljudi ulecu ko manijaci u kruzni tok.
 
mekbejn":u7l4l2hf je napisao(la):
juče opet udes na kružnom toku kod opštine NBG.
Bus izlazio ka Pariske komune i spičio auto koji mu je uleteo iz pravca starog Merkatora

Ako se ne varam skoro uvek se tu i dešavaju nesreće, na izlasku na kružni tok iz pravca Starog Merkatora.
 
već smo diskutovali o tome....

razlog je loše isprojektovan kružni tok koji dopušta vozačima da punim gasom prođu kod njega.


recimo da bi se prošao kružni tok kod arene mora dosta da se uspori....
 
Sigurno 90% nezgoda na kružnom toku se dešava tu (na ulasku u Pariske komune) - Pametnome dosta.

U svim evropsim kružnim tokovima kroz koje sam prošao ovih dana (Slovenija, Italija, Francuska, Španija) mora dosta da se uspori da bi se normalno prošlo, tj mora se prebaciti u 2. brzinu. Kad god sam probao (kad nije bilo nikoga) da prođem malo brže, bilo je teško zadržati prvau traku.
 
Taj kružni tok je apsolviran, moraju se suziti trake tako da ulaze pod oštrijim uglom u kružni tok. Nije samo brzina problem, problem je i procena rastojanja. prolazio sam tim kružnim tokom 5 godina svakog radnog dana i nagledao sam se saobraćajki. I sam sam nekoliko puta naglo kočio da izbegnem udes. Trake moraju da se približe jedna drugoj i problem bi bio rešen. Sad samo da neko to i uradi.
 
@astrodule - nisi ništa pogrešno napisao, samo mislim da je glavni uzrok upravo to što:
- pojedini vozači ne usporavaju pre ulaska u ovu raskrsnicu (idiotizam po sebi, bez obzira da li je kružni tok ili raskrsnica bez semafora)
- pojedni vozači ne poštuju pravio prvenstva prolaza u kružnom toku - ne propuštaju vozila koja se već nalaze u kružnom toku i dolaze im sa leve strane (dodatni idiotizam)
 
Proširiti zeleno ostrvo i proporcijonlno sam kružni tok
 
OVi juce na kruznom toku kod opstine su napravili bas dobar kolaps u saobracaju.

Uglavnom kao neko ko zaista ne razume kako ljudi udju u kruzni tok kada jasno stoji oznaka da isti pocinje, moram ipak da se slozim da se mora i fizicki promeniti geometrija ulaza u tok, posto ocigledno nista drugo kod nas ne pomaze. Meni ovako nista ne smeta, ali ocigledno mora nesto drugacije.
 
Што не пробају са храпавим попречним линијама за почетак и са дуплим лежећим "полицајцем" ...
 
Не знам зашто је толико тешко прихватити да је проблем у конфигурацији кружног тока? Једноставно, то место где су судари није на ободу кружног тока, него далеко од њега и ствара потпуно погрешну перцепцију код возача. Довољно је мало непажње и готово. Није увек крива бахатост... Заправо, ретко ко се ту залеће, и уопште није проблем у залетању, довољно је и да 20 на сат продуже до места које изгледа као ивица кружног тока, ал пре тога чека изненађење...

Ево ископао сам неку стару слику са форума:
Kruzni-tok-Opstina-Dule-resenje.jpg

Буквално постоји цела раскрсница изван кружног тока (на месту узвичника)... Потпуна лудост.
 
Михаило
+1 :)
kružni tok ne mora biti koncetrićna kružnica :dil:
osim kod šestar majstora :lool:
 
Ofarbali su deo asfalta na kruznom toku i tako vizuelno sastavili krug

20140627105616.jpg
 
Михаило":1u2sgw5c je napisao(la):
Не знам зашто је толико тешко прихватити да је проблем у конфигурацији кружног тока? ...

Kružni tok treba prekonstuisati, pa i smanjiti brzinu na prilazu. To je nesporno.
Ali potcenjuješ ljudsku (vozačku) glupost. Kao što ima vozača koji prave slalom jer ne mogu da "otrpe" druge vozače koji voze 50-60, i onih koji parkiraju u kružnom toku (u Gandijevoj, npr), tako ima i bu**** koje ne mogu da stanu na zaustavnoj liniji i sačekaju red za uključenje.
 
Читају форум, читају ... :D

PredragT":34lozybn je napisao(la):
Ofarbali su deo asfalta na kruznom toku i tako vizuelno sastavili krug

20140627105616.jpg
 
stf":m1g1cc34 je napisao(la):
Читају форум, читају ... :D
...

Ja bih pre rekao da je ovo još jedan slučaj učenja kroz praksu... :roll:
 
relja":p4whavmt je napisao(la):
stf":p4whavmt je napisao(la):
Читају форум, читају ... :D
...

Ja bih pre rekao da je ovo još jedan slučaj učenja kroz praksu... :roll:

Project and build and project and build and project and build and project and build and project and build and project and build and project..

Pa opet.
 
izgleda ko da si negde u belom svetu :) jedva cekam celu karadjordjevu da odrade :)
 
relja":ux2lsvhr je napisao(la):
Михаило":ux2lsvhr je napisao(la):
Не знам зашто је толико тешко прихватити да је проблем у конфигурацији кружног тока? ...

Kružni tok treba prekonstuisati, pa i smanjiti brzinu na prilazu. To je nesporno.
Ali potcenjuješ ljudsku (vozačku) glupost. Kao što ima vozača koji prave slalom jer ne mogu da "otrpe" druge vozače koji voze 50-60, i onih koji parkiraju u kružnom toku (u Gandijevoj, npr), tako ima i bu**** koje ne mogu da stanu na zaustavnoj liniji i sačekaju red za uključenje.
bu**** ima i uvek će ih biti, i da je to osnovni uzrok problema, slične nesreće bi se dešavale na svim ostalim ulazima u ovaj kružni tok. I na svim ostalim kružnim tokovima... Iz pravca YUBC-a se još lakše i brže "uleće" u kružni tok, pa nema nesreća, jer se ljudi zaustave pred kružnim tokom ako ima negog unutra. Ovde moraju da se zaustave daleko od kružnog toka. Dovoljno da neko nije svestan toga i da se koncentriše na vozila u kružnom toku, i vrlo lako može da mu promakne da ulaizi u raskrsnicu (ne u kružni tok). Poznato je da ljudski mozak u jednom trenutku može da se koncentriše samo na jednu stvar...
 
Ma, ne sporim da ga treba izmeniti, ali ja, eto, ne mogu da imam razumevanja za nekoga ko se ne zaustavi na znak ukrštanja sa prvenstvom prolaza i ne propusti vozila koja mu dolaze sa leve strane. Jednostavno - nemam razumevanja.
 
Tako je - saobraćajni znaci bi trebalo da su dovoljni, ali eto, kod nas se stop, obrnuti trougao i andrejin krst kod nekih pogrešno tumače. Sve dok se ne udari po džepu bićemo na dnu lestvice evropske vozačke kulture.

Poslato sa telefona
 
astrodule":3kfg3off je napisao(la):
Tako je - saobraćajni znaci bi trebalo da su dovoljni, ali eto, kod nas se stop, obrnuti trougao i andrejin krst kod nekih pogrešno tumače. Sve dok se ne udari po džepu bićemo na dnu lestvice evropske vozačke kulture.
Poslato sa telefona
Zar zaista misliš da neko želi da ga opauči autobus i da bi ga neka kazna sprečila u tome?!

relja":3kfg3off je napisao(la):
Ma, ne sporim da ga treba izmeniti, ali ja, eto, ne mogu da imam razumevanja za nekoga ko se ne zaustavi na znak ukrštanja sa prvenstvom prolaza i ne propusti vozila koja mu dolaze sa leve strane. Jednostavno - nemam razumevanja.
Fora je što tu nisu nesreće zbog toga što neko ne želi da ustupi prvenstvo, ili što želi da se provuče, ili se bahati, nego jednostavno ima pogrešnu percepciju situacije zbog nečega što nije urađeno onako kako treba. Svakom može da se desi da pogreši, i siguran sam da ste svi više od jednog puta napavili neku brlju u saobraćaju (ne nužno sa posledicama) i svako može da previdi saobaćajni znak i konfiguraciju ovog kružnog toka. Vrlo prosto, ljudi ovde gledaju levo ko im dolazi iz kružnog toka i koga treba da propuste, i pri tome ne vide da je desno ulica (gledaju levo) i ne primete da ulaze u mini raskrsnicu izvan kružnog toka. Dovoljno za sudar.
 
Po svojoj odličnoj jednostavnosti kružnih tokova
malo šta ima da se pogreši kod njihove ,,konstrukcije,,
osim dimenzija,
koje treba da su optimizovane sa prosečnom vozačkom percepcijom

-Manji kružni tokovi su jako pregledni i reki su udesi

-Veliki kružni tokovi refleksno izazivaju dodatnu pažnju
što je slučaj sa Slavijom i tu su retki udesi (bez obzira na veci br. ukrš. ulica)

-Srednje veličine kružni tokovi, nisu pregledni i daju lažnu sliku dobre percepcije
što je upravo slučaj kod opštine Nbgd i zahteva ( jajoliku ) korekciju
a zapravo bi se radilo o delimičnom uvečanju ,
tj. prelasku iz srednje u kategoriju velikih kruž. tokova.
 
Михаило":2e7ar7vw je napisao(la):
...Fora je što tu nisu nesreće zbog toga što neko ne želi da ustupi prvenstvo, ili što želi da se provuče, ili se bahati, nego jednostavno ima pogrešnu percepciju situacije zbog nečega što nije urađeno onako kako treba. Svakom može da se desi da pogreši, i siguran sam da ste svi više od jednog puta napavili neku brlju u saobraćaju (ne nužno sa posledicama) i svako može da previdi saobaćajni znak i konfiguraciju ovog kružnog toka. Vrlo prosto, ljudi ovde gledaju levo ko im dolazi iz kružnog toka i koga treba da propuste, i pri tome ne vide da je desno ulica (gledaju levo) i ne primete da ulaze u mini raskrsnicu izvan kružnog toka. Dovoljno za sudar.


Video sam nekoliko sudara na ulasku iz pravca starog Merkatora - skoro svaki put čovek gleda levo i daje gas, umesto da pogleda levo, pogleda pravo i da gas. Ili - čovek čeka, iza njega kolona vozila i vozača koji mu netrpljivo trube zašto se uključuje, a kolona iz pravca grada nikako da prođe. I čovek popusti, uoči svoju šansu, naravno pogrešno proceni, pokuša da se "ubaci" i opali nekoga - samo zato što nije izdržao sirene nestrpljivih iza sebe. Ova situacija nastaje zbog priliva iz pravca grada, koji je konstanta, bez obzira na oblik kružnog toka.
Ponavljam, tok treba prekonstruisati, ali nije samo u njemu problem, već u glavama vozača.
 
Vrh