Šta je novo?

Kružni tokovi

Ali - vozila hitnih službi bi i onako išla preko šina - zbog čega bi silazili sa šina da bi se uključile u kružni tok, i onda se ponovo se peli na šine?
Treba razmišljati fleksibilno i ostavljati mogućnosti za ne-daj-bože, a ne samo sa strane dizajna (priznajem-lepše bi izgledalo sa travom) i zbog linije manjeg otpora prema bahatima. Uostalom bahaost se leči samo kaznama. Džukela će preći i preko saćastih ploča jednom kada shvati da imaju dovoljnu nosivost da putnički automobil može da pređe bez problema.
 
dsc09495.jpg

dsc09494.jpg
 
Po meni je ovo totalno promaseno...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Relja nisi u pravu.

Po tvojoj logici bi svaki kružni tok morao da ima poseban prolaz za hitne službe.

Jedna od glavnih ograničenja kružnih raskrsnica i njihove primene je upravo tramvaj, pa bi rekonstrukcija ovakvih trebala da se se veoma studiozno i pažljivo radi.

Po meni je ovo loše rešeno, bar su mogli da urade kaldrmu unitar kruga pa bi vizelno bilo jasno da se tu ne treba kreteti, a ostala bi i mogućnost prolaska hitnih službi. Ostavlja se pitanje šta znači mogućnost prolaza kroz tok hitnim službama ako će odmah pre ili posle biti deo gužve i zakrčenja.

A što se tiče kažnjavanja, nije nikakav fazon da se vozači navlače pa kažnjavaju-možda jeste u buranija državama kao što je naša. U civilizovanom svetu se vozaču više puta skreće pažnja da je put pod nadzorom , da se snima, policija koja snima brzinu se ne krije u žbunju već se istakne i upali rotaciju-znači radi se na preventivi a ne na posledicama. Tako se uvodu saobraćajna kultura a ne na ovaj način....
 
Piglet, da ne nabrajam tačku po tačku (nije takva vrsta diskusije)
Na ovoj raskrsnici teško da možemo da primenimo logiku koja bi važila za sve slučajeve. Karađorđeva ulica, čas dvosmerna, čas jednosmerna, sa tramvajskim šinama, uskim trakama nezgodnim za prestrojavanje i uskim trotoarima je poseban slučaj koji zahteva posebno rešenje.

Ja upravo tvrdim da hitne službe na raspolaganju imaju tramvajske šine celom dužinom ulice.
relja":1412fsai je napisao(la):
Ali - vozila hitnih službi bi i onako išla preko šina - zbog čega bi silazili sa šina da bi se uključile u kružni tok, i onda se ponovo se peli na šine?....
Dakle, vatrogasci, hitna pomoć...ne bi se probijali kroz gužvu, pa prolazili kroz ostrvo pa se ponovo uključivali u gužvu (ili kakva god da je situacija) već bi obilazili kolonu po šinama (pre i posle kružnog toka), a tramvaje zaobilazili preko koloseka suprotnog smera. Pa to je valjda logično...

Čini mi se kao da nisi čitao moje ranije postove: i ja mislim da je greška što baštica nije drugačije naglašena, nego samo asfaltirana.
I sve vreme tvrdim da raskrsnicu treba jasno obeležiti, ali i postaviti kamere za nadzor. Ne podržavam, niti sam ovde predlagao (pričam o diskusiji na ovoj temi) kažnjavanje "iz zasede" na namerno loše rešenim raskrnicama koje navode vozače da prave prekršaje.
 
Ми увијек од муве правимо медвједа.
За возача који учествује у саобраћају, како на другим раскрсницама тако и на кружним токовима, постоје саобраћајни знаци којих треба да се придржава.
Ко се не придржава добиће казну ако буде ухваћен или заглавити у болници или на Орловачи ако непоштивањем знакова изазове судар.
И шта сада ту није јасно.
По мени полемике о овом кружном току могле би бити: има ли цвећа, траве, да ли је асфалт квалитетан и раван, да ли су одводи за кишну канализацију довољни...... а никако да ли ће и ко возити кроз кружни ток. Па само ће бу******** тако нешто урадити
 
Problem je u tome što su beogradske ulice pune bu******** koje prave sumanute prekršaje, a loše osimšljene i loše označene saobraćajnice i nezainteresovana (pa i nestručna) saobraćajna policija samo pogoršavaju situaciju.
 
Па какав то треба да буде саобраћајни знак за кружни ток у Карађорђевој осим овог који је и на сваком другом кружном току а они су ваљда и неким законом прописани.
 
Po meni, treba da postoji znak koji će unapred da upozori vozače u svim trakama da se približavaju kružnom toku, a onda i formalni znak ispred same raskrsnice. Plus što tramvajski prolaz kroz ostrvo mora da bude vizuelno odvojen (kaldrmom, bojom, svejedno), a ne ovako kao je sada.
Što se tiče loše postavljenih znakova, toga ima na pretek, i uz izbledelu horizontalnu signalizaciju to navodi vozače na prekršaje (znam koliko puta se meni desilo).
Poslednji primer je rekonstruisana Vojvođanska, u kojoj su table sa pravcima traka zaklonjene tek posađenim stablima.
 
Pa neka stave onu crvenu mrezu preko sredine i znak sa dopunskom tablo samo za tramvaje i hitne sluzbe i kraj
 
'Bastca' za tramvaj u samom ostrvu kruznog toka je MORALA, vizuelno i fizicki biti bolje odvojena od kolovozne povrsine. Ovde smo spomenuli vise mogucih resenja. Nije primenjeno ni jedno od njih.
Znaci, nema niceg spornog, napravljen je propust, jer saobracajna signalizacija, horizontalna i vertikalna moraju biti vidljive, jasne i nedvosmislene.
Veci deo grada ima asfaltirane trotoare, te se ne razlikuju od kolovoza, ali ipak nisu odvojene linijom, koja bi bila vidljiva vec se koriste ivicnjaci kao fizicka barijera ali u psiholoskom znacenju (jasno je da ivicnjak nije nikakva nesavladiva prepreka za automobil, sto beogradjani svakodnevno nazalost potvrdjuju).

E sad moje subjektivno misljenje vezano za koriscenje bastice za vozila hitnih sluzbi.
Neretko su zastoji na prilazima i u samom kruznom toku na autokomandi. Pa ipak koliko sam ja video iako postoji nezavisna tramvajska trasa od autokomande do blizu veterinarskog ukljucujuci i nadvoznjak iznad autoputa, prioritetna vozila hitne pomoci, policije i vatrogasaca je ne koriste kao alternativni pravac. Poucen tim postojecim stanjem, smatram da tih 20 metara koliko bi 'ustedela' vozila pod rotacijom, ne znace apsolutno nista.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Aко је сама површина острва калдрмисана, очекивао сам да ће и баштице да калдрмишу ... очито је да тротоар око саме Задруге контролишу странци а остало раде "наши" ... степен размишљања тако очито то потврђује ...
 
Čudno, ali ja sam videohitnu pomoć kako u Jurija Gagarina obilazi kolonu - kroz tramvajsku bašticu.
Ko šiša prpise kada je svaki minut važan.

A evo bog čega sam toliko uporan (i naporan):

104086220.jpg

(Panoramio, Teča sa Dunava)
da li bi hitna pomoć, vatrogasci (za interventnu mi je i glupo da pitam) čekali da se pomeri kolona na mestu gde se vidi ova crna fabija, ili bi prošli lep preko šina? Naravno, preko šina, sa rotacijom. I odmah potom ulaze na raskrsnicu na kojoj je sada kružni tok. I šta sad, treba da se uključuju u saobraćaj i obilaze oko ostrva? Ne, krajnje je logično da samo treba da nastave pravo, i posle kružnog toka nastave po šinama.
Isto važi i za suprotan smer:
slika2_zpse4c90a42.jpg

Da li će da se provlače kroz Travničku (gde ni ne vide šta ih čeka iza ugla) ili će po šinama da nastave pravo? Po šinama, naravno. I u ovom slučaju izlaze na kružni tok - nelogično je da se uključuju, već treba da preseku raskrsnicu i nastave pravo po šinama.
PredragT":2mfl8wvy je napisao(la):
Da li vidite koliko su uske trake levo i desno od šina?



OK, makar se svi slažemo za vizuelno odvajanje ostvra i bolju signalizaciju.
 
Po ovom projektu odvajanje tramvajske baste od ostatka kolovoza je jasno prikazano, ja verujem da je to ostavljeno da se sredi kada se cela ulica bude rekonstruisala jer ta tramvajska basta na projektu sem na samom kruznom toku postoji i pre i posle kruznog toka.

k59.jpg


Ocekujem da ce ovo biti uradjeno kao u Nemanjinoj ulici ! To je najbolje resenje.

image.jpg
 
PredragT":ivopqwtw je napisao(la):
Po ovom projektu odvajanje tramvajske baste od ostatka kolovoza je jasno prikazano, ja verujem da je to ostavljeno da se sredi kada se cela ulica bude rekonstruisala jer ta tramvajska basta na projektu sem na samom kruznom toku postoji i pre i posle kruznog toka.

k59.jpg

Mogli su bar da naprave ceo krug od granitnih kockica, kao što stoji na ovom crtežu (roze krug). To bi bilo dovoljno za početak.
 
средиће ваљда када буду сређивали комплет шине у Карађорђевој
 
Штета што одмах нису урадили цео круг од камене подлоге, како је и приказано на цртежу. То би доста помогло у сналажењу возача, поготово оних који се слабије "оријентишу" пред кружним током, а и спречило колико-толико бахате да не пролазе кроз њега (преко трамвајских шина).
А можда још и поставе знак као у Немањиној улици, који се види на слици коју је ПредрагТ поставио.
 
Гага":7wdzucry je napisao(la):
Штета што одмах нису урадили цео круг од камене подлоге, како је и приказано на цртежу. То би доста помогло у сналажењу возача, поготово оних који се слабије "оријентишу" пред кружним током, а и спречило колико-толико бахате да не пролазе кроз њега (преко трамвајских шина).
...

Upravo zbog orijentacije vozača u samom kružnom toku i dodatne "sugestije" onima koji se u njega uključuju, korisna bi bila i jedna kružna isprekidana. Pa ovaj novi kružni tok u Nehruovoj je tako iscrtan, a ovaj u Karađorđevoj nije...

Ovo za pun prsten oko ostrva mi ne ide u glavu - kako ovako nešto može da promakne, zar nema nikoga da reaguje pre nego što počne da se radi? Pa makar da su ga "zatvorili" bojom, ako je već bilo skupo i komplikovano sa kamenom kockom...
 
kako u kontra smeru majkumu? valjda se u kruzni tok ulazi na desno, a ne na levo :)
 
To su strelice koje simbolizuju obrnuti trougao. Zato je smer obrnut smeru vožnje.
 
spatiotecte":qs0zt3qg je napisao(la):
PredragT":qs0zt3qg je napisao(la):

Sto su strelice na kruznom toku okrenute u kontra smeru voznje? Meni to nema nikakve logike.

Kao što su kolege već objasnile, to bi trebalo da bude horizontalna zamena za
znakjpg_zps334b00f2.jpg

"ukrštanje sa putem koji ima prvenstvo prolaza"

mada mene, ovako kako je nacrtano na kolovozu, više ascorira na šiljke, bodljikavu žicu, visoki napon ili bilo šta drugo, nego na saobraćajni znak. Kao da poručuje vozačima "opasno je, pazi, možeš da naj.... " :laugh: , mada me ni malo ne čudi što si ga ti (ili bilo ko drugi) tako protumačio. Ne sećam se da sam nešto slično imao kada sam spremao PSP (što je bilo krajnje logično štivo, bar kada sam ja polagao), niti mogu da se setim kada je nas vozače iko ikada obavestio o novotarijama u signalizaciji.
 
Upravo ovakva horizontalna signalizacija vec stoji na nekim kruznim tokovima, ali izgleda da je dobar deo vozaca ne razume. Primer je upravo na kruznom kod opstine na NBG, gde se svi sudari prakticno dogadjaju kada vozaci iz pravca zemuna predju ove siljke i onda ih pokupi neko iz kruznog toka.

edit: na ulazima u kruzne tokove...
 
Vrh