Šta je novo?

Kružni tokovi

Мене је инструктор вожње учио на приликом уласка у кружни ток дајем жмигавац у зависности од тога где идем. Нпр. ако из правца Михајла Пупина улазим у кр. ток на НБГ дам десни жмигавац ако идем према старом Меркатору, а леви ако идем према Омладинских бригада а ниједан ако идем у правцу Париских комуна. Исто тако приликом изласка да се даје десни жмигавац. Наравно ово нико не ради, неко о овоме нема појма па само збуњује. Ја лично дајем само десни приликом изласка.
 
Po pitanju ulaska i izlaska sa kružnog toka, ne može se ni dati lijevi migavac, jer se na kružnom toku ne može skrenuti ulijevo, već samo udesno. Unutar samog, toka, ako ima više traka, lijevi migavac se daje ako se prelazi iz neke spoljne u unutrašnju traku (prilikom promjene trake). Na višetračnim kružnim tokovima obično su i ulaznie/ izlazne saobraćajnice sa više traka, pa me moguće direktno ući na neku od unutrašnjih traka, upravo, tako se pravilno i ulazi (naravno, moraju se pustiti svi preko čijih traka prelazite).
U kom trenutku se smatra da je vozilo ušlo u tok, čime postaje povlašteno vozilo u toku, nije najjasnije. Okvirna procedura koje se drži milicija: ulkiliko dođe do sudara, vozilo koje je svojim prednjim krajem je udarilo drugo vozilo u zadnji kraj, snosi krivicu u principu.

Ona kuća na na suženju bulevara (Somborskog, ovaj desno što vodi je Subotički) što je neko pitao, ostala je tu jer je gazda iste pao u tešku depresiju što mu je zlehuda sudbina odredila da mu plac ide u kolovoz, a ne u zgradu, pa je zbog duševnih boli odbio ponudu grada glede ispate. Ovo nije prvi put da se dešava ovakava stvar, slično je bilo prije desetak godina kod Uspenske crkve i još na nekim novim bulevarima.
 
Nick Slaughter":15887i6s je napisao(la):
Ne znam da li je već postojala negde slično pitanje, ali ako hoće neko da mi razjasni nedoumicu: da li prilikom ulaska u kružni tok treba da uključi se levi žmigavac?!

Mislim da treba da se uključi levi dok kružiš i desni kad hoćeš da izađeš. E sad, čini mi se da je ovo školsko pravilo i da je u praksi retko primenjlivo. Ali na žalost mnogo je gore što se prilikom isključenja desni jako retko pali.
 
boca-ica":5wx4yg4g je napisao(la):
Tu i jeste muka, nema šta da reguliše saobracaj u kružnom toku
usporavanje ili ubrzavanje priliva u ili odliva iz kružnog toka se vrši na prvoj običnoj raskrsnici ispred kružnog toka


beep! wrong!

Kad je veliki priliv saobraćaja sa više strana, kružni tok mora da se reguliše.

E sad, zašto niko neće da zabode četiri semafora oko Slavije, nego im je bolje da se saobraćajci po ceo dan guše na pojedinim uključenjima verovatno nikad neću da shvatim...

U normalnom svetu semafori se često koriste na kružnim raskrsnicama.
 
ftj":1gg2j4th je napisao(la):
Kao što pamflet potvrđuje a većina vozača to ne zna(zelja87 recimo) prednost u kružnom toku(kada na ulazu stoji obrnuti trougao) imaš samo u odnosu na one koji se uključuju u tok a ne u odnosu na one koji su već uključeni i idu paralelno sa tobom. To su osnovne stvari i trebali bi i u Beogradu da dele ove flajere.

па ако смо скоро паралелно(он је десно од мене), а ја хоћу да скренем, десно а он неће, свакако да нећу да скренем у њега већ ћу да га пропустим, ако ме ти питаш, међутим ако сам ја малчице испред њега, а не вртимо се у круг већ смо ближе излазу нпр он из краља милана у немањину а ја из макензијеве у немањину, онда он нема предност, јер је преблизу ивице тока, па се рачуна да сам ја унутра а он је прикључен. тако ја возим и мислим да је то коректно, не знам колико је исправно...а можда неко мисли и да није коректно?

што се тиче жмигавца, мене су учили у школи да при улазу дајем лево светло а десно при излазу, осим ако скрећем у прву десну улицу преко тока. тако и то радим.

едит: прилично сам сигуран да славија одлично функционише регулације, док год нема редова збијених дуплих аутобуса и трамваја и сличних глиста-кордона.
 
@bobb

Pogledaj flajer, važi pravilo desne strane, naravno prvo važi znak prvenstva prolaza. Postoji to neko uvreženo imaginarno pravilo da 'kad je neko u kružnom toku' on uvek i u svakom slučaju ima prednost ali realnost je da najčešće ima samo u odnosu na one koji se uključuju. Nestandardni primer je kružni tok autokomanda gde oni koji dolaze iz pravca grada imaju prednost jer nemaju znak obrnutog trougla.

@zelja87

Identična situacija bi bila kada bi bili u ulici sa dve trake u istom smeru, ti si u levoj traci i hoćeš desno da se isključiš i pitaš se da li da propustiš ove sa desne strane. Ukoliko bi došlo do sudara, na osnovu uviđaja bi se zaključilo da li si ti njega isekao pa te je udario po strani ili on nije držao dovoljno odstojanje. U svakom slučaju ti sa unutrašnje strane ne bi trebalo da smetaš niti da sečeš ovog iz spoljašnje.
 
ftj":1n2cs78t je napisao(la):
@bobb

Pogledaj flajer, važi pravilo desne strane, naravno prvo važi znak prvenstva prolaza. Postoji to neko uvreženo imaginarno pravilo da 'kad je neko u kružnom toku' on uvek i u svakom slučaju ima prednost ali realnost je da najčešće ima samo u odnosu na one koji se uključuju. Nestandardni primer je kružni tok autokomanda gde oni koji dolaze iz pravca grada imaju prednost jer nemaju znak obrnutog trougla.
Pa flajer i gledam ali ne vidim da se igde pominje pravilo desne strane. jedino na osnovu čega bi mogao da to zaključiš je zadnji primer, gde se vozilo koje ima prednost nalazi sa desne strane, ali istovremeno ono ne menja traku. Isti takav primer, samo obrnuto, gde vozilo sa desne strane seče putanju i menja traku iz spolje ka unutrašnjoj, tada bi vozilo sa LEVE strane imalo prednost, jer ono ne menja traku. capito?
 
krkan1":1unqlbcw je napisao(la):
Po pitanju ulaska i izlaska sa kružnog toka, ne može se ni dati lijevi migavac, jer se na kružnom toku ne može skrenuti ulijevo, već samo udesno.

управо због овога нисам примењивао ту праксу давања жмигавца приликом уласка у кружни ток јер неко може да помисли ћу ући у погрешан смер. Мада теоретски ми се свиђа идеја да се унапред најави где ће се изаћи у кружном току мада ни ово не може бити прецизно ако има више од три излаза.
 
Bobb":7gl5y9gq je napisao(la):
Pa flajer i gledam ali ne vidim da se igde pominje pravilo desne strane. jedino na osnovu čega bi mogao da to zaključiš je zadnji primer, gde se vozilo koje ima prednost nalazi sa desne strane, ali istovremeno ono ne menja traku. Isti takav primer, samo obrnuto, gde vozilo sa desne strane seče putanju i menja traku iz spolje ka unutrašnjoj, tada bi vozilo sa LEVE strane imalo prednost, jer ono ne menja traku. capito?

Upravo sam i pričao o zadnjem primeru gde se vidi da kad su oba vozila uključena u kružni tok onaj sa leve nema automatski prednost nad desnim pri isključivanju. U slučaju da levi nailazi a desni tek treba da se uključi u kružni tok tad desni mora da sačeka levog i to uglavnom svi znaju a razlog zašto desni mora da sačeka levog je zato što ima znak obrnuti trougao. U slučaju da nema obrnutog trougla desni bi imao prednost pri uključivanju a primer za to je autokomanda pravac od slavije. E sad nisam siguran da li sam dobro shvatio šta si pitao al nema veze :)
 
ne ne ja samo govorim o odnosu vozila koja su već u toku. A i nije bilo pitanje već konstatacija. Zamisli taj zadnji primer sa flajera i samo im zameni uloge. Onaj iz spoljne trake hoće da pređe u unutrašnju, a vozilo iz unutrašnje trake nastavlja da vozi po krugu. Ko bi onda imao prednost? Pa uvek onaj ko se kreće svojom trakom, zar ne? ;)
 
Ok slažem se s tim i kao što si rekao danas je tendencija da se iscrtavaju trake u kružnom toku da bi bilo što manje prestrojavanja i presecanja i samim tim se ubrzava protok. Slavija je primer gde niko ne zna da li je uključen ili ne pa je nemoguće znati ko ima prednost, što će se možda malo promeniti iscrtavanjem traka.

Nevezano od toga ako pričamo o uključivanju na kružni tok gde ne postoji znak obrnutog trougla tu važi pravilo desne strane. Ovako je bar slučaj u Srbiji, vrlo moguće da negde preko postoje posebna pravila za kružni tok, odnosno da sam znak kružnog toka ima uključeno i to da nemaš prednost.
 
jedan primer (cudnog) kruznog toka u kome STOP imaju oni koji se nalaze u kruznom toku, jeste onaj kod kalenic pijace, presek ulica krunske, kursuline, milesevske, maksima gorkog, kicevske.

ako moze neka mala diskusija koja su pravila na toj raskrsnici...

takodje me zanima cemu uopste sluzi znak stop koji stoji na izlasku iz kruznog toka u milesevsku ulicu?
 
Ako misliš na onaj skverić pored parka gde je P.Bojović, ja mislim da to i nije kružni tok, bar nije tako označen. Vidim da svi iz M.Gorkog piče pravo u Krunsku, a da je kružni, svi bi morali oko drveta...
 
pravila na toj raskrsnici je kako se ko snađe. najgoru grešku prave ljudi koji idu iz maksima gorkog ka krunskoj pa ne uđu u kružni tok nego direktno idu u krunsku preko suprotnog smera u kružni tok. hteo sam jednog da izvučem za uši da bi mu pokazao znak ispred kružnog toka. zamalo da me je odvalio u vozačka vrata.


edit:

bobe to jeste kružni tok.

jasno je obeležen znakovima.
 
Hm, možda jeste označen ali sigurno nije jasno označen. Sem toga, kružni tok MORA da ima znak NA SREDNJEM OSTRVU, vidljiv SA SVIH STRANA, to jest toliko znakova koliko ima ulaza u tok. To ovde sigurno nema, pa nije ni čudo što se ljudi zaleću gde ne treba, među njima i ja.... :/
 
Verovatno je jedini kružni tok u Bgdu koj u sebi sadrži park , pa te taj park zbunjuje
odličan pregled je iz bašte Kalenića :vops:
U PlanPlusu, lepo su strelicama prikazani smerovi kretanja baš tog kružnog toka

Upravo takvo jedno parkovsko rešenje kružnog toka, bi dobro leglo na vrhu V.Stepe u najavljenoj rekonstrukciji ulice
veeeeliki kružni tok sa dobro iskorišćenim zelenim središtem
Poredeci u PlanPlusu stara tramvajska okretnica sa raskrsnicom
ima možda i vecu i lepšu površinu upravo za takav kružni tok :)
 
Jeste prikazane su sve ulice u toku kao jednosmerne, sem tog dela Krunske...
kalenic2.jpg
 
Čak postoji i semafor gde se čeka na ulaz u Krunsku iz pravca Maksima Gorkog, i na taj semafor jedino odatle može da se stigne, tako da Bobbe nisi grešio.
 
1.jpg



ako misliš na ove semafore kod crvene tačke oni nemaju mnogo veze sa kružnim tokom. za druge semafore na tom mestu ja ne znam.
 
pokrenuo sam to pitanje jer mi se ucinilo pre neki dan da su postavili znak "kruzni tok" na ulasku u tu raskrsnicu iz pravca krunske.

niko mi ne rece cemu sluzi stop na izlazu iz toka u milesevsku ulicu
 
Učinilo ti se. Danas sam prošao tuda, istina iz M.Grokog, ništa nisam video što ukazuje da se radi o kružnom, a ponajmanje sabraćajni znak za isti. Stop služi, kao i svi ostali, da staneš i propustiš vozila iz Mileševke... ;) sem ako i sam ne skrećeš u Mileševsku, naravno.
 
ftj":1f951lys je napisao(la):
@zelja87

Identična situacija bi bila kada bi bili u ulici sa dve trake u istom smeru, ti si u levoj traci i hoćeš desno da se isključiš i pitaš se da li da propustiš ove sa desne strane. Ukoliko bi došlo do sudara, na osnovu uviđaja bi se zaključilo da li si ti njega isekao pa te je udario po strani ili on nije držao dovoljno odstojanje. U svakom slučaju ti sa unutrašnje strane ne bi trebalo da smetaš niti da sečeš ovog iz spoljašnje.

Да, да. Баш као у две траке у једном смеру. С тим што ја њега не сечем, већ он мене ако се залеће у кружни ток, јер има троугао, дакле треба да пропусти људе. ако смо обојица у кругу, онда онај ко је испред, односно бржи он има предност, с тим да ја ове са леве (ближе центру) увек пропуштам, ако хоће да скрену десно да се искључе, а рецимо да смо мање више изједначени у брзини и позицији.
 
Bobb":14qvqeek je napisao(la):
Učinilo ti se. Danas sam prošao tuda, istina iz M.Grokog, ništa nisam video što ukazuje da se radi o kružnom, a ponajmanje sabraćajni znak za isti. Stop služi, kao i svi ostali, da staneš i propustiš vozila iz Mileševke... ;) sem ako i sam ne skrećeš u Mileševsku, naravno.
nije mi se ucinilo, sinoc sam prosao jos jednom tuda :D
postoji znak za kruzni tok kada se u njega ulazi iz pravca krunske ulice.

u pravu si za stop, mene je zbunilo to sto je postavljen skroz desno, ispred pesackog, i drugo - nisam navikao da vidjam stop znakove unutar kruznih tokova :)
 
Zanimljiv tekst iz blica pre neki dan.

Dakle 32 metara je najmanji precnik za funkcionalan kruzni tok,recimo taj precnik ima Bogoslovija.

scan0002.jpg
 
Primer dobre prakse mogao bi biti kružni tok kod zgrade opštine na Novom Beogradu, navode vozači...
wtf, vrlo zanimljivo... :rolleyes:
Inače, meni se čini da je sasvim funkcionalan i kružni tok i kod TV Pinka, iako je upola manji od Bogoslovije. Mislim da su mislili na spoljni prečnik, ne na ostrvo.
 
Vrh