Šta je novo?

Kružni tokovi

шта причате људи, у к току је правило леве стране (када сви имају троугао), дакле пуштају се сви који су у току дакле који надолазе са леве стране. са десне све "сечеш" и ћао, прошао си.

@nebojsa не треба да се стане на улазу у кружни ток, већ што више да се уђе а да се не омета несметано кретање возила унутар тока, па чим се ослободи ток да се укључи. то и јесте предност к. токова.
 
eto znao sam da će biti ovakvih komentara.
@zelja87 pročitaj prvo pažljivo ovu temu pa se onda uključi u raspravu. Ne možemo svakom ponaosob da objašnjavamo ko se uključi. :|
 
Jako mi je drago što ima ovoliko zainteresovanih za ovu temu
muči mi nedoumica
da li je moguce zainteresovati saobracajni fakultet da izvrši navedeno probno merenje na ovoj raskrsnici
pa ako uspe tj budu dobri rezultati, eto nama bržeg i lepšeg Bgda :)
 
^^ Nije moguce. Oni na prvoj godini imaju predmet "Semafor" :cool:
 
@bobb и остали

извињавам се ако сам улетео.
читам тему али признајем нисам сваки пост и од самог почетка. везао сам се на последњих пар постова о томе ко има предност у кружном току и "предности десног".
 
Kartograf":3t787ppj je napisao(la):
^^ Nije moguce. Oni na prvoj godini imaju predmet "Semafor" :cool:
daaa prvi kolokvijum - - ,,crveni talas,, :laugh: :lool: :laugh:
Da ne pričamo u prazno - evo spiska da vidimo ima li pomoći za naš kružni tok od saobracajnog fakulteta
 I godina - ispiti:
1.Matematika I 2.Fizika 3.Osnovi programiranja 4.Saobraćajno ekonomska geografija
5.Strani jezik A 6.Izborni predmeti, grupa 1 (bira se 1 predmet)
7.Baze podataka u saobraćajnom inženjerstvu 8.Sociologija 9.Osnovi ergonomije
10.Matematika II 11.Mehanika I 12.Osnovi inženjerske ekonomije
13.Elektrotehnika i elementi elektronike 14.Izborni predmeti, grupa 2 (biraju se 2 predmeta)
15.Predmet sa drugih studijskih programa 16.Programiranje 17.Menadžment u saobraćaju

 II godina - ispiti:
1.Verovatnoća i statistika u saobraćaju i transportu 2.Strani jezik 1
3.GIS u saobraćaju i transportu 4.Saobraćajna psihologija 5.Osnove urbanizma
6.Izborni predmeti, grupa 3 (bira se 1 predmet) Predmet sa drugih studijskih programa
Inženjersko crtanje primenom računara Transportne osobine robe 7.Teorija saobraćajnog toka
8.Osnove drumskih saobraćajnica 9.Vozna dinamika 10.Strani jezik 2
11.Praktikum laboratorijske vežbe (obavezne) 12.Izborni predmeti, grupa 4 (bira se 1 predmet)
Operaciona istraživanja Analiza transportnih mreža
 III godina - ispiti:
1.Kapacitet saobraćajnica 2.Parkiranje 3.Osnovi drumskog transporta robe
4.Osnovi javnog gradskog transporta putnika 5.Praktikum laboratorijske vežbe (obavezne)
6.Izborni predmeti, grupa 5 (biraju se 2 predmeta) Osnovi telekomunikacionih sistema
Saobraćaj i životna sredina Prevozna sredstva Terminali u drumskom saobraćaju
Predmet sa drugih studijskih programa 7.Regulisanje saobraćajnih tokova
8.Bezbednost saobraćaja 9.Planiranje saobraćaja - analiza transportnih zahteva
10.Upravljanje projektima 11.Praktikum laboratorijske vežbe (obavezne)
12.Izborni predmeti, grupa 6 (biraju se 2 predmeta) Eksploatacija i upravljanje putevima
Multimodalni sistemi transporta putnika Tehnička eksploatacija motornih vozila Troškovi korisnika na mreži puteva i ulica 1
 IV godina - ispiti:
1.Upravljanje saobraćajnim tokovima 2.Planiranje saobraćaja - modeliranje i prognoze
3.Vrednovanje u saobraćaju 4.Saobraćajno projektovanje - gradska mreža
5.Upravljanje kvalitetom mreže i saobraćajne opreme 6.Praktikum laboratorijske vežbe (obavezne)
7.Izborni predmeti, grupa 7 (bira se 1 predmet) Saobraćajno transportno pravo
Preventiva u saobraćaju 8.Stručni rad u laboratoriji, katedri,institutu
9.Izborni predmeti, grupa 8 (biraju se 2 predmeta)Saobraćajno projektovanje - vangradska mreža
Inteligentni saobraćajni sistemiStrategije i taktike planiranja saobraćaja Komunalni inženjering
Stručni predmet sa drugih studijskih programa Stručni predmet sa drugih studijskih programa
10.Završni rad
 
nova":444efon6 je napisao(la):
@djole Semafori su postavljeni, ali isto kako su postavljeni tako su i stavljeni van funkcije.

Tu ti je večito žuto, kao i gore na vrhu Prilaz - Prvomajska. Kada su postavljeni dolazilo je do neviđenih zastoja, čitavih 10 min je bilo potrebno kroz Prilaz


Pa zar nije to neko mogao malo da isprogramira? Ili ono: senzori?
 
JohnnyLee":2zngawbo je napisao(la):
ок, и како да 18 заломи преко кружног тока? и овако ту тешко скреће, а тек са тим ће још теже

Uh, to je baš koska... kome je palo na pamet da tuda tera "dupli" autobus?
18 pretvoriti u dvospratni, kao 15!

Ili: umesto gradnje uzdignutog kružnog toka koji postoji kao prepreka, staviti ofarban i samo blago uzdignut kružni tok preko koga može da se pređe (ako se baš mora, tj. u slučaju velikog autobusa).

Dakle, bio bi akcenat na principu kružnog toka u kom se propuštaju samo vozila koja dolaze s leve strane i to bi se regulisalo saobraćajnim znacima, a iscrtana kružnica bi više bila forme radi.

Mislim da takva raskrsnica postoji na ulasku u Kotor, posle tunela kojim se dolazi iz Tivta. Vrlo mali prostor, a tuda prolaze i autobusi. Istina ne dupli, ali prikolica duplog autobusa ionako ima određeno zanošenje, pa joj nije toliki problem da "smota", kako bi čovek mogao da pomisli.



--------------------

što se predloga od 30 dana probnog rada tiče, mislim da ne bi bilo dovoljno jer naši vozači nisu navikli na kružnice i ne umeju da se ponašaju (pogotovu da daju žmigavce kad se isključuju, što je ključno, da onaj iz suprotnog pravca zna da li može da krene malo ranije). Ali uz odgovarajuču edukaciju, da ne kažem kampanju, i to bi se dalo prevazići. Ako je Sekretarijat nedavno spucao pare da objasni da pešaci imaju prednost na pešačkom, siguran sam da bi mogli da daju još malo i za kružne raskrsnice ;)
 
Ево једног интересантног летка о правилима вожње у кружној раскрсници, који је дељен Новосађанима. Наиме у Новом Саду је крајем прошле или почетком ове године, пуштена у саобраћај ова кружна раскрсница на слици


free image hosting

која, због непознавања правила вожње у и кроз кружне раскрснице, Новосађанима задаје приличне главобоље. Неки су возили у супротном смеру, неки су возили у рикверц, а неки су чак једноставно користили „рондо“ круг за паркирање !

Градска управа за саобраћај Новог Сада је зато урадила и одштампала ове едукативне летке и делила их уз рачуне за комуналије. У том летку су саобраћајни стручњаци на доста једноставан начин објаснили начин вожње кроз кружне раскрснице уз пар цртежа. Ово је тај летак:


hosting images

image hosting jpeg

1) Основно правило кружног тока или ти раскрснице са кругом (онај круг у средини се зове „рондо“) је да возила која улазе у кружну раскрсницу морају да пропусте возила која су већ у самој кружној раскрсници.
Већина тих раскрсница (95%) је регулисана на улазима у њу са саобраћајним знаком, обрнути троугао или ти „укрштање са путем који има првенство пролаза“. То значи да она возила која долазе улицом или путем према кружној раскрсници се крећу споредном улицом/путем која се укршта са главном улицом (кружна раскрсница) и да сва возила у тој главној улици (кружној раскрсници) имају првенство пролаза. Иначе већина кружних раскрсница се рачуна као једносмерна улица са првенством пролаза.

Кад би возила, која су већ у кружној раскрсници, морала да пропусте возила која се тек укључују у њу, па сама та кружна раскрсница би за тили час била крцата возилима и дошло би до загушења саобраћаја.

Кружне раскрснице се постављају на местима са великим интезитетом саобраћаја и граде се да убрзају исти, а не да га успоре. Наравно други разлог изградње ових раскрсница је повећање безбедности саобраћаја.

2) У самој кружној раскрсници важи правило десне руке, односно ако к.р. има две траке, „унутрашњу“ и „спољњу“, онда возило које је у „унутрашњој“ траци и жели да се искључи из к.р. мора да пропусти возило које је у „спољњој“ траци.

Неке кружне раскрснице су регулисане и семафорима, односно семафори су постављени на улазима у њу. Тада наравно важи правило, како семафор каже.
Пошто скоро свака кружна раскрсница на њеном улазу/излазу има пешачке прелазе и/или бициклистичке стазе, наравно пешаци и бициклисти имају предност без обзира да ли се улази или излази из кружне раскрснице.
 
гаго +1

Не могу да верујем да у самој раскрсници (а где она заправо почиње) десни има предност. то је глупо јер блокира центар круга и компликовано јер час леви час десни имају предност и не зна се тачно одакле.

је ли ово као званично, дакле свуда у србији (и свету)?
 
zelja87":3p466ime je napisao(la):
гаго +1

Не могу да верујем да у самој раскрсници (а где она заправо почиње) десни има предност. то је глупо јер блокира центар круга и компликовано јер час леви час десни имају предност и не зна се тачно одакле.

је ли ово као званично, дакле свуда у србији (и свету)?

Nije glupo, raskrsnica ko i svaka druga - primenjuje se pravilo desne strane ako (znacima, semaforom, saobraćajcem - i to tim redom po rastućem prioritetu) nije drugačije naznačeno... Zato iz saobraćajne policije povremeno apeluju na vozače da (naročito na Slaviji) ne seku krug najkraćim putem jer svaki put kad izlaze iz unutrašnjeg kruga MORAJU da propuste one iz spoljašnjeg. Druga je stvar naša saobraćajna (ne)kultura pa se to ne poštuje uvek.
 
али ево шта ми се чини глупо: ја кренем из макензијеве и хоћу у немањину, нпр. и не кренем унутрашњим кругом да не бих морао да пропуштам икога нпр. и онда неко из краља милана који иде у немањину долази и ја њега морам да пропустим, ја и сви у кругу, и тако по том принципу се ствара гужва, по мени је зато логичније да се стално растерећује центар-ужи кругови, (леви има предност у кругу) и на тај начин се ослобађа место да се он напуни колима из улица и спољних кругова, дакле несметано функционише.
 
ma budalaština totalna, kako ti kad si već u krugu da znaš da li neko sledeće uključenje ima ili nema trougao na ulazu...

mada, bilo je na prethodnim stranicama već puno reči o tome, da ne idemo u flame...
 
Isto kao i na glavnom putu: pogledaš pozadinu znaka koji mu stoji na ulazu (ako stoji). Znakovi za regulaciju saobraćaja na raskrsnici su jedinstveni po svom obliku baš iz tog razloga.
Ljudima kojima je teško shvatiti pravila na kružnom toku sovjetujem da probaju da krug istog zamisle jako velikim, mnogo većim nego šro se kružni tokovi prave (vrlo dobar primjer bi bio onaj prijedlog kružnog toka oko željezničke stanice). Ko može da zamisli takvu situaciju, može da zamisli i da je sam prilaz k.t. ustvari isti kao prilaz ka najobičnijoj ulici, jednosmjernoj u desnu stranu. Ako ima trougao na ulazu, morate propustiti vozilo koje se tamo nalazi, ako nema, ono mora propustiti vas. Ako tok ima više traka, pravilo je kao i na svakom bulevaru, prestrojavanje u drugu traku samo ukoliko se propusti vozilo koje se tuda kreće.
Lično mislim da je i bolje da je kružni tok sa što je god moguće većim poluprečnikom, da ne bi imali zgusnut prostorni raspored ovih nekoliko pravila. Komentarišu vozači na linijama 4x u Novom Sadu, gdje isto postoji jedan kružni tok (to je i bio prvi u gradu, ovaj kružni tok koji se vidi na slici je četvrti po redu; svi su napravljeni u posljednjih godinu dana), da je isti mogao biti malo širi, baš da se lakše protjeraju zglobni autobusi i šleperi.
 
zelja87":uach64c4 je napisao(la):
али ево шта ми се чини глупо: ја кренем из макензијеве и хоћу у немањину, нпр. и не кренем унутрашњим кругом да не бих морао да пропуштам икога нпр. и онда неко из краља милана који иде у немањину долази и ја њега морам да пропустим


Ne moraš da propuštaš one iz Kralja Milana ako na kraju te ulice stoji trougao (ne znam sad na pamet, ali sam 99% siguran da stoji). Ako si u krugu, ti imaš prednost, možeš da izađeš gde hoćeš i možeš da se vrtiš u krug koliko hoćeš. Za ovo drugo je Slavija baš zahvalna jer je veliki prečnik. Jedina situacija kad nemaš prednost je kad policajac propušta saobraćaj iz Beogradske u Slaviju.
 
djole":33hhviot je napisao(la):
zelja87":33hhviot je napisao(la):
али ево шта ми се чини глупо: ја кренем из макензијеве и хоћу у немањину, нпр. и не кренем унутрашњим кругом да не бих морао да пропуштам икога нпр. и онда неко из краља милана који иде у немањину долази и ја њега морам да пропустим


Ne moraš da propuštaš one iz Kralja Milana ako na kraju te ulice stoji trougao (ne znam sad na pamet, ali sam 99% siguran da stoji). Ako si u krugu, ti imaš prednost, možeš da izađeš gde hoćeš i možeš da se vrtiš u krug koliko hoćeš. Za ovo drugo je Slavija baš zahvalna jer je veliki prečnik. Jedina situacija kad nemaš prednost je kad policajac propušta saobraćaj iz Beogradske u Slaviju.


па по правилима које је окачио Гага, немам предност, него пошто смо обојица у кругу тада, он ми је десни па има предност, што знатно отежава растерећење односно поспешује загушење круга..
 
a tu se postavlja i pitanje odredjivanja granice do koje je on van kruznog toga, a odakle mi postaje desni koga moram da propustim
:)
 
Ako je ušao ispred tebe, onda logično on ima prednost, jer je ispred tebe. Ali nije mogao da uđe paralelno s tobom - trebalo je da te propusti jer ima trougao koji ga na to obavezuje i sprečava da naprasno postane tvoj desni.
 
Gaga dobio si + od mene. Kriužni tok je eksta ali mogao je biti veći ali ona kuća iza u pozadini na trasi izlaznog puta je "priceless". Jel to neki novosadski Tošin bunar? :laugh:
 
djole wrote ,,. . . . Jedina situacija kad nemaš prednost je kad policajac propušta saobraćaj iz Beogradske u Slaviju. . . ,

Koliko ih treba da zavrnu sijalicu :laugh: :lool: :laugh:

Tu i jeste muka, nema šta da reguliše saobracaj u kružnom toku
usporavanje ili ubrzavanje priliva u ili odliva iz kružnog toka se vrši na prvoj običnoj raskrsnici ispred kružnog toka
jer on je stalno prohodan
a ne kao sada da zaustavljaju saobracaj u kružnom toku :bash:

Edit
bez obzira na udaljenost prve raskrsnice ispred kružnog toka
stanje u kružnom toku
se vidi po brzini vozila koja se krecu ili dolaze iz kružnog toka na tu raskrsncu
te je tim pokazateljem lako u svakom trenutku
videti prohodnost kružnog toka i ako je daleko od očiju,
pa se zna šta treba. . . ubrzavati ili usporavati tok
 
Kao što pamflet potvrđuje a većina vozača to ne zna(zelja87 recimo) prednost u kružnom toku(kada na ulazu stoji obrnuti trougao) imaš samo u odnosu na one koji se uključuju u tok a ne u odnosu na one koji su već uključeni i idu paralelno sa tobom. To su osnovne stvari i trebali bi i u Beogradu da dele ove flajere.
 
Ja mislim da prvenstvo prolaza između dva vozila u kružnom toku ne spadaju u pravilo desne strane, već pravilo obaveznog propuštanja svih vozila koja se kreću svojom trakom, prilikom promene trake. Zato je i važno prilikom ulaska u tok izabrati odgovarajuću traku u zavisnosti od tačke izlaska, kako bi bilo što manje menjanja trake i tako se ubrzao saobraćaj.
 
Ne znam da li je već postojala negde slično pitanje, ali ako hoće neko da mi razjasni nedoumicu: da li prilikom ulaska u kružni tok treba da uključi se levi žmigavac?!
 
misliš desni?


ne treba prilikom uključenja već samo prilikom isključenja.
 
Nick Slaughter":ww2z32te je napisao(la):
Ne znam da li je već postojala negde slično pitanje, ali ako hoće neko da mi razjasni nedoumicu: da li prilikom ulaska u kružni tok treba da uključi se levi žmigavac?!
U Velikoj Britaniji, Australiji, Japanu, Indiji, Novom Zelandu i još nekim zemljama svakako.

I nemoj da mi je neko rekao da je glup odgovor, jer je ispalo tako iz nepotrebne želje da bude duhovit.
 
Vrh