Šta je novo?

Kružni tokovi

djole":w7ae8s8u je napisao(la):
Priznajem da ne poznajem dobro taj deo grada, a na Google Maps je u nastavku Prvomajske pisalo "Prilaz", pa mi je bilo malo glupo da to napišem, a računao sam da će ljudi shvatiti na šta mislim - to je trokraka, relativno velika raskrsnica, a na jednom ćošku je neka crkva, ako se ne varam.

Tačno. Trokraka Tošin Bunar - Prilaz (stara Jakuba Kuburovića) - Ivićeva, na ćošku je crkvica, evangelistička.

 
U međuvremenu je tu postavljen semafor (vidi se i na "novinoj" slici), tako da definitivno ništa od kružnog toka :(
mada moram priznati da ne razumem ova dva razloga:

mekbejn":25d1yxzq je napisao(la):
Tu nema šanse da bude kružni tok iz dva razloga:
- nema mesta
- nije na ravnom tlu


dakle, ne treba to da bude kružnica kao Slavija, nego mali krug promera nekoliko metara. Ne radi se o kruženju, nego o principu propuštanja vozila. Takvih malih kružnih tokova po svetu ima koliko hoćeš.

a ovo sa ravnim tlom me posebno zanima, zašto ne bi moglo, tj. zašto bi blagi nagib bio ograničavajući faktor?
 
djole wrote:
,,....Ne radi se o kruženju, nego o principu propuštanja vozila. Takvih malih kružnih tokova po svetu ima koliko hoćeš. . . .,,

To jeste prava poenta
Po našem nasleđu , nisu sve raskrsnice ukršatanje dve ulice pod 90 stepeni :p
Kružni tokovi na mnogim mestima su prirodno stanje BG raskrsnica
koje mnoge kvaziBečlije ne priznaju, kako bi Bg što više ličio na one iz Austrougarske
Treba da koristimo što više pogodnosti koje pružaju kružni tokovi
Edit
@djole
+1 :)
 
@djole Semafori su postavljeni, ali isto kako su postavljeni tako su i stavljeni van funkcije.

Tu ti je večito žuto, kao i gore na vrhu Prilaz - Prvomajska. Kada su postavljeni dolazilo je do neviđenih zastoja, čitavih 10 min je bilo potrebno kroz Prilaz (ulica koja je kratka i pređe se za manje od min) zbog ukupno tri semafora ( jedan na tom trokraku, drugi na vrhu Prilaza, i treći na pet metara odatle na ulazu u Prvomajsku)
E sad zašto su postavljeni, iako se i pre toga znalo da će samo kočiti saobraćaj... pa mnogo se u našem kraju pričalo o tome - priča slična onoj zašto se Prilaz (Jakub Kuburović) zatvarao 3 puta, jednom radi asfaltiranja, drugi put radi menjanja cevi, treći zbog postavljanja novih šahtova :lol:

evo i nešto boljih sličica tog dela da biste stekli utisak o kakvom se prostoru radi http://www.panoramio.com/photo/52994825
http://www.panoramio.com/photo/46473602
http://www.panoramio.com/photo/32064214
 



Jako mi se sviđa ta raskrsnica i jedinstvena je u Beogradskom Zemunu
stvarno mislite da ovako nešto ne može da stane ?
ovakav ili sličan kružni tok bi joj bio kao kruna
pa da bude kompletna šećerlema :)

Edit
evo i sa gornjeg primera onog ,, ostrva,, za kružni tok



eto. . . . moguce, zar ne ? :)
@nova
nadam se da se ne ljutiš što sam pozajmio sličicu bez pitanja http://www.panoramio.com/photo/52994825
samo sam ,,uklonio,, ludi semafor i dodao mali kružni tok :)
 
Glavno pitanje je kako doturiti informaciju našim stručnjacima da u školskom gradivu piše :p

Raskrsnice sa kružnim tokom imaju isti kapacitet kao i klasične signalisane raskrsnice,
ali se njihovom primenom smanjuje vreme čekanja i povećava bezbednost

Na raskrsnicama na kojima je veliki procenat "levih skretanja".

Na raskrsnicama na kojima je neproporcionalno veliki broj incidenata koji uključuju ukrsni (manevarski) saobraćaj,

Na raskrsnicama gde glavni saobraćajni tok skreće.

Na putevima u prigradskom području na kojima su velike brzine, kao i više levih skretanja.

Na raskrsnicama na kojima nije poželjno dati prioritet nijednom pravcu.

Edit
Teško nama ako cemo morati skoro svaku kružnu raskrsnicu da im ovako prstom pokazujemo
Šta li im još treba da urade zašta su i placeni ?
Najverovatnije promena rad. mesta ili penzija :dil:
 
boca-ica":lruf6xcp je napisao(la):
Raskrsnice sa kružnim tokom imaju isti kapacitet kao i klasične signalisane raskrsnice,
ali se njihovom primenom smanjuje vreme čekanja i povećava bezbednost
Ovo mi baš i nije jasno. Nije veći kapacitet a smanjuje vreme čekanja? Pa ako je manje čekanje onda više vozila prođe u jedinici vremena...ili ja ovde ne shvatam poentu :/
 
@boca :kk: što da se ljutim, i ja sam je malo pozajmila sa panoramia ;)
 
@Bobb,
Evo sta još piše u knjigama istakao sam sam deo teksta koj je odgovar na tvoje pitanje
Prednosti savremenih raskrsnica sa kružnim tokom
U pogledu sigurnosti
• Imaju manji broj konfliktnih tačaka u poređenju sa klasičnim raskrsnicama
• Manje brzine uslovljene geometrijom raskrsnica smanjuju broj incidenata
U pogledu kapaciteta
• "Trougao" umesto znaka "Stop" uzrokuje manje razmake između vozila
• Kada se posmatra samo jedna raskrsnica, raskrsnice sa kružnim tokom daju veći kapacitet od signalisanih raskrsnica

U pogledu vremena čekanja
• Generalno, čekanje kod raskrsnica sa kružnim tokom je manje nego kod ekvivalentnih signalisanih raskrsnica
• Za vreme crvenog i žutog svetla kod signalisanih raskrsnica, javlja se nepotrebno vreme čekanja bez
obzira na slobodni prostor za prolazak kroz raskrsnicu


U pogledu koštanja
• Generalno se zahtevaju manje širine saobraćajnica
• Troškovi održavanja signalisanih raskrsnica su veći nego raskrsnica sa kružnim tokom
• Troškovi usled saobraćajnih nezgoda su manji zbog manjeg broja i težine nezgoda.
U pogledu kretanja pešaka i biciklista
• Razdelna ostrva povećavaju bezbednost pešaka
• Manje brzine na savremenim raskrsnicama sa kružnim tokom trebalo bi da povećaju bezbednost biciklista
U pogledu zaštite čovekove sredine
• Raskrsnice sa kružnim tokom smanjuju potrošnju goriva u odnosu na signalisane raskrsnice, usled
smanjenja naglog ubrzavanja i kočenja
• Raskrsnice sa kružnim tokom takođe smanjuju i nivo buke u odnosu na signalisane raskrsnice
U estetskom pogledu
• Raskrsnice sa kružnim tokom su u estetskom pogledu daleko prihvatljivije u odnosu na klasične signalisane raskrsnice i daju mnogo veće mogućnosti za estetsko oblikovanje

Edit
Valjda ima neka učena glava ovde, koja poznaje to gradivo da kaže koju reč
ja sam samo malo ,,gvirnuo,, u knjige svoje kćerke :laugh:
 
To je jasno, ali ne vidim gde stoji da propustnost nije veća kod kružnog toka, čak naprotiv navode da jeste, kad se gleda samo jedna raskrsnica, šta god to značilo...
 
Meni je ovo dovoljno , a za detalje
da sačekamo sobzirom da je rano , da se probudi i uključi naučena ili učeća glava BBa :laugh:
 
Ja bih voleo da grešim, ali mi jednostavno ta raskrsnica deluje prekomplikovano za kružni tok.

Evo slike sa Binga:
prilaz.jpg
 
Raskrsnica je u stvari idealna za minijaturni kružni tok, ali na žalost, mislim da bi to bilo funkcionalno samo u uslovima slabog intenziteta saobraćaja. Veći protok vozila, zahteva i veći prečnik kružnog toka.

Mada, eksperimentisanje ne bi ništa koštalo, i bilo bi fino probati mesec dana u kružnom režimu.
 
GOJE wrote: ,,. . . Mada, eksperimentisanje ne bi ništa koštalo, i bilo bi fino probati mesec dana u kružnom režimu.. . ,,

Ogromno naselje sa velikom koncetracijom ljudi i saobracaja
sliva se kroz taj levak od raskrsnice , i zaslužuje traženje boljeg rešenja

eksperimetalno (možda pod nadzorom saobracjnog fakulteta)
-jedna ofarbana traktorska guma puna peska na sredinu raskrsnice
-saobracajni znak o kružnom toku
i isključen semafor
vreme merenja efekta 30 dana

E sad će se javiti i oni dr. da upozoravaju da to tako ne ide zbog pravila i . . . .
j$%%& pravila , daj da probamo šta valja da se to već jednom uredi na najbolji način
Edit
kao da su privremeni radovi na putu, pa ako valja lako je uraditi i projekat i sve dr. redom
a
evo i kako bi to otprilike izgledalo za neverne Tome



Za one koj su se sada uključili pokazana je i sličica iz dr. perspektive, u predhodnom postu.
 
ок, и како да 18 заломи преко кружног тока? и овако ту тешко скреће, а тек са тим ће још теже
 
Problem kod kružnih tokova (nije problem ali u Beogradu to jeste) je to što vozač koji poštuje pravila, i na ulazu u tok stane i sačeka da vozila koja se kreću kroz kružni tok prođu pa tek onda nastavi kretanje - biva izložen besomučnom trubljenju pajsera koji se nalaze iza!
Da nema toga, sve bi bilo sasvim u redu.
Možda jedino na ekstremno protočnim i opterećenim kružnim tokovima treba dodati i određenu semaforsku signalizaciju kako bi se poboljšao protok...
 
nick već smo vodili raspravu. u kružnom toku ne postoje posebna pravila, odnosno važe pravila desne strane ako nije drugačije obeleženo signalizacijom( (vertikalnom i/ili horizontalnom). tako da ako nema signalizacije ovi u kružnom toku su dužni da propuste automobil koji im dolazi sa desne strane, odnosno onog ko tek treba da se uključi u kružni tok. tako da ako taj što stane ako nema znak obrnutog trougla ili stop koči saobraćaj jer ima prednost.

i mnogo ljudi ovo ne zna.

i zato nisam siguran da li su kružni tokovi pravo rešenje kod nas pošto ljudi ne znaju pravila.


ali sva sreća je da kod nas putevi koje se ulivaju u kružni tok imaju obrnuti trougao ili znak stop, retko gde je suprotno (na auto komandi, skver kod dedinja).
 
MilisaV":qrxny1gj je napisao(la):
ali sva sreća je da kod nas putevi koje se ulivaju u kružni tok imaju obrnuti trougao ili znak stop, retko gde je suprotno (na auto komandi, skver kod dedinja).
Ne samo kod nas, svugde su vrteške bez ikakvih znakova retkost i ne treba ljude zbunjivati sa nečim što je pusta teorija i što najverovatnije neće susresti u životu.
Molim te mi pokaži mi jednu kružnu gde se de fakto primenjuje pravilo desne strane.
 
auto komanda smer od slavije ka gradu ima prednost iako se uliva u kružni tok.
 
da, ali tu ostali imaju znak stop što znači da to nema veze sa pravilom desne strane. Trazio sam ti primer gde nema nikakvih znakova pa onda jedino ostaje to pravilo kao merodavno.
 
bob mislim da smo o ovome, ili nešto slično ovom, već pisali, postavljali neke slike i slično.

uglavnom slažem se da vrteške bez znakova gotovo nigde nećemo naći, ali ću danas da uslikam autokomandu.
 
Teorija nema puno veze. Kad se postavi kružni tok svi će ići u krug. Što je više kružnih tokova i navike će se brže usvajaju. Samo je bitno pažljivo proceniti prečnike zbog protočnosti.
 
Nema potrebe za slikama, samo želim da naglasim, ne da bi se opet nas dvojca raspravljali oko iste stvari kao pre par meseci, već upravo da bi to sprečili:
- na neregulisanim kružnim tokovima važi pravilo desne strane, ali oni spadaju u domen teorije
- osnovno i najčešći tip kružnog toka je kad su sve ulice koje se ulivaju ravnopravne, tj sve imaju obavezu propuštanja vozila koja se već nalaze u kružnom toku. U wikipediji, koja ruku na srce i nije stručan izvor piše 'In a roundabout, entering traffic must always yield to traffic already in the circle...'
- postoje više atipičnih kružnih tokova, gde pojedini pravci imaju prvenstvo nad ostalima, što je obavezno propraćeno odgovarajućom horizontalnom i vertikalnom signalizacijom (primer Autokomande)
- moguća je i semaforska signalizacija atipičnih kružnih tokova, najčešće u slučajevima kad tramvaj seče raskrsnicu preko središta toka, pri čemu se zaustavlja kompletan kolski saobraćaj kako bi ga propustio.

Mislim da je ovo korektan rezime.... :grand:
 
Vrh