Šta je novo?

Kružni tokovi

Bobb":319ko49m je napisao(la):
Ovo je primer iz teorijske obuke i testova i retke su u praksi. Teoretski, vozač je dužan da čita i tuđe znakove (zato su svi različitih oblika, trougao, romb, osmougaonik) i mogu se prepoznati i sa leđa. Naravno u praksi je to malo teže, ali ja vrlo često gledam tuđe znakove, pogotovo u situacijama kad ulazim na nepoznatu raskrsnicu a nisam recimo video svoj znak na vreme.

Михаило":319ko49m je napisao(la):
Иначе, у великој британији и француској, возила у кружном току "по дефиницији" имају право првенства пролаза. Што се мене тиче, то је апсолутно логично.
Jel to 'po definiciji' znači 'po zakonu' ili 'po nepisanom pravilu'? Naš se zakon razlikuje od njihovog? Baš me interesuje.
Insistiranje na pravilu desne strane na kružnim tokovima koje sprečava normalno funkcionisanje istih, pa se to dodatno reguliše znakovima koji praktično uvode pravilo 'leve' strane je, u najmanju ruku za 'bez komentara'. Bar ste mi nešto još jednom dokazali, da zakone pišu ne baš previše inteligentni ljudi...
По закону. А наш закон је такав јер је преписиваног из немачког у коме важе иста правила десне стране, као код нас :D

П.С. Лупам да је преписиван из немачког, али и у Немачкој важи правило десне стране у кружном току осим ако знаком није другачије прописано.
 
Čitanje BOČNE VERTIKALNE signalizacije je pomoć, ali NE MORATE da je čitate jer imate i SVOJU HORIZONTALNU signalizaciju! Na Slaviji i Nbgdu su iscrtane samo trake kroz kružni tok i naravno da se ne zaustavljate na sred trake, ali na Autokomandi NACRTANA JE PUNA POPREČNA ZAUSTAVNA LINIJA! Na sred Autokomande! I nikakva tuđa poprečna signalizacija vam nije potrebna, imate svoju i znate da treba da stanete na sred kružnog toka. Dva uključenja imaju trouglove a dva znak Stop na ulazu, jedino vozila koja dolaze od Slavije odmah ulaze u kružni tok odnosno: prolaze kroz svaku od ovih raskrsnica sa prvenstvom.. Ovde nije pitanje da li je to najbolje rešenje za Autokomandu, već da li je jasno - a mislim da jeste. Kako je pisalo na onom linku što je dao MilisaV: kružni tok je jednosmerna ulica sa nizom raskrsnica na svakom uključenju u kružni tok, i svako to uključenje može imati drugačije pravilo od prethodnog.
 
@Bobb: ne mogu da verujem koliko si tvrdoglav!

shvati da nisi u pravu. kruzni tok je raskrsnica kao i svaka druga.
ako prilazni kraci NEMAJU znak, onda oni koji se nalaze U kruznom toku moraju da PROPUSTE one koji ulaze u krug jer im se oni nalaze sa desne strane (pravilo desne strane).
ako prilazni kraci IMAJU trougao ili stop, onda oni koji se nalaze U kruznom toku imaju PRVENSTVO (jer ovi koji ulaze u krug moraju da ih propuste).
potpuno isto kao i svaka druga raskrsnica.

sto se tice autokomande:
prilazni pravac od fransa ka banjici NEMA ni stop ni trougao, samim tim oni koji se vec nalaze u krugu ih propustaju.
prilaz od stadiona, kao sto si okacio, ima stop - propustaju one u krugu.
prilaz bulevar od banjice ima trougao - propustaju one u krugu.
prilaz iz vojvode stepe ima trougao - propustaju one u krugu.
 
STELLANOVA":1oxqnwd3 je napisao(la):
Ne znam samo kako ce neko ko je u kruznom toku na Slaviji da vidi takav znak iz sporednih ulica... Pogotovo sto niko ne ceka ni iz ulica gde postoji takav znak, vec se svi guraju unutra...
Skoro nikako pogotovo ako se sve dešava pod nepovoljnim meteo uslovima. Čini mi se da je nekada postojalo pravilo da vozila u kružnom toku imaju prednost i to treba vratiti, a ne debilsko rešenje o čitanju znakova s dupeta.
 
Normalno bi bilo da se u ZOBSu definiše kružni tok kao posebna vrsta raskrsnice u kome prednost imaju vozila u toku, u odnosu na ona koja u tok ulaze, osim ako nije drugačije označeno.

Jednostavne definicije i rešenja su majka. Ja sam inače za to da se ukine 80% saobraćajnih znakova i da ostanu samo oni stvarno neophodni:

- Putokazi i oznake naziva naselja, reke, istorijski i prirodni objekti....
- Stop (koji preuzima i obrnuti trougao, ali nema obavezu zaustavljanja).
- Znaci za dozvoljena skretanja i smerove kretanja (opet ukinuti nepotrebne za zabranu skretanja).
- Znak uzvika (menja sve znakove ograničenja brzine i upozorenja).

Ukinuti potpuno:

- Ograničenja brzine (važe opšta ograničenja: guste urbane zone - 40, naselje - 60 (magistalni put koji prolazi kroz naselje 80), van naselja - 100, brzi put - 120, autoput - 150). Prisustvo znaka uzvika smanjuje brzinu 20% od opšteg. Već i najmanje kršenje inicira visoku kaznu.
- Znake zabrane skretanja (dovoljni su znaci za dozvolu).
- Znaci za obilaženje i horizontalna signalizacija (svako procenjuje da li može da izvrši preticanje, pa su znaci samim tim višak). Ostaviti duplu punu, tamo gde je opasno.
- Sve ostale znake za zbunjivanje.

Ovo je samo na brzaka nabacan predlog, i dao bi se razraditi do detalja, ali sam ubeđan da je to ono što će biti budućnost, i da bi rezultati bili impresivno bezbedniji od dosadašnjih.
 
operic":3gem8qnj je napisao(la):
@Bobb: ne mogu da verujem koliko si tvrdoglav!

shvati da nisi u pravu. kruzni tok je raskrsnica kao i svaka druga.
ako prilazni kraci NEMAJU znak, onda oni koji se nalaze U kruznom toku moraju da PROPUSTE one koji ulaze u krug jer im se oni nalaze sa desne strane (pravilo desne strane).
ako prilazni kraci IMAJU trougao ili stop, onda oni koji se nalaze U kruznom toku imaju PRVENSTVO (jer ovi koji ulaze u krug moraju da ih propuste).
potpuno isto kao i svaka druga raskrsnica.

sto se tice autokomande:
prilazni pravac od fransa ka banjici NEMA ni stop ni trougao, samim tim oni koji se vec nalaze u krugu ih propustaju.
prilaz od stadiona, kao sto si okacio, ima stop - propustaju one u krugu.
prilaz bulevar od banjice ima trougao - propustaju one u krugu.
prilaz iz vojvode stepe ima trougao - propustaju one u krugu.

Ako je ovo tacno, onda Zakon direktno podstice saobracajne nesrece. Totalno imbecilno resenje.
 
Kartograf":2ch1fuqk je napisao(la):
Ako je ovo tacno, onda Zakon direktno podstice saobracajne nesrece. Totalno imbecilno resenje.
Baš tako.
@operic ne znam da li si primetio da nikad nisam tvrdio da je pisani zakon ovakav ili onakav, sve vreme govorim kako je u praksi. Za taj teorijski zakon me baš briga. Da li je neko u životu video kružni tok bez ikakvih znakova na kojem svi poštuju pravilo desne strane? :/
Priznajem, mislio sam da je i naš zakon upravo onakav kakav sam u međuvremenu saznao da je francuski i britanski, ali eto, takav je kakav je, nelogičan i neprimenjiv. Uostalom kao i puno drugih zakona.
 
Пустите сувопарна правила. Она могу да важе за кружне токове са јако малим протоком саобраћаја. За Славију то не може да важи, већ функционише систем узајамног пропуштања. Зна се шта је важније, прво трамови, па остали јавни превоз, па онда она групација возила која има најмању дужину своје путање.
Ако се притом крећеш издефинисаном путањом, без икаквог кривудања, сечења и прекраћивања, излазиш са Славије очас посла, без икакавих проблема.
 
Poštovanje. Nov sam na forumu u hteo bih da dodam par svojih zapažanja u vezi sa kružnim tokovima.

Vidim da je dosta toga pozitivnog rečeno o kružnim tokovima i dosta toga negativnog o gradskim vlastima koje ih uporno ignorišu kao odlično rešenje za regulisanje saobraćaja.

Par stvari koje niko nije spomenuo:
Ne znam da li zato što smo svi navikli na Slaviju i kružni tok kod novobeogradske opštine, ali dosta predloga za nove kružne raskrsnice se zasniva na velikim projektima ukrštanja velikih ulica. Ono što bih ja predložio nekoj gradskoj upravi koja bi želela da sluša predloge je da počnu sa uvođenjem malih kružnih tokova, na ukrštanju manjih ulica. Neko je ranije na ovom topiku postavio fotografiju "najmanjeg kružnog toka na svetu". Nije to ništa specifično - postoji u razvijenom svetu jednako kao što postoje i velike kružnice, a jako olakšava snalaženje, pogotovu na trokrakim raskrsnicama istog intenziteta saobraćaja.
evo par mojih predloga, da lakše shvatite šta mislim. većina ovih raskrsnica ima dosta prostora već sad i maltene dovoljno bi bilo iscrtati beli krug prečnika par metara i postaviti saobraćajne znake:

- Partizanski put (Dragoslava Srejovića) : Zdravka Čelara (ispod hale Pionir)
- Dunavska : Knežopoljska (Viline vode, potpuni haos, veliki kamioni, mala dostavna vozila... a dovoljno prostora)
- Dunavska : Žorža Klemansoa
- Dunavska : Bulevar vojvode Bojovića : Cara Dušana (ispod Beka)
- Tošin bunar : Prvomajska
- Tošin bunar : Studentska
- Tošin bunar : Nikole Dobrovića (ove poslednje dve su malo veće)
itd. itd.

Posebna poslastica bi bila da neko reši raskrsnicu kod crkve Nevski, na Dorćolu (Skenderbegova : Francuska : Žorža Klemansoa : Vanizelisova) koja me posebno iritira sa semaforskom signalizacijom kad se kolona iz Vanizelisove ukršta onom iz sa Skenderbegove. Možda bi u celu kombinaciju mogla da se uvrsti i Cara Dušana, ali mislim da bi to već bilo malo previše.

Inače, da dodam još svoje mišljenje o Slaviji i Autokomadi.

S obzirom da skoro nikad nisam prošao Autokomandom a da saobraćaj nije regulisao jedan ili više policajaca, prosto ne razumem kako se niko nije setio da umesto nesretnih ljudi tu postavi semafore. Kao da je sramota staviti semafor na ulaz u kružni tok, a nije. To je prosto logičan način da se reguliše saobraćaj na kružnom toku koji je postao premali za saobraćaj koji se na njega sliva. Ovakva rešenja su sasvim normalna u Engleskoj, a verujem i u ostatku zdravorazumski razmišljajućeg sveta.

Slaviju najviše guše pešaci, tj. pešački prelazi koji su preblizu ulaza/izlaza iz kružnog toka. Verujem da bi protok bio za nijansu bolji da se pešački prelazi pomere 30m dublje u sve ulice, a pravo rešenje bi bila denivelacija pešačkog saobraćaja. Recimo lepo rešenje je šangajska pasarela na fotografiji objavljenoj ranije u ovom topiku. Inače, ista priča o policajcima i semaforima kao za Autokomandu, važi i za Slaviju.

:)
 
Zar se rešenje Autokomande ne nameće samo?

Povećati prečnik kružnog toka. Okolo su ili zelene površine, ali straćare zrele za rušenje pre 50 godina, ili privremeni nelegalni objekti.

Tramvajski saobraćaj će povećanjem prečnika toka, prirodno polaziti kroz kružni tok, ili obodom , što mi se čini kao fino rešenje.

Šta mislite?
Uporedite samo radijus Slavije sa Autokomandom i sve će vam biti jasno:
6zoj0y.jpg


Za kružni tok veličine SLavije ima opušteno mesta čak i bez rušenja, a može stati i veći krug.
29vgvbk.jpg
 
To je i moje misljenje.Prosto mi autokomanda izgleda komicno mala kao kruzni tok u odnosu na to kolika kolicina saobracaja je na njoj.

Zvuci mi dobro ta ideja da ide sredinom tramvaj da ne kruzi bez razloga.
 
Ako Delta sagradi ono njihovo čudo, mislim da će novi kružni tok biti neophodnost na tom mestu.
 
Mislim da ce to Deltino cudo imati prilaz sa autoputa, ali svakao treba rekonstruisati kruzni tok.
 
Možda je došlo vreme da se više akcentuju rekonstruisanje i stvaranje kružnih tokova u Bgdu
(umesto onih dosadnih ,, na krst ,, gde nije lako se okrenuti ni vozilima ni pešacima )
U rastucem saobracaju i broju stanovnika potreba za više ,,trgova,, u svojstvu saobr. čvorišta je sve veca
 
Kako vam se čini da raskrsnica K.Miloša i Nemanijne, postane kružni tok -
Nisam merio ali mi izgleda da bi se time dobilo ne samo na estetskom planu, nego i u protočnosti saobracaja

Takođe da li je moguće, raskrsnicu kod Vukovog spomenika, pretvoriti u kružni tok
ako treba malo uvuci spomenik u park radi dobijanja potrebnog luka :rolleyes:
 
boca-ica":pwnyxsxx je napisao(la):
Kako vam se čini da...


K.Miloša je po meni jedna od retko dobro urađenih ulica. Zeleni talas je odličan, a nisam primetio ni velike gužve u Nemanjinoj. Mislim da K. Miloša ne treba dirati.

S druge strane, Vukov spomenik ne zvuči tako loše, ali je komplikacija zbog tramvajske pruge. Dok to jednog dana ne ode pod zemlju - ništa od te priče.

Evo još jedno mesto koje je pogodno za veeeliki kružni tok: Cvijićeva : Despota Sefana : Takovska : Čarli Čaplina. Iskreno, ne verujem da će se ikad tu napraviti kružni tok jer je u sredini potencijalnog kruga sad benzinska pumpa, ali Despot Stefan : Cvijićeva je glavobolja od raskrsnice sa čestim čepovima i čukanjima.

No, u principu što se kružnih tokova tiče, i dalje mislim da bi se mnogo bolji "posao" bi napravio kad bi se u sekretarijatu za saobraćaj usredsredili da ih prave na malim raskrsnicama, pogotovu trkorakim nesemaforizovanim. To može da se uradi maltene preko noći. A veliki strateški projekti - u svoje vreme...
 
Kako sam na temi Slavija spomenu njoj obližnji kružni tok da ne bih tamo opterecivao temu
evo ovde možemo da nastavimo o kružnom tok u ispred kafane Kalenić

Ne dovoljno uređen i ne iskorišten skver koj sačinjen od uliva ulica
-Krunska,- Baba Višnjina, -Kursulina, -Maksima Gorkog, -Mileševska, -Trnska, -Golsfordijeva,- Kičevska

Osam ulica u jajolikokm kružnom toku sa parkom u sredini (jedna više ul nego Slavija :laugh: )
možda je pretežak arh. saob. izazov ?
 
djole":95xsugrr je napisao(la):
S druge strane, Vukov spomenik ne zvuči tako loše, ali je komplikacija zbog tramvajske pruge. Dok to jednog dana ne ode pod zemlju - ništa od te priče.
Забранити свима кретање сем аутомобилима ми се чини као најоптималније решење. Трамваје укинути а пешацима увести полицијски час. Смеју да излазе само од 20-05 сати.
Посећи сво дрвеће, јер свако дрво заузима једно потенцијално паркинг место.
Све тротоаре претвворити у нове траке, а уместо паркова саградити јавне гараже.
Уместо паркова, подрум гараже преуредити у стаклене баште да становници имају мало зеленила....
 
@stf
daj koju reč o kružnom toku kod Vuka i Kalenica

evo i Vuka
 
djole":3rod6gpk je napisao(la):
boca-ica":3rod6gpk je napisao(la):
Kako vam se čini da...


K.Miloša je po meni jedna od retko dobro urađenih ulica. Zeleni talas je odličan, a nisam primetio ni velike gužve u Nemanjinoj. Mislim da K. Miloša ne treba dirati.

У Немањиној је често велика гужва, па и застој, али мислим да би тај кружни ток само успорио Кнеза Милоша, а не би пуно помогао Немањиној.
 
stf":24dmxqpb je napisao(la):
Трамваје укинути а пешацима увести полицијски час. Смеју да излазе само од 20-05 сати.
Посећи сво дрвеће, јер свако дрво заузима једно потенцијално паркинг место.
Све тротоаре претвворити у нове траке, а уместо паркова саградити јавне гараже.
...

Hahahaha, odlično! Ti si se baš ozbiljno primio na onu "tramvajem u 21. vek" pa te svaki predlog za sklanjanjem pruge pod zemlju pogađa... ;)

Nemo da se ljutiš, ali pričali smo o kružnom toku kod Vuka, a kako je po sred tog imaginarnog kružnog toka trenutno i tramvajska raskrsnica, pretpostavljam da postoje samo dva rešenja: ili da se i tramvaji zavrte u krug - čime se dobija Slavija2 od koje se upravo beži; ili da se tramvaji sklone odatle (pod/nad zemlju). Jer ako bi tramvaj ostao da ide po sred kružnice, ne vidim koji bi bio benefit od nje.
 
djole":1z86ti4b je napisao(la):
ili da se i tramvaji zavrte u krug - čime se dobija Slavija2 od koje se upravo beži; ili da se tramvaji sklone odatle (pod/nad zemlju). Jer ako bi tramvaj ostao da ide po sred kružnice, ne vidim koji bi bio benefit od nje.
+1 Повећава се брзина транспорта, због транспорта већине преко раскрснице без заустављања.
+2 Повећава се поузданост транспорта већине, због елиминисања застајкивања и чекања, и мањег ризика од саобраћајних незгода, због целокупног саобраћаја успореног на 20-25км/с.
+3 Када трамвај не пролази, аутомобили имају потпуно слободан пролаз.ж
+4 Аутомобислки саобраћај се успорава, и приближава брзини 12км/с, при којој је пропусна моћ аутомобилског саобраћаја највећа.

Транспорт аутомобилом оствари најмањи обим транспорта и најмањи транспортни рад, сразмерно заузетом простору. Уз све то има најмању поузданост, а највећа сметња му нису ни тролејбуси, ни бициклисти већ управо аутомобили. Заустављање аутомобила је, у ствари, помоћ да успешнији видови транспорта дибију своје право место.

Нант
2005-08-18_3_Orvault-Morliere_10.jpg


Марсеј
Marseille_211_Sadi_Carnot_2008-08-22_02.jpg


Једино што за случај Аутокоманде, и Вуковог споменика, раскршћа Немањине и Кнеза Милоша не бих користио кружни ток, нарочито не са проласком трамваја кроз средину. Разлог је што та раскршћа заустављањем саобраћаја на прилазу раскрсницама, и на тај начин спречавају да се загушења преносе до наредних раскрсница. Кружни ток никако не сме да буде на раскрсницама, која су до сада била ограничења капацитета, јер ће то изазвати колапс на самом кружном току. Ако се и уради тако нешто, јавни превоз треба потпуно изместити, како би део система који представља највећи део капацитета, а уз то пружа највећу брзину и поузданост, функционисао без проблема. За саму Аутокоманду сугеришем "РОТАРИ", кружни ток већег полупечника са семафорима, а евентуално и за Славију, уз строги захтев да се трамвај издвоји из кружног тока.
 
subjektivno,
ako nije samo za pešake onda
trg i ni nije neki trg ako nema kružni tok
 
Karlo del Ponte":2wcq6tkf je napisao(la):
+2 Повећава се поузданост транспорта већине, због елиминисања застајкивања и чекања, и мањег ризика од саобраћајних незгода, због целокупног саобраћаја успореног на 20-25км/с.


Na tvojim primerima kružni tok seče samo jedna (dvokolosečna) tramvajska pruga u jednom pravcu. Kod Vuka se radi o raskrsnici i automobila i tramvaja. Znači u startu ne možeš da imaš apsolutnu prednost tramvaja, jer i njihovo međusobno mimoilaženje mora biti regulisano semaforima. Pa kad već zaustavljaš jedan tramvaj da bi propustio drugi, što ne pustiš i automobile po istom pravcu...

Ne znam, možda to čudo i može da funkcioniše, ali mi deluje jako komplikovano i mislim da bi ljudi zamrzeli kružni tok kod Vuka više nego Slaviju i Autokomandu zajedno. Ja i sad ovakvu kakva je izbegavam tu raskrsnicu kad god mogu.

+3 Када трамвај не пролази, аутомобили имају потпуно слободан пролаз.ж

Da, već zamišljam scenu u špicu: uđu automobili u kružni tok, onda naiđe tramvaj, uključi se crveno,
onda se automobili zaglave, pola njih ostane preko pruge i onda stoje i automobili i tramvaji dok ne naiđe neki pandur da pokuša da razmrsi čvor... Autokomanda 2
 
Vrh