Poštovanje. Nov sam na forumu u hteo bih da dodam par svojih zapažanja u vezi sa kružnim tokovima.
Vidim da je dosta toga pozitivnog rečeno o kružnim tokovima i dosta toga negativnog o gradskim vlastima koje ih uporno ignorišu kao odlično rešenje za regulisanje saobraćaja.
Par stvari koje niko nije spomenuo:
Ne znam da li zato što smo svi navikli na Slaviju i kružni tok kod novobeogradske opštine, ali dosta predloga za nove kružne raskrsnice se zasniva na velikim projektima ukrštanja velikih ulica. Ono što bih ja predložio nekoj gradskoj upravi koja bi želela da sluša predloge je da počnu sa uvođenjem
malih kružnih tokova, na ukrštanju manjih ulica. Neko je ranije na ovom topiku postavio fotografiju "najmanjeg kružnog toka na svetu". Nije to ništa specifično - postoji u razvijenom svetu jednako kao što postoje i velike kružnice, a jako olakšava snalaženje, pogotovu na trokrakim raskrsnicama istog intenziteta saobraćaja.
evo par mojih predloga, da lakše shvatite šta mislim. većina ovih raskrsnica ima dosta prostora već sad i maltene dovoljno bi bilo iscrtati beli krug prečnika par metara i postaviti saobraćajne znake:
- Partizanski put (Dragoslava Srejovića) : Zdravka Čelara (ispod hale Pionir)
- Dunavska : Knežopoljska (Viline vode, potpuni haos, veliki kamioni, mala dostavna vozila... a dovoljno prostora)
- Dunavska : Žorža Klemansoa
- Dunavska : Bulevar vojvode Bojovića : Cara Dušana (ispod Beka)
- Tošin bunar : Prvomajska
- Tošin bunar : Studentska
- Tošin bunar : Nikole Dobrovića (ove poslednje dve su malo veće)
itd. itd.
Posebna poslastica bi bila da neko reši raskrsnicu kod crkve Nevski, na Dorćolu (Skenderbegova : Francuska : Žorža Klemansoa : Vanizelisova) koja me posebno iritira sa semaforskom signalizacijom kad se kolona iz Vanizelisove ukršta onom iz sa Skenderbegove. Možda bi u celu kombinaciju mogla da se uvrsti i Cara Dušana, ali mislim da bi to već bilo malo previše.
Inače, da dodam još svoje mišljenje o Slaviji i Autokomadi.
S obzirom da skoro nikad nisam prošao Autokomandom a da saobraćaj nije regulisao jedan ili više policajaca, prosto ne razumem kako se niko nije setio da umesto nesretnih ljudi tu postavi
semafore. Kao da je sramota staviti semafor na ulaz u kružni tok, a nije. To je prosto logičan način da se reguliše saobraćaj na kružnom toku koji je postao premali za saobraćaj koji se na njega sliva. Ovakva rešenja su sasvim normalna u Engleskoj, a verujem i u ostatku zdravorazumski razmišljajućeg sveta.
Slaviju najviše guše pešaci, tj. pešački prelazi koji su preblizu ulaza/izlaza iz kružnog toka. Verujem da bi protok bio za nijansu bolji da se pešački prelazi pomere 30m dublje u sve ulice, a pravo rešenje bi bila denivelacija pešačkog saobraćaja. Recimo lepo rešenje je šangajska pasarela na fotografiji objavljenoj ranije u ovom topiku. Inače, ista priča o policajcima i semaforima kao za Autokomandu, važi i za Slaviju.