Šta je novo?

Kružni tokovi

Od obicne raskrsnice gde nije bilo guzve su napravili glupost gde ce verovatno poceti da se stvara guzva u svim pravcima. Jeste za levo skretanje iz BP u KV bilo potrebno malo vise vremena, sto je i logicno, posto pravci koji imaju prioritet s razlogom imaju taj prioritet, prvenstveno zbog gradskog prevoza, a taj koji u Kosutnjak zapuca skroz okolo kroz Blagoja Parovica je bas strucnjak i treba malo da saceka, nece se srusiti svet ako saceka minut da se ukljuci. Pravac KV ka Filmskom gradu jeste optereceniji ali ni tu se nikad nisu stvarale velike guzve jer su 23 i 53 frekventne linije, uz pesacki prelaz koji je takodje poprilicno frekventan ta dva faktora u kombinaciji svako malo "naprave blok" gde ovima iz KV bude mnogo lakse da nastave pravo kada se fokusiraju samo na ove sto im dolaze "odozgo"

Voleo bih da vidim strucnjaka koji je vrsio simulaciju ove raskrsnice sa i bez kruznog toka
Некад је потребно сагледати ситуацију из више углова или обући туђе чизме. Ја често остављам дете у Благоја Паровића и онда сат времена чекања искористим тако што одем до Кошутњака. Убедљиво најближе ми је баш преко новог КТ, али ипак чешће, барем до сада сам тако радио, идем Жарковачком до Кнеза Вишеслава па до трим стазе. Не радим то зато што је потребно по некад сачекати минут на поменутој бившој раскрсници, већ зато што кад чекам тај минут иза мене се некад створи колона нервозних возача које ометам а иду из БП ка Филмском граду. На крају да се дај минут не би претворио у 3-4 минута одлучиш да искористиш први размак већи од 50 метара а то зна да буде ризично јер возачи знају да се залећу.

Заиста мислим да би овде КТ могао лепо да функционише, наравно под условом да се лепо и пројектује. Проћи ћу још колико вечерас овај КТ да баш да видим како су то извели, ово са оног клипа са Х-а заиста делује трагикомично.
 
Замислите да сте у школи и сад вам другар из разреда падне годину и због њега морате сви поново у исти разред.

Е то вам је сценарио у ком смо сада, где сви заједно понављамо и учимо са ретардираним другарима на челу овог друштва. Учимо знања која ми већ знамо, која су свуда одавно била стечена, имплементирана и усвојена као стандард а они се по први пут сусрећу са њима.

Какав је Шапић клетва јбт! Нећу ја да испаштам и плаћам то што је он ретард. Нећу ни да плаћам цену суграђанске наивности који су масовно гласали за овог јахача апокалипсе 2018е!

Није само он крив, далеко од тога. Читав систем мора да буде на самом дну па да допусти оваквог ментола на суштински другој позицији у читавој држави.
 
Каже ромејски цар - за месец дана биће исти овакви двобојни семафори на Аутокоманди, а за Славију ће довести странце, да пројектују са све семафорима унутар кружног тока, јер наши то нумеју.
Otkud sad stranci, zar nije Šapić rekao: neće nama stranici otimati novac iz budžeta, neće oni vršiti naplatu javnog prevoza..

Ah da, Šapić more like:

1000005772.jpg
 
Ovo sa reinkarnacijom semafora kod Brankovog mosta, što je kružni tok ponovo pretvorilo u semaforizovanu raskrsnicu, je stvarno ogromna blamaža. Tako smo svi zajedno napravili puni krug, ali ne po kružnom toku (sem gradske kase koja jedina ne ide u krug nego uvek pravo, u jednom istom smeru). Bilo je još puno blamaža, naravno, ali se ipak ne dešava često da se haos i neznanje kao metod "upravljanja" ovako jasno ogole.

Da su odmah nameravali semafore na kružnom toku, postavili bi ih još kad se on radio. Ne bi čekali dva meseca posle puštanja u rad, dok haos baš svima ne postane očigledan.

Izgleda je neko, nekada, onako usput, čuo da su kružni tokovi bolji, pa prosto naredio da se to odmah baš tako uradi. Kakva crna merenja saobraćaja, simulacije raznih mogućnosti i ostala boranija za "nerdove"! Ali kad je kružni tok pušten, odmah je postalo jasno da to ne ide baš tako lako. Pa su ubrzo vratili policajca koji je tu i ranije regulisao saobraćaj. Ali ne lezi vraže! Sad više nije dovoljan jedan policajac, nego su potrebna DVA policajca, jer sada unutar kružnog toka efektivno postoje dve razdvojene raskrsnice, tj dve nezavisne i prostorno dovoljno razdvojene tačke ukrštanja saobraćajnih tokova, dok ste ranije imali samo jednu. Tako su stvari, sa dva policajca, išlo neko vreme, sve dok ipak nisu shvatili da neće imati dovoljno policajaca za gomilu planiranih, tobože "superiornih" kružnih tokova. I onda stiže novo naređenje, da se vrate semafori koji su tu i ranije bili. Divota jedna! Sad više ne može da omane. Svuda ćemo imati sva tri metoda regulisanja saobraćaja: i policajce, i kružni tok i semafore. Pa ćemo lepo birati. Kao Švedski sto. Kad nam šta izgleda zgodno da se koristi. Tako nam stručnjaci zaista više ne trebaju nizašta. Jesmo kraći za puno para i vremena, ali takva sloboda izbora je ipak vredno dostignuće :LOL:
 
Poslednja izmena:
Још једна ствар је прилично бизарна. Већ месецима се хвале како су радили анализе и симулације, и како је све ово део великог мастер плана. А данас на конференцији за штампу, у току дисертације/одбране мастер непочинства, Џи Пи Ти (Гангул паша трамвајџелат) ладно изјави да ускоро доводи странце јер ми немамо стручњаке за то што се ради.
 
Још једна ствар је прилично бизарна. Већ месецима се хвале како су радили анализе и симулације, и како је све ово део великог мастер плана. А данас на конференцији за штампу, у току дисертације/одбране мастер непочинства, Џи Пи Ти (Гангул паша трамвајџелат) ладно изјави да ускоро доводи странце јер ми немамо стручњаке за то што се ради.
Srodingerov strucljak
 
Ali nemojte tako...sada je barem pokazao tu simulaciju sa gomilom plavih automobila. Doduše sama simulacija je simulirala samo saobraćaj u KT bez da je dobacila do čepa u Brankovoj. Al toliko dobacuju..to je +jedna traka koja rešava sve urbanizam
 
Grad je tražio mišljenje i izradu idejnog rešenja za unapređenje saobraćaja za devet kružnih raskrsnica: Slaviju, Autokomandu, kod Opštine Novi Beograd, Bogosloviju, između ulica Dr Ivana Ribara – Vojvođanska, u Karađorđevoj ulici, Nehruovoj kod TC “Piramida“, na Trošarini i na Dedinju kod bolnice „Dr Dragiša Mišović“.

 
To je ova vest. Međutim obratite pažnju na novu informaciju u poslednjoj rečenici.


Ja sam lično jednom simulacijom odredjivao optimaln duzine trajanja zelenog svetla za raskrsnicu, na osnovu merenih opterecenja.
To nije toliko tesko.
 
Gledam juče na jednoj od televizija reportažu o KT na raskrsnici Kneza Višeslava i Blagoja Parovića. Na kraju uključenja se pojavio zglobni autobus na liniji 23. Iz pravca Ceraka je išao ka Banovom brdu. On je jedva savladao pomenuti KT. Izlomio se kao stolarski metar (onaj drveni što se savija na nekoliko delova). Jedva je ušao u BP i to tako što je morao malo da zaseče traku iz suprotnog smera. A u samom KT se skoro zaustavio.
 
Nekada je bilo: nema stručnjaka a da istovremeno nije i komunista.
Још једна ствар је прилично бизарна. Већ месецима се хвале како су радили анализе и симулације, и како је све ово део великог мастер плана. А данас на конференцији за штампу, у току дисертације/одбране мастер непочинства, Џи Пи Ти (Гангул паша трамвајџелат) ладно изјави да ускоро доводи странце јер ми немамо стручњаке за то што се ради.
Pogodak u centar.
Ali šta vredi, ne obraća se on ljudima koji pamte i razmišljaju svojom glavom.
 
Gledam juče na jednoj od televizija reportažu o KT na raskrsnici Kneza Višeslava i Blagoja Parovića. Na kraju uključenja se pojavio zglobni autobus na liniji 23. Iz pravca Ceraka je išao ka Banovom brdu. On je jedva savladao pomenuti KT. Izlomio se kao stolarski metar (onaj drveni što se savija na nekoliko delova). Jedva je ušao u BP i to tako što je morao malo da zaseče traku iz suprotnog smera. A u samom KT se skoro zaustavio.
ima ovde video, na 3:15 dolazi autobus 23
https://nova.rs/emisije/saobracajna...u-beogradu-bez-saobracaja-u-blagoja-parovica/

Ovo je za zatvor.
 
Прошао сам јуче овим кружним током негде око 17 ч. Ситуација је прилично лоша. На први поглед се види да је радијус КТ превише мали пре свега за аутобусе. Такође, нешто су оманулу код уласка у Благоја Паровића из кружног тока. Баш у тренутку кад само улазио у КТ из БП један соло аутобус је из КТ излазио у БП. Да би лепо ушао без качења ивичњака морао је да иде сувише лево па у последњем тренуку оштро десно тако да је делом у улазио и у траку за супротан смер у БП, те смо сви који смо ишли из правца БП морали да сачекамо да он заврши овај маневар. Могу тек да замислим како је са зглобним аутобусима.

Треба рећи да радови још нису завршени и да уз прстен унутар КТ стоје они срвено-бели пластични стубићи за радове који додатно сужавају возни део КТ. Могуће да ће са склањањем тих стубића ситуација бити нешто боља.
 
Nije da imam poverenja u saobraćajnu struku u Srbiji, ali sam isto ubeđen da će Šapić optužiti njih za svoje brljotine. Sada će reći da su neznalice i da dovodi strance u Srbiju...
 
Aleksandar Šapić : nemamo stručnjake koji mogu da naprave plan za te semafore, i da se nada da će nam pomoći stranci u tome.

Ima li ovde neko sa saobracajnog da prokomentarise?
Sa Saobraćajnog su najveći beskičmejaci među svim fakultetima. Profesori su na držvanoj sisi, osnivaju se agencije koje država puni novcem. Dekan je SNS bot i čovek koji je dodatno razvalio taj faks besmislenim uvođenjem novog statuta i dodatnim razvodnjavanjem znanja.
 
Grad je tražio mišljenje i izradu idejnog rešenja za unapređenje saobraćaja za devet kružnih raskrsnica: Slaviju, Autokomandu, kod Opštine Novi Beograd, Bogosloviju, između ulica Dr Ivana Ribara – Vojvođanska, u Karađorđevoj ulici, Nehruovoj kod TC “Piramida“, na Trošarini i na Dedinju kod bolnice „Dr Dragiša Mišović“. Već je prva greška u insistiranju na kružnom toku sa semaforima, kraće rotariju, koji se sa razlogom u svetu primenjuje samo po negde. Saobraćaj u dva nivoa se ni ne razmatra. Nadvožnjak ili podvožnjak košta oko 1% jedne metro linije. Povećava i brzinu i kapacitet, a imaju ih dosta svi metro gradovi Evrope.

  • Za Slaviju je pre 10 godina bio anketni konkurs, sa 70 radova, od kojih je 10 odstupalo od fiks ideje saobraćajnog rešenja sprovedene 2017. i 2018. Mogao bi se ponoviti anketni konkurs, ovaj put sa razmatranjem različitih saobraćajnih rešenja.
  • Na Autokomandi je mnogo jasnija situacija: dominantan tok kretanja na pravcu Beluvara oslobođenja, koji blokira sistem levih skretanja sa prvenstvom prolaza. To je nadvožnjak Bulevara Oslobođenja preko sredine kružnog toka, dok se kružnim tokom regulišu bočne ulice i skretanja. Podzemni nivo se čuva za tunel Topčider-Autokomanda kao dela Unutrašnjeg magistralnog poluprstena.
  • Kod Opštine Novi Beograd, ako se želi rotari, treba proširiti kružni tok. Inače, tu podvožnjak koji vezuje 2 od 4 suprotne strane rešava protočnost i većinu konfliktnih tačaka.
  • Kružni tok kod Bogoslovije je međurešenje neurađenog dela petlje na prilazu Pančevačkom mostu. U budućnosti tu treba da se spoji sa podzemnom deonicom Unutrašnjim magistralnog poluprstena od Dušanovca do Bogoslovije. Takođe zahteva anketni konkurs, i rešenje u bar dva nivoa.
  • Na raskrsnici Ivana Ribara i Vojvođanske je takođe relativno jasna situacija, završite T1 od Vojvođanske do Kvantaša. To je glavni prilaz gradu. Ozbiljno razmotriti nadvožnjak ili podvožnjak.
  • U Karađorđevoj ulici, to su tesne ulice sa istorijskim objektima. Nema gde da se napravi širok kružni tok za Rotari. Ne dirati ništa.
  • Nehruova, uopšte na najvažnijim raskrsnicama sa Jurija Gagarina ozbiljno razmotriti drumsko-tramvajske podvožnjake, dok se eventualno kružnim tokom može regulisati poprečna ulica, leva i desna skretanja. Tu bi kružni tokovi bez nadvožnjaka ili podvožnjaka, napravili slične probleme kao na Autokomandi i kod Ušća.
  • Na Trošarini vratiti raskrsnicu, samo sa više traka za leva i desna skretanja.
  • Kod Dragiše Mišovića, kao kod Karađorđeve, skučen je prostor za veliki kružni tok za rotari. Bolje ne dirati.
  • Vezano za planirani veliki „Novi srpski most“ , upravo su nam kod Ušća demonstrirali koliko su kružni tokovi na prilazu velikom mostu štetni. Ako ne naprave petlju i sa novobeogradske strane, i po sred Beograda na vodi, bolje da ne prave ništa i ne bacaju pare poreskih obveznika.
Reči „konkurs“ i „razmotriti“ se namerno pominju, jer ni najbolji stručnjak ne treba i ne može da da rešenje iz rukava, niti prestaje da se konsultuje. U osnovi, planiranje saobraćaja se zasniva na matematici i tehničkim standardima. Ti standardi se u Evropi malo ili nimalo ne razlikuju. Stoga gospodin gradonačelnik, kada našim novcem plati španskog konsultanta, dobiće maltene isti odgovor koji bi dobio od domaćih stručnjaka. Čak i ako je to rotari, signalni plan semafora projektovan od strane španskog i srpskog stručnjaka se ne bi značajno razlikovao.
 
Suviše je on sujetan i pglu da shvati i prihvati bilo čije stručno mišljenje, strano ili domaće. To se kosi sa osnovnim naprednjačkim mozgovnim postulatom da je škola i struka nepotrebna i da oni po defaultu znaju sve
 
U Segedinu postoji mnogo kompleksniji kružni tok sa semaforima i šinskim vozilima, koji radi bez ikakvih problema već dve i po decenije. Potpuno zapostavljene i sahranjene. saobraćajna kultura i edukacija, prepreka su bilo kakvom napretku i razvoju. U SFRJ su se saobraćajna pravila i ponašanje u saobraćaju teoretski i praktično učili od 1. razreda osnovne škole, što kroz redovnu nastavu (Poznavanje društva 1-4 razred, Tehničko obrazovanje 5-8 razred), što kroz praktično učenje na poligonima, lokalnim školskim takmičenjima u saobraćaju itd.

1730308769033.png
 
Saobraćaj danas, oko 17:15

Ulaz na kružni tok kod Brankovog mosta, semafori

IMG_4739.JPG


Brankov most, pun, oba smera

IMG_4747.JPG


Isto mesto, ali ulica suprotnom smeru, takođe sve puno u prilaznoj traci

IMG_4752.JPG


Tramvajski most. Takođe kompletno zauzet, u oba smera.

IMG_4753.JPG


Sa tri trake po smeru na Brankovom i jednom trakom na Tramvajskom, njegovom zatvaranjem nestaje četvrtina kapaciteta za prelazak Save ka starom delu grada. Ustvari, efektivno i više od toga, zato što te ukupno četri trake imaju samo dve različite šire lokacije po kojima ovaj saobraćaj može da se nastavi dalje na desnoj obali, a ovako se, sa jednim od dva mosta, zatvara i pola od tih "odlaznih" kapaciteta.
 
Vrh