Šta je novo?

Kružni tokovi

Svejedno ko organizuje prenos, samo da ubuduće imamo kamerama na Internetu pokrivene sve ključne raskrsnice u gradu. Više nije moguće jednostavno odlučiti gde želite da odete, pa krenuti. Haos u saobraćaju je toliko veliki, i u toku dana toliko dugo traje, da se prethodno na video kamerama mora pogledati gde je sve posebno veliko zagušenje, pa probati da se te ulice izbegnu. Toliko smo nisko pali da sad moramo unapred planirati i putovanja u okviru sopstvenog grada. Običan narod ne može puno toga uraditi oko mreže saobraćajnica, ali onda bar mora biti informisan šta se U SVAKOM TRENUTKU na njima dešava. Zato bih predložio da počne više da se piše o tim kamerama, da više ljudi počne da ih koristi, pa ćemo možda dobiti i nove generacije, sa višom rezolucijom, većim teleobjektivima i na pokretnim postoljima. To je postalo neophodno.

Problem je u tome dal bile gužve ili ne prikazane na kameri, ljudi će uvek koristiti iste rute, jer su tvrdoglavi.

Pisao je o tome nešto Pantograf, ali ni moje iskustvo nije drugačije.
Ove gužve su još od početka Oktobra svamodnevne, čak i vikendom.
 
IMG_5407.jpeg
IMG_5406.jpeg
IMG_5405.jpeg
IMG_5411.jpeg
IMG_5413.jpeg
IMG_5401.jpeg
IMG_5404.jpeg
IMG_5410.jpeg
IMG_5408.jpeg
IMG_5409.jpeg


Kneza Višeslava i Blagoja Parovića
 
Ја сам железнички саобраћајни инжењер, али колега друмац ми је рекао да кружни ток за све видове возила треба да има унутрашњи пречник 14 метара, спољашњи 24. То је минимум.
 
Ја сам железнички саобраћајни инжењер, али колега друмац ми је рекао да кружни ток за све видове возила треба да има унутрашњи пречник 14 метара, спољашњи 24. То је минимум.

Nikad neće priznati grešku. Radije će na uvesti mini-buseve na liniji 23 nego što će nešto menjati. Mada je blamiranje otišlo predaleko.
Kapiram da je odavno regulisano i ustanovljeno koiko iznose minimalno potrebni a koliko preporučeni prečnici kružnih tokova u zavisnosti od vida saobraćaja. Pa, valjda zato vozila imaju dimenzije koje su više manje definisane pre 80-ak godina. Dužina sutobusa je stoga osam, dvanaest, osamnaest metara, a trole ili busevi koji se kreću odvojenim saobraćajnicama mogu imati i 24m. Deluje vrlo jednostavno, tako da dispečeri u GSP mogu, na osnovu podataka o saobraćajnicama, da naprave plan o privremenim i vanrednim izmenama, a da se autobusi ne zaglavljuju.
Ovo je bruka, nema veze što ne priznaju i ignorišu je. Tretiraju nas kao neposlušnu stoku, treba da postanemo malo aktivniji i izvan mreža.
 
Poslednja izmena:
Зашто би људи мењали своје навике због обести незналица?
Можда иза фасцинираности кружним токовима лежи ангажовање подизвођача за исте. Тако су до скора сви могући паркови били поплочани Веселиновићевим плочама.

Зашто на линији 23 и даље возе дупли аутобуси?
 
Само денивелација Србина спасава.

Чињеница је да су кружни токови са више од 2 траке јако проблематични и то нема везе искључиво са нашим навикама у вожњи, непознавањем прописа итд. Велики вишетрачни кружни токови постоје с разлогом да убрзају саобраћај на критичним локацијама сабирања огромног протока возила, али то ништа не вреди ако тамо негде даље од улаза и излаза из кружног тока не функционише прилив и одлив саобраћаја из кружног тока, а то је случај сада код Ушћа.
За ефикасно одвијање саобраћаја, Београду недостаје приличан број петљи, тј. денивелисаних раскрсница. Уместо великих кружних токова у граду који се свакодневно зачепе и не раде оно за шта су предвиђени, требало је те критичне градске тачке денивелисати. Славија, Ушће, општина Нови Београд - сваки од ових кружних токова је морао бити денивелисан. Е сад, да ли би естетски било прихватљиво да постоји петља у центру града насред трга Славија - можда не, али би сигурно било функционално. Верујем да је неко од инжењера то и предлагао кад се реконструисала раскрсница код Ушћа и трг Славија, али да су такви предлози одбијени зарад очувања естетског социјалног мира у граду. Да су на спољним тачкама ових кружних токова направљене пасареле или подземни пролази и то би допринело колико-толико убрзању саобраћаја на улазу и излазу из кружних токова и то ми је за сада највећа мистерија зашто макар то није урађено. Славија је чист пример неизбалансираног кружног тока који практично има 3+2 траке и више улазних тачака од излазних, сама логика намеће закључак да ће такав кружни ток зачепити саобраћај у критичним интервалима током радних дана и лоших временских услова.
Пешаци и бициклисти ће можда имати замерку због овога што сам написао, али погледајте модерне светске метрополе које су пријатељски оријентисане према пешацима и бициклистима и поред толико петљи и денивелација усред центра града које понекад изгледају дистопијски, али ипак се већина људи диви функционалности и одрживости таквих градова. Сингапур, Хонг Конг, Шангај, Токио...
Закључак: Београд ће прогледати кад буде успостављен независан шински саобраћај, масовна денивелација моторног саобраћаја где год је то могуће и строго контролисана градња нових стамбених и пословних објеката. Саобраћај у Београду ће наставити да колабира све док не буду испуњена макар два од ова три услова. Уз константно ширење града и прилив нових становника, једино то може учинити живот у Београду подношљивим.

Денивелација, браћо моја, денивелација, а не звона и прапорце.
 
Denivelacija Puteva

Putevi što grade snove,
nestaju iz ravnice plave,
denivelacija - sveta misija,
što vodi Srbiju ka slobodi.

Tamo gde su krivine,
dole gde su planine,
u srcu zemlje, kroz kamen,
na putu novom svet je senka.

Denivelacija, to je put,
on menja sudbinu, pomera svet,
ne samo asfalt, već i dušu
kroz Srbiju, nova svest.

Nek se grade putevi novi,
što vode dalje, ka svetloj stazi,
srpska zemlja, ona raste,
denivelacija - ona je spas!

Chatgpt
 
Vrh