Šta je novo?

Kragujevac

Fijat povukao 19.500 modela 500 L zbog kvara na menjaču
Tanjug | 12. mart 2014. 20:02 | Komentara: 1

Italijanski proizvođač automobila Fijat je povukao sa severnoameričkog tržišta oko 19.500 primeraka modela 500 L zbog kvara na automatskom menjaču sa duplim kvačilom

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/au ... na-menjacu (ceo tekst)
 
da... u pitanju je elektronika automatskog menjaca>

Fiat will recall about 19,000 of its 500L crossover/station wagons for possible problems with their six-speed automatic transmissions.

Some vehicles won’t shift out of park and others don’t respond or are slow to react to commands for gear changes, Chrysler Group said.

After reports of the problems, Chrysler engineers found that temperature extremes can compromise the function of one microcontroller component.

A software update should resolve the problem, Chrysler said.

All of the affected vehicles are 2014 model 500Ls. About 20 percent of the vehicles are still on dealer lots.

Owners will be contacted and advised when to schedule service.

Customers with questions can call 1-800-853-1403.

izvor:
http://bizbeatblog.dallasnews.com/2014/ ... sues.html/
 
Od aprila "fiat 500L" na metan i tečni naftni gas
Subota, 22. 03. 2014.|10:43 | Izvor: Beta
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... naftni-gas

fiat500lbeatsedition3120.jpg

foto: fiatgroupautomobilespress.com
Marketing menadžer kompanije "Fiat automobili Srbije" Boris Čučković najavio je u subotu (22. marta 2014. godine) da će od aprila moći da se poruči "fiat 500L" sa pogonom na metan.

- Model 500L sa pogonom na metan će biti vrlo interesantan za sve koji prelaze puno kilometara u gradskoj vožnji, kao što su, na primer, taksisti - rekao je Čučković za Tanjug.

On je rekao da FAS neće proizvoditi 500L sa pogonom na metan (CNG) unapred već će se praviti isključivo za veće narudžbine, koje se očekuju od preduzeća.

- Mi pravimo jedan specijalan program upravo za taksi službe, u Beogradu i ostalim većim gradovima Srbije, koji želimo da predočimo taksi udruženjima i da možda, ako sve to i zaživi, napravimo jedan nacionalni taksi koji ne bi bio izvan udruženja, ali bi u okviru svakog udruženja postojao ogranak 500L taksi - naglasio je Čučković.

Prema njegovim rečima, 500L će imati "tvin er" motor od 900 kubika sa specijalnim pogonom na metan.

Čučković je kazao da je rok isporuke najviše 45 dana.

On je kazao da će od početka aprila u ponudi FAS - a, takođe, biti i "fiat 500L" klasik na tečni naftni gas (TNG).

Marketing menadžer kompanije "Fiat" je rekao da FAS ima dobru saradnju sa privredom i kompanijama, kao i da je tzv. flotna prodaja veoma važan segment, s obzirom da se dosta preduzeća opredeljuje za kupovinu novih vozila.

On je kazao da su "fiat 500L" prepoznale mnoge kompanija kao dobro službeno vozilo, kao i renta-kar kuće.

Vožnja automobila sa pogonom na metan odnosno komprimovani prirodni gas je jeftinija od vožnje na TNG - mešavinu propana i butana, ali se ne mogu svuda naći pumpe sa metanom.
 
Претече ме Директор у постављању слике, а хтедох и да напишем мало у шаљивом тону.

Значи Обама од сад у продуженом Фикусу :D . Тек сад оно Л има свој значај: long
Нешто размишљам, и наш садашњи председник а и будући који буду, могли би да користе овакав Фикус, био би јефтинији него да купују неко ино возило :(

Fiat 500 Limousine by Castagna Milano
http://www.youtube.com/watch?v=phIWz8qX8T8
 
Iz Kragujevca kreće i džip "hatchback"?
Utorak, 01. 04. 2014.|13:22 | Izvor: šumadija press
Novi model "džipa", tipa "hatchback", "Fiat" planira da proizvodi u Kragujevcu?
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... hatchback-?

Iako je ova vest u domenu spekulacija, izazvala je veliko interesovanje medija specijalizovanih za automobilsku industriju.

Pojavile su se i slike, ili kako je to danas popularno da se kaže – renderi, koji, u stvari, predstavljaju vizuelno sagledavanje, odnosno postupak stvaranja slike nekog modela.

A, šta je, u stvari, "hatchback". To se kod nas retko i navodi, jer se smatra da svi znaju engleski, a ponekad to ne znaju da objasne ni oni koji preuzimaju te vesti. Najprostije, to je automobil sa zadnjim vratima na šarke, odnosno vozilo bez gepeka. Može da ima troja ili petoro vrata.

Pretpostavlja se da će novi model, kao i svaki automobil tog tipa, imati pogone na sva četiri točka, da će stilski biti sličan "puntu" sa obeležjima "džipa", sa benzinskim motorom 2.0 litra i 200 konjskih snaga, a da bi menjač mogao da bude manuelni – šestostepeni, ili automatik – devetostepeni.

Model o kojem se naveliko priča, bio bi u klasi "golfa R", forda ST" i "renoa RS".
 
milos.tro":1kuphxnz je napisao(la):
Iz Kragujevca kreće i džip "hatchback"?
Utorak, 01. 04. 2014.|13:22 | Izvor: šumadija press
Novi model "džipa", tipa "hatchback", "Fiat" planira da proizvodi u Kragujevcu?
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... hatchback-?

Iako je ova vest u domenu spekulacija, izazvala je veliko interesovanje medija specijalizovanih za automobilsku industriju.

Pojavile su se i slike, ili kako je to danas popularno da se kaže – renderi, koji, u stvari, predstavljaju vizuelno sagledavanje, odnosno postupak stvaranja slike nekog modela.

A, šta je, u stvari, "hatchback". To se kod nas retko i navodi, jer se smatra da svi znaju engleski, a ponekad to ne znaju da objasne ni oni koji preuzimaju te vesti. Najprostije, to je automobil sa zadnjim vratima na šarke, odnosno vozilo bez gepeka. Može da ima troja ili petoro vrata.

Pretpostavlja se da će novi model, kao i svaki automobil tog tipa, imati pogone na sva četiri točka, da će stilski biti sličan "puntu" sa obeležjima "džipa", sa benzinskim motorom 2.0 litra i 200 konjskih snaga, a da bi menjač mogao da bude manuelni – šestostepeni, ili automatik – devetostepeni.

Model o kojem se naveliko priča, bio bi u klasi "golfa R", forda ST" i "renoa RS".

Све би то било лепо да није 1. априлллили, а е-капија насела !

Jeep planira 4x4 hečbek iz Kragujevca !?

12
U naletu planova i najave novih Jeep modela, više ništa ne iznenađuje pa ni vest koja sledi.

Portal BOLDRIDE je otišao korak dalje u dobroj informisanosti. Prema objavljenom renderu, šuška se da Fiat, u okviru marke JEEP planira model hečbek automobila sa pogonom na sve točkove. Planirani model bi se svrstao u klasu Golf R, Fordu ST i Renault RS.

Stilski bi bio indentičan modelu Punto sa Jeep obeležjima. Tehnološki bi se bazirao na bebi Jeep modelu Renegade a pokretao bi ga 2.0 L benzinac sa 200 KS uz šest brzinski manuelni menjač ili devet brzinski automatik.

Interesantna kombinacija, pogotovo što je najavljeno da bi se proizvodio u Kragujevcu!

http://www.vrelegume.rs/vesti/jeep-plan ... k--render/
 
četvrtak 3.04.2014. | 13:49
Fijat - spas za srpski izvoz
Izvor: Tanjug
Beograd -- U prva dva meseca ove godine srpski izvoz je porastao za 18,2 odsto, a uvoz 3,5 procenata u odnosu na isti period lane.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=832162 (ceo tekst)

"Rast izvoza je zabeležen prvenstveno zahvaljujući sektoru proizvodnje motornih vozila i prikolica, tačnije Fijatu, koji je u prva dva meseca ove godine plasirao robe u vrednosti od oko 393 miliona dolara, što je za oko 25,3 odsto više nego u isto vreme lane."
 
23.4.2014g
Beogradski turisti voziće se Fiatom 500L
Beogradski auto i kao suvenir

Kompanija Fiat automobili Srbija (FAS) i Turistička organizacija Beograda potpisali su protokol o saradnji koji, između ostalog, predviđa da će jedan automobil „500L“ biti posebno brendiran i nositi naziv „Beogradski auto“.
http://www.turistickisvet-hotnews.com/v ... #more-2030 (ceo tekst )
 
Kragujevac: FAS za prva tri meseca povećao izvoz 50 odsto
Tanjug | 03. maj 2014. 14:24 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... z-50-odsto

Kompanija "Fiat automobili Srbija" u prva tri meseca ove godine povećala je izvoz 50 odsto i najuspešniji je domaći izvoznik, ali i jedan od najvećih poslodavaca u regionu

fijat620x0.jpg

Kompanija "Fiat automobili Srbija" u prva tri meseca ove godine povećala je izvoz 50 odsto i najuspešniji je domaći izvoznik, ali i jedan od najvećih poslodavaca u regionu.

U isto vreme, "Fijat" beleži i rast prodaje u Severnoj Americi, a mesečno se samo u Italiji plasira 7.000 vozila, preneo je danas RTS.

Kompanija je u periodu od januara do marta ove godine izvezla automobile za 374,8 miliona evra i na prvom je mestu liste 15 najvećih srpskih izvoznika.

Samo u SAD i Kanadi u martu je plasirao oko 2.000 modela 500L.

"Fijat" je po prodajnim rezultatima najpopularniji auto kod nas, a kao brend postaje sve više prepoznatljiv i po sloganu "Sa ponosom stvoren u Srbiji".

Predsednik udruženja uvoznika vozila i delova Miloš Petrović rekao je da je "Fijat" otvorio vrata svim svetskim proizvođačima automobila da je Srbija tržište koje je dobro za ulaganje.

"Sve velike kompanije koje se bave komponentama rade i za Fijat i za okruženje.

Prema tome, mislim da je ovo stabilno ulaganje pokazalo da vredi doću u Srbiju", rekao je Petrović.

U "Fijatu" smatraju da će ova godina izvozno i finansijski biti mnogo bolja. Luka Bar je od početka godine nabavila, zahvaljuči ovom poslu, opremu vrednu sedam milona evra za pretovar automobila.

Ukupan promet povećan je 50 odsto, a kako kažu u Fijatu, najbolje je investirati u svoje dobavljače, jer jedino tako se može biti siguran u plasman vozila, naročito u prekookeanskom saobraćaju.
 
utorak 6.05.2014
FIAT 500L preveliki zalogaj za Godzilu
http://www.b92.net/automobili/razno.php ... _id=844385

Nakon brojnih reklama kojima je propraćen početak prodaje modela 500L u SAD, FIAT je iskoristio predstojeću premijeru novog filma o Godzili da američkoj publici još jednom skrene pažnju na ovaj automobil.

17875154925368b443e4ff06.jpg


Izgleda da italijanski proizvođač i dalje mora Amerikancima da objašnjava kako nije svaki model FIAT-a minijaturan.

U novoj reklami u tome mu pomaže najčuvenije japansko filmsko čudovište:
http://www.youtube.com/watch?v=QKpzU2GSVC0
Reklama je nastala u saradnji sa filmskom kompanijom Vorner, a premijera filma "Godzila" u SAD zakazana je za 16. maj.
 
To je poznato vec neko vreme, a naslucivalo se jos u vreme najave i predstavljanja 500L.
U koliko se u kragujevcu bude proizvodio jos neki model, svakako ce to biti model koji koristi slicnu ili istu platformu sa 500L , jer to smanjuje troskove proizvodnje. Punto sledece generacije svakako nije ta kategorija vozila niti deli istu platformu.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Koliko nas košta, a koliko nam donosi kragujevačka fabrika automobila?
Srbija lane samo na ime subvencija Fijatu isplatila više od 50 miliona evra
Autor: A. Milošević
http://www.danas.rs/danasrs/ekonomija/s ... _id=282460

Beograd - Fijat automobili Srbija (FAS) samo tokom prošle godine dobio je skoro 51 milion evra ili precizno 5.880.861.811 milijardi dinara od Vlade Srbije, pokazuju nedavno objavljeni podaci Ministarstva privrede. Istovremeno, tokom čitave 2013. neto dobit kragujevačke fabrike italijanskog auto-giganta dostigla je 1,13 milijardi dinara, što je skoro 10 miliona evra, odnosno pet puta manje od iznosa raznih donacija i refundacija koje je Fijat dobio od Srbije.

Srbija je suvlasnik FAS-a, u kojem poseduje jednotrećinski udeo, što znači da joj od pomenutih 1,13 milijardi pripada oko 377 miliona dinara ili oko 3,3 miliona evra. To naravno pod uslovom da je FAS dobit delio vlasnicima, a ne da je reinvestirao, što je malo verovatno, te pod drugim uslovom da ugovorom sa torinskim proizvođačem, koji uprkos obećanjima Vlade i dalje stoji sakriven od javnosti, nije predviđeno nešto drugo.

Čak i da je Srbija od Fijata dobila pomenuta 3,3 miliona evra, to bi značilo da bi joj ovim tempom bilo potrebno više od 15 godina da vrati ono što je u FAS uložila samo tokom prošle godine.

Ipak, računica nije toliko jednostavna, jer je u Srbiju sa Fijatom stigao i niz drugih kompanija auto-komponentaša, koje za svoje pogone nisu uvek dobijale tako velikodušne subvencije kao proizvođač slavnog „fiće“. To znači da budžet od njih ostvaruje poreske prihode koje inače ne bi imao, a radna mesta i u tim i u Fijatovim halama znače manje ljudi na birou za zapošljavanje i posledično, veće prihode od PDV-a. Uz to, budući da je Vlada Srbije vlasnik trećine FAS-a, sva njena ulaganja u infrastrukturu i opremu zapravo su ulaganja u sopstvenu fabriku, pa bi prilikom eventualne prodaje FAS-a državi pripala trećina prodajne cene, čime bi se verovatno i ova ulaganja povratila. Naravno, i to opet pod uslovom da tajnim ugovorom nije predviđeno drugačije.

U listu nepoznanica ubacuje se i to da je od 2011. godine, kada je Fijat počinjao proizvodnju u Srbiji, država skinula sve namete na uvoz auto-delova i komponenti. Obračunska osnovica za taj uvoz je nula, a sve ostale obaveze prema Carini u prošloj godini FAS su koštale oko 700 miliona dinara, dok je ukupan izvoz te kompanije dostigao 1,5 milijardi evra, čime je ubedljivo prvi na listi srpskih izvoznika.

Zbog svega ovoga, kao i zbog toga što Fijatova proizvodnja u Kragujevcu još nije dostigla svoj puni kapacitet, teško je izračunati da li se oživljavanje srpske auto-industrije do sada pokazalo isplativim ili neisplativim.

Ugovorom je predviđeno da će torinski div uz 500L u Kragujevcu proizvoditi i drugi model automobila, ali se na to još čeka. Ako se i taj deo dogovora ostvari i novi model bude jednako uspešan kao što je to ovaj, nema sumnje da postoji potencijal da čitav aranžman za Srbiju bude vrlo profitabilan. Pogotovo ako prisustvo proizvođača auto-komponenti, uhodana transportna mreža i kompetentna radna snaga budu privukli još neko veliko ime iz auto sveta da uloži u Srbiju. Ali, moguće je i da se ništa od toga ne ostvari.

Upravo zbog toga, Vlada Srbije, odnosno ministarstva privrede i finansija trebalo bi da konačno obelodane ugovor sa Fijatom i da izađu sa preciznim proračunom dosadašnje isplativosti ovog ulaganja. Taj posao je suviše veliki da bi bio ignorisan. Pomenutih 51 miliona evra koliko je dato Fijatu 2013, predstavlja polovinu novca koji je ove godine trebalo da bude prikupljen naplatom solidarnog poreza. To je i četiri puta više od ukupnih donacija pristiglih na račune Vlade Srbije za pomoć od poplava (1,5 milijarda dinara), što je novac koji su zajednički skupili svi građani Srbije, privreda i brojni ino-donatori.

Zbog toga nije ni čudo što stručnjaci smatraju da bi u ovom pitanju morala da postoji potpuna transparentnost.

Nebojša Atanacković, predsednik Unije poslodavaca Srbije, kaže za Danas da „čist sabirak pokazuje da Srbija nije imala direktnu korist, jer je razlika između uloženog i dobijenog prilična“, ali da je za konačni zaključak potrebno imati više informacija.

- Posredno smo možda i imali korist, jer je zahvaljujući prodaji Fijatovih vozila poboljšan uvozno-izvozni bilans, dobili smo i realno zaposlene ljude u Kragujevcu, taj grad je oživeo, a tu su i dobavljači koji rade za Fijat i zapošljavaju ljude. Uz to, poboljšanje imidža zemlje zbog dolaska Fijata moglo bi da dovede i do dolaska drugih investitora, naročito iz Italije - smatra Atanacković. Po njemu, bilo bi korisno kada bi Vlada objavila ugovor sa ovim proizvođačem, iako dodaje da je moguće da se ugovor krije jer investitori ne žele da se uslovi pod kojima su došli u Srbiju otkrivaju njihovoj konkurenciji.

- Ali to bi zapravo za Srbiju bilo dobro, jer bi drugi investitori onda videli da je Fijat ovde dobio više nego što je izgubio, što se vidi iz ovih podataka, pa bi onda i oni došli - dodaje Atanacković.

Konsultant za strana ulaganja Milan R. Kovačević kaže, međutim, da bi iz svega trebalo „izvući naravoučenije da ubuduće vlast ne treba da potajno sklapa darežljive sporazume, jer onda nikada nećemo naučiti kako stvari treba raditi“.

- Ovo je za Fijat svakako bio uspešan posao. Oni su prvo ovde prodavali svoje automobile, a pa su dobili velike pogodnosti od države, pa im sada i dalje subvencionišemo cenu vozila. Fijat nema nikakvog interesa da svoju dobit ostavlja ovde, već je može odmah izneti u Italiju. A da li je ovo uspešan posao za nas? To je teško utvrditi, jer mi i dalje ne znamo šta je u stvari Fijatu tačno dato - kaže Kovačević.

Računica

Ugovor o zajedničkom ulaganju sa Fijatom predviđa da će država ovoj kompaniji refundirati, to jest vratiti poreze i doprinose koje ona plati. Po tom osnovu, u toku prošle godine Fijatu je refundirano 561,9 miliona dinara. Još 265,1 miliona dinara Vlada je dala kao „kofinansiranje Akademije i obuke“ za radnike FAS-a, a najveći iznos od 5,88 milijardi dinara otišao je na plaćanje stavke „refundacija troškova restrukturiranja imovine“, što se odnosi na uređenje fabrike i okolne infrastrukture.
 
30.05.2014 16:19
Za pet meseci 200. vozova prevezlo 44.239 Fijatovih vozila
http://www.tanjug.rs/novosti/131514/za- ... vozila.htm

BEOGRAD - "Železnice Srbije“ saopštile su da danas za Bar otpremaju dvestoti ovogodišnji maršrutni voz sa automobilima iz kragujevačkog Fijata, kojima je ove godine ukupno transportovano 44.239 automobila za luku Bar i za Nemačku.

"I pored velikih oštećenjima na železničkoj infrastrukturi prouzrokovanih proteklih dana poplavama, odronima i klizištima, žzeleznički saobraćaj za potrebe kragujevačkog "Fijata" uspešno se i nesmetano odvija", navodi se u saopštenju železnica.

Od ukupno 200 ovogodišnjih vozova iz Kragujevca, 197 otišlo je za luku Bar, a u 3.349 vagona utovareno je 43.537 automobila.

Preostala tri voza otišla su za Nemačku sa 54 kola i 702 automobila.

U isto vreme srpskim prugama u Kragujevac su prispela 32 maršrutna voza sa hiljadu teretnih vagona sa repromaterijalom za potrebe kragujevačkog proizvođača automobila.

"Železnice Srbije“ su za godinu i po dana saradnje sa Fijatom obavljale prevoz automobila bez ikakvih problema, tako da su ispunile sve ugovorene obaveze.

Prošle godine otpremljena su 473 voza sa automobilima, a za ovu godinu planirano je da iz Kragujevca krene oko 500 vozova.

Od ukupnog broja otpremljenih vozova u prošloj godini čak 453 voza su otišla za Bar sa 7.700 vagona, na kojima je bilo utovareno 100.113 novih automobila. Ostalih 20 maršrutnih kompozicija otpremljeno je za Nemačku, gde je u 360 kola transportovano 4.680 automobila. To znači da je samo u protekloj godini prevezeno 104.793 automobila bez ijedne primedbe.

Pored maršrutnih vozova sa automobilima tokom 2013. godine, srpske železnice su lane prevezle i 82 voza u dolasku, odnosno 2.382 teretnih vagona sa repromaterijalom za potrebe Fijata, navedeno je u saopštenju "Železnice Srbije".
 
blic poslednjih dana objavljuje vesti koje nemaju baš veze sa istinom, ali prikazuju loše vesti.

jedna od njih je i ova.

priča u drugim novinama je da će biti kvota od 10.000. to baš i nije njet.


dalje, danas objavljuju, naravno iz "pouzdanih izvora", da su nemački parlamentarci poručili vučiću da če srbija u eu kad i kosovo u un.


ko me to odgovara?!?!?



beba popović je izgleda upravu kad priča za blic.
 
Vrh