Šta je novo?

Kragujevac

Fijat automobili Srbija prekida proizvodnju na devet dana
19. Mart. 2010 | 14:18, Izvor : Beta

Kompanija Fijat automobili Srbija je saopštila da će, radi pripreme proizvodnje novih modela automobila, prekinuti proizvodnju u Kragujevcu od 24. marta do 1. aprila.

Kako se precizira u saopštenju, tih devet dana biće iskorišćeno za premestanje sektora završne linije montaže u deo gde je započeto renoviranje fabrike.

Kompanija Fijat automobili Srbije, zajedničko preduzeće italijanskog Fijata i Vlade Srbije, sada u Kragujevcu proizvodi "punto", a u planu je početak proizvodnje i dva nova modela automobila.
Izvor: Studio-B
 
чекајући улазак у Италију видех симпатичан призор :kk:
img091.jpg
 
"Fiat" kompletirao kupovinu kompanije "Chrysler"
Utorak, 21. 01. 2014. Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... e-Chrysler

Italijanski proizvođač automobila "Fiat" saopštio je u utorak (21. januara 2014.) da je kompletirao kupovinu američkog "Chrysler"-a u okviru transakcije vredne 4,35 mlrd USD, čime je kreiran novi globalni automobilski gigant.

"Chrysler Group" je sada u potpunosti filijala "Fiata", navodi italijanska kompanija, a prenosi agencija Frans pres.

Kupovina je kompletirana nakon što je "Fiat" kupio preostalih 41,46% akcija "Chrysler" od fonda Veba pod kontrolom američkog sindikata radnika u auto-industriji UAW.

Spojeni "Fiat" i "Chrysler" sedma su po veličini automobilska grupaciju u svetu, a ime nove kompanije i njeno sedište biće objavljeni na sastanku odbora kompanije 29. januara.

Izvršni direktor "Fiat"-a i "Chrysler" Serđo Markione je ovog meseca poručio da je moguć izlazak kompanije na berze u Hong Kongu i Njujorku.
 
3.2.2014g
Italijani hoće izlaz na Koridor 10
Autor: Zoran Radovanović
http://www.danas.rs/dodaci/biznis/itali ... _id=275611

Nakon minulih novogodišnjih i božićnih praznika, proizvodnja u kompaniji Fijat automobili Srbija (FAS) polako se zahuktava i odvija se u tri smene. U ovom trenutku iz pogona izlazi više od 550 automobila dnevno. Kragujevačka fabrika je, inače, jedna od retkih, ako ne i jedina automobilska firma u Evropi, koja radi u tri smene.

Procene međunarodnih institucija, prema kojima bi ove godine prodaja automobila u Evropi trebalo da poraste za 1,5 do dva odsto, ide na ruku menadžmentu Fijata koji planira da u 2014. godini, samo u FAS-u, proizvede oko 130.000 automobila „fijat 500L“, među kojima će biti i nova verzija tog modela sa pogonom na tečni gas, čija će proizvodnja startovati u februaru. To će biti četvrta verzija „fijata 500L“, s obzirom na to da je u minulih godinu i po dana krenula proizvodnja terensko-sportke varijante tog modela („treking“), kao i automobila sa pet i sedam sedišta („living“).

Da Fijat ima ambiciozne planove o tome svedoči i podatak da će do 2016. godine, u razvoj novih modela automobila, uložiti čak devet milijardi evra. Osim novih modela marke „maserati“ i „alfa romeo“, koji će se proizvoditi u Italiji, Fijat planira i razvoj novih automobila iz porodice „500“ (prema nezvaničnim informacijama, ti automobili bi se proizvodili u Poljskoj), kao i proizvodnju jeftinijeg automobila, umesto „pande“. To, međutim, nikako ne znači da bi Vlada Srbije, kao suvlasnik fabrike automobila u Kragujevcu, trebalo da sedi skrštenih ruku. Naprotiv, nadležni u Srbiji imaju više adute da od top menadžmenta Fijata zatraže da se proizvodnja jednog od novih modela poveri kragujevačkoj fabrici. Argument, koji govori u prilog toj konstataciji, jeste i to da je kragujevačka fabrika jedna od najmodernijih u Evropi, a rasplaže i stručnom radnom snagom koja je dokazala da je spremni za proizvodnju automobila prema najsavremenijim tehničko-tehnološkim standardima.

Ali ono što bi, eventualno, moglo da ugrozi taj posao jeste činjenica da država Srbija još nije ispunila sve obaveze prema italijanskom partneru. Pre svega one koje se odnose na izgradnju putne infrastruture. I to uprkos činjenici da je prošlo pet i po godina od potpisivanja ugovora sa Fijatom. Davno započeta gradnja auto-puta od Kragujevca prema Koridoru 10, koja je trebalo da bude okončana do starta serijske proizvodnje novog Fijatovog modela u FAS-u, ne samo da još nije završena, već niko više i ne pominje rokove do kada bi ta saobraćajnica trebalo da bude predata na upotrebu. Ministar za državnu upravu i lokalnu samoupravu Igor Mirović izjavio je krajem prošle godine, na sastanku sa lopalnim zvaničnicima, da je u republičkom budžetu za 2014. obezbeđen novac za izgradnju preostalih deonica auto-puta do Koridora 10, koje bi, prema njegovim rečima, trebalo da budu završene do 2015. godine. Ne dugo potom, u Kraguejavac je došao ministar građevine Velimir Ilić koji je rekao da će auto-put do Koridora 10 da se gradi novcem iz kredita, ali da ne može sa preciznošću da tvrdi kad će ta saobraćajnica da bude završena. Tim pre što je, prema Ilićevim rečima, trenutno prioritet gradnja drugih putnih pravaca po Srbiji. Izgradnja saobraćajnice, koja je od velikog značaja za najvećeg izvoznika (od izvoza automobila ostvaren je devizni prihod od 1,5 milijatrdi evra), srpskim zvaničnicima, očito, nije priopritet.

Prema ugovoru sa Fijatom, Vlada Srbije je u obavezi da izgradi i obilaznicu oko Kragujevca, kako se šleperi sa delovima za automobile, kao i sa gotovim automobilima, ne bi „zaglavljivali“ po kragujvačkim sokacima. Prvo je bio predviđen nastavak gradnje, takođe davno započete Juže obilaznice, na kojoj je trebalo da se prokopa tunel, u dužini 1,5 kilometara, kroz Metino brdo. To bi bila najdirektnija veza Fijatove fabrike sa Koridorom 10. Gradsko rukovodstvo se, u međuvemenu, dosetilo da bi možda bilo bolje da se oko Kragujevca gradi severna obilaznica koja bi koristila i gradu, a ne samo Fijatu. Prema ugovoru i ta obilaznica je trebalo da bude gotova do početka serijske proizvodnje novog modela u FAS-u. Toliko o ozbiljnosti države Srbije kad su kapitalne investicije, koje treba da obezbede privredni oporavak zemlje, u pitanju. Nevolja je što bi od te (ne)ozbiljnosti mogla da zavisi i eventualna odluka prvog čoveka Fijata, Serđa Markionea, i njegovih najbližih saradnika o tome da li će kragujevačkoj fabrici biti poverena proizvodnja još jednog novog modela, bez čega se, inače, ne može govoriti o punoj uposlenosti kapaciteta FAS-a.
 
I šta sada da kažu investitori za ovo!? Ko će još doći kada čuje za ovo!? 5,5 godina su imali da urade auto - put od 24 km i ništa! Nije im prioritet 1,5 milijardi evra prihoda u budžetu! A prioritet im je Koridor XI!?
Na ovom primeru se lepo vide pogrešni prioriteti u ovoj zemlji!!!
 
Ali verko i urs u kragujevcu treba ih sabotirati razumjece ti italijani i zs jos nije utegla prugi i elektrifikovala
 
I za prugu isto važi. Za sve to zajedno da se uradi, pruga i put, treba možda 150 miliona € a to je 10-ti deo onoga što se zaradi od izvoza automobila proizvedenih u Kragujevcu. A koliko bi ih više bilo proizvedeno i bili bi isplativiji da su put i pruga urađeni!?
 
па вероватно ће бити готоов пут када буде иста власт у КГ-у и држави. до сада је увек Верко терао своју неку причу, па га је држава дрндала (и претходна и ова власт)
 
Nije "samo" za Fiat bitan put, nego i za stanovnistvo. Cak i ljudi koji idu recimo za Cacak bi mozda kao ja radije isli do KG autoputem nego ibarskom.
Znaci Fiat bi mogao da tuzi drzavu ali to verovatno nece uciniti jer nece da se zamera, ali kakvu poruku to salje drugim investitorima? Sve u svemu, skandalozna prica!
 
Poenta cele te priče je poruka koju ona nosi drugim investitorima! Šta drugi da očekuju kada najveći izvoznik ovako prolazi sa državom!? U ovoj državi večito neko mora da traži svoje i da se, ne daj Bože nešto desi, da bi se stvari uradile kako treba!
 
E moj Zeleznicar...
Kakvu poruku? Pa poruku da nas treba zaobilaziti u sirokom luku.
Postojao je konkretno sa FIAT-om dogovor , da se kasni sa radovima, a i oni su takodje kasnili sa investicijama, uzrokovano padom prodaje i kupovinom krajslera.
Al kao sto vidimo, oni svoj deo odradise, a nasi po obicaju, spiskali lovu pa sad i da oce nemaju odakle.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ako cemo iskreno oni su obecali valjda jos jedan model u Kragujevcu a za sada nista od toga...
 
Model se sprema prije ce on sa traka nego sto ce nasi zavrsiti ono malo puta o pruzi da negovorim a tek obilaznici oko kg
 
Necete vjerovati

НАЈАВА ДОГАЂАЈА ЗА СРЕДУ, 05. ФЕБРУАР 2014. ГОДИНЕ

-14:00 сати, Свечани салон зграде Града - потписивање Меморандума о сарадњи између Компаније ОХЛ ЖС, а.с. Јужноморавског регона Републике Чешке са представницима Града Крагујевца и општина Лапово и Баточина. Потписници Меморандума су спремни да у оквиру заједничког наступа активно учествују у решавању свих питања везаних за модернизацију железничке пруге између града Крагујевца, општина Лапово и Баточина односно до Коридора 10. Један од разлога за потписивање Меморандума је да се ФАС - у омогући модеран, брз и сигуран транспорт возила железницом.
Предузеће из Чешке осим грађевинских радова - реконструкције и модернизације свих објеката на железници и електрификацији пруге, спремно је да обезбеди и финансирање пројеката под повољним условима средствима Чешке експортне банке. Меморандум ће потписати председник и потпредседник Управног одбора CEO Michal Stefi и Paolo Bee, са градоначелником Крагујевца Верољубом Стевановићем, председницима општина Баточина и Лапово Радишом Милошевићем и Небојшом Милетићем.
www.kragujevac.rs
 
Češki "OHL ŽS" potpisao memorandum o saradnji na modernizaciji pruge Kragujevac-Koridor 10
Četvrtak, 06. 02. 2014.|08:50 | Izvor: Tanjug
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... Koridor-10

Predstavnici ogranka češke kompanije "OHL ŽS" za Srbiju, gradske uprave Kragujevca i opština Batočina i Lapovo potpisali su juče memorandum o saradnji na kompletnoj rekonstrukciji i modernizaciji železničke pruge Kragujevac-Koridor 10 u dužini od 30 kilometara.

Rekonstrukcija i modernizacija železniče pruge koja podrazumeva i elektrifikaciju, koštala bi, prema prvim procenama, oko 20 mil EUR, a projekat će zaživeti ukoliko ga podrže Vlada Srbije i preduzeće "Železnice Srbije".

Pored razvoja infrastrukture, koji je osnovica privrednog razvoja, kao i bržeg kretanja vozova, jedan od razloga da se ovaj putni pravac kompletno rekonstruiše jeste i kompanija "Fiat automobili Srbija", kojoj treba omogućiti brz i siguran transport vozila železnicom, rečeno prilikom potpisivanja memoranduma.

Memorandum su potpisali direktor ogranka "OHL ŽS" za Srbiju Milan Pavić, zamenik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković, predsednici opština Batočina i Lapovo Radiša Milošević i Nebojša Miletić.

Objašnjavajući da se kompanija "OHL ŽS" iz Brna bavi izgradnjom i remontima železničkih pruga, Pavić je rekao da ih za rad na projektima u inostrastvu finansijski prati Češka eksportna banka, i to tako da 50% poslova i opreme bude u nadležnosti ove češke kompanije, a ostatak u nadležnosti firmi iz zemlje u kojoj se projekat realizuje.

- Češka eksportna banka je državna i ona bi kredit dala "Železnicama Srbije", a garant za vraćanje bi bila naša zemlja - rekao je Pavić.
 
"Model se sprema prije ce on sa traka nego sto ce nasi zavrsiti ono malo puta o pruzi da negovorim a tek obilaznici oko kg"

Mislis na one razne verzije 500L ili potpuno nov model kao sto su obecali? Ako je to, koji je model u pitanju prvi put cujem...
 
Спрема се потуно нов модел, а који ће бити, то је још увек велика пословна тајна. Тај нови модел Фијата који ће се производити у ФАС-у ће бити представљен на салону аутомобила у Женеви у марту следеће године, а одмах после тога на међународном салону аутомобила у Београду крајем марта.

Италијани имају у плану скоро 10 потуно нових модела Фијата који ће се производити у току следеће две-три године, зависи шта се све усвоји и шта одлучи татица Серђо Маркионе, у свим Фијатовим фабрикама широм света, па и сад у фабрици Крајзлер пошто је Фијат постао и 100% власник ове америчке фабрике.

Иначе од 01. фебруара та фабрика се званично зове ФЦА = Фијат Крајзлер Аутомобили (FCA = Fiat Chrysler Automobiles). У њој ће се производити аутомобили Алфа Ромео и Масерати. Фабрика Ланчиа, која је исто била под Фијатом, се гаси !
 
Eto, naši nisu u stanju da obezbede 20 000 000 € da urade prugu nego uzimaju kredit za to :bash:
 
utorak 11.02.2014
FIAT predstavio unapređeni 500L za 2014.
http://www.b92.net/automobili/vesti.php ... _id=810739

FIAT će u 2014. kupcima modela 500L na evropskom tržištu ponuditi nove motore, veći izbor boja i specijalnu verziju Beats Edition.

Najnoviji član porodice 500L je modela Beats Edition. Nova verzija bazirana je na Trekking varijanti a dobila je naziv po unapređenom Beats audio sistemu koji su specijalno za ovaj model razvili rep muzičar Dr. Dre i muzički producent Jimmy Iovine.

Automobil ima i specifičnu spoljašnjost koju karakteriše dvobojna kolorna šema - metalik siva boja karoserije i crni krov.

Pored toga tu su i crveni detalji na kućištima retrovizora i crvene kočione čeljusti, dok su alu felne u crnoj boji. Unutrašnjost automobila izborom boja i materijala prati dizajn spoljašnjosti.

FIAT 500L Beats Edition najpre će biti ponuđen kupcima u Italiji, da bi se kasnije našao na tržištu i u drugim delovima Evrope. Osim nove, Beats Edition, verzije, 500L će uskoro biti dostupan i u novoj Venezia Blue metalik boji, a na raspolaganju će biti i novi dezeni materijala u enterijeru.

Kada je reč o motorizaciji, kupci na evropskom tržištu u 2014. mogu da računaju na ranije najavljeni 1.4 litarski T-Jet turbo-benzinac i 1.6 litarski MultiJet II, oba sa 120 ks.

Benzinski motor, koji od kraja 2013. dostupan u Italiji, je Euro 6 standarda i raspolaže sa 215 Nm maksimalnog obrtnog momenta koji postiže pri 2.500 o/min. FIAT 500L opremljen ovom jedinicom razvija maksimalnu brzinu od 189 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je 10,2 s.

Fabrički deklarisana prosečna potrošnja iznosi 6,9 l/100 km a CO2 emisija 159 g/km.

Što se tiče dizelaša, on je u stanju da proizvede 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 1.750 o/min. Maksimalna brzina automobila sa ovim motorom je takođe 189 km/h, a 0-100 km/h stiže za 10,7 s.

FIAT 500L 1.6 MultiJet II sa 120 ks prosečno troši 4,6 l/100 km, uz CO2 emisiju od 120 g/km.

FIAT je najavio da će u paletu motora uskoro uvrstiti i verziju 1.4 litarskog benzinca prilagođenog tako da kao gorivo može da koristi i tečni naftni gas.

Ovaj motor imaće iste performanse kao standardna, čisto benzinska verzija, a trošiće 8,9 l gasa na 100 km. Emisija ugljen-dioksida biće nešto niža i iznosiće 144 g/km.
28393051752f9e4833360578.jpg

163122333952f9e4864f8b58.jpg

166524848952f9e48a966551.jpg

96577114752f9e48ed86b782.jpg

168089704252f9e493124147.jpg
 
sreda 26.02.2014. | 21:39
Ferara odlazi iz Srbije,Izvor: Danas
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=817141

Kragujevac -- Generalni direktor kompanije Fijat automobili Srbija (FAS) Antonio Čezare Ferara od 1. marta neće biti na toj funkciji, saznaje list Danas.
1474829200530e53345eef30.jpg

Kako navodi list, kragujevačkom fabrikom će iz Italije rukovoditi Silvija Varneti, koja se smatra uticajnom menadžerkom u Fijatovoj centrali u Torinu.

Pored nje fabrikom će upravljati resorni rukovodioci FAS-a, među kojima su direktor proizvodnje Frančesko Čačna i menadžer za ljudske resurse Kristijano Frankini.

Ferara se vraća u Italiju, gde će nastaviti da radi na odgovornim poslovima u Fijatu.

Ferera je u Kragujevac došao u drugoj polovini 2011. iz Fijatove fabrike u Kasinu, koja je u to vreme važila za jednu od najmodernijih i najuspešnijih. Ferara je u FAS-u zamenio dotadašnjeg generalnog menadžera kompanije Đovanija de Filipisa, a došao je da završi kragujevačku fabriku i u njoj započne proizvodnju novog Fijatovog modela automobila.

Uspeo je u jednom i u drugom: 13. decembra 2011. puštena je u rad nova Fijatova kompanija u Kragujevcu, u čiju izgradnju i opremanje je investirano oko milijardu evra, i koja slovi za najsavremeniju Fijatovu fabriku na svetu, dok je 4. jula 2012, startovala serijska proizvodnja najnovijeg Fijatovog modela "fijat 500l“.

U stručnim krugovima ocenjuje se da je njegov odlazak znak da je kragujevačka fabrika "odrasla“, odnosno da ne mora da ima italijanskog "staratelja“ stalno lociranog u Srbiji.
 
Samo da ne bude znak da 'projekat' nije uspesan...
Neki dan videh podatak da je na trziste USA plasirano samo nesto oko 8000 vozila za pola godine, sto je realno receno mizerija u odnosu na onoliko trziste. Nadam se da prodaja u Evropi ide bolje, inace postoji ozbiljna opasnost da se "nas" posao veka neslavno zavrsi...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Vrh