Šta je novo?

Kragujevac

За 10 хиљада Фијата 500Л је договорено још прошле године и то ће се урадити, тј. ове године ће кренути прве количине. Виц је у томе што руско тржиште не љуби баш претерано италијанске аутомобиле.
 
Nešto u poslednje vreme fabrika slabo proizvodi. Da li je mala potražnja ili nešto drugo?
 
U principu je dosta opala potraznja u odnosu na pre godinu dana. Ukoliko ne dobijemo novi model uskoro, proizvodnja ce samo jos vise padati. Cak i ugovor za Rusiju moze da održava fabriku maksimalno dva meseca.
 
Danasnja auto industrija menja model posle 5 godina, a osvezava ga vec nakon 2-3 godine.
Dansnji kupac automobila je mnogo podlozniji trendovima i pomodarstvu nego sto je to bio slucaj pre 20-30 godina. Zbog toga 500L u skorije vreme mora doziveti restajling i osvezenje, ali i korekciju cene koja je ista kao kad se pojavio, sto takodje nije praksa u auto industriji.

Najveci problem je svakako plasman u USA jer je problem sa automatskim menjacem uzdrmao poverenje kupaca koje je FIAT tamo tek poceo da stice.
Sve u svemu, situacija koliko vidim nije bas sjajna, ali nije ni neresiva.
 
Ne bi bilo lose da se drzava malo izcima da natera Fiat da napravi policijsku verziju 500L i da krene njime da menja zastareli vozni park. Takodje, zar ne bi bilo logicno da sluzbena kola u ostalim drzavnim institucijama zamenimo automobilima koji se proizvode nekoliko kilometara niz autoput i koja ne moraju da se uvoze?
 
A to je onda sprecavanje konkurencije i slobode trzista
 
Pa diso, nek je i tako. Stavis u tender da vozilo koje ti treba mora da ima deo komponenti lokalno proizvedenih ;-)
Ko brani opel-u da u kikindi lokalizuje neko sklapanje :D

Salu na stranu, sloboda trzista u trenutku kada nam namecu da sami odustanemo od izvoza u Rusiju je diskutabilna kategorija...
 
500L jednostavno nije auto kalibra da bude policijski. U FIAT-ovoj fabrici u Cassinu, u Italiji su svojevremeno radili Giuliettu i Fiat Bravo za karabinjere, ali to su vec modeli koji imaju smisla.
 
vladal":3gx4zx7a je napisao(la):
500L jednostavno nije auto kalibra da bude policijski. U FIAT-ovoj fabrici u Cassinu, u Italiji su svojevremeno radili Giuliettu i Fiat Bravo za karabinjere, ali to su vec modeli koji imaju smisla.
Interesantno razmisljanje.
Znaci kada je DeltaM - u trebalo 'ugurati' lovu, Punto II je bio OK izbor, ali kada je iz fabrike koja je 1/3 vlasnistvo drzave srbije, onda nije odgovarajuci?
Meni to ne pije vodu.
Policija, osim 'jurnjave' (za nekim) ima jos gomilu potreba i zaduzenja, pa bi ovo vozilo svakako moglo da se uvrsti u flotu MUP-a. Cak sta vise, za neke potrebe bi bilo odlicno, zbog svojih gabarita i velikog korisnog prostora.
 
У сваком случају, за службена возила администрације, локалних самоуправа и јавних предузећа би се могли куповати Фиати уместо Шкоди и Аудија као што је сада пракса.
 
уместо Шкода. Пардон, ово је јаче од мене.
 
Vrlo je upadljiva tišina koja ovih dana vlada na relaciji FIAT-Vlada Srbije. Vrlo je upadljivo i neposećivanje i nesastajanje gospodara Vučića sa menadžmentom FIAT-a prilikom posete Italiji.

Model 500L je ovo godine dostigao svoj vrhunac u proizvodnji i prodaji, i verovatno sledeće godine proizvodnja neće premašiti 100,000 komada, a 2016. već idemo ispod 50% kapaciteta. Priča o kvoti za rusko tržište je besmislena, i mislim da tamo ne može da se proda više od 1,000 komada godišnje što je beznačajno.

FIAT neće ući u proizvodnju novog modela ovde bez velikih podsticaja i novčanog učešća države. U svakom slučaju tišina je znak ili loših vesti ili dugotrajnih i teških pregovora, koji možda čekaju rasplet sa Železarom. Nadam se da nije ovo prvo.
 
A neispunjena obecanja za fijat pruga , obilaznica , brza soabracajnica itd itd , bice interesantno
 
Glupo je da izgubimo poverenje italijana zbog 30 km nezavrsenog autoputa i neelektrificirane pruge.
 
Laki72

Nije nikakav problem da MUP uzme 500L za neke administrativne poslove, ali bi po meni bilo mnogo svrsishodnije, kao što kaže stf, da se on masovno uzima pri zameni vozila državne administracije ili službenog parka velikih firmi u Srbiji. Jedina firma za koju znam da nam je iz fabrike naručila je, paradoksalno, hrvatska Idea.

GOJE, i meni je bilo veoma interesantno to nepominjanje FAS-a u Italiji od strane premijera, ali videćemo, ja kontam da jednostavno naša država ne može više da se pruži i subvencioniše od ovoga što već sada daje.

Ono što je, nažalost, veoma izvesno je da će prodaja 500L padati mnogo većom brzinom nego što se misli iz 2 razloga:
1. cena mu je previsoka
2. u junu kreće zvanična prodaja 500x, koji može apsolutno da sahrani naš model.

Osnovni problem naše fabrike je što je u startu strašno loše zamišljena, tj. ukoliko bi mi i sutra dobili najavu za novi model, nama bi praktično trebala izgradnja minimum jedne nove hale montaže zbog prostog fizičkog nedostatka prostora za delove novog modela koji bi išao uporedo sa postojećim.
 
@Vladal
Odakle ti ovo iz poslednjeg pasusa???
Pitam, posto su mi neke osobe koje su vise puta boravile u fabrici pricale da je koncipirana tako da se moze uporedo raditi vise modela.
Ispade sad da nije tako?
Aj molim te malo detaljnije pojasni.

Inace, o ceni je diskutabilno pricati u nasim uslovima.
Realno u njegovoj klasi 500L nije skup.
To sto je za proizvodnju u kragujevcu odabran takav model to je ono sto mnogo vise utice na manji plasman, jer to nije masovna kategorija.
Dodatno plan FIAT-a da ovim modelom maltene osvaja americko trziste i onda vec na pocetku peh sa automatskim menjacem namenjenim iskljucivo tom trzistu je maltene zakocio prodaju u toj zemlji. Upravo taj deo neispunjenog plana prodaje je i onaj nedostajuci, da bi umesto rasta imali pad proizvodnje u ovoj godini.

Sto se tice puta i pruge...
Sta reci? Ono sto je ulog u fabriku, a moze da pukne samom odlukom stranog partnera da se preseli na drugu lokaciju zbog bilo kog razloga, to je Srbija ispostovala.
Ono sto je korist fabrici, ali i celom regionu i ostalo bi kao korist bez obzira na buducnost fiata u srbiji, "infrastruktura"...
To nit su uradili, a sve mi se cini da i nemaju ozbiljnu nameru.
 
@Laki72
Postrojenja koja su instalirana u fabrici su apsolutno predviđena da podrže proizvodnju više modela i u duplo većem obimu od današnjeg, ali je problem u fizićkom prostoru oko postrojenja. Postrojenja i proizvodne linije su dobro koncipirani, tj praktično prekopirani iz tada najmodernije FIATove fabrike u Pomiljanu, ali prostor pored linija na kojem treba da se nalaze zone za snabdevanje linija delovima jer izuzetno mali. Taj prostor je danas u montaži već praktično iskorišćen 100%. Jednostavno, u zadnje tri godine smo dobili neočekivano veliki broj izmena verzija delova i modela, što je samim tim povuklo za sobom i veći broj delova koji moraju uporedno da budu na raspolaganju proizvodnoj liniji.

Što se cene tiče, podsećam da postoji ogromna razlika u ceni za naše tržište (oko 12kEura) i ceni za evropsko tržište. U Italiji, u koju nam odlazi praktično pola proizvodnje, prosečna cena ka krajnjem kupcu je oko 18kEura. Tolika je i za ostatak Evrope. Složićeš se da već za taj novac, procečan evropski potrošač ima malo širi izbor. Jednostavno, posle tri godine na tržištu, cena bi po meni morala da se obara.

Što se američkog tržišta tiče, apsolutno si u pravu, Torino je jednostavno napravio lošu procenu sa tipom menjača. Mi se zadnjih meseci trudimo da promenimo to sa jednim novim tipom menjača koji smo predstavili, ali prvobitni trenutak je već prošao, videćemo...

Poluautoput od Batočine do grada puževskim koracima konstantno napreduje, ali zaista ne razumem toliko usporenje radova. Mislim da je ostalo jedno par kilometara da bi se u potpunosti završio, ali smo sada već došli u situaciju da, i kada se završi, automatski bi bilo potrebno da se zatvori postojeća strana radi revitalizacije.... Prugu, koja nam je osnovni vid transporta iz fabrike, neću ni da komentarišem.
 
direktor":1qww65wu je napisao(la):
A neispunjena obecanja za fijat pruga , obilaznica , brza soabracajnica itd itd , bice interesantno

vladal":1qww65wu je napisao(la):
Poluautoput od Batočine do grada puževskim koracima konstantno napreduje, ali zaista ne razumem toliko usporenje radova. Mislim da je ostalo jedno par kilometara da bi se u potpunosti završio, ali smo sada već došli u situaciju da, i kada se završi, automatski bi bilo potrebno da se zatvori postojeća strana radi revitalizacije.... Prugu, koja nam je osnovni vid transporta iz fabrike, neću ni da komentarišem.

Eksproprijacija nije završena na jednom delu poluautoputa kod Nikšićkog brda. I kad završe do Batočine, ostaje nekih 4-5 km kroz Batočinu i do samog AP. Niko ne zna kada će taj deo raditi. Država i Kragujevac su se obavezali i da izgrade nastavak Južne obilaznice do FASa, bitne zbog transporta delova i automobila. Do danas nisu počeli ni pripremni radovi. Čak su u jednom trenutku gradski čelnici odlučili da je bitnija Severna obilaznica. U fazonu ko j.. FIAT i ugovor. Slaba je ovo država, slaba je reč političara
 
Vučić je juče u smederevu rekao da što srbija obeća ona to i ispuni.
 
Ako je tako AV rekao, onda je to istina. Zaboravite moj post, sve je izgradjeno :)
 
Vrh