Šta je novo?

Kragujevac

To sa izvozom za Rusiju je velika besmislica.

500L je generalno imao fantastičan uspeh na tržištima Italije i Španije (gde odlazi preko pola ukupne proizvodnje), a prosečan uspeh na tržištima Francuske, Britanije i Nemačke, dok na ostalim evropskim tržištima nije bilo nekog većeg rezultata. U SAD je počeo prihvatljivo (preko 1,000 mesečno prvih godinu dana) a onda došiveo oštar pad (tek 300 mesečno).

Mislim da će u 2016. globalno biti prodato oko 80,000 vozila, što je ozbiljan pad u odnosu na skoro 100,000 u 2015. (i preko 100,000 u 2014.). A plan i kapacitet je bio da se prodaje oko 150,000 vozila.

5,000 vozila na godišnjoj kvoti za carinsku uniju Rusije, Belorusije i Kazahstana, može da znači da će se u stvarnosti prodati tek 500, jer otprilike znamo kako će tamošnje tržište reagovati, a znamo i koliko će realno Srbija recipročno moći da uveze ruskih vozila.
 
Treba imati u vidu mnogo faktora.
Fiat 2008 i Fiat 2016 godine nije isto.
Globalna kriza koja je u medjuvremenu nastupila bitno je promenila i traznju i planiranja, ali akvizicija krajslera u stvaranje FCA grupe je sigorno promenilo globalne prioritete firme.
Sve to zajedno rezultiralo je smanjivanjem investicija u FAS i kasnjenjem razvoja novog modela koji bi se proizvodio u Kragujevcu.

Takodje, 500l nije "narodni auto", niti je zamisljen kao takav, te ocekivati ogromnu godisnju proizvodnju nije realno, a brojke koje su realizovane su sasvim ok za kategoriju vozila kojoj 500L pripada.

500L u Rusiji?
Glupost!
To nije model koji moze da prodje na ruskom trzistu.
Sve i da zanemarimo losu reputaciju i pozicioniranje samog brenda FIAT u Rusiji, to trziste nije 'zeljno' vozila ove kategorije.
Zato ni sam Fiat nije ambiciozan sa tom pricom. Prica je cisto politicke prirode i zako ce i zavrsiti.



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Evo malo pozitivnih vesti i trendova iz Italije i Španije. Italija pokriva oko 50% ukupnog plasmana za model 500L, a Španija oko 10%.

Godina Italija Španija
2012: 38,215 N/A
2013: 51,256 3,936
2014: 49,918 8,497
2015: 47,993 9,788
2016: (54,000) (10,000)

Naročito raduje to što je trend na početku 2016. bio negativan, a sada je nadoknađen gubitak, i preokrenut u dobitak. Osim toga, nadam se da će restilizovani model doneti i nešto jaču prodaju od naredne godine (kao što se desilo modelu 500 prošle godine).

Ipak glavna vest nas tek čeka sledeće godine, kada budemo znali šta se dešava dugoročno sa fabrikom, nakon isteka ugovora sa FIAT-om.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414236#p414236:361uai3v je napisao(la):
GOJE » 03 Nov 2016 12:39 pm[/url]":361uai3v] Ipak glavna vest nas tek čeka sledeće godine, kada budemo znali šta se dešava dugoročno sa fabrikom, nakon isteka ugovora sa FIAT-om.

Tada otvaramo ponovo Zastavu. :D
 
Ne znam da li je neko naveo, sprema se novi (restilizovani ili znatno drugaciji model). Voza se maskiran po Kragujevcu!

Ako realno gledamo sto se tice samog modela, i Fiat 500 se proizvodi od prvog dana gotovo identican kakav je i sada. Mozda bude kozmetickih izmena, ali sustina ce ostati ista, pogotovo ako uzmemo u obzir da vec postoji model 500X
 
Ne izgleda loše ovaj restilizovani 500L koji sada isprobavaju. Ali im treba novi model, po mogućstvu A ili B segmenta.
 
Ako bude ista bolja ponuda motora, ozbiljno razmisljam o kupovini restilizovanog cim izadje :) Dvoumim se izmedju tipa, astre, 500l i vitare.
Najradje bi podrzao "domacu" proizvodnju, ali je 1.4 benzinac totalni krs od motora za taj auto.
 
Видех два рестилизована Фијата 500 Л пре две недеље код мене на Бежанијској коси на шлеперу, а о томе сам баш и обавестио на форуму Гаража http://forum.garaza.rs/viewtopic.php?f= ... 85#p648246

Pogledajte prilog 1

У Крагујевцу и околини већ шпартају улицама, а полако ће и по целој Србији. Један кратак видео са крагујевачких улица http://www.ikragujevac.com/vesti/40510- ... video.html

Продаја би требала да почне средином слдеће године, а мислим да ће се појавити на Београдском салону аутомобила с обзиром да је следећа година ткз. међунараодна. http://www.ikragujevac.com/vesti/40541- ... denje.html

О продаји 500 Л у 2016 има овде: http://left-lane.com/european-car-sales ... fiat-500l/
 
Па ово и није толико лоше колико се стекао утисак у штампи.

За првих девет месеци прошле године продато је 68.500 комада, а ове 66.000 комада. Када се узме у обзир да је од маја наовамо сваки месец био бољи у односу на прошлу годину, лако се може десити да 2016. буде успешнија од 2015. када је продато 85.357 аутомобила Фијат 500L.
 
Nemoj da zaboraviš tržište SAD i Kanade. Tu se prodaja sunovratila sa 12413 (2014.)+ Kanada sa 2461 na ovogodišnjih 2920 + 268 (za 10 meseci 2016.).U Evropi je pad u odnosu na prvih deset meseci 2015. oko 3,7 % dok u odnosu na 2014. 13,3 % (76153/66026).
Vreme je za facelifting, samo da ne bude kao sa 500.
 
Рестилизовани, а камуфлирани Фијати 500 Л већ језде путевима Србије и Италије у циљу испитивања возних карактеристика, економичности,... Сваки пад продаје возила код било код произвођача је сигнал за обнову неког од модела или потпуно нова генерација.
 
@Žika
Da, ali taj sunovrat u SAD je posledica problema sa elektronikom automatskog menjaca. Toyota sebi moze da dozvoli milionske opozive zbog fabricke greske, ali Fiat (kao brend) koji je tek osvajao trziste je imao taj peh u najgorem trenutku.
Mene vise od plasmana u SAD-u zanimaju planovi Fiat-a u Srbiji.
Restajlingom se moze kupiti godina do dve i to je to. O drugom modelu koji bi se uz 500l pravio u Kragujevcu vise se i ne govori, a Fiat je svoje aktivnosti fokusirao na SAD i tamosnji brend Krajsler koji ima dobar rast i profit. Sve to moze imati lose posledice po kragujevacki fabriku, posebno ako uzmemo u obzir da ni danas krajem 2016. godine drzava Srbija nije ispostovala svoje obaveze o izgradnji Moto puta do Batocine, obilaznice oko Kragujevca i modernizaciju zeleznicke pruge.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki +1 I da dodam crash test gde je 500L loše prošao.
Chrysler je isto u nebranom grožđu, novi model 200 se jako loše prodaje , 300 nema naslednika, Dart nikad nije ispunio očekivanja.
Jeep razbija.
 
Ja znam šta bih vozio da sam u USA.

2017-Dodge-RAM-2500-front-view.jpg


Da smo uspeli Fiatu da uvalimo Z Kamione pa da ih prave kod nas.
 
Od Fijata i Er Srbije u budžet samo "mrvice"

Ekonomista Dragovan Milićević je na osnovu izveštaja o novčanim tokovima najvećih srpskih kompanija došao do zanimljivih podataka po kojima najveći državni projekti, Fijat i Er Srbija plaćaju najmanje novca u budžet uprkos ogromnim investicijama od strane države.

Tako je prema bilansima iz 2015. godine, s obzirom na to da još nisu objavljeni finansijski izveštaji za 2016, Fijat koji je četvrta kompanija u Srbiji po visini poslovnih prihoda uplatio 173,7 miliona dinara javnih prihoda u koje spadaju porez na dodatu vrednost, akcize, carine i ostale dažbine, od toga nula dinara poreza na dobit. To je svega 0,12 odsto poslovnih prihoda kompanije. Drugi veliki državni projekat, Er Srbija je u 2015. godini uplatila je 90 miliona dinara, od čega 12,8 miliona poreza na dobit, što je 0,27 odsto poslovnih prihoda kompanije. Ove dve kompanije učestvovale su u poreskim prihodima države 2015. godine sa 0,01 odsto u slučaju Er Srbije i 0,02 odsto u slučaju Fijata.

Nastavak na:
http://www.danas.rs/ekonomija.4.htm...+i+Er+Srbije+u+budžet+samo+"mrvice"


Uraaaa za subvencije stranim investitorima :dil:
 
Makar su stigli do faze da više daju nego što uzimaju....kako je sa autokablovima i ostalim radno-intenzivnim investicijama? Ko li dade diplome G17 "ekspertima"....
 
Medalja ima uvek 2 strane.
Slazem se sa jedne strane da su direktni povracaji (uplate u budzet) mali sobzirom na ulaganja i subvencije.
Sa druge strane moramo uzeti u obzir i cinjenicu da prozvodi Fiata i lokalnih dobavljaca (iako su oni u stranom vlasnistvu) svoj plasman realizuju gotovo 100% u inostranstvu, a uposljava se lokalna radna snaga, koja iako malo placena, svakako ne bi imala drugu alternativu (sto se godinama pre FAS-a videlo).
Dakle, istina je negde izmedju i efekte bi mogli da analiziramo pod dva uslova:
1. Da imamo jasan ugovor izmedju osnivaca, sto nemamo, vec imamo 'zacrnjen' papir, gde je svaki 3 pasus vidljiv.
2. Da pored sabiranja troskova saberemo i sve direktne i indirektne koristi.
3. Da ponudimo alternativu za par hiljada radnika, koji ipak redovno primaju platu, imaju uplacene doprinose, godisnje odmore, slobodne dane i pravo na bolovanje, sto priznacete velika vecina radnika u srbiji NEMA.

@tragac
"G17 eksperti" imaju odlicne diplome i opravdali su ih.
Zaradili su svaki cent koji su placeni od svog 'poslodavca'.
Poenta je samo u tome, ko je njihov poslodavac, tacnije za koga rade.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Hyundai realna priča za Fiat

Tragom vesti o promeni vlasnika kragujevačke fabrike automobila

* Saradnja južnokorejskog i italijanskog giganta mogla bi da proizvodnju električnih automobila dovede u Srbiju
* Da li bi Mercedes mogao uskoro da preuzme kompaniju Fijat Krajsler automobili Srbija u Kragujevcu?

Povod za tu bombastičnu informaciju bila je skorašnja poseta "delegacije Mercedesa", koja je, kako je navedeno u novinskim napisima, posetila proizvodne pogone kragujevačke fabrike automobila. Iako nije naveden ni sastav delegacije, kao ni razlog njene posete Kragujevcu, u delu domaće javnosti namah je lansirana priča da Mercedes planira da preuzime Fijatovu fabriku u centru Šumadije.

Zašto samo fabriku u Kragujevcu, a ne celu Fijat Krajsler automobili grupaciju, što bi s obzirom na veličinu nemačkog giganta bilo daleko logičnije, domaći analitičari nisu obrazložili.

O čemu se zapravo radi? Grupa ljudi iz Mercedesa nedavno je zaista posetila Fijatovu fabriku u Kragujevcu, ali su u pitanju bili radnici Mercedesove fabrike u Mađarskoj koji su u kragujevačku fabriku, koliko je poznato, došli kako bi se upoznali sa pojedinim tehničko-tehnološkim rešenjima u proizvodnom procesu FCA Srbija, što, inače, nije neuobičajena praksa u auto-industriji. Još se priča o Mercedesu nije ni ohladila, a pojavila se nova koja svedoči o pregovorima grupacije Fijat Krajsler automobili sa Hjundaijem, o čemu su najpre izvestili južnokorejski, a zatim i američki mediji, među kojima i ugledni Forbs.

FCA, kako se navodi, traži partnera prvenstveno "kako bi podelili troškove razvoja električnih i hibridnih modela", ali i "kako bi ojačali", što bi im omogućilo udruživanje sa Hjundaijem (ista argumentacija navođena je i u tekstovima u kojima je najavljivano da Kinezi kupuju brendove Fijata i Krajslera, te da se proizvodnja kultnog Krajslerovog modela "Jeep" (Džip) seli u Kragujevac).

Analitičari, prenose inostrani mediji, smatraju da bi FCA Korejcima omogućila oporavak na kineskom tržištu, gde beleže pad usled krize sa Severnom Korejom, ali i napredak na evropskom tržištu, gde je Fijat naročito dobro pozicioniran. Sa druge strane, Hjundai bi za FCA značio bolju prodaju u SAD, gde se, između ostalog, prodaje i kragujevački "fijat 500L".

Procenjuje se da je Hjundai prvenstveno zainteresovan da kupi udeo FCA koji se odnosi na proizvodnju krosovera i komercijalnih vozila, pa bi upravo kragujevački 500L mogao da bude jedan od aduta FCA u pregovorima. Kragujevački "veliki fića" se već proizvodi kao jedna vrsta krosovera u varijanti "cross", a i osnovna verzija modela će se u prodaji pojaviti naredne godine. Ako se postigne dogovor, i kragujevačka fabrika bi postala deo nove grupacije koju bi, pored Fijata i Krajslera, činio i južnokorejski Hjundai, što bi, kako se pretpostavlja, otvorilo mogućnost proizvodnje električnih i hibridnih modela u Srbiji.

Za razliku od neosnovanih tvrdnji da Mercedes preuzima Fijatovu fabriku u Kragujevcu i najava da drugorazredna kineska kompanija kupuje najznačajnije brendove Fijata i Krajslera, eventualno udruživanje FCA grupacije i Hjundaija, smatraju upućeni, nikako nije nerealno. Izvršni direktor FCA Serđo Markione godinama unazad nastoji da nađe još jednog partnera kompaniji kojoj je na čelu. U tom kontekstu pominjani su Pežo, Folksvagen, Dženeral motors, a u poslednje vreme i Hjundai, koji je sredinom 90-ih najozbiljnije bio zainteresovan za nekadašnju Zastavinu fabriku automobila, a od čije kupovine je, kao ranije Reno, docnije Pežo i drugi, morao da odustane zbog sankcija tadašnjoj SR Jugoslaviji. Da li će Hjundai u dogledno vreme ipak, udruživanjem sa FCA grupacijom, da dođe u Kragujevac, ostaje da se vidi.
 
Да, о томе се прича у аутомобилским куоларима да је "пијана Хонда" заинтересована да дође у Србију. Ово "пијана Хонда" је надимак за Хјундаи код нас, зато што је знак Хјундаиа искривљен тј. под углом :D .

After Hyundai, now Mercedes is interested in Fiat’s plant in Kragujevac
Is there a possibility of Mercedes taking over Fiat’s factory in Kragujevac? The reason why the media are speculating about this option lies in the fact that a delegation from Mercedes has visited the Kragujevac factory. Although, there are no available details as to how many Mercedes officials came to Kragujevac and the reason why they did so, the media were quick to report that Mercedes could be eyeing up Fiat’s factory in Serbia.

http://serbianmonitor.com/en/featured/3 ... kragujevac /
 
Hyundai, zapravo, i zvuči (u lingvističkom smislu) kao Honda, jer se na korejskom vrlo slično izgovara (Hande, Hante ili Śande, u zavisnosti od regiona). Tako da, pijane ili trezne, obe firme su, barem jezički, vrlo bliski srodnici. :)
 
Vrh