[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=773404#p773404:3dmmv0up je napisao(la):
Пантограф » Wed Sep 09, 2020 9:45 pm[/url]":3dmmv0up]More, kojekude, da ne bude sa Voždom 'nije Đorđe, nije Đorđe, ne može da dođe...'
Al inače i Bugarska planira brzi put do Vidina jednog dana, pa bi to bila hubava alternativa za K10.
Po duši te, taj Vožd je ionako jako upitno isplativ, a koga je poslao naROdu nije za ovde, ali Bugarska ne planira šnelštrase do Vidina, već ga uveliko gradi!
Najtežu deonicu kroz obronke "krvi i meda" počeli su juna ove godine. To je deonica Botevgrad(A2)-Mezdra (33km), podeljena u 2 lota. Onaj severniji je baš zeznut i ima 2 tunela, tu je sad i zatvoren E-79, ide se alternativno na kanjon reke Iskar (Svoge) i Petrohanski prolaz. Kompletan brzi put od Botevgrada do Vidina, tj. mosta na Dunavu je 167km, od toga je 12,5km izgrađeno pre par godina (obilaznica Montane), ali tu je blistao nama poznati Trace, pa pitanje u kom će stanju dočekati ostatak. Pitanje je i kada će sve biti završeno, kad dosta nije ni započeto...
E sad, da će to biti prihvatljiva alternativa za K10 - sumnjam! Čak i da se napravi i Vožd i ekspresvej od Vrške Čuke do E-79. Mnogo je okolo. Ali bila bi ozbiljna alternativa za severno bugarsko primorje (Varna sa rivijerom), pa čak i Bukurešt za one koji neće preko Karpata. Naročito kada se ima u vidu da se trenutno intenzivno grade 4 deonice bugarskog A2 i za neke 3 godine će do Plevena/Loveča biti autoput, a do kraja godine bi trebalo da krenu sa izgradnjom još 3 - od Plevena/Loveča do Velikog Trnova, koje su daleko manje zahtevne za izgradnju. Takođe, za najviše godinu dana trebalo bi da krene izgradnja autoputa Ruse-Veliko Trnovo, koji spaja A2 sa mostom na Dunavu Ruse/Đurđu, a od Đurđua do Bukurešta je 60-ak km magistrale.
Da se vratim na temu. Sve to nije nikakva alternativa za K10 ka većem delu Bugarske, Turskoj i istočnom delu Grčke, jer je jedino usko grlo na K10 GP Gradina/Kalotina, a dok se svi ovi silni brzi i autoputevi izgrade (Vožd, E79, bugarski A2...) za nekih 10-ak godina ko zna kako će se prelaziti srpsko-bugarska granica, jer Šengen, mini-Šengen, EU itd. itd.
Još malo o temi. ZM je pre tačno godinu minus 11 dana izjavila da se bugarskoj strani radi na otvaranju GP Kalotina/Gradina 2, analogno Horgošu 2. I to je realna alternativa, po meni i jedina za letnji haos na Gradini. GP Petačinci/Bankja, za koji je čak i potpisan međudržavni sporazum, od koristi je za razvoj turizma u kanjonu Jerme i Zvonačkoj banji i bio bi bolja alternativa nego Strezimirovci, ali je po meni to klanje vola za kilo mesa. Čak i da naprave/asfaltiraju tih 12km DP IIb423 i taj neki most sa bugarske strane, ja bih tamo prošao jednom iz radoznalosti i toliko. Da vozim preko brda, preko brega i debelog snega kroz nedođiju da bi došao u bugarsku nedođiju i da vrtim đevrek po selima da bih se spustio u Sofiju, pritom je upitno koliko bih vremenski uštedeo, uz potrošnju brdske vožnje - jok. Radije ću stati u kolonu sa braćom Turcima, pa šta mi Bog da, znajući da ću u jednom trenutku kad pređem obe granice za pola čuke biti u Sofiji.