caribrod » Sub Feb 22, 2020 3:14 pm[/url]":2z13okel]Kad smo već u zoni blagog offtopic-a da pomenem i da se konačno nazire razrešenje 1 od 2 jedina neautoputska dela na glavnom pravcu Koridora 10. Pritom ne mislim na BG obilaznicu (jer deo oko Gazele iako jedva funkcionalan u špicu ipak jeste autoput), niti na "ono" od Skoplja od Velesa u jednom pravcu. Ono što nije autoput je: Karavanken tunel i poluautoput od Polikastra do čvora sa A2 kod Soluna. Za ovih potonjih 44,2 km ima nekih nagoveštaja po grčkoj štampi da bi to Grci najzad mogli da upristoje u skorije vreme, procenili su na 200 milki taj preostali poluprofil, oni to uvale na koncesiju, pa očekujem i da se to stvarno desi. Ovo je s wikipedije, koga zanima nek uđe i nek klika na linkove dole, pa na translate, jer je na grčkom.
In November 2017, with the launch of the tender for the privatization of Egnatia Motorway and the announcement of its terms, it was announced that the upgrade of the Halastra-Polykastro section from an expressway to as motorway was under planning.[3] This was confirmed in September 2018. Construction costs are estimated to exceed € 200 million, and the remainder of the axis from Polykastro to Evzoni, which has already been characterized a motorway will be upgraded with more modern features such as safety barriers, new signage and road improvements.
Trenutno je, ipak, aktuelnije ovo prvo. Naime, Slovenci su teška srca 31.01. ove godine potpisali ugovor sa turskim Čengiz Inšatom, vredan oko 98 miliona evrova bez PDV za izgradnju njihovog dela druge cevi tunela Karavanke, a 13.02. su potpisali ugovor sa EIB o kreditu. Još od sredine 2018. otkad je krenula tenderska procedura se odugovlačilo, a posebno kad su otvorene ponude gde su Turci bili najjeftiniji. Ot tada su slovenački Putevi (DARS) i domaća firma Kolektor zemlju prokopali da posao ne dobije Čengiz, 5 ili 6 žalbi, poništavanja i sve se to razvlačilo do pre par nedelja kad je postalo jasno da nema načina da ih otkače. Gradiće se nešto više od 3,5km istočne cevi tunela sa slovenačke strane plus 100m galerije, plus 650 metara trase od tunela do petlje za Kranjsku Goru, Korensko sedlo i Rateče, gde treba da se radi i most preko Save (Dolinke mislim). Rok im je 5 godina, ali Turci obećavaju i brže, jer kasne za Austrijancima. Plan je da se 2024. pusti nova cev i da se do 2026. remontuje stara cev i da nakon toga obe budu u funkciji sa ograničenjem 100 km/h.
Za to vreme, Habzburzi su još 2018. posao dali svojoj firmi Swietelsky, počeli u septembru i do sada probili više od 1,8km cevi (naravno N
ATM), prethodno su odradili i poveći vijadukt koji vodi do cevi tunela i čak se ostavlja mogućnost da nastave da buše i kroz Sloveniju da ne bi bilo kašnjenja.
To ne znači da će 2026. moći da se nagazi od Salcburga do Soluna bez stajanja, zbog graničnih prelaza, ČNS, naplate tunela i td., ali će svakako biti olakšanje, jer je Karavankentunel usko grlo od centralne ka jugoistočnoj Evropi. Zna taj tunel da napravi ozbiljne gužve, leti i vikendom posebno, a ja sam pre par godina džedžio nekoliko sati na slovenačkoj pumpi, jer jbg radi se nešto unutra i otvara se u 4 a.m., ajd ćao, sedi i čekaj.