http://www.rts.rs/page/stories/ci/s...ila-bitka-sa-podzemnim-vodama-i-odronima.html
Градња тунела Манајле – битка са подземним водама и одронима
Интензивно се ради на јужном краку Коридора 10. Пробијена је и друга тунелска цев најдужег путног тунела Манајле, дугачког 1.804 метра. Налази се на деоници Царичина долина – Владичин Хан, где се гради и најдужи мост на јужној деоници Коридора 10, Врла.
Тунел Манајле – осим што је најдужи путни тунел, и најзахтевнији је за изградњу.
Сложени хидрогеолошки услови на терену и чести одрони, успоравали су рад.
"У више наврата имали смо велике приливе подземних вода, који су ишли и до седам литара у секунди. Санирали смо све те деформације услед брдских притисака", напомиње помоћник директора "Коридора Србије" Милован Бекрић.
Сада се поставља хидроизолација, дренажни систем, али и припрема терен за одводњавање и постављање ивичњака.
"Радио сам на ископу, сад сам овде. Било је тешко, привели смо ископ до краја, сад приводимо фине радове", каже радник Милош Јовановић.
Тунелске цеви имаће проширења, биће повезане пролазима за евакуацију путника и возила, у случају незгода.
"Тунел који ће повезивати леву и десну тунелску цев, он је почет с оне стране и још 7-8 метара има да се пробије", наводи надзорник Милосав Гладовић.
Тунел ће бити опремљен најсавременијим телекомуникационим системима, саобраћајном опремом и сигнализацијом.
На делу леве тунелске цеви у току су припремни радови за бетонирање, и само бетонирање. Распон од 12 до 20 степени омогућава да се у тунелу ради 24 сата. Ту је ангажовано око 200 радника.
Ван тунела, температура двоструко виша. За рад на висини радници имају заштитну опрему, а за рад на врућини импровизоване фрижидере, залеђену воду и пешкире. Чешће су паузе и одмори.
"Доста је напорније него кад су температуре нормалне, али рокови морају да се поштују", истиче радник Дејан Рајић.
На највишем и најдужем мосту на јужном краку Коридора 10, Врли, монтирају се носачи. Извођачи очекују да те радове заврше за месец дана.