Šta je novo?

Koridor 10

Pa oni ovo nema sanse da zavrse do narednog leta !!!
A ove kosine i potporni zidovi uopste ne deluju sigurno. U narednih 5 godina jedna veca kisa ce pokrenuti ovo brdo smem da se opkladim. Jeste tezak teren ali ovo mi ne deluje profesionalno. Jel moze neko ko je strucan da prokomentarise....
 
Земљани,

Ове твоје слике стварно остављају без даха. Плушчина.
 
Hvala Sizife :sesir: Sa mnom su bili profesionalni fotograf i snimatelj, pa očekujem uskoro prave profesionalne fotografije :) Čim dobijem, delim ovde.
Inače (slično kao prošle godine kod tunela Šarani na autoputu za Ćačak), i ovde je bilo klizište brda koje je odnelo deo betonskog zida pre koji mesec. To je sada sanirano (na slici dole). Ovi potporni zidovi su ogromni i ja sam se stajajući ispod njih pitao da li su sigurni. Mada delovali su mi ojačanije od kosina u Sićevačkoj klisuri između Niša i tunela Bancarevo, gde nije bilo betonskih zidova na inače vrlo strmim kosinama. Kako sam razumeo, na zidovima su kanali koji treba da sprovedu dolazeću vodu sa brda ka reci dole. Zatim ankerisanje u brdo je na manjim razdaljinama čime se povećava bezbednost nego kad su ankeri udaljeniji. Mislim da se buše rupe u brdo u širini cevi (npr za skele) pa se pune betpnom. Preko ankera i površine padine ide čelična mreža (armatura) preko koje ide ide beton (na slici br. 6 vidi se dole na jednom delu ispod betona).
Dakle da rezimiram, ovde vidim 5 nivoa zaštite od odrona: Tako gusti, blizu (1) jedan drugom ankeri (2) drže betonski zid pričvršćen u brdo, a čelična mreža (3) ga čini idržljivim na silu rastezanja od brda. I gore imamo kanale (4) koji odvode vodu na stranu, pa dalje u reku. Sem toga imamo i kaskade (5) na kosini koje takođe smanjuju mogućnost odrona.
Tako sam ja to bar razumeo :) Izvođač radi prema projektu, pa sad valjda su dobro izračunali sile i ostalo ko je trebao. E sad, ako je ovo najteža deonica autoputa do sada u Srbiji, znači da nemamo većeg ranijeg iskustva od ovoga pa teško da neko stručan može više reći kako će se pokazati, jer bi to podrazumevalo da je radio na nekim ovako teškim ili još težim deonicama. A teže deonice od ove mislim da na našim autoputevima do sad nema.
I da dodam, kako čuh tamo, izgleda da će do kraja godine sve biti gotovo sem ovog dela kod Mominog kamena gde je bilo kašnjenja zbog problema sa eksproprijacijom . Ova deonica koja se probija deluje realno da se pusti za oko godinu dana. E sad, ne znam dal će biti moguće pustiti ostale deonice bez ove nedovršene između.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459170#p459170:3rxsm13g je napisao(la):
astrodule » Pet Jun 16, 2017 1:28 pm[/url]":3rxsm13g]Kad god vidim bagere ovako na ivici samo se ponadam da znaju šta rade (a verujem da znaju).
Evo par odličnih snimaka kad znaju šta rade :
https://www.youtube.com/watch?v=8UNZf2-I234
https://www.youtube.com/watch?v=Q1CMSV81_ws
https://www.youtube.com/watch?v=XM__9It1u2w
https://www.youtube.com/watch?v=nGMxQfJe7OA

a evo kad ne znaju:
https://www.youtube.com/watch?v=zPc1CWh--Js
https://www.youtube.com/watch?v=46PIzxdhQGk

Važno je dobro koordinovati ruku i gusenice zbog balansa da ne dođe do prevrtanja.
 
20.06.2017.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qsOG3YtR-t0[/youtube]
 
Zemljani , daj intervju sa majstorom (ili ludakom) na litici.
Ako smeš da se popneš gore.
 
Žiko, nisam bio gore nego ovi fotoreporteri što su išli sa mnom, hteo sam ali nije bilo mesta u kolima, pa ostadoh dole na trasi autoputa :) Što se tiče rukovaoca, čuo sam da dvojica rade u tom bageru gore i to obojica starijih (jedan oko 70 godina, za drugog ne znam).
Međutim, izgleda da nisu oni jedini tu koji su hrabri. Bio je jedan bradonja Krajišnik koji je vario neke šipke na ivici vijadukta. Vijdatukt kod Mominog kamena sve vreme ide iznad zemlje, prosečno na oko 20-tak metara visine, dakle i kad si na autoputu si već opasno visoko, a kamoli još gore na brdu. I tu je taj hrabri bradonja sav pocrneo od sunca (kao uostalom i svi što po ceo dan rade tamo) vario bez straha na ivici bez ikakvog straha od pada. Slikao sam se sa njim ali otkud znam, ne bi javno da ga ovde stavljam a da ga nisam pitao :) U principu većini ljudi tamo je dosta rizičan posao.
Plus za snimak Caribrod :kk:
 
Zanimljiva vest stiže sa makedonskih kraka Koridora 10 : Skopje-Štip i Kičevo-Ohrid. Čim je došao Zapadni čovek na čelo makenodnske vlade odmah su našli "probleme" na deonici koju gradi kineski Sinohydro a za koju je kredit dala Kina. Čak se u tekstu kaže da " je pitanje da li i kada će se nastaviti gradnja". Kaže se da je cena za ove dve deonice duge ukupno 104 km (57 + 47) ukupno 579 miliona evra, tj oko 5,5 miliona po 1 km. S obzirom da sam išao deonicom Kičevo-Ohrid i da ona prolazi kroz brdovit teren, meni ovo ne deluje kao problematična cena, posebno ako se uporedi sa našim cenama izgradnje 1 km autoputa.
Ili će biti da Zapadni čovek na čelu Makedonske vlade vodi politiku da Makedonija može samo da se zadužuje od zapadnih kabalskih bankara? Samo kod nas zaduživenje, jel jasno ?! Else... :? ;)
http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... id=1274360
 
Ali zato Zoka otvara "ceo krak Batočina-Kragujevac" bez 5km (što je nekih 20%)
 
A av kaze da ce da dovede bahtel da nas izmuze malo suve drenovine
 
Da li je stvarno ostalo "samo" jos ovo da se zavrsi do zavrsetka K10?
OzKm3w.jpg

- Ovo je Here Mapa - Samo ovaj zuti deo je oznacen kao da nije autoput.
 
Alvirko skoro bio

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5G22eZ1dwfA[/youtube]
 
bl3y4,

tačno tako, samo još to je ostalo da se završi.
Here maps (HERE WeGo) je po meni trenutno mnogo bolji i ažurniji od Google maps.
 
hajde da se kladimo, kao za broj putnika na tesli, kada će se završiti.

Moje "kvote"

Makedonski krak: 5. jun 2020.

Bugarski krak: 25. april 2019.

Obilaznica BG u punom profilu: 10. oktobar 2021.
 
Mogli bi neku kladionicu da napravimo. :D :D :D Tj licitaciju.
 
:bg4:
Sve pohvale za reportazu Caribroda !!!
Fenomenalan snimak !
Po svemu vidjenom nema sanse da se ovo zavrsi za godinu dana .Mozda je ona opcija April 2019 realna !
Prateci forum uverili smo se kojom brzinom se kod nas gradi ! Kinezi su pre zavrsili most nego nasi dve petlje i pristupne puteve za Pupinov most!
 
Za 2, najviše 3 nedelje:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RJJ46a3j0ho[/youtube]
 
Super snimci.
Ko zna kad ce ovi zavrsiti Bancarevo-Crvena Reka kad imaju ovako malo masina I ljudi I kad se mnogi delovi ni ne pipaju. U principu moze I jedan covek da gradi autoput sa lopatom pa ce ga zavrsiti za 100 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=461101#p461101:x1qteu84 je napisao(la):
Earthmoving » Sat Jun 24, 2017 7:46 am[/url]":x1qteu84]Super snimci.
Ko zna kad ce ovi zavrsiti Bancarevo-Crvena Reka kad imaju ovako malo masina I ljudi I kad se mnogi delovi ni ne pipaju. U principu moze I jedan covek da gradi autoput sa lopatom pa ce ga zavrsiti za 100 godina.

Imaju 80-100 mašina na 12km svakodnevno, što je malo. Biće znatno više kad završe onaj usek na obilaznici Dimitrovgrada kod Gradinja, što će se po mojoj proceni desiti u septembru.
Kako nisu ništa radili godinama i ovo je top. A inače rade uglavnom svuda gde može da se radi. Daleko je od maximuma, ali se radi. Na 8:10 recimo izlivaju nosače greda za most posle tunela. Dobra stvar je što ova deonica nema bogzna koliko mostovskih konstrukcija, a i to što ima je manje-više privršeno ili bar stiglo do nekog nivoa. Osim nadvožnjaka i podvožnjaka na putu za Špaj, pri kraju deonice 18,00-18,10, a i to će početi uskoro. Više od pola od čuvenih 27 kosina su napali i to stoji, ali ne znam da li sve do jedne imaju konačan projekat.
Gradilište je u celini problematično, projekat je menjan ko zna koliko puta, problematično je što je uopšte i odabrano da prolazi kroz ovaj potpuno zabačeni deo. Ne rade trasu 10,10-10,30 jer treba dodatno da se izmesti el. vod, deo 11,45-12,00 gde treba najpre da dođu arheolozi, 16:30 gde se radi izmeštanje seoskog vodovoda, ne rade trasu 16:40-18:20 u selu Crvena reka, gde EMS treba da izmesti el. stubove oko 1km, koji piče posred trase (tj. EMS da odobri, a ovlašćeni podizvođač izmesti) itd. itd.
Problem plus je što je to eto tako stajalo 2 godine i sad se tek krenulo sa mrtve tačke da se rešavaju neki problemi, koji su većinom trebali biti rešeni pre početka gradnje, a Aktor je sve to mangupski koristio i klejmovao ništa ne pipajući... A pritom je to 1/2 deonice, koji su dobili u konzorcijum sa Ternom, koja je odlično radila svoju možda i težu 1/2 deonice i faktički je završila još krajem prošle godine, sad privršava i oko puta, autoput je odavno sa SMA i belim linijama.
Ova deonica je sad u stadijumu u kome je 5B (Sarlah-Pirot istok, 7,5km) bio u aprilu prošle godine, kada se nije ni naziralo gde prolazi trasa, samo velika močvara, a svuda oko nje objekti, stub dalekovoda po sred trase i još nekoliko manjih vodova, ukrštanja sa lokalnim i atarskim putevima... Sada je na 5B cela leva na SMA, a od sledeće nedelje kreću i u desnoj.
Razlika je u tome što je tamo ravnica, nema kosina, ali ima podzemnih voda pa su morali da "menjaju" podtlo i sl. Ovde nema močvara, ima kosina, ali je tlo stabilnije. Po meni, važno bi bilo da ovog leta pojačaju ljudstvo i mehanizaciju i da do oktobra krenu nasipe da bi moglo da se radi i preko zime, jer ako kiše kad krenu ujesen raskaljaju ovu ilovaču neće moći ni da uđu na gradilište. Onda bi mogli da to privršavaju tokom naredne godine.
 
Lepo objašnjeno.
80-100 mašina na 10tak km bi bilo dobro, samo se meni učinilo da ih ima mnogo manje. Ne računam početak snimka, ona 2 km pre tunela, već mislim na deonicu od tunela do Crvene Reke.
 
Vrh