Ja sam i ranije ovde pisao da istočni krak sigurno neće biti gotov do kraja godine.
Konkretno, deonica Bancarevo-Crvena reka teško da će i naredne godine biti gotova. Možda bude puštena naredne godine u nekom poluprofilu ili bez habajućeg, ali će jako, jako teško biti do kraja 2018. potpuno završena, sa habajućim, petljom Veta i naplatnom rampom, trenutno je sumnjivo da će se uopšte i primaći kraju 2018. Moguće je da će radovi biti znatno intenzivirani u septembru, kada Svolos završi kosinu Gradinje na obilaznici Dimitrovgrada. Ta deonica koči i završenu deonicu Prosek-Bancarevo, kao i tunel Bancarevo.
Druga deonica koja sigurno neće biti završena je sektor 5A (Staničenje-tunel Sarlah) Aktorove deonice Staničenje-Pirot istok. Na stranu što se na 5-6km još uvek odvija saobraćaj starim magistralnim (od skretanja za Knjaževac do novog tunela), koji tek treba da se prekopa sa svim armiranobetonskim konstrukcijama i da se od njega "prave" 3 trake, na stranu i što most posle Sarlaha napreduje brzinom puža, što deo kod sopotske petlje nijeni započet, već je problem što za deo paralelnog puta, odnosno za izmeštanje stare deponije još nije gotov ni projekat! A bez toga nema puštanja u saobraćaj ni deonice, to je veza industrijske zone Pirota, čitaj Tigra sa K10, sile nema da oni idu kroz centar i kruže do druge petlje.
Konačno, da ministarka bude sigurna da neće biti gotovo: tender za elektromašinsko opremanje tunela Bancarevo, Sopot i Sarlah raspisan je skoro, rok za podnošenje ponuda 22.08. ako ne bude odlaganja (za 2 tunela kod Dimitrovgrada odlagali su 2 puta) ugovor po zakonu i pravilima kreditora neće biti potpisan pre oktobra u najnajnajboljem slučaju. A pritom je žuti FIDIC, prvo evaluacija tehničkih rešenja, pa evaluacija finansijskog dela, pa izvođač radi konačan projekat, pa kad se to odobri kreću radovi. To realno ne može biti gotovo pre sredine 2018.
Na kraju krajeva, i to što se pušta u saobraćaj, ne znači da je gotovo. Na primer, obilaznica Dimitrovgrada - sve i kad završe kosinu Gradinje i sve asfaltne slojeve ostaće im petlja Dimitrovgrad sa pristupnim putevima i mostom na Nišavi, ništa od toga nije početo. Ima još puno toga na ostalim deonicama, neke stvari nisu u nadležnosti Koridora, već Puteva Srbije (opremanje naplatnih rampi, odmorišta i parkinga, veze magistralnog sa petljom Malča...).
Ni na južnom kraku nije značajno bolja situacija.