Šta je novo?

Koridor 10

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454778#p454778:c5fm9932 je napisao(la):
Pegasus » Uto Maj 30, 2017 12:36 pm[/url]":c5fm9932]Jel probijen tunel Manajle i druga cev, zna li neko?

Danas premijer kaze da ce do kraja godine sigurno biti gotova deonica Sprska Kuca Levosije, a Grdelicka klisura da cemo sledece leto ici autoputem tuda do Grcke :)

Čitao sam u SAT reviji gde su pravili reportažu za tunele i za drugu cev je rečeno da je ostalo 100 metara do probijanja. 15 metara je dnevno napredovanje i posle ostaje da se tunel finišira.
 
Bice i sve ostalo,trenutno su Putevi u rascepu izmedju pracenja radova na zavrsetku CNS Subotica i CNS Dimitrovgrad a pocinje i sezona tranzita a i sezona godisnjih odmora je na pragu i po pravilu tada sve aktivnosti znacajno zamru.

P.S. pitanje za @caribroda da li na lokacije naplatne stanice postoji uradjen dalekovod i napajanje to jest neka trafostanica,za osvetljenje petlje i samu stanicu jer to moze znacajno usporiti radove kao uostalom sto je bio slucaj na Presevu.
 
Na mestu ČNS je izmeštan dalekovod, mislim da je 35kV, malo dalje i nešto tipa 10kV, raspitaću se za tačnu voltažu, ali valjda su nešto od toga ostavili za naplatnu. Mislim da to ovde neće biti problem.
 
Svidja mi se optimizam od strane Caribroda. :)
e="caribrod » Fri Jun 02, 2017 7:33 am"]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455277#p455277:1xn3hvkw je napisao(la):
geovuk » Thu Jun 01, 2017 9:26 pm[/url]":1xn3hvkw]Koliko se vidi posle zadnjeg tunela kliziste je pomerilo potporni zid pa sad skidaju to brdo.!!!
Sta se desava sa postavljanjem zavrsnog sloja asfalta na deonicama koje su vec pustene? Receno je da ce da zavrse nesto do kraja maja, a nesto do kraja juna.

Što se tiče završnog na puštenim deonicama leva (pravac Niš-Sofija) je pri kraju. Kasne zbog kiša tipa monsunskih cele prošle nedelje. Ostalo im je baš baš malo, Aktoru (Crvena reka-Čiflik) ostao je još 1 most i 1km od mosta do spoja sa Rubau. Na deonici Rubau ostalo je još par km, ne računajući poslednjih 800m kod nove bazilike kod Staničenja. Za 5-7 dana kad završe SMA i šišteće bele linije saobraćaj se seli u levu, a finišeri u desnu kojom se sad vozi. Posle toga, imaju par dana da odrade popravke na drugom sloju BNS u desnoj (desna je mnogo manje oštećena kod Rubau, jer je skoro puštena, a Aktor je krajem prošle godine već zatvarao desnu i radio na popravkama) i onda oko 15.6. kreću sa završnim. Za to vreme trebalo bi i pomenutih 800m na kraju u desnoj preko bazilike da bude dovedeno do završnog (ovo je važno i zbog paralelnog puta). Obe deonice su cca 12km, a SMA se postavlja ~1km dnevno, tako da im treba 10-ak sunčanih dana za habajući i linije. Uglavnom, sve je pod kontrolom i pre 1.7. i najezde Turaka biće u funkciji oko 25km potpuno završenog autoputa od Crvene reke do Staničenja.
Što se tiče potpornog zida u pravu si - gradila ga je još Alpina i krenulo je sada klizište, pa delju brdo. To je negde pri kraju i trebalo bi naredne nedelje da sklone tih 5-6 poslednjih ploča zida i naprave nove i naravno odrade nove kanale na vrhu kosine. Mislim da je tako po projektu, mada možda samo poprave postojeće.
[/quote]
 
Ne znam na šta konkretno misliš? Šta je optimizam, a nije realnost?
U sredu se završava SMA u levoj na 2 deonice (od Crvene reke do Staničenja - 24km) i od četvrtka ili petka se vozi na habajućem dvosmerno u smeru Sofija-Niš (pogrešno sam napisao u prethodnom postu). Ubrzo kreće i završni sloj u desnoj (pravac Niš-Sofija) - 2 izvođača, svaki od njih ima po ~12km, Rubau gazi SMA po 1,2 km dnevno na svojoj, Aktor tek nešto malo sporije. Sve u svemu, do kraja meseca biće završeno. Aktoru posle ostaje naplatna rampa Bela Palanka, a Rubau poslednjih 800m, gde je desna već na 1. sloju BNS, do kraja nedelje biće i na 2. BNS, a leva je odavno na 2 sloja i nedostaje samo još habajući - SMA.
Za potporni zid na obilaznici su mi informacije od onih koji tamo rade. Rade samo poslednji deo kosine i sledi ispravljanje/zamena poslednjih ploča.
Juče sam čuo negde da je otvaranje zakazano za 9. jul, ali mislim da se to odnosi na deo od Pirota do granice. To je poslednjih 7km deonice Staničenje-Pirot istok, 14,3km još prošle godine završene deonice Pirot istok-Dimitrovgrad i 8km obilaznice Dimitrovgrada (7 u punom profilu i 1km devijacije kod useka Gradinje).
Ni to nije nešto preoptimistički, osim kod useka na samom kraju i kako će organizovati devijaciju i istovremeno obezbediti nastavak radova.
Trenutno, na poslednjih 7km Staničenje-Pirot istok obe strane su na 2 sloja bez habajućeg, osim 800m desne i 300m leve na stabilizaciji. Izazovi su završetak 2 nadvožnjaka, koji se rade i buduća naplatna rampa Pirot istok i deo oko nje. Trebalo bi da krene završni sloj u drugoj polovini juna.
Na obilaznici Dimitrovgrada desna je odavno na 2 BNS do useka, leva ima prvih 800m na 2, ostalo je na 1., ali su juče nastavili polaganje 2. sloja asfalta u levoj.
To su činjenice! Da ne smaram dalje sa detaljima, ali ne vidim da sam širio lažni optimizam.
 
Da verovao sam ... :(
sada je izvesno samo razočarenje .... sto se mene tiće moze da počne da se bavi heklerajom i štrikanjem za bolje nije :rant:
jer blagovremeno ovdi ukazno da nema potrebe da u tolikoj meri miče i ravna onolika brda
moglo je sve to umerenije a i samim tim i brze
dozvolila isisavanje sredstava i gubitak vremena
bruka :(
Ne treba biti vajni stručnjak i uporediti
Koliki je uzdužni nagib autio-puta na Bubanj potoku ? - to moze i nije veliki nagib a ispred Bgda ?
al tamo u nekoj nedodjiji
brdo mora da se sravnjuje da bi bilo ravno ko tepsija za auto-put ?
 
Pozorište sa jako lošim glumcima. I naravno da niko neće snositi odgovornost. Ovde niko nije snosio odgovornost ni za mnogo gore stvari nego što je kašnjenje autoputa od par godinica. A ni ne sme se sad priznati da je realan rok završetka juni 2020.
 
U čemu je toliko bitno da li će biti gotovo do kraja ove godine ili polovinom naredne! Važno je da se rade sve deonice, da su pare obezbeđene. Završiće se. Kad smo čekali 40 godina možemo još malo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456398#p456398:1llgpvcu je napisao(la):
geovuk » 06 Jun 2017 02:45 pm[/url]":1llgpvcu]U čemu je toliko bitno da li će biti gotovo do kraja ove godine ili polovinom naredne! Važno je da se rade sve deonice, da su pare obezbeđene. Završiće se. Kad smo čekali 40 godina možemo još malo.
Pare su bile obezbeđene i prošle godine i pre 3 godine, pa čak i pre 6 godina (preko 90% para). Sve deonice su se radile i prošle godine, a velika većina i pre 4 godine. Javno obećanje da će biti gotovo u januaru (najkasnije martu) 2016. dao je lično Aleksandar Vučić 2015. na RTS-u. Početkom 2016. dao je opet javno obećanje da će biti početkom 2017. i tako dalje. On je u oba navrata vrlo dobro znao da je u pitanju LAŽ, kao što smo i mi znali. Zašto je tada njemu i pratećoj mu sviti bilo važno da laže a danas više nije važno, ne bih da komentarišem.

A to zašto je važno da budu koridori gotovi 6 meseci pre, valjda ne moram da objašnjavam.
 
Sad više ne pratim , za koju godinu da spremim gliser ?
Ovo je već šarada i to će trajati unedogled.
Jedino što će o 5 km otvaranja profitirati su KUD .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456401#p456401:3ekxmi92 je napisao(la):
GOJE » Uto Jun 06, 2017 3:54 pm[/url]":3ekxmi92]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456398#p456398:3ekxmi92 je napisao(la):
geovuk » 06 Jun 2017 02:45 pm[/url]":3ekxmi92]U čemu je toliko bitno da li će biti gotovo do kraja ove godine ili polovinom naredne! Važno je da se rade sve deonice, da su pare obezbeđene. Završiće se. Kad smo čekali 40 godina možemo još malo.
Pare su bile obezbeđene i prošle godine i pre 3 godine, pa čak i pre 6 godina (preko 90% para). Sve deonice su se radile i prošle godine, a velika većina i pre 4 godine. Javno obećanje da će biti gotovo u januaru (najkasnije martu) 2016. dao je lično Aleksandar Vučić 2015. na RTS-u. Početkom 2016. dao je opet javno obećanje da će biti početkom 2017. i tako dalje. On je u oba navrata vrlo dobro znao da je u pitanju LAŽ, kao što smo i mi znali. Zašto je tada njemu i pratećoj mu sviti bilo važno da laže a danas više nije važno, ne bih da komentarišem.

A to zašto je važno da budu koridori gotovi 6 meseci pre, valjda ne moram da objašnjavam.

Pa šta da radimo kad smo odabrali najgore firme na tenderu. Država je htela da prođe najjeftinije ali izgleda da će biti skuplje. Kinezi su skuplji ali zavrsavaju na vreme.
 
Ja sam i ranije ovde pisao da istočni krak sigurno neće biti gotov do kraja godine.
Konkretno, deonica Bancarevo-Crvena reka teško da će i naredne godine biti gotova. Možda bude puštena naredne godine u nekom poluprofilu ili bez habajućeg, ali će jako, jako teško biti do kraja 2018. potpuno završena, sa habajućim, petljom Veta i naplatnom rampom, trenutno je sumnjivo da će se uopšte i primaći kraju 2018. Moguće je da će radovi biti znatno intenzivirani u septembru, kada Svolos završi kosinu Gradinje na obilaznici Dimitrovgrada. Ta deonica koči i završenu deonicu Prosek-Bancarevo, kao i tunel Bancarevo.
Druga deonica koja sigurno neće biti završena je sektor 5A (Staničenje-tunel Sarlah) Aktorove deonice Staničenje-Pirot istok. Na stranu što se na 5-6km još uvek odvija saobraćaj starim magistralnim (od skretanja za Knjaževac do novog tunela), koji tek treba da se prekopa sa svim armiranobetonskim konstrukcijama i da se od njega "prave" 3 trake, na stranu i što most posle Sarlaha napreduje brzinom puža, što deo kod sopotske petlje nijeni započet, već je problem što za deo paralelnog puta, odnosno za izmeštanje stare deponije još nije gotov ni projekat! A bez toga nema puštanja u saobraćaj ni deonice, to je veza industrijske zone Pirota, čitaj Tigra sa K10, sile nema da oni idu kroz centar i kruže do druge petlje.
Konačno, da ministarka bude sigurna da neće biti gotovo: tender za elektromašinsko opremanje tunela Bancarevo, Sopot i Sarlah raspisan je skoro, rok za podnošenje ponuda 22.08. ako ne bude odlaganja (za 2 tunela kod Dimitrovgrada odlagali su 2 puta) ugovor po zakonu i pravilima kreditora neće biti potpisan pre oktobra u najnajnajboljem slučaju. A pritom je žuti FIDIC, prvo evaluacija tehničkih rešenja, pa evaluacija finansijskog dela, pa izvođač radi konačan projekat, pa kad se to odobri kreću radovi. To realno ne može biti gotovo pre sredine 2018.
Na kraju krajeva, i to što se pušta u saobraćaj, ne znači da je gotovo. Na primer, obilaznica Dimitrovgrada - sve i kad završe kosinu Gradinje i sve asfaltne slojeve ostaće im petlja Dimitrovgrad sa pristupnim putevima i mostom na Nišavi, ništa od toga nije početo. Ima još puno toga na ostalim deonicama, neke stvari nisu u nadležnosti Koridora, već Puteva Srbije (opremanje naplatnih rampi, odmorišta i parkinga, veze magistralnog sa petljom Malča...).
Ni na južnom kraku nije značajno bolja situacija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456422#p456422:1vcxl073 je napisao(la):
geovuk » Tue Jun 06, 2017 4:32 pm[/url]":1vcxl073]

Pa šta da radimo kad smo odabrali najgore firme na tenderu. Država je htela da prođe najjeftinije ali izgleda da će biti skuplje. Kinezi su skuplji ali zavrsavaju na vreme.

Što je najgore od svega, to uopšte nije izbor države, nego kreditora (WB, EIB, EBDR), koji tako štite velike igrače iz EU uglavnom.
Država je kriva utoliko što štiti CIP i IzP, bira crveni FIDIC da može da uposli ove 2 firme i onda u startu dobijemo krajnje sumnjive projekte i claim-ove koji su u dobroj meri opravdani!
A naravno za sve neuspehe ove vlasti kriva je prethodna. Kako onda lagano raskinuše ugovor sa Trace na obilaznici Dimitrovgrada??? Što to ne urade sa ostalima, godine su imali na raspolaganju! Pritom je i ugovore za skoro sve deonice na istočnom kraku koje kasne potpisivala ova garnitura s tim što je Dačić bio premijer, Vučić PPV, ministri i direktor koridora iz sadašnje koalicije...
 
Prema poslednjim nezvaničnim a pouzdanim informacijama ništa od otvaranja Demir kapija - Smokvice pre jeseni.
 
Zajednička imenica u svemu što kasni je (naravno) AKTOR
 
Caribrod sve lepo objasnio :kk: Da li se uopšte radi tunel Bancarevo - Crvena Reka? Ili i dalje sve stoji prazno.
Inače nije baš da je svejedno dal je autoput gotov ove godine ili pre 4 godine. Lako se može izračunati kolki je izgubljen prihod od putarina. Na primer, lupam, ako je prosečna putarina po vozilu 3 evrocenta po kilometru, dužina 100km, dnevni promet 5.000 vozila, dobijate da gubite 15.000 evra dnevno, 5,5 miliona godišnje ili 22 miliona evra za 4 godine. Dakle, ako nam je na primer "najjeftiniji" izvođač "uštedeo" 10 miliona evra za tender, a izgubili smo 22 miliona prihoda zbog njegovog kašnjenja, onda je to za nas skuplja varijanta nego da je izabran skuplji izvođač ali koji bi završio na vreme jer bi sa njime bili u plusu 12 miliona evra. Ovo je približan primer koji pokazuje da u kalkulaciju treba uračunati ne samo najjeftinijeg izvođača nego i izgubljene prihode od putarina za konačan bilans uspeha, tj. računicu.
E sad što se političari i bankari razbacuju sa tuđim , tj. našim parama mi i nije čudno jer ne moraju oni da ih zarade pa im je plus minus par desetina miliona evra svejedno.
 
Da to funkcioniše izvođači ne bi smeli svesno da konkurišu ispod cene. Bilo bi lepo saznati kolko smo do sada i od koga naplatili penala, kolko su izvođači naknadno tražili povećanje cena, a kolko smo mi izgubili prihoda od putarina. Plus minus jednako. Evo imali smo sad slučaj sa Alpinom za most preko Beške da još mi njima treba da isplaćujemo penale 10,5 miliona evra. Pitam se koji je "neutralni sud" to odlučio, da nije neki iz EU odakle je i Alpina tipa kadija te tuži kadija ti sudi. Da ne pričam sad što njihove banke nameštaju posao uslove koje naši izvođači ne mogu zbog glupih uslova da ispune, od čega takođe trpimo gubitke, a onda dobijemo neke "evropske" izvođače koji kasne 5 puta više od naših, a često su i manje i lošije firme od Energoprojekta, Mostogradnje, Planuma itd. Mislim cela ta priča sa kreditiranjem tih kabalskih banaka mi je mučna do bola. Sa Azerima i Kinezima nema tih problema kod njih je sve jasno: oni daju pare, oni odrede svoje firme koje radi 51%, nama ostave da izaberemo koje će naše raditi 49%, nema kvazitenderskih procedura, kašnjenja tipa ovde 5 godina. Mnogo poštenije od "tržišnih" tendera gde dobijamo ovakva nameštanja i kašnjenja i gde se na kraju ne zna ko još kome kolko penala treba da plati i dal će neko sa strane reagovati da ne plati. Evo i sami pratite ovde na Forumu radove na "Koridoru 11" i uporedite sa istočnim i južnim krakom Koridora 10, kašnjenja i sve.
 
Zna se čiji su viši interesi isplivali i ko se pita. Banke su da daju legalnost celoj priči.
Ovo za Alpinu i Bešku je prosto neverovatno. :notok:
 
Vrh