Deonica Aktora Staničenje-Pirot istok, koja je podeljena na 2 podsektora 5A: od deonice Rubau do tunela Sarlah (i tunel Sarlah) i 5B do kraja.
Što se tiče deonice Staničenje-Pirot istok nisam očekivao ovakav razvoj na 5A, ali očigledno da je atinska infuzija povratila i ovu poddeonicu!
Trenutno nema nijednog dela na jednom sloju asfalta, osim možda kod Sarlaha, sve je ili na 2 ili na stabilizaciji ili se priprema za CS.
Mislim na deo, koji mora da se pusti u saobraćaj - leva, da bi od magistralnog bila pravljena desna poput deonice Rubau.
Od sopotske petlje do Sarlaha na oko 5km, sada je više pola desne na 2 sloja asfalta, nešto na CS i ostaje deo kod korita Nišave da se dovrši.
Ako to reše, a počeli su da ga rešavaju, realno je da u maju sve bude na 2 sloja BNS i da se prebaci saobraćaj u novu, levu stranu autoputa.
Onda tek predstoji veliki posao u desnoj, koja većim delom ide trasom starog magistralnog osim kod izmeštenog korita Nišave.
To je posao, koji nema šanse da se završi za 6 meseci i nema teorije da bude do kraja godine, još treba na kraju i SMA u obe da odrade.
Što se tiče prvog dela, raduje me da su podizvođači tu i da su najzad grede počele da nestaju i da se smeštaju na svoje mesto.
Ako nastave tim ritmom, Nišava 2, 3, 4, most kod petlje Pirot zapad i nadvožnjak na 5B mogli bi da budu premoščeni gredama za mesec dana.
Ali to je tek početak, dobar znak bi bio kada bi odmah počeli da rade ploču, pa pešačke staze, izolaciju, asfalt, ograde, spojnice...
Nišava 2 ima 30 greda, Nišava 3 je manja, ima 20, mislim da je Nišava 4 najzahtevnija sa 50-60 greda, i teren je tamo najteži.
Beton je specifičan i potrebno je vreme, do kraja godine možda mogu da završe sve mostove ako budu radili neprekidno, ne kao do sada.
Tunel Sopot bi trebalo da bude potpuno pokriven za nedelju-dve, posle ne znam kako ide tehnologija zatrpavanja.
Tri su po meni ključna problema (i jedan dodatni), od čijih rešavanja će zavisiti dinamika i završetak sektora 5A:
1. Kosina-klizište na samom početku između nadvožnjaka paralelnog i deonice Trace, gde se radi trenutno samo gore.
Dok ne vidim da su izgrebli do kraja betonski potporni zid na magistralnog, nema ništa od nekog skorog završetka.
Možda hoće da omaknu prethodno saobraćaj preko paralelnog do Staničenja da bi mogli da rade bez saobraćaja, jer je baš nezgodno trenutno.
Ovo je samo pretpostavka, nisam upućen u planove i dinamiku izvođača.
2. Kosina kod Sopota i kompletan potez Sopotske petlje.
Električni vod je izmešten u drugoj polovini prošle godine i brdo se teše, ali se sve to radi pod saobraćajem na IIa221.
Problem je što svi kamioni za Tigar prolaze tom deonicom, pa je nekad nepodnošljivo, a nije da su trenutnu devijaciju barem asfaltirali.
Još veći problem je što će u jednom trenutku morati da odseku skretanje sa magistralnog na put za Knjaževac - totalna glupost u projektu.
Na desetine podvožnjaka i nadvožnjaka, čak i za životinje kopaju i zatrpavaju tunel, a ova veza se jednostavno gasi.
Ovo nas uvodi u problem broj 3, jer će teško zatvoriti ovu saobraćajnicu pre nego završe prilaz Tigru do autoputa bez prolaska kroz grad.
3. Petlja Pirot zapad i veza petlje sa starim tunelom Sarlah.
Sama petlja je u nekom srednježalosnom stanju, oba mosta koja čine kružnu raskrsnicu polako dobijaju i horizontalne delove.
Posle toga, sve to treba da se spoji, veze sa autoputem i paralelnim putem, uglavnom je istrasirano, sa propustima i čeka mostove.
Problem je most preko Nišave na vezi, ne zagledah grede možda su ih i položili, trebaće vremena dok ga završe.
Još je veći problem narednih oko kilometar pored stare deponije, više kroz nju, gde nije ni započeto.
Budući da je Vasić najavio izgradnju nove gradske ulice koja će kod deponije povezati Tigar sa vezom, rekao bih da se grad Pirot nagodio sa državom.
Drugi deo veze petlje sa starim Sarlahom je nesporan, računajući i novi most kod tunela, relativno brzo će to asfaltirati i povezati.
Ali bez povezivanja Tigra sa autoputem bez prolaska kroz grad nema ništa od razbucavanja Sopotske petlje (pod 2).
Dodatni problem je novi Sarlah, nisam skoro ulazio, ne verujem da bih nešto novo i zatekao, fali kompletno unutrašnje opremanje.
Isto važi i za tunel Sopot, pretpostavljam da će raspisati tender za oba, možda u paketu i za Bancarevo, kao što su za dimitrovgradske.
Most posle Sarlaha je takođe deo 5A, levi su privršili klaj-klaj brzinom, ostaje najteži deo preko državnog puta za Babušnicu.
Ako ne prekidaju zbog nedostatka betona, što se dešavalo sa levim, trebalo bi da desni mnogo brže napreduje.
Što se tiče 5B, deo od mosta posle Sarlaha do devijacije (~500m) im nije u fokusu, treba da se radi veliki nasip ka Dimitrovgradu, al ništa strašno.
Od devijacije do kraja je samo jedan problem: dalekovod, ima ozbiljnih naznaka da će se to tokom aprila konačno rešiti fala k...u.
Sve ostalo je pod kontrolom: desna je na 2 sloja asfalta od devijacije do kraja sa izuzetkom propusta i mostova i deonice oko bandere.
U levoj se radi stabilizacija tamo gde je nema, sve više je asfalta na prvom i drugom sloju, čak su i probali izolaciju na onom mostu...
Petlja Pirot istok, osim što ima znakove, na sva 3 desna mosta/podvožnjaka ima 2 sloja asfalta, radi se i oko buduće naplatne rampe.
Ako se reši muka zvana dalekovod nema objektivnog razloga da se za 3 meseca 5B ne pusti u saobraćaj u punom profilu.
Čak ako se radi normalnim, ne posebno užurbanim tempom ima dovoljno vremena da se u junu odradi i završni SMA sloj!
Izabrane fotke od nedelje od Staničenja ka petlji Pirot istok, prvo je novootkrivena "bazilika", koja je na deonici Rubau:
Mostom preko Ib39 Pirot - Babušnica posle tunela Sarlah, završava se 5A, posle njega je 5B tj. obilaznica Pirota vol.2
levo se uliva devijacija, koja sa postojećeg puta skretati saobraćaj do GP Gradina od jula, dok se ne završi 5A naredne godine
ups...
petlja Pirot istok
desno se uzmešta magistralni, a pravo će biti naplatna rampa Pirot istok
Vremenske prilike mi nisu bile baš naklonjene u nedelju.
Toliko za sada.