Šta je novo?

Koridor 10

Clan 68.
Autoput mora da se izgradi tako da ispunjava sledece uslove:
1) da ima dve fizicki odvojene kolovozne trake, sa najmanje dve saobracajne trake za svaku
kolovoznu traku, s tim što svaka saobracajna traka mora da bude široka najmanje 3,75 metara, a da se,
zavisno od konfiguracije terena, širina saobracajne trake moze smanjiti do 3,50 metara;
2) da svaka kolovozna traka ima posebnu traku širine 2,5 metra, za prinudno zaustavljanje vozila duz
cele trake ili duz pojedinih njenih delova na pogodnim rastojanjima, zavisno od terenskih uslova, a u
tunelima i galerijama moze, umesto posebne trake, da na pogodnim mestima ima uredene prostore za
prinudno zaustavljanje vozila i
3) da ostali elementi puta (poluprecnik krivine, uzduzni nagib, ivicne trake i sl.) omogucavaju brzinu
od najmanje 130 km na cas, a zavisno od konfiguracije terena brzinu od najmanje 100 km na cas.

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
kuburicsrdjan":2j2g5733 je napisao(la):
https://www.google.rs/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.zurbnis.rs/zakoni/Zakon%2520o%2520javnim%2520putevima.pdf&ved=0ahUKEwjLx_uPrezSAhUiYpoKHQVdATgQFggiMAE&usg=AFQjCNF9jgLdYVmP34YMDGuOD_XOlumaJw&sig2=I_ZFBkZpAkde9N1XsiM9mw

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
Clan 68.
Autoput mora da se izgradi tako da ispunjava sledece uslove:
1) da ima dve fizicki odvojene kolovozne trake, sa najmanje dve saobracajne trake za svaku
kolovoznu traku, s tim što svaka saobracajna traka mora da bude široka najmanje 3,75 metara, a da se,
zavisno od konfiguracije terena, širina saobracajne trake moze smanjiti do 3,50 metara;
2) da svaka kolovozna traka ima posebnu traku širine 2,5 metra, za prinudno zaustavljanje vozila duz
cele trake ili duz pojedinih njenih delova na pogodnim rastojanjima, zavisno od terenskih uslova, a u
tunelima i galerijama moze, umesto posebne trake, da na pogodnim mestima ima uredene prostore za
prinudno zaustavljanje vozila i
3) da ostali elementi puta (poluprecnik krivine, uzduzni nagib, ivicne trake i sl.) omogucavaju brzinu
od najmanje 130 km na cas, a zavisno od konfiguracije terena brzinu od najmanje 100 km na cas.

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
Zanimljivo, min 100km/h, a u tunelima kod Takova na "Koridoru 11" imamo ograničenje svega 80km/h.
 
Ne verujem da ti tuneli kod Takova ne ispunjavaju ove uslove, nego da se tu radi o necem drugom, lose uradjen zavrsni sloj tj beton, garant bez finisera za beton. Ne znam ali sumnjam

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
Verovatno si slučajno okacio BAJATI ne važeci zakon o bezbednosti saobracaja iz 2006godine :lol:

al ako sam dobro potrefio u novom toga nema , vec piše
Члан 7.
Изрази употребљени у овом закону имају следеће значење:
5) autoput je državni put namenjen isključivo za saobraćaj motocikala, putničkih vozila, teretnih vozila i autobusa, sa ili bez priključnih vozila, sa fizički odvojenim kolovoznim trakama za saobraćaj iz suprotnih smerova, sa najmanje dve saobraćajne trake po smeru i jednom zaustavnom trakom za svaki smer, bez ukrštanja u nivou sa drugim putevima i železničkim ili tramvajskim prugama, sa potpunom kontrolom pristupa, na koji se može uključiti ili isključiti samo određenim i posebno izgrađenim javnim putem i kao takav obeležen propisanim saobraćajnim znakom,

Inace nekada je bilo a mozda i danas važi:
Maksimalni uzdužni nagib kod auto.puta od 4-7 %
i to je zavisilo da li su ,,obale,, puta zatravljene, kaldrmisane ili betonirane

Ajte ljudi iz struke p o m a g a j t e sa kojim redom slova , da razrešimo ovu amatersku dilemu :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441939#p441939:1dg1hljc je napisao(la):
kuburicsrdjan » 23 Mar 2017 09:56[/url]":1dg1hljc]Clan 68.
Autoput mora da se izgradi ...

to je NE VAŽECI zakon iz 2006.godine piše ti na dnu u članu 103

vidi novi zakon al ajd da ponovim post u novom toga nema , vec piše

Члан 7.
Изрази употребљени у овом закону имају следеће значење:
5) autoput je državni put namenjen isključivo za saobraćaj motocikala, putničkih vozila, teretnih vozila i autobusa, sa ili bez priključnih vozila, sa fizički odvojenim kolovoznim trakama za saobraćaj iz suprotnih smerova, sa najmanje dve saobraćajne trake po smeru i jednom zaustavnom trakom za svaki smer, bez ukrštanja u nivou sa drugim putevima i železničkim ili tramvajskim prugama, sa potpunom kontrolom pristupa, na koji se može uključiti ili isključiti samo određenim i posebno izgrađenim javnim putem i kao takav obeležen propisanim saobraćajnim znakom,



Inace nekada je bilo a mozda i danas važi:
Maksimalni uzdužni nagib kod auto.puta od 4-7 %
i to je zavisilo da li su ,,obale,, puta zatravljene, kaldrmisane ili betonirane

Ajte ljudi iz struke p o m a g a j t e sa kojim redom slova , da razrešimo ovu amatersku dilemu :)
 
Zasto auto-put mora da bude toliko (ukopan) ,,ispeglan,, kad prolazi kroz brda
sta smeta (plici ukop) da bude kao da pelazi preko velikih dina ?
:roll:

To bitno utiče na cenu i brzinu izgradnje
 
Не замерите ако је већ постављано.

Базилика испод коридора


АРХЕОЛОЗИ Завода за заштиту споменика културе из Ниша, које предводи стручњак те установе Тони Чершков, и њихове колеге из пиротског Музеја "Понишавље", са Предрагом Пејићем на челу, открили су још једно археолошко налазиште на источном краку Коридора 10, на неких седам километара од Пирота ка Белој Паланци, крај села Станичење.

По свему судећи, реч је о ранохришћанској базилици чији су зидови угледали светлост дана када су овде забрујале грађевинске машине неимара на будућој паневропској саобраћајници.

Радови су тренутно обустављени и биће настављени када археолози обаве свој део посла, односно када ово налазиште званично региструју и обележе, што ће бити учињено у наредних месец дана.

- Управо започетим истраживањима утврдили смо да испод саме базилике постоји крипта, у којој су највероватније гробови ктитора ове ранохришћанске грађевине. Сада радимо уз зид некадашње грађевине, како бисмо утврдили величину и тачне димензије објекта - каже Чершков.

Локалитет је откривен испод старог магистралног пута Пирот - Ниш, чија би трака требало да буде део коридора. Радови су почели пре пет-шест дана, тако да је рано давати било какве дефинитивне закључке о ономе шта се налази испод асфалта, тачније будуће саобраћајнице. Откриће и сви налази биће уредно евидентирани, након чега ће машине опет забрујати. Идентична базилика откривена је и пре две године код Црвене реке недалеко од Паланке, некадашње римске Ремизијане, ка Долцу, непосредно пре уласка у Сићевачку клисуру.

Када је реч о овом локалитету, у непосредној близини код скретања за Станичење прошле године је такође откривено археолошко налазиште које се налази с десне стране будућег ауто-пута. Налазиште је такође регистровано, као и на многим локацијама према Димитровграду, и непосредно на улазу у Пирот, где су пронађени остаци римске цивилизације.

22%20bazilika%20foto%20muzej%20ponisavlja%20(1).jpg


Кад се све узме у обзир, траса Коридора 10, који се гради на почетку трећег миленијума, готово савршено се поклапа са некадашњим римским путем из 2. и 3. века наше ере, на коме је, поред осталог, нађено и неколико миљоказа који су усмеравали римске легије од запада ка источним римским провинцијама.


АМАТЕРИ "КОПАЈУ" БЛАГО

ПРЕ почетка изградње Коридора 10, предео око Станичења био је на мети неуких људи и археолога аматера, који су овде и код Беговог моста месецима и годинама копали у потрази за старим благом. Остаци ноћних "истраживања" видљиви су и дан-данас, нарочито на узвишењима крај десне обале реке Нишаве.


Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%80%D0%B0


Грцима још 6 месеци за обилазницу


ДА је грчка компанија "Актор" испоштовала рок о изградњи обилазнице око Димитровграда из уговора с "Коридорима Србије" који је потписан у мају прошле године, данас би први аутомобили прошли овом деоницом. То се, међутим, неће догодити бар још шест месеци, јер је рок за изградњу одложен до 30. септембра. Како кажу у "Коридорима", са извођачем још није потписан анекс уговора, али је јасно да радови пре тог датума не могу бити завршени.

Обилазницу око Димитровграда прати епитет "Скадра на Бојани", јер се осам километара пута гради седам година! Радови на овој краткој деоници трају од фебруара 2010. године, када је аустријска "Алпина" изабрана за првог извођача. После раскида уговора с том фирмом, у јуну 2014. године потписан је нови уговор с "Трејс групом", али је и она за око годину и по урадила тек мало више од 10 одсто уговореног посла. То је био разлог за још један "разлаз".

У "Коридорима Србије", који су инвеститор на овој деоници, кажу да је извођач надзору поднео захтев за продужење рока и да се он још разматра.

- Извођач је, према уговору, у обавези да заврши радове на пројекту, а за евентуална неоправдана кашњења инвеститор има право на потраживање уговорних казни - наводе у "Коридорима". - На деоници обилазнице око Димитровграда до сада су изведени радови на десној траци у два слоја асфалта у дужини од шест километара, као и први слој асфалта на левој траци у дужини од километар и по. Завршава се хидроизолација на мостовима и постављена су еластична и одбојна ограда. Тренутно се изводе радови на ископу и одвожењу материјала с косине Градиње, а у току су и израда дренажног система, израда асфалтних слојева и измештање електроенергетских каблова.

У "Коридорима" тврде да радови на све четири деонице источног крака Коридора 10, на којима је "Актор" главни извођач, морају бити готови до краја 2017. године.

- Извођач нас је обавестио о томе да је компанија обезбедила финансијску стабилност као потпору за завршетак започетих радова на сва четири пројекта - наводе у "Коридорима".


ПУТ ГОТОВ, А БЕЗ САОБРАЋАЈА

ЗА деоницу од Пирота до Димитровграда на сајту "Коридора Србије" пише да је "суштински завршена" у новембру 2016, али да тај део пута не може бити пуштен у саобраћај из техничких разлога. Тих 14,3 километра пута градила је бугарска компанија "Трејс", али да би ова саобраћајница "прорадила", морају се асфалтирати бар три траке на обилазници. У "Коридорима" очекују да ће се то десити средином јуна.


Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%86%D1%83
 
Autoput E – 75
Deonica: Leskovac – Vladicin Han 23.03.2017
2mhzcyb.jpg

euj8f4.jpg

rhk4ds.jpg

30auxpf.jpg

2w5obpj.jpg

15qywif.jpg

5a5ksz.jpg

bhn7mg.jpg

25tvrya.jpg

2lk4dxj.jpg

n4h5ok.jpg

2dhtli9.jpg

2u6h4qa.jpg

a60b9.jpg

5b7cc1.jpg

2s6kp07.jpg

29mrh1v.jpg
 
Hvala za slike Bgexporer, dugo nije bilo slika sa južnog kraka :kk:
U stvari redosled slika je obrnut: od Vladičinog Hana ka Grdelici. Izgleda da naši Srbi iz Bosne (vidim Prijedorputevi, Integral) intenzivno rade.
 
I tek kako. Kada bi bar mogli da zavrse jedno parče, pa da ga puste pred pocetak turisticke sezone, puno bi znacilo. Ako vec ne mogu celu deonicu. Veliki je posao, tu nema sta, ali nije opravdanje sto nije vec zavrsen.
 
Voleo bih da vidim, na nekim slikama kako trenutno izgleda most preko Vrle

Послато са S57 уз помоћ Тапатока
 
Deonica Aktora Staničenje-Pirot istok, koja je podeljena na 2 podsektora 5A: od deonice Rubau do tunela Sarlah (i tunel Sarlah) i 5B do kraja.
Što se tiče deonice Staničenje-Pirot istok nisam očekivao ovakav razvoj na 5A, ali očigledno da je atinska infuzija povratila i ovu poddeonicu!
Trenutno nema nijednog dela na jednom sloju asfalta, osim možda kod Sarlaha, sve je ili na 2 ili na stabilizaciji ili se priprema za CS.
Mislim na deo, koji mora da se pusti u saobraćaj - leva, da bi od magistralnog bila pravljena desna poput deonice Rubau.
Od sopotske petlje do Sarlaha na oko 5km, sada je više pola desne na 2 sloja asfalta, nešto na CS i ostaje deo kod korita Nišave da se dovrši.
Ako to reše, a počeli su da ga rešavaju, realno je da u maju sve bude na 2 sloja BNS i da se prebaci saobraćaj u novu, levu stranu autoputa.
Onda tek predstoji veliki posao u desnoj, koja većim delom ide trasom starog magistralnog osim kod izmeštenog korita Nišave.
To je posao, koji nema šanse da se završi za 6 meseci i nema teorije da bude do kraja godine, još treba na kraju i SMA u obe da odrade.
Što se tiče prvog dela, raduje me da su podizvođači tu i da su najzad grede počele da nestaju i da se smeštaju na svoje mesto.
Ako nastave tim ritmom, Nišava 2, 3, 4, most kod petlje Pirot zapad i nadvožnjak na 5B mogli bi da budu premoščeni gredama za mesec dana.
Ali to je tek početak, dobar znak bi bio kada bi odmah počeli da rade ploču, pa pešačke staze, izolaciju, asfalt, ograde, spojnice...
Nišava 2 ima 30 greda, Nišava 3 je manja, ima 20, mislim da je Nišava 4 najzahtevnija sa 50-60 greda, i teren je tamo najteži.
Beton je specifičan i potrebno je vreme, do kraja godine možda mogu da završe sve mostove ako budu radili neprekidno, ne kao do sada.
Tunel Sopot bi trebalo da bude potpuno pokriven za nedelju-dve, posle ne znam kako ide tehnologija zatrpavanja.
Tri su po meni ključna problema (i jedan dodatni), od čijih rešavanja će zavisiti dinamika i završetak sektora 5A:
1. Kosina-klizište na samom početku između nadvožnjaka paralelnog i deonice Trace, gde se radi trenutno samo gore.
Dok ne vidim da su izgrebli do kraja betonski potporni zid na magistralnog, nema ništa od nekog skorog završetka.
Možda hoće da omaknu prethodno saobraćaj preko paralelnog do Staničenja da bi mogli da rade bez saobraćaja, jer je baš nezgodno trenutno.
Ovo je samo pretpostavka, nisam upućen u planove i dinamiku izvođača.
2. Kosina kod Sopota i kompletan potez Sopotske petlje.
Električni vod je izmešten u drugoj polovini prošle godine i brdo se teše, ali se sve to radi pod saobraćajem na IIa221.
Problem je što svi kamioni za Tigar prolaze tom deonicom, pa je nekad nepodnošljivo, a nije da su trenutnu devijaciju barem asfaltirali.
Još veći problem je što će u jednom trenutku morati da odseku skretanje sa magistralnog na put za Knjaževac - totalna glupost u projektu.
Na desetine podvožnjaka i nadvožnjaka, čak i za životinje kopaju i zatrpavaju tunel, a ova veza se jednostavno gasi.
Ovo nas uvodi u problem broj 3, jer će teško zatvoriti ovu saobraćajnicu pre nego završe prilaz Tigru do autoputa bez prolaska kroz grad.
3. Petlja Pirot zapad i veza petlje sa starim tunelom Sarlah.
Sama petlja je u nekom srednježalosnom stanju, oba mosta koja čine kružnu raskrsnicu polako dobijaju i horizontalne delove.
Posle toga, sve to treba da se spoji, veze sa autoputem i paralelnim putem, uglavnom je istrasirano, sa propustima i čeka mostove.
Problem je most preko Nišave na vezi, ne zagledah grede možda su ih i položili, trebaće vremena dok ga završe.
Još je veći problem narednih oko kilometar pored stare deponije, više kroz nju, gde nije ni započeto.
Budući da je Vasić najavio izgradnju nove gradske ulice koja će kod deponije povezati Tigar sa vezom, rekao bih da se grad Pirot nagodio sa državom.
Drugi deo veze petlje sa starim Sarlahom je nesporan, računajući i novi most kod tunela, relativno brzo će to asfaltirati i povezati.
Ali bez povezivanja Tigra sa autoputem bez prolaska kroz grad nema ništa od razbucavanja Sopotske petlje (pod 2).
Dodatni problem je novi Sarlah, nisam skoro ulazio, ne verujem da bih nešto novo i zatekao, fali kompletno unutrašnje opremanje.
Isto važi i za tunel Sopot, pretpostavljam da će raspisati tender za oba, možda u paketu i za Bancarevo, kao što su za dimitrovgradske.
Most posle Sarlaha je takođe deo 5A, levi su privršili klaj-klaj brzinom, ostaje najteži deo preko državnog puta za Babušnicu.
Ako ne prekidaju zbog nedostatka betona, što se dešavalo sa levim, trebalo bi da desni mnogo brže napreduje.
Što se tiče 5B, deo od mosta posle Sarlaha do devijacije (~500m) im nije u fokusu, treba da se radi veliki nasip ka Dimitrovgradu, al ništa strašno.
Od devijacije do kraja je samo jedan problem: dalekovod, ima ozbiljnih naznaka da će se to tokom aprila konačno rešiti fala k...u.
Sve ostalo je pod kontrolom: desna je na 2 sloja asfalta od devijacije do kraja sa izuzetkom propusta i mostova i deonice oko bandere.
U levoj se radi stabilizacija tamo gde je nema, sve više je asfalta na prvom i drugom sloju, čak su i probali izolaciju na onom mostu...
Petlja Pirot istok, osim što ima znakove, na sva 3 desna mosta/podvožnjaka ima 2 sloja asfalta, radi se i oko buduće naplatne rampe.
Ako se reši muka zvana dalekovod nema objektivnog razloga da se za 3 meseca 5B ne pusti u saobraćaj u punom profilu.
Čak ako se radi normalnim, ne posebno užurbanim tempom ima dovoljno vremena da se u junu odradi i završni SMA sloj!

Izabrane fotke od nedelje od Staničenja ka petlji Pirot istok, prvo je novootkrivena "bazilika", koja je na deonici Rubau:







































Mostom preko Ib39 Pirot - Babušnica posle tunela Sarlah, završava se 5A, posle njega je 5B tj. obilaznica Pirota vol.2









levo se uliva devijacija, koja sa postojećeg puta skretati saobraćaj do GP Gradina od jula, dok se ne završi 5A naredne godine

























ups...



































petlja Pirot istok





















desno se uzmešta magistralni, a pravo će biti naplatna rampa Pirot istok







Vremenske prilike mi nisu bile baš naklonjene u nedelju.
Toliko za sada.
 
Kakav iscrpan i stručan izveštaj. I to samo za ovu jednu deonicu istočnog kraka.

Nervira me ovakva neusklađenost gde na celom kraku već imamo puno kilometara koji su spremni sa korišćenje, ali nema mogućnosti da se saobraćaj prebaci na njih.
 
Hvala Caribrod :kk: Izveštajem sa Pirota podseti me na jednu moju ideju (pa me interesuje i tvoje mišljenje pošto živiš blizu):
Kad se autoput do Pirota završi za godinu dana, treba razmišljati dalje. Deuje mi kao da severna okolina Pirota ima lepog potencijala za turizam, što se sad sa dolaskom autoputa može mnogo bolje iskoristiti. Sledeći koraci bi mogli da budu poboljšanje lokalnih puteva ka obeležene dve destinacije za razvoj turizma:
1. Zavojsko jezero koje će biti svega 10tak km od autoputa
2. Podnožje Stare planine koje sam obeležio sa brojem 2 na slici. Ja bi u podnožju (zvezda) izgradio neki mini planinski-etno centar (slično ko što Kusturica gradi samo u stilu ovoga kraja) koji bi sam po sebi, okružen visokim planinama sa svih strana, bio atraktivan. Zatim bi se uspinjačama od tog centra povezao ka okolnim vrhovima 3., 4. i 5. koje mi deluju idealno za ski staze. Deluju kao velike površine sa dobrim kosinama za skijanje. Nekada davno sam svake godine skijao po Alpima i osvojio zlatnu medalju u skijanju u Austriji, pa me ovo podseti na to. E sad, ovde nikad nisam bio ali sa slika deluje da ove padine deluju savršeno za skijanje, pogledajte samo dužinu i nagib broja 5. Samo dužina broja 5 je oko 10km u (relativnom) kontinuitetu.
Nadam se da bi nešto ovako obogatilo i oživelo čitav kraj koji će uskoro biti u blizini K10.
 
Na Zavojskom jezeru sam bio pre 2 godine poslednji put. Put ide preko Nišora, pa ima 2 varijante: desno ka Belskom mostu gde Grad Pirot asfatira nešto ovih dana i levo ka brani i HE. Nije da putu nije potrebna ozbiljna rekonstrukcija za neko masovno korišćenje. Od objekata, osim onih za potrebe elektrane nema skoro ničega. To je raj za ribolovce i kampere. Nastalo je 1963. kad je klizište zatvorilo Visočicu, koja je potopila selo Zavoj i delove Lukanje. Od 1990. je u funkciji HE Pirot-Zavoj, sa tunelom, kompenzacionim jezerom itd. Nikad se nije razmišljalo o nekom masovnom turizmu, ali ne bi škodilo da se malo uredi.
Slušao sam neka izlaganja kako je srpska strana Stare planine južna i da se sneg tu ne zadržava dovoljno za neku ekonomsku isplativost kao turistički centar. Do Toplog dola se stiže najbrže preko Temske, koja je na putu Pirot - Knjaževac. Odatle se ide kroz "Srpski Kolorado", kanjon Temštice. Tamo je usput Temački manastir Sv. Đorđe, odmaralište HE Temac, mrtvački most, pa Topli dol. Tuga jedna koliko je sve to nepoznato i neiskorišćeno. Ja nisam neki prirodnjački tip, ali je zaista za videti i posetiti, a pritom sam tek spletom okolnosti otkrio ta mesta. Do Toplog dola se može i preko brane na Zavojskom, ali nikad nisam prolazio s te strane, mislim da nije asfalt, možda i jeste.
Što se tiče potencijalnih staza, koje si nacrtao pod 3 se neko setio pre tebe... Ali dobro si provalio. To je Babin zub i Jabučko ravnište, podno Midžora na nekih 1650m n.v., tu je Falkenštajner hotel, tj. sad je valjda podržavljen.

http://www.hotelstaraplanina.com/

Hotel je sa knjaževačke strane i do njega se dolazi preko Kalne. Topli dol je blizu, ali nije povezan sa hotelom asfaltnim putem, a ni iole pristojnim, iako je paradoksalno najbolja staza u ataru Toplog dola!? Četvorka ti je baš blizu granice i Midžora, najvišeg vrha u Srbiji ne računajući Kosovo (2169). Petica je prema Gostuši i Dojkincima. U Dojkincima sam bio, tamo se stiže preko Visočke Ržane i Vrela, još jednoog fenomenalnog izletišta. Žalosno je što se skoro uopšte nije ulagalo u potencijale Stare planine, posebno ovog dela. Da ne ulazim u dublje analize zašto je to tako.
 
Критеријум за доделу уговора:
Додела уговора је извршена применом критеријума „Најнижа понуђена укупна
цена “

101182.jpg
 
U nazivu nabavke stoji - regulacija toka Južne Morave, tako da je možda rok za otvaranje same deonice autoputa kraći od 8 meseci?
 
Kakvo je sad stanje tamo? Cele prošle godine se nije skoro ništa radilo, trava počela da izbija kroz obode nasutog tla na trasi.
 
Благовремено до дана 05. јануара 2017. године примљенa je понудa од једног понуђача.
Додела уговора је извршена применом критеријума „Најнижа понуђена укупна цена “
Tri miliona evra sa pdv-om.Dobar biznis.
 
Vrh