Pa za ovu deonicu je prilično realno ono što se priča u poslednje vreme, jer se radilo i po aprilskom snegu. Osim kod useka biće to za 2 meseca.
Obe strane od početka Aktorove deonice, od čeone naplatne rampe, tj. od neobeleženog dela pa do mosta pre ogromnog useka plus deo od poslednjeg mosta do ulivanja u staru deonicu autoputa biće gotove do kraja juna. Kod useka Gradnje je u planu da se radi leva i na jednom delu - ukoliko bude potrebno - devijacija, koja ide pored leve, kako bi mogli da se nastave radovi pod saobraćajem. Rok za opremanje tunela je negde sredina jula, radi italijanski Elef, videćemo.
Plan je da se cela deonica pusti krajem juna, ajd nek bude početkom jula, kako bi spremno dočekala najezdu turskih gastarbajtera. S tim što kod useka neće biti autoput nego 1+1 nekih 800m, koji bi trebalo da se završe u septembru/oktobru. To je realno po postojećoj dinamici.
Time će moći da se pusti i ova deonica sa početka snimka Pirot istok - Dimitrovgrad, koja završava posle naplatne, a koja je spremna za saobraćaj još od prošle godine. Sa te 2, takođe krajem juna bi trebalo da se pusti i 5B od tunela Sarlah na ulazu u Pirot pa do petlje Pirot istok, tj. do početka gotove deonice. Ukupno nekih 26-27km u punom profilu od Pirota do granice sa Bugarskom.
U maju se radi završni sloj na Crvena reka - Čiflik, koji je pompezno pušten na 2 sloja još 2015. i Čiflik-Staničenje pušten na 2 sloja bez pompe krajem 2016. To je 25 km koji će takođe biti gotovi u fulu pre turske najezde u julu ove godine.
Ostaje 5A, od Staničenja do tunela Sarlah, gde tek treba saobraćaj da se odvrne u novu levu, i to na nekih 5/9km, pa da se radi desna na mestu postojećeg magistralnog, kao i opremanje 2 tunela, završetak 3 mosta preko Nišave i plus paralelni put. Realno je da to bude sredinom 2018.
Konačno, ostaje deo koji zaobilazi Sićevačku klisuru Prosek-Crvena reka oko 21km. Tu je pola potpuno završeno (Prosek - Bancarevo 9km) i tunel Bancarevo, a druga polovina Bancarevo - Crvena reka (oko 12km) je skoro nepipnuta. Sad tek kreću nešto ozbiljnije i u najboljem slučaju biće koliko-toliko osposobljeno u drugoj polovini 2018., a završeno u potpunosti možda tek 2019. Problem je što tu nema trika da se pusti parcijalno.
Eto, to je otprilike neko realno stanje na terenu.