Pozdrav Tihi_SRB! Hvala za info, da li su ti kolektori u sklopu obilaznice Novog Sada, tj. da li će oni biti deo iste?Tihi_SRB":1gpv6jho je napisao(la):"ddavid " ti dodatni mostovi su za drugu stranu punog profila autoputa i za kolektore koji ce cjelom duzimon pored Novog Sada da ide u duzini od nekih 10 kilometara. Znaci bice autoput sa 8 traka i po dve zaustavne Ljepo ce da izgleda kad se zavrsi a rok je ako se ne varam sad august ili septembar.
Na to zajedno čekamo odgovor! Novi stubovi su bili postavljeni kod svake petlje od Kovilja do Stare Pazove!Tihi_SRB":1gpv6jho je napisao(la):E da a jel meni neko moze da objasni zasto se na dosta slika vide novi stubovi za nove petlje i to u blizini starih? Dali je to rjec o izmjestanju petlji na nove i uklanjanje starih ?
Nažalost, ovaj put je već u startu bio lošeg kvaliteta, korišćeno je manje bitumena nego što je potrebno. Deo materijala je završio u nečijem dvorištu, ili su od istog izasfaltirali ulicu nekog činovnika, poslanika itd. Treba pogledati deonicu od Subotice do Topole, kao što si rekao sva je u zakrpama, šarena je k'o bakin džemper... a urađena je pre nešto više od jedne decenije!Black":fw681igx je napisao(la):4 dana neogranicenog koriscenja madjarskih autoputeva kosta kao jedan prolazak od Beograda do Subotice.
A kvalitet puteva se naravno ne moze porediti, jer Madjarima nije poznat termin "polu-autoputa". A i taj "polu-autoput" je sav u zakrpama, a tu i tamo se nadje i po neka rupcaga na sred autoputa, sto je nedopustivo. Jednom sam morao da se zaustavljam, da proverim da nisam ostetio gumu. Taj deo puta je trebalo davno da se rekonstruise, ali mi i kada obezbedimo finansijska sredstva ne mozemo nista da uradimo, od silnih afera i lopovluka.
Izvor: Glas JavnostiMINISTAR ZA INFRASTRUKTURU MILUTIN MRKONJIĆ RAZMIŠLJA O OSTAVCI
BEOGRAD - Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić veoma je blizu odluke da podnese ostavku zbog opstrukcije izgradnje autoputa na Koridoru 10, saznaje Glasa iz pouzdanih izvora bliskih Mrkonjiću.
Naime, na prekjučerašnjem sastanku Saveta za infrastrukturu doneta je odluka da se skinu tri milijarde dinara od pet, koliko je bilo predviđeno za izgradnju deonica na Koridoru 10 do kraja godine. Međutim, dve milijarde dinara je malo da se odradi posao koji je planiran, ističe naš sagovornik.
- Ovakva mera nije bila najavljena i zato je Mrka na sednici bio ljut i revoltiran. Bio je blizu odluke da odmah podnese ostavku jer ne želi da učestvuje u tako nečem, ali vrlo je moguće da će to uskoro i učiniti. Ovo kresanje sredstava doneto je u trenutku kada je već raspisan tender za 10 kilometara autoputa na pravcu Horgoš-Novi Sad i firme su već otkupile konkursnu dokumentaciju - kaže naš izvor.
On dalje otkriva da je Mrkonjić deprimiran jer nemaju svi ministri isti tretman, „a u tom smislu pomenuo je Mlađana Dinkića, kod kojeg uvek ima para“.
- Radovi na Koridoru bili su dobra prilika za zapošljavanje i izlazak iz krize. Međutim, većina je donela odluku kojom seku grane, a nisu uvažili stavove stručnih ljudi, kakvi su Mrkonjić i njegov izvršni sekretar Aleksandar Cvetanović, profesor građevinskog fakulteta. Kuriozitet je da su svi na rečima za Koridor 10, ali kada treba to da potvrde na delu, onda odluče ovako nešto. Obrazloženje je bilo - mere štednje. Ali kakva je to štednja na račun zapošljavanja i razvoja zemlje - konstatuje naš sagovornik.
Koridor 10 na sigurnom
Izgradnja Koridora 10 ne sme da bude ugrožena rebalansom budžeta - kaže za “Novosti” Verica Kalanović, ministarka za Nacionalni investicioni plan.
- Ovaj projekat ostaje nacionalni prioritet - kaže ministarka. - Za izgradnju dve deonice od po deset kilometara na delu od Horgoša do Novog Sada, biće obezbeđen novac iz budžeta, a rebalansom će biti definisani izvori.
Kako je ranije bilo planirano, iz NIP je za Koridor u ovoj godini trebalo da bude izdvojeno ukupno pet milijardi dinara, dok je Ministarstvo finansija na sebe preuzelo obavezu da obezbedi novac za eksproprijaciju. Kako sada stvari stoje, u finansiranje izgradnje severnog kraka Koridora 10, i to je očigledno jedino rešenje, uključiće se i Vojvodina.
Država bi, inače, ukupno za eksproprijaciju na Koridoru 10, uključujući i obilaznicu oko Beograda na delu od Batajnice do Dobanovaca, trebalo da obezbedi devet i po milijardi dinara.
- Novi zakon o eksproprijaciji daje mogućnost da, osim ustaljenog načina otkupa, eksproprijacija bude izvedena zamenom zemljišta - ističe Kalanovićeva. - U situaciji ozbiljne štednje doneta je odluka da se eksproprijacija obavlja i na ovaj način, i Nacionalni savet za infrastrukturu već je formirao tim za ovaj posao.
Trenutno se na Koridoru 10 radovi izvode u zoni Novog Sada, gradi se most na Dunavu kod Beške, kao i deonica od Levosoja prema Preševu u dužini od 20 kilometara. Krediti za izgradnju najvažnijeg putnog pravca u Srbiji mogli bi da budu operativni tek krajem godine.
Ministarstvo za NIP nedavno je poništilo i javnu nabavku za projektovanje severnih deonica Koridora 10, a kako kaže Kalanovićeva, to nije rezultat političkih sukoba.
- Tender je poništen zato što su ponuđene cene za projektovanje bile daleko iznad onih koje su utvrđene Akcionim planom Vlade Srbije - navodi ministarka. - Ministarstvo za NIP je raspisalo novu javnu nabavku, sa istim budžetom.
Prema Akcionom planu, za projektovanje dve deonice na delu od Horgoša do Novog Sada, Vlada je predvidela 31,5 miliona dinara. Najjeftiniju ponudu dostavio je Centar za projektovanje Vojvodine, više od 60 miliona dinara.
- Dali smo ponudu na 68 miliona dinara, a koliko je država spremna da plati nismo ni znali - kaže za “Novosti” Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP. - Nikada nismo “naduvavali” cene. Takođe, nikakvih nameštanja i pregovora sa drugim ponuđačima nije bilo. To što ministarka priča, da su u Srbiji projektovanje i izgradnja skuplji nego u Crnoj Gori, nije tačno.
Kako saznaju “Novosti”, na ponovljenom tenderu najpovoljniju ponudu opet je dao Centar za projektovanje Vojvodine. Ali, ovoga puta reč je o duplo manjem iznosu - njihova ponuda glasi na 26.694.311 dinara.
KOD PREŠEVA
Direktor Republičke direkcije za puteve Srbije Zoran Drobnjak rekao da će deo Koridora 10 kod Preševa u dužini od 21 kilometar biti završen do 1. jula ove godine.
- Deonica od Levosoja do Preševa, u dužini od 21 kilometra, biće završena do 1. jula, a rebalansom budžeta biće predviđena sredstva za eksproprijaciju zemljišta na toj deonici, kao i na deonicama kod Novog Sada i Horgoša - rekao je Drobnjak.
KOLIKO KOŠTA KILOMETAR
PREMA Akcionom planu, država je za izgradnju 20 kilometara na delu od Horgoša do Novog Sada planirala da izdvoji 32 miliona evra. Reč je o izgradnji samo leve trake autoputa, jer desna već postoji. Stručnjaci navode da izgradnja kilometra punog profila autoputa u Vojvodini ne bi smela da pređe od 3,2 do 3,5 miliona evra. Ali, pošto se gradi samo jedna traka, reč je o iznosu od oko milion evra po kilometru. Izgradnja kilometra punog profila autoputa u brdskim predelima staje oko 4,7 miliona, a u planinskim oko osam miliona evra. - Cena zavisi od konfiguracije terena, a kilometar puta u Srbiji nikada nije bio skuplji nego u Crnoj Gori - navode stručnjaci. - Hrvatski “Konstruktor”, koji je pobedio na tenderu za izgradnju autoputa od Boljara do Bara, kilometar gradi za 10,5 miliona evra. Naše cene su ujednačene i s cenama u okruženju. Jedina razlika je u tome što je negde radna snaga skuplja a negde jeftinija.
Izvor: Vecernje novosti
http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=143294&title_add=Koridor na sigurnom
KORIDOR 10
SAOBRAĆAJNA KIČMA SRBIJE I
JUGOISTOČNE EVROPE
http://www.vreme.com/download.php/system/storage/pdf/954k10.pdf
Izvor: Vreme
Извор: Политика„Путеви” Ужице и ПЗП „Београд” граде две деонице Коридора 10
Фото Д. Јевремовић
Победници на тендеру за изградњу северног крака Коридора 10 су две домаће фирме: Предузеће за путеве „Београд” и „Путеви” из Ужица. Прво предузеће ће градити десет километара од Хоргоша према Новом Саду, а друго исту толику деоницу од Новог Сада ка Суботици. Ово је јуче за „Политику” рекао Милан Бојовић, директор „Путева” из Ужица, који није хтео да каже колико ће државу коштати изградња тих двадесет километара леве траке аутопута.
Иако се већ неколико дана спекулише о износима од 700.000 до 800.000 евра по километру, Бојовић је био изричит да је понуда пословна тајна. Одраније је познато да је из буџета за ту намену опредељено око 20 милиона евра, а за право на градњу се такмичило петнаест домаћих и страних компанија.
Иначе, концесионар за изградњу аутопута Хоргош–Пожега, аустријски конзорцијум „Алпина-Пор” је ценио да километар аутопута кроз Војводину као и на деоници од Обреновца до Уба кошта око два милиона евра. Али када је Влада Србије одлучила да уговор раскине и распише тендер за завршетак аутопута Хоргош–Нови Сад, стручњаци су проценили да километар не може никако да кошта више од милион евра.
Уговор ће бити потписан данас у Влади Србије, а радови би требало да почну у недељу 10. маја.
Izvor: BlicTadić: Završetak Koridora 10 je ključni privredni zadatak
Autor: Beta-Tanjug | 10.05.2009. - 14:40
Predsednik Srbije Boris Tadić ocenio je danas da je završetak izgradnje Koridora 10 ključni privredni zadatak za Srbiju, jer država time podiže kapacitete i završava neku vrstu evropske obaveze.
"Srbija tako podiže potencijal za ulazak u EU, jer bez Srbije u EU nema ni celovite Unije. Mi smo centralna zemlja jugoistočne Evrope i kada ne gradimo puteve i podižemo infrastrukturu gubimo novac, kredibilitet i uticaj u svetu", rekao je Tadić.
Na otvaranju radova na izgradnji deonice Koridora 10 kod Novog Sada, Tadić je rekao da će Vlada Srbije ispuniti obećanje i završiti izgradnju tog autoputa.
Predsednik je najavio da će u naredne tri godine biti povećana brzina na prugama u Srbiji i to do 110 kilometara na čas na najtežim železničkim deonicama i do 160 kilometara na čas na lakšim deonicama.
"Ne obećavamo brze pruge, nego realistične projekte, a to znači lakši protok roba i prihvatljiv standard na železnici Srbije za sve evropske zemlje", rekao je Tadić.
Prema njegovim rečima, ako bude završena putna i železnička infrastruktura, Srbija će biti potpuno drugačija zemlja, sa većim potencijalom za razvoj i povezivaće ne samo region, već i Evropu i Aziju.
Predsednik Srbije je dodao da je, prema procenama, za završetak radova na putnoj infrastrukturi na Koridoru 10 potrebno 1,6 milijardi evra, kao i da će se radovima obezbediti posao za 200.000 ljudi.
Ako se tome doda i železnički koridor, jasno je koliko je taj projekat suštinski značajan za odbranu zemlje od svetske ekonomske krize, naveo je Tadić.
Prema njegovim rečima, Vlada Srbije će nastaviti sa planiranom štednjom i smanjenjem administracije jer je to važno za privredu i preduzeća koja moraju da posluju u boljim okolnostima.
Dodao je da Srbiju očekuje i velika ustavna i politička reforma koja će obezbediti stabilnost države i razvoj svih regiona, a ne samo Vojvodine.
Tadić je rekao da će se tražiti način da se što pre počne izgradnja puta prema Čačku.