Šta je novo?

Koridor 10

E da a jel meni neko moze da objasni zasto se na dosta slika vide novi stubovi za nove petlje i to u blizini starih? Dali je to rjec o izmjestanju petlji na nove i uklanjanje starih ?
 
Tihi_SRB":1gpv6jho je napisao(la):
"ddavid " ti dodatni mostovi su za drugu stranu punog profila autoputa i za kolektore koji ce cjelom duzimon pored Novog Sada da ide u duzini od nekih 10 kilometara. Znaci bice autoput sa 8 traka i po dve zaustavne :) Ljepo ce da izgleda kad se zavrsi a rok je ako se ne varam sad august ili septembar. :vops:
Pozdrav Tihi_SRB! Hvala za info, da li su ti kolektori u sklopu obilaznice Novog Sada, tj. da li će oni biti deo iste?

Tihi_SRB":1gpv6jho je napisao(la):
E da a jel meni neko moze da objasni zasto se na dosta slika vide novi stubovi za nove petlje i to u blizini starih? Dali je to rjec o izmjestanju petlji na nove i uklanjanje starih ?
Na to zajedno čekamo odgovor! Novi stubovi su bili postavljeni kod svake petlje od Kovilja do Stare Pazove!
 
Da da to je u sklopu autoputa BG-SU i protezace se cjelom duzinom uz pun profil autoputa a glavna uloga kolektora je da izmjesti saobracaj u desne trage zbog lakseg protoka saobracaja koji prolazi direktno. Naravno sve petlje kojih ima 3-4 bice povezane sa kolektorom.
 
@ddavid

A nije te mrzelo da silazis i vracas se na autoput, da bi izbegao placanje putarine? :)
 
Pozz black!

Ne, čak dva puta smo izbegli naplatnu stanicu - prvo smo se truckali putem Feketić-Srbobran, put od betonskih kocki - noćna mora svakog vozača, zatim kod Inđije smo ionako morali sići pošto smo prevozili robu u taj gradić. :kk:
 
4 dana neogranicenog koriscenja madjarskih autoputeva kosta kao jedan prolazak od Beograda do Subotice.

A kvalitet puteva se naravno ne moze porediti, jer Madjarima nije poznat termin "polu-autoputa". A i taj "polu-autoput" je sav u zakrpama, a tu i tamo se nadje i po neka rupcaga na sred autoputa, sto je nedopustivo. Jednom sam morao da se zaustavljam, da proverim da nisam ostetio gumu. Taj deo puta je trebalo davno da se rekonstruise, ali mi i kada obezbedimo finansijska sredstva ne mozemo nista da uradimo, od silnih afera i lopovluka.
 
Black":fw681igx je napisao(la):
4 dana neogranicenog koriscenja madjarskih autoputeva kosta kao jedan prolazak od Beograda do Subotice.

A kvalitet puteva se naravno ne moze porediti, jer Madjarima nije poznat termin "polu-autoputa". A i taj "polu-autoput" je sav u zakrpama, a tu i tamo se nadje i po neka rupcaga na sred autoputa, sto je nedopustivo. Jednom sam morao da se zaustavljam, da proverim da nisam ostetio gumu. Taj deo puta je trebalo davno da se rekonstruise, ali mi i kada obezbedimo finansijska sredstva ne mozemo nista da uradimo, od silnih afera i lopovluka.
Nažalost, ovaj put je već u startu bio lošeg kvaliteta, korišćeno je manje bitumena nego što je potrebno. Deo materijala je završio u nečijem dvorištu, ili su od istog izasfaltirali ulicu nekog činovnika, poslanika itd. Treba pogledati deonicu od Subotice do Topole, kao što si rekao sva je u zakrpama, šarena je k'o bakin džemper... a urađena je pre nešto više od jedne decenije!
Mađari nam trebaju biti uzor. Njihove autoputeve je izlišno upoređivati sa našim auto-kaldrmama - to je svakom jasno ko je te puteve ikad video svojim očima.
 
www.informatika.com Vjerovatno ste prije culi za ovaj sajt i da u donjem ljevom uglu imaju kamere preko kojih posmatrate grad. Danas je bio i jos uvjek traje neopisivi zastoj kroz cjeli grad od vrha do dna na koridoru 10. Mozda dovoljno nisam upoznat sa situacijom ali cini mi se da ovako prosle godine nije bilo? ludnica... Kad obilaznica proradi bice pretrpana vjerujte mi.
 
Evo vec pocinju da krse budget za koridor 10 u ovoj godini. Bez para nema puteva...

MINISTAR ZA INFRASTRUKTURU MILUTIN MRKONJIĆ RAZMIŠLJA O OSTAVCI

Thumb_001miluti.jpg


BEOGRAD - Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić veoma je blizu odluke da podnese ostavku zbog opstrukcije izgradnje autoputa na Koridoru 10, saznaje Glasa iz pouzdanih izvora bliskih Mrkonjiću.
Naime, na prekjučerašnjem sastanku Saveta za infrastrukturu doneta je odluka da se skinu tri milijarde dinara od pet, koliko je bilo predviđeno za izgradnju deonica na Koridoru 10 do kraja godine. Međutim, dve milijarde dinara je malo da se odradi posao koji je planiran, ističe naš sagovornik.
- Ovakva mera nije bila najavljena i zato je Mrka na sednici bio ljut i revoltiran. Bio je blizu odluke da odmah podnese ostavku jer ne želi da učestvuje u tako nečem, ali vrlo je moguće da će to uskoro i učiniti. Ovo kresanje sredstava doneto je u trenutku kada je već raspisan tender za 10 kilometara autoputa na pravcu Horgoš-Novi Sad i firme su već otkupile konkursnu dokumentaciju - kaže naš izvor.
On dalje otkriva da je Mrkonjić deprimiran jer nemaju svi ministri isti tretman, „a u tom smislu pomenuo je Mlađana Dinkića, kod kojeg uvek ima para“.
- Radovi na Koridoru bili su dobra prilika za zapošljavanje i izlazak iz krize. Međutim, većina je donela odluku kojom seku grane, a nisu uvažili stavove stručnih ljudi, kakvi su Mrkonjić i njegov izvršni sekretar Aleksandar Cvetanović, profesor građevinskog fakulteta. Kuriozitet je da su svi na rečima za Koridor 10, ali kada treba to da potvrde na delu, onda odluče ovako nešto. Obrazloženje je bilo - mere štednje. Ali kakva je to štednja na račun zapošljavanja i razvoja zemlje - konstatuje naš sagovornik.
Izvor: Glas Javnosti
[i]http://www.glas-javnosti.rs/clanak/politika/glas-javnosti-12-04-2009/mrka-ljut-na-dinkica[/i]
 
Коридором кроз кризу
Неко треба да стегне петљу и разговара с тајкунима и плати им експропријацију


ИНТЕРВЈУ: МИЛУТИН МРКОЊИЋ, МИНИСТАР ЗА ИНФРАСТРУКТУРУ
О чему постоји неспорна сагласност Светске банке, Европске уније, председника Србије, владе и свих министара? О изградњи Коридора 10 као објективно велике развојне шансе Србије, каже Милутин Мркоњић, министар за инфраструктуру.

Ако је тако, зашто су онда на прошлонедељној седници Националног савета за инфраструктуру „севале варнице”, а медији читав викенд обавештавали да Мркоњић подноси оставку. Кључна оцена је записана у материјалу Министарства за инфраструктуру, а гласи: „Средства за експропријацију приоритетних деоница аутопута нису обезбеђена, а то је неопходан услов да бисмо почели да користимо кредите међународних финансијских институција”.

Министар Мркоњић у разговору за „Политику” каже да се може дискутовати о томе да ли Коридор градити у условима кризе или треба да се ради онолико колико се може. Ако се за било шта може мобилисати страни капитал, онда је то Коридор 10 и у начелу су сви за то да се Коридор 10 ради, али постаје спорно када треба обезбедити домаће паре.

„Чак ни паре нису спорне. Србија је добила кредите за путеве и железницу. Србија је дошла у фазу да те кредите отплаћује, а не користи. И одатле моја љутња”, каже Мркоњић.

Зашто се већ одобрени кредити не користе?

Кад је потписивала уговоре с међународним финансијским институцијама о кредитима, Србија се обавезала да ће држава да сноси трошкове експропријације. То је правило: међународни кредити не могу се добити док се не обаве припремне радње, експропријација и пројектовање. Ми смо Националном савету за инфраструктуру проследили информацију из које се види да је за пројектовање приоритетних деоница на аутопуту потребно 10,1 милион евра и 85 милиона евра за експропријацију земљишта за приоритетне деонице.

Експропријација од Хоргоша до Новог Сада је углавном завршена и зато тамо идемо с радовима. За обилазницу око Београда треба нам око 40 милиона евра, она није завршена, а добијен је кредит за изградњу од 115 милиона евра, 50 милиона за трасу и 65 за петљу.

За целу експропријацију на 250 километара дуж аутопута на Коридору 10 треба нам 130 милиона евра. Када је прављен буџет, грешком је у расходе државе ова сума уписана у динарима и одатле део проблема.

Међународни кредитори су спремни да прихвате идејне пројекте уместо главног, али експропријацију морамо да завршимо. И зато је право питање: Уме ли то Србија да реши?

Планирали смо да ове године завршимо комплетну експропријацију, а у међувремену смо променили закон који дозвољава замену земљишта, па је потребно мање пара. Тамо где се договоре власници, могућа је замена, а власници нису само велики и познати бизнисмени, него и државна предузећа. Онда ће та сума бити мања. И зато сада не можемо да говоримо о сумама потребним за експропријацију. И зато многи сада лупетају о цифрама које се не знају. Тек кад добијемо пројекат експропријације знаћемо шта је чије земљиште.

Кад ће бити готов пројекат експропријације?

Ових дана ће бити готов.

По природи посла, добијам информације да су, на пример, Љубиша Буха, Војин Лазаревић и Зоран Дракулић откупили пола тог земљишта на обилазници аутопута око Београда која је дуга 10 километара. Али, највеће парче зеље преко којег треба да пређе обилазница има ПИК „Земун”, бивша друштвена фирма која је у стечају. Зна се ко је у протеклих седам година куповао ту земљу, али то није моја кривица. Док не буде готов пројекат нико не зна колико је то парче земље које мора да се експроприше. Питао сам неке од њих да ли су спремни да поклоне држави то парче земље, и један од њих је пристао уз један мали услов.

Који?

Па није ни финансијски, ни законски, један сасвим обичан захтев, да га прими један од званичника и да о томе разговарају. Човек није глуп, он рачуна да ће вредност осталог земљишта које је купио знатно да порасте кад се изгради аутопут и тиме ће компензирати изгубљену суму од експропријације за обилазницу.

С тим власницима такође може да се направи договор, да експропријација државу не мора много да кошта.

На југу нема проблема са експропријацијом.

Уосталом, не радим ја експропријацију, него Оливер Дулић. И то мора да се заврши да би држава повукла кредит.

Моје питање за државу је да ли за два месеца може да да 40 милиона евра у динарима да би могла да користи 115 милиона евра међународних кредита. То је тема. Не прихватам филозофију да због штедње нема ни за шта пара. Те паре стоје већ две године.

На железничком коридору нема тих проблема, експропријација кошта око 2,5 милиона евра. Ипак, три кредита теку, а не можемо да реализујемо.

Тврдим да већ сада може да се ради 60 километара аутопута и 80 километара пруге. А све стоји иако има пара.

Па шта се онда гради на Коридору 10?

Кад смо правили стратегију знали смо да нема домаћих пара и смислио сам да у овој години начнемо само оне деонице које гарантују међународним финансијерима да смо ушли у тај посао. Јер, они нам више не верују. Према тој динамици кренули смо с малом деоницом са југа од 20 километара и са деоницом на северу са што мање домаћих пара. Па да затим ове године урадимо комплетно пројектовање и експропријацију и да изградимо 40 километара аутопута. То је већ нешто. Ако то не урадим, нека ме обесе о прву бандеру.

Циљ је, наравно, и да „отпушимо” обилазницу око Београда за коју имамо одобрене кредите, па да од половине године пристигну други међународни кредити и онда кренемо пуном снагом. То је била првобитна идеја и зато сам прихватио пет милијарди динара пара за ову годину из домаћих извора, односно буџета. Сада су и то сасекли и то је прелило чашу и рекао сам да тако не може.

Нама су домаће паре потребне за финансирање предрадњи за повлачење међународних пара што ће до краја године бити око 1,2 милијарде евра из тренутно најповољнијих светских кредита. Ми смо већ добили кредит од 388 милиона долара од Светске банке, 600 милиона евра од Европске инвестиционе банке, 150 милиона евра од Европске банке за обнову и развој и донацију од Грчке од 100 милиона евра.

То је била стратегија. И зато сам се наљутио што то неко сада мења. Деоница Левосој – Доњи Нередовац треба да буде готова до 1. јула.

Ако се ради по плану, 1. октобра можемо да имамо урађених 40 километара аутопута. И почећемо још 50-100 километара, а обилазницу ћемо истерати сто одсто.

Сви траже посао, 27 фирми се „бије” на тендеру за једну деоницу од 20 километара од Новог Сада до Хоргоша вредну 20 милиона евра.

Из владе је процурила информација да се намешта тендер за пројектовање деонице кроз Војводину за фирму ЦПВ?

Та фирма је са Институтом за путеве и ЦИП-ом још у идејним пројектима поделила деонице за пројектовање, па је логично да наставе и кроз главне пројекте. Проблем је, међутим, што је то пројектовање унето у систем јавних набавки и то је катастрофа.

ЦПВ нисам ја својевремено продавао једном српског контроверзном бизнисмену. И сада, због једне деонице аутопута, неко хоће да хапси пројектанте и шаље им финансијску полицију.

Сами себе упетљавамо у беспотребне процедуре.

У овом тренутку једино су Коридор 10 и Народна банка Србије добили паре из иностранства. И док девизне резерве „трљају руке”, инфраструктура има главобољу?

У пројекту инфраструктуре имамо 1,5 милијарду евра и без проблема можемо да добијемо још толико. Ако „одгушимо” те кредите и они буду коришћени, онда влада неће морати из буџета да дели социјалу радницима који не раде, већ ће ти радници почети да раде на изградњи Коридора 10 и добијаће плате.

Јавност је осетљива кад је у питању експропријација. Неки пословни људи, знајући за планове обилазнице аутопута око Београда, куповали су земљу по једној цени, а сада ће продавати држави по много пута већој цени и зарадити доста новца?


Борис Тадић и Милутин Мркоњић на отварању обилазнице код Орловаче (Фото Б. Педовић)
Јесте, али шта да радимо. У нормалним земљама држава не излази у јавност са јавним радовима док не откупи земљу. Нажалост, ми смо објавили и ту људи су купили земљу пре шест, седам година. Тајкуни су или подршка или препрека Коридору 10. И држава може да нађе решење с њима. Па неће ваљда Србија да седи и да се чуди што су они покуповали земљу. Ако их не узмемо као чињеницу, нећемо решити експропријацију, а ако њу не решимо, нема обилазнице на Коридору 10.


Да ли је заиста скупљи километар пута у Србији од изградње километра пута у Црној Гори?

То може да каже само незналица. Мало пре сам разговарао са црногорским колегом Андријом Ломпаром и од њега добио следеће податке. Дакле, километар аутопута Бар – Бољаре по класичном моделу концесионе изградње кошта 15 милиона евра, а кроз приватно-јавно партнерство 30 милиона евра. У Србији, изградња километра аутопута кроз Војводину кошта милион евра у једној траци, а кроз Сићевачку клисуру 10 милиона евра. И више не може да буде.

Када смо почели са изградњом ових два пута по десет километара у Војводини, рачуница је показивала цену 16 милиона евра или 1,2 милиона евра по километру, а сада смо успели да спустимо на девет милиона евра или 900.000 евра по километру. И није ни чудно, криза је, све фирме се боре за посао и морају да спуштају цене радова.

Откуд онда толико дилема и расправа око неспорног антикризног пројекта?

Није циљ да све стане. Да ли постоје искушења? Постоје и није све идеално, али то не значи да ми сада треба да станемо и да не градимо Коридор 10. Он је кичма и око њега ћемо имати 2,5 милијарде евра у овој години. То је простор за оснивање стотина малих приватних фирми које држава може да помогне и подржи њихово оснивање.

Коридор 10 је шанса и питање је да ли Србија уме да је искористи са мало, мало више или много комерцијалних и индустријских ефеката и променом привредне структуре.


Ове године првобитно смо планирали 50 милијарди динара за Коридор 10, а влада је на крају одвојила пет милијарди и ја се нисам бунио. Е сад кад су и тих пет сасекли на три милијарде не могу да ћутим. Ако је Коридор 10 приоритет, онда има сви да за то „погинемо” и реализујемо планираних пет милијарди динара како бисмо у другој половини године почели да повлачимо међународне кредите. А тамо где у подацима пише да недостаје новац за поједине пројекте, у међувремену су паре обезбеђене из страних кредита и нигде не фале.


Ми не знамо да искористимо ни одобрене међународне паре, али неко треба да стегне петљу и разговара са тајкунима, плати им експропријацију и тако ослободимо 115 милиона евра за обилазницу аутопута око Београда.

Миша Бркић

-----------------------------------------------------------

Преговори о новцу крајем месеца

Србија ће моћи да рачуна на финансијску подршку Светске банке приликом реализације Железничког коридора 10 и та средства уопште нису спорна, незванично сазнаје „Политика” у овој међународној финансијској институцији.

Међутим, преговори са надлежним државним званичницима најраније ће моћи да почну крајем априла или почетком маја, што значи да ће наша земља обећани новац моћи да добије тек после тога.

– Није у питању никакав застој у преговорима, већ је реч о процедури унутар саме банке, која мора да се испуни пре него што преговори почну – каже наш извор.

А. Н.

-----------------------------------------------------------

Нећу поднети оставку

Министар Мркоњић саопштио је јуче да неће поднети оставку на ту функцију иако је размишљао о томе.

Мркоњић је у изјави поводом „различитих интерпретација у јавности” о томе да ли ће поднети оставку на министарско место, истакао да је о том потезу размишљао, пошто није добио одговарајућу финансијску подршку пројекту изградње Коридора 10.

Танјуг
 
Koridor 10 na sigurnom

Izgradnja Koridora 10 ne sme da bude ugrožena rebalansom budžeta - kaže za “Novosti” Verica Kalanović, ministarka za Nacionalni investicioni plan.
- Ovaj projekat ostaje nacionalni prioritet - kaže ministarka. - Za izgradnju dve deonice od po deset kilometara na delu od Horgoša do Novog Sada, biće obezbeđen novac iz budžeta, a rebalansom će biti definisani izvori.
Kako je ranije bilo planirano, iz NIP je za Koridor u ovoj godini trebalo da bude izdvojeno ukupno pet milijardi dinara, dok je Ministarstvo finansija na sebe preuzelo obavezu da obezbedi novac za eksproprijaciju. Kako sada stvari stoje, u finansiranje izgradnje severnog kraka Koridora 10, i to je očigledno jedino rešenje, uključiće se i Vojvodina.
Država bi, inače, ukupno za eksproprijaciju na Koridoru 10, uključujući i obilaznicu oko Beograda na delu od Batajnice do Dobanovaca, trebalo da obezbedi devet i po milijardi dinara.
- Novi zakon o eksproprijaciji daje mogućnost da, osim ustaljenog načina otkupa, eksproprijacija bude izvedena zamenom zemljišta - ističe Kalanovićeva. - U situaciji ozbiljne štednje doneta je odluka da se eksproprijacija obavlja i na ovaj način, i Nacionalni savet za infrastrukturu već je formirao tim za ovaj posao.
Trenutno se na Koridoru 10 radovi izvode u zoni Novog Sada, gradi se most na Dunavu kod Beške, kao i deonica od Levosoja prema Preševu u dužini od 20 kilometara. Krediti za izgradnju najvažnijeg putnog pravca u Srbiji mogli bi da budu operativni tek krajem godine.
Ministarstvo za NIP nedavno je poništilo i javnu nabavku za projektovanje severnih deonica Koridora 10, a kako kaže Kalanovićeva, to nije rezultat političkih sukoba.
- Tender je poništen zato što su ponuđene cene za projektovanje bile daleko iznad onih koje su utvrđene Akcionim planom Vlade Srbije - navodi ministarka. - Ministarstvo za NIP je raspisalo novu javnu nabavku, sa istim budžetom.
Prema Akcionom planu, za projektovanje dve deonice na delu od Horgoša do Novog Sada, Vlada je predvidela 31,5 miliona dinara. Najjeftiniju ponudu dostavio je Centar za projektovanje Vojvodine, više od 60 miliona dinara.
- Dali smo ponudu na 68 miliona dinara, a koliko je država spremna da plati nismo ni znali - kaže za “Novosti” Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP. - Nikada nismo “naduvavali” cene. Takođe, nikakvih nameštanja i pregovora sa drugim ponuđačima nije bilo. To što ministarka priča, da su u Srbiji projektovanje i izgradnja skuplji nego u Crnoj Gori, nije tačno.
Kako saznaju “Novosti”, na ponovljenom tenderu najpovoljniju ponudu opet je dao Centar za projektovanje Vojvodine. Ali, ovoga puta reč je o duplo manjem iznosu - njihova ponuda glasi na 26.694.311 dinara.

KOD PREŠEVA
Direktor Republičke direkcije za puteve Srbije Zoran Drobnjak rekao da će deo Koridora 10 kod Preševa u dužini od 21 kilometar biti završen do 1. jula ove godine.
- Deonica od Levosoja do Preševa, u dužini od 21 kilometra, biće završena do 1. jula, a rebalansom budžeta biće predviđena sredstva za eksproprijaciju zemljišta na toj deonici, kao i na deonicama kod Novog Sada i Horgoša - rekao je Drobnjak.

KOLIKO KOŠTA KILOMETAR
PREMA Akcionom planu, država je za izgradnju 20 kilometara na delu od Horgoša do Novog Sada planirala da izdvoji 32 miliona evra. Reč je o izgradnji samo leve trake autoputa, jer desna već postoji. Stručnjaci navode da izgradnja kilometra punog profila autoputa u Vojvodini ne bi smela da pređe od 3,2 do 3,5 miliona evra. Ali, pošto se gradi samo jedna traka, reč je o iznosu od oko milion evra po kilometru. Izgradnja kilometra punog profila autoputa u brdskim predelima staje oko 4,7 miliona, a u planinskim oko osam miliona evra. - Cena zavisi od konfiguracije terena, a kilometar puta u Srbiji nikada nije bio skuplji nego u Crnoj Gori - navode stručnjaci. - Hrvatski “Konstruktor”, koji je pobedio na tenderu za izgradnju autoputa od Boljara do Bara, kilometar gradi za 10,5 miliona evra. Naše cene su ujednačene i s cenama u okruženju. Jedina razlika je u tome što je negde radna snaga skuplja a negde jeftinija.

Izvor: Vecernje novosti
http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=143294&title_add=Koridor na sigurnom
 
Pitanje ....
U tih 20 kilometara auto puta sto se kradi od Makedonske granice prema Leskovcu na koridoru 10 koliko ima petlji i dali ce se rekonstruisati i postojeca strana tj dali ce se nadograditi zaustavna linija u tih cjelih 20 km ???
 
„Путеви” Ужице и ПЗП „Београд” граде две деонице Коридора 10
obilaznicafotodjevremov.jpg

Фото Д. Јевремовић

Победници на тендеру за изградњу северног крака Коридора 10 су две домаће фирме: Предузеће за путеве „Београд” и „Путеви” из Ужица. Прво предузеће ће градити десет километара од Хоргоша према Новом Саду, а друго исту толику деоницу од Новог Сада ка Суботици. Ово је јуче за „Политику” рекао Милан Бојовић, директор „Путева” из Ужица, који није хтео да каже колико ће државу коштати изградња тих двадесет километара леве траке аутопута.

Иако се већ неколико дана спекулише о износима од 700.000 до 800.000 евра по километру, Бојовић је био изричит да је понуда пословна тајна. Одраније је познато да је из буџета за ту намену опредељено око 20 милиона евра, а за право на градњу се такмичило петнаест домаћих и страних компанија.

Иначе, концесионар за изградњу аутопута Хоргош–Пожега, аустријски конзорцијум „Алпина-Пор” је ценио да километар аутопута кроз Војводину као и на деоници од Обреновца до Уба кошта око два милиона евра. Али када је Влада Србије одлучила да уговор раскине и распише тендер за завршетак аутопута Хоргош–Нови Сад, стручњаци су проценили да километар не може никако да кошта више од милион евра.

Уговор ће бити потписан данас у Влади Србије, а радови би требало да почну у недељу 10. маја.
Извор: Политика
Адреса: http://www.politika.rs/rubrike/Ekon...Beograd-grade-dve-deonice-Koridora-10.sr.html
 
Šta se na kraju dešava sa autoputem kod Novog Sada? Oni su tamo dosta uradili, i Intermost je gradio onu severnu petlju, ne znam za ostale delove. To bi stvarno bilo dobro da završe do kraja godine, jer bi se značajno ubrzao prolazak pored Novog Sada, i verovatno lokalnog saobraćaja...
 
pa nevide se neki zesci radovi na gradilistu. jos uvek nisu poceli sa asfaltiranjem nove trase. a upitnik je kako cu i nastaviti radove kad je Intermost sad u stecaju... :(
 
Не мрда се бар последњих 6 месеци... :violina:

Са друге стране, изгледа да мост код Бешке фино напредује... Колико сам видео, поставили су велику оплату између 2 стуба са Бачке стране, као да ће да изливају бетон на лицу места... Мислио сам да се такви мостови обично раде тако што се довлаче готови метални или бетонски елементи, ал очигледно сам био у заблуди ... Може неки грађевинац мало да нам објасни ову технику прављења моста :)
 
Tadić: Završetak Koridora 10 je ključni privredni zadatak
Autor: Beta-Tanjug | 10.05.2009. - 14:40

Predsednik Srbije Boris Tadić ocenio je danas da je završetak izgradnje Koridora 10 ključni privredni zadatak za Srbiju, jer država time podiže kapacitete i završava neku vrstu evropske obaveze.

"Srbija tako podiže potencijal za ulazak u EU, jer bez Srbije u EU nema ni celovite Unije. Mi smo centralna zemlja jugoistočne Evrope i kada ne gradimo puteve i podižemo infrastrukturu gubimo novac, kredibilitet i uticaj u svetu", rekao je Tadić.
Na otvaranju radova na izgradnji deonice Koridora 10 kod Novog Sada, Tadić je rekao da će Vlada Srbije ispuniti obećanje i završiti izgradnju tog autoputa.

Predsednik je najavio da će u naredne tri godine biti povećana brzina na prugama u Srbiji i to do 110 kilometara na čas na najtežim železničkim deonicama i do 160 kilometara na čas na lakšim deonicama.
"Ne obećavamo brze pruge, nego realistične projekte, a to znači lakši protok roba i prihvatljiv standard na železnici Srbije za sve evropske zemlje", rekao je Tadić.
Prema njegovim rečima, ako bude završena putna i železnička infrastruktura, Srbija će biti potpuno drugačija zemlja, sa većim potencijalom za razvoj i povezivaće ne samo region, već i Evropu i Aziju.
Predsednik Srbije je dodao da je, prema procenama, za završetak radova na putnoj infrastrukturi na Koridoru 10 potrebno 1,6 milijardi evra, kao i da će se radovima obezbediti posao za 200.000 ljudi.
Ako se tome doda i železnički koridor, jasno je koliko je taj projekat suštinski značajan za odbranu zemlje od svetske ekonomske krize, naveo je Tadić.
Prema njegovim rečima, Vlada Srbije će nastaviti sa planiranom štednjom i smanjenjem administracije jer je to važno za privredu i preduzeća koja moraju da posluju u boljim okolnostima.
Dodao je da Srbiju očekuje i velika ustavna i politička reforma koja će obezbediti stabilnost države i razvoj svih regiona, a ne samo Vojvodine.
Tadić je rekao da će se tražiti način da se što pre počne izgradnja puta prema Čačku.
Izvor: Blic
Adresa: http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=91876

Bilo bi lepo kada bi prestali da pričaju koliko je koridor 10 važan jer mi nismo maloumni, a da umesto toga počnu da rade.
 
Hoce neko da mi objasni nesto....
Hajde sto se nastavlja izgradnja druge trake od Novog Sada jer se nastavlja na ovaj nedovrseni deo ali mi nije jasno zasto rade od 28 do 38 kilometra od Subotice ? Jer koliko znam ni tih prvih 28 od granice sa madjarskom nije zavrseno ????

:kafa:
 
имају проблема са тереном, треба укротити ту војвођанску равницу... :rolleyes:
 
Vrh