Šta je novo?

Koridor 10

Btw, zanima me deo novosadskog puta od BGa nesto pre iskljucenja za Batajnicu (negde u Zemun Polju, ili koja vec to lokacija dodje). To sve po planu treba da bude autoput, zar ne? Tu sve izgleda kao da je sveze asfaltirano, ima po 2 trake u svakom pravcu, medjutim skretanja nisu denivelisana (jos uvek? nije ni da ima nekih skretanja, ali npr. moze da prodje na nekim mestima izmedju ograde na sredini) i ogranicenje je 60. Kada bi to trebalo da postane autoput? Zna li se? Radi li se na tome?
 
^^
Taj deo od lakat krivine pa do buduće petlje Batajnica nije predviđen kao autoput prema GUP-u. To je saobraćajnica u nivou gradskog bulevara, označena sa T6, čini mi se, i stoga ima ukrštanja u nivou.

To se i na isečku iz GUP-a jasno vidi:

02plannameneisecak1.jpg
 
Da li to onda znaci da nije predvidjeno da cela trasa puta BG - NS bude autoput??? Ako je tako nema gluplje odluke...
 
Pre lakat skretanja ide obilaznia koja će biti deo autoputa tako da nemaš brige.
 
Batajnica je deo BGD tako da je to autoput BGD-NS, malo lokalpatriotske svesti molim :kk:
 
shmeksi":2qvog6ty je napisao(la):
Pre lakat skretanja ide obilaznia koja će biti deo autoputa tako da nemaš brige.
Aha, to je znaci kada pricaju o tome kako ce spojiti Dobanovce sa autoputem za NS, jel?

Mada se pitam da li je to najkraca moguca putanja...mislim da bi bilo bolje i da tuda ide autoput, pa nek obilaznicu koriste oni koji bi da obidju Beograd, a ovaj drugi autoput oni koji bi da udju u Beograd. Izgradnjom obilaznice autoput u BG postoja prvenstveno gradska saobracajnica, ima mnogo ljudi koji putuju na relaciji BG - NS, bolje bi bilo da oni ne zakrcuju obilaznicu a da opet mogu autoputem da dodju do svog odredista...
 
Uskoro....
Uskoro kredit za Koridor 10

Beograd -- Predstavnici Svetske banke i Vlade Srbije ove nedelje završiće razgovore vezane za ugovor o kreditiranju izgradnje Koridora 10 vrednosti od 388 miliona dolara.

Trenutno su u toku radovi na tri deonice na koridoru.

Prema pisanju lista Blic reč je o kreditiranju izgradnje tri deonice: Grabovica - Grdelica, Vladičin Han - Donji Neredovac i Dimitrovgrad - Granica sa Bugarskom.

Posle okončanja pregovora sva dokumenta vezana za projekat biće poslata Odboru izvršnih direktora Svetske banke na odobravanje. Očekuje se da članovi odbora odluče o projektu na svojoj sednici u prvoj polovini jula, a potom treba da ga ratifikuje Skupština Srbije.

Inače, država je planirala da do kraja godine budu izgrađeni svi projekti za izgradnju 110 kilometara autoputa i da najveći deo posla oko eksproprijacije za koji je potrebno 100 miliona evra bude završen.

Trenutno su u toku radovi na tri deonice na koridoru. Jedna od njih je na jugu Srbije, od Preševa do Levosoja, dužine 21 kilometar, koja bi trebalo da bude završena do 7. jula. U toku su radovi i na dve deonice autoputa Horgoš - Novi Sad. Radi se i na eksproprijaciji i pripremi za realizaciju severnog dela obilaznice od Dobanovaca do Batajnice, čija je vrednost oko 115 miliona dinara.
link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=06&dd=10&nav_id=365200
 
hazard":r8bwokeg je napisao(la):
shmeksi":r8bwokeg je napisao(la):
Pre lakat skretanja ide obilaznia koja će biti deo autoputa tako da nemaš brige.
Aha, to je znaci kada pricaju o tome kako ce spojiti Dobanovce sa autoputem za NS, jel?

Mada se pitam da li je to najkraca moguca putanja...mislim da bi bilo bolje i da tuda ide autoput, pa nek obilaznicu koriste oni koji bi da obidju Beograd, a ovaj drugi autoput oni koji bi da udju u Beograd. Izgradnjom obilaznice autoput u BG postoja prvenstveno gradska saobracajnica, ima mnogo ljudi koji putuju na relaciji BG - NS, bolje bi bilo da oni ne zakrcuju obilaznicu a da opet mogu autoputem da dodju do svog odredista...
Sa tacke gledista jednog vozaca si u pravu. Sa tacke gledista jednog urbaniste nisi. Autoputevi naime razdvajaju naselja i unistavaju gradsko tkivo (osim u slucaju kad su podzemni - Barselona-centar). Za stanovnike naselja Altina, nova Galenika, Zemun polje... bolje bi bilo da postojeci put ostane kakav jeste i da se smanji protok vozila kroz njega. Pre svega je znacajno da se kamionski saobracaj prebaci na obilazni autoput. Iz tog razloga se i prave obilaznice oko grada.
 
Sizif putovao do Grcke i licno se uverio da radovi na 20 kilometara autoputa od makedonske granice do Preseva teku punom parom i to celom duzinom. Izvodjac "Putevi Uzice" je angazovao respektabilnu mehanizaciju i prvi sloj asfalta je postavljen vecom duzinom trase. Nece to lose da izgleda. I Makedonci sa druge strane granice rekonstruisu autoput do Kumanova.
 
A sto sizif na ubaci koju slicicu ili ce to da ucini po povratku ??
 
a dokle se stiglo sa obnovom granicnog prelaza presevo? daj neka ubaci neku slicicu...
 
@Tihi_SRB

Zato sto je stipsa, pa otkad su mu ukrali foto-aparat nece da iskesira novi. :rolleyes:
 
zhaba":3pswe7f5 je napisao(la):
Sa tacke gledista jednog vozaca si u pravu. Sa tacke gledista jednog urbaniste nisi. Autoputevi naime razdvajaju naselja i unistavaju gradsko tkivo (osim u slucaju kad su podzemni - Barselona-centar). Za stanovnike naselja Altina, nova Galenika, Zemun polje... bolje bi bilo da postojeci put ostane kakav jeste i da se smanji protok vozila kroz njega. Pre svega je znacajno da se kamionski saobracaj prebaci na obilazni autoput. Iz tog razloga se i prave obilaznice oko grada.
Osim sto ja nisam primetio neka bogznakakva naselja oko tog puta - poneka kuca pored puta, i uglavnom neki komercijalno-industrijski sadrzaji (vecinom te trase, uostalom, znam da ima jedan deo koji je vise izgradjen). Sto se tih naselja tice, pa jbg, prolazi autoput i kroz NBG i kroz druge delove grade sa druge strane reke, koji su mnogo vise izgradjeni i naseljeni nego deo gde prolazi put za NS. I ne kazem da Beograd treba da bude ispresecan autoputevima kao Toronto, nego na tom potezu ima logike za autoput a ima i mesta. Veliki grad kao Beograd i treba da ima autoput kroz sam grad, kao "brzu gradsku saobracajnicu" i kao nacin za brz ulazak/izlazak iz grada. Naravno ne treba preterivati...
 
Juče sam se samoorganizovao i posetio gradilište na Koridoru 10. Peške sam obišao deonicu od km 28+000 do km 30+000, i video mnogo toga zanimljivog.

Prva slika pokazuje početak gradilišta sa radničkim autobusima i provizornim zgradama gde su smešteni radnici i šef gradilišta:
9tftys.jpg


Tu je otprilike početak iskopanog tla, malo iza pomenutih zgrada:
ehk9e8.jpg


Famozni 28. kilometar od granice:
w82jch.jpg


Greder uskoro počinje sa radom:
309j0ia.jpg


Tabla sa izvođačima radova:
155qya1.jpg


Prvi sloj već leži na podtlu:
m8341d.jpg


Ogromne rupe pored autoputa, deo su budućeg sistema odvodnjavanja, visina im je oko 3,5 - 4 m:
dqjfyq.jpg


Prvi sloj koji se nalazi na podtlu je peskoviti les (les sa velikim procentom peska):
219nlas.jpg


Lepo se vidi humus ispod postojećeg poluautoputa, a i dubina iskopa:
v33n6q.jpg


Ovde se takođe vidi dubina, a i tragovi ježa:
2nimiy9.jpg


Na peskoviti les se nanosi sloj peska u debljini od 50 cm, valjak ga ravna:
2n6ertc.jpg


Pesak se upravo sipa iz kamiona, a buldožer ga razastire:
jk95d3.jpg


Kao što vidite, radovi teku punom parom:
xbepkz.jpg


Kamion prska vodu na tlo da se radnici ne bi ugušili od lesne prašine:
1zz102a.jpg


Evo i zanimljivog uređaja koji vrši ispitivanje zbijenosti tla - u ovom slučaju peskovitog lesa (ispituje se svaki sloj). Uređaj meri plastičnu deformaciju, pa se na osnovu toga ustanovljava da li određeni sloj može da pretrpi predviđena dinamička opterećenja. Ako ne može, onda se vrši zamena sloja (eventualno bi se moglo raditi ubrizgavanje cementa u problematični sloj, ali to u ovom slučaju nije predviđeno). Ispitivanje se radi na svakih 150 m.
dg5p2e.jpg


Evo mašinerije izbliza:
jv6a94.jpg


Već sam kod 30. kilometra, upravo je stigla velika količina peska:
2rwax5z.jpg


Ovo je km 30+000, dalje od propusta nisam išao:
k2l3b5.jpg


Odavde sam išao nazad prema km 28+000.

Bager @ work:
2cnxged.jpg


Pesak se skuplja:
35jxlc7.jpg


Pa se natovaruje na kamion:
uwo5j.jpg


Hrpa mašina sa ježevima u glavnoj ulozi:
2a0lu21.jpg


Stanje radova kod 29. kilometra:
6z3era.jpg


Poslednji prilaz gradilištu za građevinske mašine i ostala vozila:
m8fdps.jpg


Kad sam se vratio do početka gradilišta, vidno sam se iznenadio pošto su tokom moje šetnje nasuli pesak na les, tako da se radi zaista impozantnim tempom:
14nmh39.jpg


Mesto gde nestaju tragovi mašina (nešto ispred km 28+000):
166xe7t.jpg


Nakon što sam gradilište ostavio za sobom, napravio sam sliku poluautoputa između km 27+500 i km 28+000:
2l6sxz.jpg


Eto, to bi bilo to, mislim da je ovo lep učinak od mene, pogotovu što sam pešačio od 10 do 11 sati pre podne kad je temperatura već bila dostigla 32 stepena Celzijusovih. Moram napomenuti da su svi šefovi, kao i radnici bili izuzetno predusretljivi, svi su mi pomogli i objašnjavali sve što sam pitao. Čak sam se upoznao sa jednim inženjerom koji je rodom iz Centralnoafričke Republike, zove se Gerard. Kaže da njegova država nema svetlu budućnost, pa je došao u našu, koja je, u odnosu na njegovu, puna mogućnosti. Završio je Građevinski fakultet u Beogradu, a sad stiče praksu na terenu.

Pozdrav za sve ljubitelje puteva i železnica! :kk:
 
Hvala na komplimentima! Očekujte još slika kad radovi malo odmaknu! :kk:
Inače na pesak dolaze dva sloja drobljenog kamenog materijala, a sam zastor od asfalt-betona će se sastojati od dva sloja: donji bitumenizirani noseći sloj i gornji habajući sloj.
 
Auuuuuu, da kojim slučajem postoji bolji izveštaj ne bi valjao :vops: :gobb:

Samo da nisi Dragan Dabić David :grand:

Bravo bravo.
 
ddavid, fenomenalna reportaža, objašnjena i ilustrovana iz svih aspekata. Nadam se da će ih biti još :kafa:
 
Vrh