Šta je novo?

Koridor 10

Piglet, situacija je bila sledeća. Subetrrin podizvođač u tunelu je bio Put Inženjering iz Niša. Njen vlasnik je želeo da ovaj tunelski kolovoz uradi betonskim finišerom. Izbor mu je bio između nemačkog Wirtgena i američkog Gomaco-a ali su mu u samoj Nemačkoj njihovi putari savetovali da za betonsko finiširanje bolje da uzme Gomaco-a koji se samo time bavi (dok je Wirtgen odličan za asfaltne finišere). Međutim problem je što gotovo niko u našoj zemlji nema iskustva sa radom sa ovakvim finišerima na betoniranju kolovoza, iako Putevi Užice i Gemax imaju neke stare modele koje ne znam ni dal su uopšte koristili i kad. Sem toga kupovina nove ovakve mašine je skupa (plus minus u zavisnosti od opreme-pola miliona dolara), posebno ako nemaš veliku količinu poslova za nju. Zato je najoptimalnija opcija bila da iznajmi mašinu sa rukovaocem. Međutim pošto je ovo specifična i retka mašina u ovoj regiji, a podizvođači bez iskustva u radu sa njom, ugled im na kocki, a rokovi nad glavom, sklapanje cele slagalice nije bilo lako. Uz pomoć Gomaco-a Izabrali su portugalsku firmu Amorim koja je specilaizovana za betoniranje tunela i koja im je dovela ovaj finišer. Međutim iz nekog razloga, oni su sa svog finišera skinuli puž koji spiralno razastire u širinu beton kako bi bio ravnomerno raspoređen kad finišer prođe preko njega. Takođe vibratori su bili malo udaljeniji od kraja mašine. Ali recept betona je ostala odgovornost Nišlija. A recept betona je ključan. Beton ne sme biti ni previše suv ni suviše tečan kako bi izlivanje bilo savršeno. Kad je previše suv onda bude gromuljičast i površina nije glatka, a kad je previše tečan onda ne može lepo da se lije (jer je debljina izlivenog betona kao što se vidi oko 30cm). Dodavanje određenih filera je zakonom zabranjeno. Zato na testiranju beton iza finišera nije ostajao gladak nego neravan, dok nisu uboli pravi recept. Puno betona i znoja su potrošili dok su sve uskladili, jer ipak nisu imali iskustvo sa ovakvom mašinom, a recept betona prema dogovoru nije bila obaveza Amorim-a već Put Inženjeringa (koji inače ima veliko iskustvo u radu sa betonom ali ovo je za njih bilo nešto novo). Na kraju su pomerili vibratore bliže mašini i našli pravu recepturu betona. I kako su radili traku po traku (4 trake) sve više su ulazili u fazon kako sve to funkcioniše. Majstore sa gletalicama mislim da su ostavili iz navedenih razloga, posebno zbog pitanja filera, kao i to da je sam beton po prirodi mnogo glaći od relativno gromuljičastog asfalta kad se radi asfaltnim finišerima. Prosto površina samih materijala, tj asfalta i betona nije ista, pa se male neravnine površine više vide na betonu nego asflatu. Zato kad majstor pređe gletelicom beton ostaje do u milimetar gladak. Ali da se točkovi ne bi klizali po tako glatkoj površini, zato iza ide ono platno, a dodatno i onaj iza sa metlom poprečno prolazi kako bi ga malo izrapavili. Naravno sve to može imati i sama mašina ali je onda skuplja, a ova koja je stigla je bila bez tih dodataka pa se radilo ručno. Za razliku od ovog tunela Bancarevo na K10, mislim da je Planum betonski kolovoz u Šranima i Brđanima na K11 radio ručno, tj bez betonskog finišera.
:sesir:
 
Skoro sam ovde komentarisao kako kosine na deonici Prosek-Bancarevo na snimku dronom deluju suviše blizu kolovozu i kako su strme umesto da su iskopi pod manjim uglom/kaskadnije kako bi se sprešili budući odroni i klizišta na kolovoz nakon otvaranja autoputa, a sada evo i vest o tim klizištima i "nestabilnim kosinama":

Graditelje je na deonici od Proseka do Crvene Reke iznenadilo čak 41 klizište, koje nadležni zovu "nestabilna kosina"
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1186911
 
Какав моћан пост Earthmoving :kk: :kk:
Како се одмах види кад је неко стручан у одређеној области. Ово је звучало као неки приручник за бетонирање тунела, свака част, уживао сам у овом обиљу информација :vops: Једноставно стекне се потпуна слика како се у реалном времену организују и завршавају послови и колико је то захтевна проблематика. Мислим да би и хејтери разних профила и категорија могли ово да прочитају, мало се удубе и поразмисле где су они у овој причи... :sesir:
 
Hvala velika Vračar :sesir: Drago mi je da ti je priča bila interesantna, sad mi dade elana za još par informacija :) Betoniranje je trebalo još u maju da počne ali je Subterra imala problem sa vodama u tunelu, pa je podizvođač morao da čeka da se to reši kako bi počeo svoj deo posla.
Inače ovaj finišer je malo drugačiji od onih standardnih finišera za asfalt koji ima koš u koji kamion istovari vruć asfalt (https://www.youtube.com/watch?v=BsivrxThkeQ). Za razliku od njega ispred ovog betonskog finišera mixer izbaci beton na tlo (ili na transportnu traku koja vodi do finišera), a onda ovaj finišer ide polako ravna ga. Eto, koga interesuje malo detalja :D
 
Браво Earthmoving, тако ја видим користан форумски допринос,када има шта да се сазна ново и да се прошире видици ++ :kk: :kk: :sesir:
 
Вођа је рекао.

Vučić: Završetak radova na Koridoru 10 naredne godine

Premijer Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će naredne godine biti završen kompletan Koridor 10, navedeno je na sajtu Vlade Srbije. Vučić je takođe najavio i da će od 1. januara minimalac u javnom i privatnom sektoru biti za osam odsto veći.
Vučić je, prilikom obilaska radova na izgradnji deonice Caričina Dolina - Vladičin Han na južnom kraku Koridora 10, rekao da će država uraditi sve da se završe deonice ovog autoputa prema Makedoniji, Grčkoj i Bugarskoj.
Premijer je naveo da je jedino problematična deonica Levosoje - Srpska kuća.
On je najavio da će 31. oktobra ili 1. novembra otvoriti i deonicu na putu Ljig - Preljina na Koridoru 11.
http://rs.n1info.com/a201653/Biznis/Vucic-o-povecanju-minimalca.html
 
Umesto što se kiti tuđim perjem, i vođa bi mogao neku deonicu da ugovori nego što dva puta potpisuje 17km Surčin—Obrenovac, prvi put pre 3 meseca za vreme posete kineskog premijera, a uskoro i drugi put.
 
Kad je pohvalio firmu iz Republike Srpske koja radi na južnom kraku K10 (deonica sa Miloševe slike—Grdelička klisura) sigurno je mislio na Integral. Oni rade i autoput Banja Luka—Doboj i verovatno su najjača putarska firma u Srpskoj, dok je to u Federaciji Euroasfalt koji je pre 2 godine završio (sa Turcima) autoput od Sarajeva ka Tarčinu.
 
A zasto je deonica Srpska kuća - Levosoje problematična?
 
To je jedina deonica koju su naprednjaci ugovorili i grade je od početka do kraja, vrv je zato rekao, sumnja u elementarne sposobnosti svih svojih saradnika.
 
Koliko je ovo tačno ?

Površina teritorija R.Hrvatske (kopnena + morska):
87.661 km2, kopno 56.594 km2
Ukupno kilometara autocesta: 1314,8 km
Autocesta ZG - ST - Ploče (A1): izgrađeno 66 mostova i vijadukata i 18 tunela (najduži tunel Mala Kapela, 5821 m). Do Dubrovnika preostalo još 70ak km sa 11 tunela i 13 mostova i vijadukata.
///
Ukupna površina Srbije (bez KiM): 77.454 km2
Ukupno kilometara autoputeva: 669 km plus ono šta vam Vučko obeća.
 
Pazi hrvati uzimaju u obzir morsku povrsinu njihove teritorije za obracun kilometra autoputa u njihovoj drzavi.
Ovo je zaista smejurija...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411059#p411059:2jr3thee je napisao(la):
spatiotecte » 16 Oct 2016 09:06 pm[/url]":2jr3thee]Pazi hrvati uzimaju u obzir morsku povrsinu njihove teritorije za obracun kilometra autoputa u njihovoj drzavi.
Ovo je zaista smejurija...
Slažem se da je smejurija, međutim NAŠA. Dakle mi dodajemo njima tu morsku površinu, jer jedini parametar da imamo više kilometara autoputa od Hrvatske, je da gledamo po površini (još nama oduzmemo KiM), i pritom računamo i kilometre trenutno u izgradnji.
 
Nema veze sa temom, ali pravno, ali i fakticki gledano to i jeste teritorija Republike Hrvatske.
Druga je stvar dal je u pitanju kopno, more jezero ili reka i koliko je to nekome funkcionalno ili nije za koriscenje.
Da povucemo paralelu, svakako da je bitno dal je pola djerdapa nase ili nije, zar ne?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Onda je po tim parametrima drzava Danska (sa groenlandom) gigant po pitanju teritorijalne povrsine samim tim i patuljak po broju km autoputa za takvu velicinu.
 
Sto bi se odricali kiliometara na ap kim tamo ce sw vratimo kad izgrade ap da se nemucimo onamo onamo za brda ona de vidu prizren bio je dvor mojega cara ja tamo moram oruzan poc da srbin nebude vise rob
 
Vrh