Šta je novo?

Koridor 10

Danas sam prošao deonicom Batočina-Kragujevac.
Ono brdo je još uvek kakvo je i bilo, zapravo lošije jer je pre početka radova imalo 3 trake (2+1) a sada ima jedva dve. Još na jednom mestu su radovi na staroj traci, verovatno neko krpljenje.

Šta reći?! Sa jedne strane sam zadovoljan jer je ipak bezbednije i komotnije za vožnju. Nije mi jasno zbog čega je na staroj deonici od naplatne rampe do Batočine 100km/h kao i na poslednjih 10km pre Kragujevca, dok je na novoj deonici 80km/h?
Verovatno put još uvek nije dobio upotrebnu dozvolu.

Ako neko poznaje zakone, zanima me da je moguće dozvoliti i veću brzinu od trenutno zakonskih 100km/h za "brze puteve"?

Žurio sam pa sam okinuo samo ove dve:
Pogledajte prilog 1
 
Presvlaci se deo starog puta gde se "gradi" autoput.
Ne znam imena tih sela da bih bolje objasnio.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Lurker":2rel3xpx je napisao(la):
Nadam se da će pod hitno da... "lete" odatle.

::tadummtss::

Koliko vidim na google earthu, tamo je na istoj parceli ilegalno podignuto celo naselje isključivo (ilegalno) vezano za autoput, bez ikakvih drugih ulica.
A zakljucio si da je ilegalno, na osnovu? ;)
Eto ja bas mislim da je potpuno legalno :D


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=405281#p405281:2mw2zmxb je napisao(la):
laki72 » Ned Sep 11, 2016 4:08 pm[/url]":2mw2zmxb]
Lurker":2mw2zmxb je napisao(la):
Nadam se da će pod hitno da... "lete" odatle.

::tadummtss::

Koliko vidim na google earthu, tamo je na istoj parceli ilegalno podignuto celo naselje isključivo (ilegalno) vezano za autoput, bez ikakvih drugih ulica.
A zakljucio si da je ilegalno, na osnovu? ;)
Eto ja bas mislim da je potpuno legalno :D


Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Da je legalno, imalo bi asfaltni put najverovatnije. Ali nije nemoguće ni obratno, s obzirom da je u pitanju Srbija.
 
Da se nadovežem na Cariibrod, u tunelu Bancarevo je betonirana jedna cev, počinje druga, pa bi sve trebalo biti gotovo za 10tak dana. Uostalom, na kraju filma se vidi deo betoniranja, kao i betonski finišer koji čeka da krene drugu cev.
 
Srpska kuća, Levosoje, autor Miloš Petrović MBA Miljković ( Ratko Mitrović Niskogradnja)
 
Evo novog snimka sa deonice K10 Staničenje Pirot istok 1 deo, od danas

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LTY416mCDts[/youtube]
 
Au što ih je ovako malo, maltene na prste im se mogu izbrojati mašine. Sećam se Azvirtovih filmova sa K11 bile su stotine mašina i kamiona, a i kad prolazim Ibarskom pored kineskih deonica ima puno više mašina. Izgleda da se mnogo brže i bolje gradi ovo što finansiraju i grade Kinezi i Azeri nego Evropljani (EIB i EBRD) i svetska banka.
Na sajtu Koridora stoji da je rok završetka ove deonice 30.12.2016. (http://koridorisrbije.rs/en/projekat-istok) ali meni deluje nemoguće da se ovo završi za 3 meseca
Vidim i da je rok za tunel Bancarevo bio 31.08.2016. ali još se ne nazire kraj radova. Zanimljivo da je ministarka posetila i kritikovala Azvirt, a ovo kašnjenje kao da je zaboravila.
 
Ako je snimak zaista kreiran 29.9. ova deonica ne može da se očekuje pre špica sledeće građevinske sezone. Optimistična prognoza - jun 2017.
 
Kompletna da, najverovatnije biće otvorena po jedna strana od tunela Sopot do Pirot istoka, pa posle ide normalan AP do izlaza u Dimitrovgradu, gde bi na obilaznici bilo isti poluautoput do kraja godine.

U njihovu odbranu, deonica Čiflik - Staničenje - Pirot zapad konstantno je izgradnja bila uz saobraćaj vozila po magistralnom, ali slažem se da mnogo sporo rade. Pogotovo deonicu od tunela Sarlah do petlje Pirot istok, od skoro je ovo urađeno što se vidi na video snimku. Kao što reče Caribord ekspert za ovu deonicu od petlje Pirot istok do 6 mosta na deonici obilaznice Dimitrovgrad je komplet urađen na jednoj strani bar 1 sloj asfalta.
 
Kritikovali gradnju iz njive u njihu , a gle ovo: rok završetka tunela Bancarevo 31.08.2016. a nastavak Bancarevo-Crvena reka 30.11.2017. Znači posle tunela Bancarevo biće "njiva" godinu i 3 meseca.
 
Otprilike. A možda će sva mehanizacija posle preći na deonicu tunel Bancarevo Crvena reka kad Aktor završi ostale deonice AP, pošto na toj deonici mehanizacija nije ušla sigurno 2 godine.

Za sve su krivi projektanti, koji izgleda nikada nisu izašli na teren gde su projektovali AP. Inženjeri koji su radili tunel Bancarevo kažu, iskopaju iz tunela materijal iznesu napolje isipaju, ono postane blato. Zemljište je tu najveći problem, tj glina i blato i neizbežna klizišta.
 
Ako su projektanti loše radili teško nama sa klizištima. Na skorašnjem snimku drona do Bancareva deluje kao da su useci plitki a brda ogromna, plus ima delova između autoputa i starog puta gde su gabioni (kavezi) postavljeni jako čudno tj skoro vertikalno, visine oko 10 metara i drže čitavo brdo. Kad ih vidiš prvo što se zapitaš zar gabioni i useci u brdima nisu trebali biti malo kaskadniji. Posebno ako je istina ovo što kažeš da je zemljište sklono klizištima. Videli smo šta se dešavalo sa neplaniranim klizištima iza Takova, sva sreća dok su radovi još bili u toku, tj pre puštanja autoputa pa su mogli biti na vreme sanirani (ako su uopšte dobro sanirani?!). A Azvirtovo obrađivanje useka deluje kvalitetnije nego ovo sa slika.
 
Klizišta su jako nepredvidiva, i uglavnom nema leka. Ovo je lakši deo deonice, pravi problem je iza tunela do Crvene reke, gde ljudska noga nije kročila duže vreme :lol: , a pogotovo mehanizacija
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408326#p408326:c3tts2t7 je napisao(la):
bobcha78 » Fri Sep 30, 2016 11:54 am[/url]":c3tts2t7]Klizišta su jako nepredvidiva, i uglavnom nema leka. Ovo je lakši deo deonice, pravi problem je iza tunela do Crvene reke, gde ljudska noga nije kročila duže vreme :lol: , a pogotovo mehanizacija

Ne preteruj... Radi se tamo na par mesta i dan danas od tunela do Crvene reke. Uglavnom na mostovima.
Mada je Aktoru tu prioritet do tunela, tu na 1,5-2 km imaju kosina koliko na preostalih 10 km posle tunela. I tu baš dosta rade.
I dan danas mislim da nema gotovih projekata za sve kosine od tunela do Crvene reke.
Što se tiče analize Terninih kosina (Earthmoving), više puta su menjani projekti, dodavani potporni zidovi...
Ljudi su morali da zatrpaju most 9 na 10:00 i prave novi na 10:20 za regionalni koji je pušten prošle nedelje.
Imam puno poverenje u Ternu, koja je svaku svoju deonicu u Srbiji temeljno radila, uz sve moguće malere.
Aktor je druga priča, sada su se uymuvali, ali nemaju kapaciteta da napadnu podjednako sve 4 svoje deonice na istoku.
Kažem 4, jer ni "završenu" Crvena reka-Čiflik nisu završili i trebalo bi da konačno da krenu habajući i završe ga do kraja meseca.
Trenutno gaze na nekoliko mesta, na klipu se vidi recimo kosine na početku i posle tunela, a posebno nasip kod regulacije Nišave.
Zato ih sada manje ima od tunela Sarlah do petlje Pirot istok npr., a malo više na obilaznici Dimitrovgrada, koju su uzeli skoro.
Trace završava Pirot istok-Dimitrovgrad, a i paralelni će do kraja godine, kao i Rubau svoju deonicu, tunel Bancarevo je trenutno nebitan.
Sve u svemu, ostaće na istoku posle maja sledeće godine, a možda i koji mesec ranije, još samo Aktor da završava svoje 3 deonice.
 
Deonica Rubau, puštena kompletna leva, nova strana bez habajućeg, na 2 sloja BNS.
Desna, bivši magistralni, 80% je na 2 sloja BNS, ostatak se takođe završava.
Ovih 12,3 km je realno da se puste do kraja godine u punom profilu:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JQSIdtrCamw[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7crim5IMmaY[/youtube]
 
A da bi pustii ovu deonicu, mora Trace da završi alternativni, paralelni put od Pirota do Bele Palanke.
Delovi tog puta vide se i na prethodnom klipu i u prvom delu klipa Aktorove deonice Staničenje-Pirot istok.
Ostale su im 2 kosine i da dovrše 1 most i 1 nadvožnjak - i oni će završiti do kraja godine verovatno:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7crim5IMmaY[/youtube]
 
Ovo je deonica, koja će biti prva završena, nažalost ne i puštena, jer nema gde da izađe. čeka petlju Pirot istok i obilaznicu Dimitrovgrada...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yEEpOhahDhI[/youtube]
 
Super su snimci :)
Vezano za obrađivanje kosina o kome sam gore pričao, i na ovom snimku Ćiflik-Staničenje možemo videti kako su brda kaskadnije obrađena i udaljenija od puta čime je put zaštićeniji od klizišta i odrona u odnosu na deonicu Prosek-Bancarevo gde su kosine ostavljene tik pored puta i pod većim uglom.

Pogledajte prilog 1
 
Vrh