Šta je novo?

Koridor 10

Juče sam se vratio sa mora, pa evo izveštaja sa juga... :)
Dakle, krećemo od granice sa Makedonijom, deonica Preševo - Levosoje (22km) koja je završena pre par godina:
presevo-levosoje1.jpg

Posle skretanja za Preševo je devijacija zbog buduće naplatne rampe:
presevo-levosoje2-rampa.jpg

presevo-levosoje3-rampa.jpg

Kraj ove deonice:
presevo-levosoje4.jpg


Deonica Levosoje - Srpska Kuća (8km) stoji, izgradnja nije ni počela (dva-tri posta iznad - o tenderu), ide se starim putem normalno:
levosoje-srpskakuca.jpg


Deonica Srpska Kuća - Donji Neradovac (7,5km) je završena, petlja i nadvožnjak kod Srpske Kuće:
srpskakuca-donjineradova.jpg

srpskakuca-donjineradova.jpg

Put je dobar, čak su i linije iscrtane sa "hrapavom" bojom, kao na mostu na Adi:
srpskakuca-donjineradova.jpg

srpskakuca-donjineradova.jpg


Deonica Donji Neradovac - Vladičin Han (26km), u izgradnji, fino napreduje, deluje da je svuda bar prvi sloj asfalta:
donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

Približavamo se Vranju, put se s vremena na vreme pojavljuje u daljini:
donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

Radi se:
donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

Naplatna rampa posle Vranja:
donjineradovac-vladicinh.jpg

Ulazimo na jednu traku budućeg auto-puta (bez habajućeg sloja):
donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg
 
Nastavak:
donjineradovac-vladicinh.jpg

Postavljaju se bukobrani:
donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg


donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

Vraćamo se na pomoćni put:
donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

Nadvožnjak, prelazimo na drugu stranu auto-puta:
donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg


donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

donjineradovac-vladicinh.jpg

Vraćamo se na stari put malo pre Vladičinog Hana:
donjineradovac-vladicinh.jpg
 
Ulazimo u Grdeličku klisuru, neko vreme su radovi sa desne strane, ali kasnije su sa vozačeve, pa nisam mogao lepo da vidim. Dosta se radi, smenjuju se useci i mostovi, ali bi moglo i brže...
klisura1.jpg

klisura2.jpg

klisura3.jpg

klisura4.jpg

klisura5.jpg

klisura6.jpg

klisura7.jpg

Levo se vidi koliko je iskopano:
klisura8.jpg

klisura9.jpg

klisura10.jpg


Deonica Grabovnica - Grdelica (5,6km), ovde su mnogo spori:
klisura11.jpg

klisura12.jpg

klisura13.jpg

klisura14.jpg

klisura15.jpg

klisura16.jpg

Ulazimo na jednu traku auto-puta, ali samo na kratko:
klisura18.jpg

klisura19.jpg

klisura20.jpg

klisura21.jpg

klisura22.jpg

klisura23.jpg

klisura24.jpg


To bi bilo to :)
 
johnny_s":2sf86nyt je napisao(la):

@Џони _С, свака част за фоторепортажу, укњижени плусићћћи.

Ипак лепо напредује градња, наравно могло би на неким деоницама и брже, а можда смо и ми постали на неки начин и мало нестрпљиви.

Бахати данац, мало му се журило па те претиче на пуној линији !
 
johnny_s":34u71o0x je napisao(la):
Juče sam se vratio sa mora, pa evo izveštaja sa juga... :)
Deonica Levosoje - Srpska Kuća (8km) stoji, izgradnja nije ni počela (dva-tri posta iznad - o tenderu), ide se starim putem normalno:
levosoje-srpskakuca.jpg

У чланку у Новостима о Коридору 11 се спомиње и Коридор 10, па да поставим и овде:

„- Циљ Министарства да домаће фирме буду главни извођачи радова већ испуњавамо - каже министарка. - За деоницу на југу Србије, од Српске Куће до Левосоје, дугу осам километара, за неколико дана биће званично објављено да је конзорцијум домаћих компанија добио посао, те да ће са њим бити закључен уговор. То ће бити прва деоница на Коридору 10 коју ће, као главни извођачи, радити домаће компаније. У току је јавни позив за изградњу моста на Дрини, између Љубовије и Братунца, па позивамо домаће фирме да се удруже и добију тај посао.“

Шумадијом у шест трака
Б. ПУЗОВИЋ | 08. август 2015. 11:12 > 20:43 | Коментара: 10
Министарка Зорана Михајловић обишла радове на Коридору 11 код Уба и Љига. Пуних 105 километара Коридора 11, од Обреновца до Прељине, до средине 2017.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BA%D0%B0
 
Гага":zq5xzqws je napisao(la):
johnny_s":zq5xzqws je napisao(la):

@Џони _С, свака част за фоторепортажу, укњижени плусићћћи.

Ипак лепо напредује градња, наравно могло би на неким деоницама и брже, а можда смо и ми постали на неки начин и мало нестрпљиви.

Бахати данац, мало му се журило па те претиче на пуној линији !

Hvala. Napreduje, deluje da će deonica kod Vranja zaista biti gotova do kraja godine, a to nije loše, 26km novog puta. Bilo bi lepo da završe i onaj mali deo kod Grdelice, ali ovim tempom će to biti tek sledeće godine. :roll:

P.S. Upozorenje za sve koji će ići na put ovih dana, velika je gužva, a bahatih kretena nikad više. Ovaj danac još i nije strašan, desilo mi se da me je kr**** isekao pretičući zaustavnom trakom oko 100km pre Beograda, a već je bio mrak :bash: Toliko sam bio zatečen, da nisam čak ni mogao da psujem, samo sam gledao šta da radim... Inače standardne budale, pretiču na punoj liniji na krivini u Grdeličkoj klisuri, seku krivine, ograničenja naravno niko ne poštuje, seku pri prestrojavanju... E da, želim svim budalama koje voze sa dugim svetlima na auto-putu, da večnost provedu u posebnom krugu pakla sa reflektorima uperenim u facu. :evil:
 
johnny_s":nec33cnt je napisao(la):
Posle skretanja za Preševo je devijacija zbog buduće naplatne rampe:
presevo-levosoje2-rampa.jpg

presevo-levosoje3-rampa.jpg

Naplatna rampa posle Vranja:
donjineradovac-vladicinh.jpg

Ako idemo od makedonske granice prema Beogradu imamo ulaznu naplatnu rampu posle pre Preševa?
Što znači da će vožnja od granice do Preševa biti besplatna?

Naplatna rampa posle Vranja je vec izlaz iz zatvorenog sistema naplate za deonicu od Preševa do Vranja
ili je to naplatna rampa za izlaz sa autoputa za Vranje?

Ili su deonicu od Niša do granice sa Makedonijom zamislili da se plaća po deonicama bez zatvorenog sistema kao što je to danas kod Leskovca?
 
Ako je priča o autoputu Niš-Albanija već negde pokrenuta, izvinjavam se.

Cena spajanja Koridora 10 sa Albanijom

Srbija do kraja sledeće godine može da počne deonicu od Niša do Drača dugu 77 kilometara. Cene kilometra u centralnoj Srbiji oko 10 miliona evra. [...]

Na tertoriji centralne Srbije treba da se izgradi 77 kilometara, a od Merdara do Prištine još 30. [...]

Više na: B92


Ova priča se sve više povlači po novinama i vestima. Sve su prilike da će pokušati da proguraju ovo kao krak Koridora 10, kao nešto što je već dugo planirano u okviru razvoja evropske mreže puteva, što je potpuna glupost pošto su koridori kao takvi definisani pan-evropskom mrežom. Tako ni ,,Koridor 11'' nije koridor već zvučno ime da bi se opravdala izgradnja nerentabilnog autoputa.

Da se vratim na prvu misao, po svoj prilici ćemo potrošiti 800M evra, što bi se moglo upotrebiti za gomilu prioritetnijih projekata. Šta dobijamo ovim projektom? Luke u Albaniji nisu nikakav faktor pošto 95% kontejnerskog saobraćaja u Srbiju ulazi preko luke u Rijeci. Ekonomska razmena, a ni postojeći saobraćaj ne opravdava izgradnju autoputa.

Jasno je da je ovaj projekat naredba odozgo, ali bilo bi zanimljivo prodiskutovati bez predrasuda (ja prvi tu imam poteškoća), o mogućim dobrim stranama projekta. Može li ovaj autoput indukovati ekonomsku aktivnost? Da li je trgovina način normalizacije odnosa ljudi koji žive jedni pored drugih, a ne velika izvinjenja/pomirenja/deklaracije političara? Da li region juga Srbije i Kosova ima šta da ponudi na regionalnom tržištu?
 
Moje виђење је да је тај ауто пут у потпуности политички исфорсиран без икаквог економског оправдања. Пре икаквог почетка пројектовања уопште, ми морамо:
1.завршимо обилазницу око Београда у потпуности, са мостом преко Дунава код Винче;
2. да рехабилитујемо пругу Београд-Бар;
3. да завршимо започете коридоре/ауто путеве - коридор 10 и крак ка БЈРМ и крак ка Бугарској;
4. да електификујемо пругу на коридору 10 ка Бугарској;
5. да рехабилитујемо пругу Рума-Зворник;
6. да изградимо ауто-пут од Чачка до Ћићевца;
7. да изградимо више ауто-путева ка РС и БиХ;
8. да изградимо пругу Ваљево-Лозница;
9. да завршимо ауто-пут oд Крагујевца који је започет;
10. да направимо ауто-пут до Румуније.

Тек кад то све завршимо, можемо да почнемо да размишљамо о ауто путу ка Албанији.
 
Da se vratim na prvu misao, po svoj prilici ćemo potrošiti 800M evra, što bi se moglo upotrebiti za gomilu prioritetnijih projekata. Šta dobijamo ovim projektom? Luke u Albaniji nisu nikakav faktor pošto 95% kontejnerskog saobraćaja u Srbiju ulazi preko luke u Rijeci. Ekonomska razmena, a ni postojeći saobraćaj ne opravdava izgradnju autoputa.

da, ako prodaju robe ( 300 miliona eur
) na Kosovu ne racunamo u tu ekonomsku razmenu, svakako. :sesir:


Dal nam je ovaj projekat prioritet? Po mom misljenju nije.
Sa druge strane, dal je opravdan? Pa ako se pored ekonomskih, u obzir uzmu i politicke konotacije, onda svakako jeste.

Bojim se da celoj toj prici nas narod prilazi previse srcem, a premalo glavom.
Na kraju krajeva, mi ne gradimo put do Draca ili do Tirane, vec gradimo put kroz nasu zemlju, ili (ako smo optimisti) do nase juzne pokrajine.

I da se razumemo. To sto neko misli da su neizgradnjom ovog pravca Albanija i Kosovo izolovani (kao vid kazne) je jos jedna velika glupost. glupost je i sama namera takve vrste ``kaznjavanja``, ali i pomisao da mi, samostalno nekoga mozemo izolovati.

Mislim da nam je u interesu da napravimo ovaj put, tim pre sto ce nam zbog politike (naravno, svuda je ima) biti dostupnija sredstva i pod povoljnijim uslovim.

I jos jedna stvar, da ne zaboravim.
I HR je svojevremeno izbegavala da zavrsi deo autoputa ka granici sa Srbijom, pa su im ti isti vladari Evrope nalozili da to moraju uraditi.
Zato se nemojte toliko cuditi celoj ovoj prici.
 
Ако већ мора да се гради ауто-пут према Косову, ја бих га направио на траси Краљево-Рашка-Косовска Митровица.

Хрватима је ауто пут требао ка нама пошто је преко наше територије коридор ка истоку. Нама ауто пут ка Албанији није уопште потребан. Ово је све исфорсирано под окриљем "регионалног помиења".
 
TranspoWarrior":3hfkvh4f je napisao(la):
Ako je priča o autoputu Niš-Albanija već negde pokrenuta, izvinjavam se.

Cena spajanja Koridora 10 sa Albanijom

Srbija do kraja sledeće godine može da počne deonicu od Niša do Drača dugu 77 kilometara. Cene kilometra u centralnoj Srbiji oko 10 miliona evra. [...]

Na tertoriji centralne Srbije treba da se izgradi 77 kilometara, a od Merdara do Prištine još 30. [...]

Više na: B92


Ova priča se sve više povlači po novinama i vestima. Sve su prilike da će pokušati da proguraju ovo kao krak Koridora 10, kao nešto što je već dugo planirano u okviru razvoja evropske mreže puteva, što je potpuna glupost pošto su koridori kao takvi definisani pan-evropskom mrežom. Tako ni ,,Koridor 11'' nije koridor već zvučno ime da bi se opravdala izgradnja nerentabilnog autoputa.

Da se vratim na prvu misao, po svoj prilici ćemo potrošiti 800M evra, što bi se moglo upotrebiti za gomilu prioritetnijih projekata. Šta dobijamo ovim projektom? Luke u Albaniji nisu nikakav faktor pošto 95% kontejnerskog saobraćaja u Srbiju ulazi preko luke u Rijeci. Ekonomska razmena, a ni postojeći saobraćaj ne opravdava izgradnju autoputa.

Jasno je da je ovaj projekat naredba odozgo, ali bilo bi zanimljivo prodiskutovati bez predrasuda (ja prvi tu imam poteškoća), o mogućim dobrim stranama projekta. Može li ovaj autoput indukovati ekonomsku aktivnost? Da li je trgovina način normalizacije odnosa ljudi koji žive jedni pored drugih, a ne velika izvinjenja/pomirenja/deklaracije političara? Da li region juga Srbije i Kosova ima šta da ponudi na regionalnom tržištu?

@Транспортни Ратниче, имаш посебну подтему "Магистрала/аутопут Нис -Пристина :p, извињавам се Ниш-Приштина :) (Magistrala/autoput Nis-Pristina) на теми "Регинални развој". Не би било лоше да i тамо поставиш ову вест.

@Игоре, стави бре оне кукице изнад "s"
 
Вратих се пре неки дан са летовања на средњем прсту древног полуострва Халкидик (за које би се у време Царства Душановог могао добити ваучер), па да прокоментаришем стање пута, тзв. Коридора 10.

Као прво, судећи по стању коловоза и свега око њега, Србија оставља утисак озбиљне државе у односу на своју јужну православну браћу (и једну и другу). Нећу овде дубље да улазим у анализу да ли је то тако или није, али, то је мој утисак са овог путовања и чини ми се да, колико год тучени у главу последњих деценија или век, ма колико овде владају коњи и психијатријски случајеви, ипак нисмо толики лелемуди, провинцијалци нити Левантинци као неки.
Елем - мере које бих предложио, руковођен Брежњевљевим принципом ограниченог суверенитета држава, су следеће:

- Грчке аутопутеве дати на управљање немачком министру финансија Шојблеу и баварској партији ЦСУ, увести вињете, с тим да их за казну због затеченог стања и због немања смисленог путоказа за путнике ка северу на солунској обилазници (Евзони, Скопље... Београд), плаћају само Грци;

- На македонскиот авопат (који е срамота за цивилизација и за људски род) да се дадне екстериторијален статус, јер га обрукаше името на Александар Македонски, по који га назваше. И тамо да буде дозволен саобракај само на инострани возила, јер за антички превозни средства (двоколице, летећи коњи и сл.) автопат нее неопходан.

- Да удружење возача из иностранства тужи Македонију некој међународној инстанци и да тражи повраћај новца за путарину, плус амортизацију - 5% од вредности возила због извесне штете настале на деоници Велес - Демир капија и још понегде. Ако међународним приватним правом није предвиђена таква могућност, да се уведе.

Толико. Срекен пат ви желува Македонија пат!

Идуће године идем преко Бугарске.
 
@Pantograf,

Da li si vozio u traci za vozenje ili za preteknuvanje.

I ako budeš išao preko Bugarske, onda pitanje: U koju traku ćeš da karaš?
 
Чим стигнеш у Грчку изнеси им ове своје предлоге, има да те туре на средњи прст доживотно да се науживаш...
 
А, не, ја ћу овако, на кварно, већи сам ја Латин од Бизантинаца :D

(Германи им већ узеше 14 аеродрома, нек ставе њих на средњи или који год прст хоће)
 
Пантограф":1km44y4z je napisao(la):
Вратих се пре неки дан са летовања на средњем прсту древног полуострва Халкидик (за које би се у време Царства Душановог могао добити ваучер), па да прокоментаришем стање пута, тзв. Коридора 10.

Као прво, судећи по стању коловоза и свега око њега, Србија оставља утисак озбиљне државе у односу на своју јужну православну браћу (и једну и другу). Нећу овде дубље да улазим у анализу да ли је то тако или није, али, то је мој утисак са овог путовања и чини ми се да, колико год тучени у главу последњих деценија или век, ма колико овде владају коњи и психијатријски случајеви, ипак нисмо толики лелемуди, провинцијалци нити Левантинци као неки.
Елем - мере које бих предложио, руковођен Брежњевљевим принципом ограниченог суверенитета држава, су следеће:

- Грчке аутопутеве дати на управљање немачком министру финансија Шојблеу и баварској партији ЦСУ, увести вињете, с тим да их за казну због затеченог стања и због немања смисленог путоказа за путнике ка северу на солунској обилазници (Евзони, Скопље... Београд), плаћају само Грци;

- На македонскиот авопат (који е срамота за цивилизација и за људски род) да се дадне екстериторијален статус, јер га обрукаше името на Александар Македонски, по који га назваше. И тамо да буде дозволен саобракај само на инострани возила, јер за антички превозни средства (двоколице, летећи коњи и сл.) автопат нее неопходан.

- Да удружење возача из иностранства тужи Македонију некој међународној инстанци и да тражи повраћај новца за путарину, плус амортизацију - 5% од вредности возила због извесне штете настале на деоници Велес - Демир капија и још понегде. Ако међународним приватним правом није предвиђена таква могућност, да се уведе.

Толико. Срекен пат ви желува Македонија пат!

Идуће године идем преко Бугарске.

Делим Ваше мишљење у вези са аутопутем од Табановца до Ђевђелије. Далеко од тога да је добар. Вероватно је чак и за нијансу лошији него код нас. Међутим, када је реч о Грчкој, Ви и ја очигледно нисмо били у истој земљи.

Видим да следећи пут желите да идете кроз Бугарску. То бих Вам најтоплије препоручио. Пре две године ишао сам кроз Бугарску за Грчку. Једним делом се иде новоизграђеним аутопутем. Заиста је првокласан. И магистрални путеви су у одличном стању.

Међутим, за разлику од Вас, мени су путеви у Грчкој деловали прилично добри. Макар на делу од границе са Бугарском до Кавале. Можда је ту и тамо била понека неравнина, али су у целини били бољи него Коридор 10 кроз Србију. Тако да ме заиста изненађује Ваше виђење.
 
Od makedonske granice do Soluna put nije sjajan. Tim putem prolazi većina Srba i većim delom to i nije autoput.
Znači od Srbije do Halkidikija najbolji kvalitet puteva je kod nas.
Međutim posle Soluna, ka Atini ili Jonskom moru je već druga priča.

Poslato sa telefona
 
@СВЕТ

Нема потребе за персирањем :wink:

Путеви у Грчкој су одлично пројектовани, али се очигледно уопште не одржавају и сада су, за званично развијену земљу, у веома лошем стању, толико лошем да би поређења са сиромашнијим државама - Хрватском, Мађарском и сл. - била неумесна. Горе је него прошле године, а тада је било горе него претходне.
Укратко, рупа и улегнућа већ има на све стране, као и клизишта, која се изгледа уопште не санирају. Има их нпр. на путу А25 (иначе, сјајном за вожњу) од Солуна до Неа Мудање (са ограничењем од 110 км/сат), на магистрали кроз Ситонију и готово свуда где постоји брдо или брежуљак. И на аутопуту кроз Србију (Бегаљичко брдо, Мечка) често се појављују клизишта, али се она и санирају. Такође се код нас води рачуна и о растињу поред пута и у разделном острву, а Грке за то изгледа заболе... узо.

Заборавио сам дилатације - убедљиво најгори и најопаснији мост или надвожњак којим сам икада прешао налази се на скретању са аутопута А1 за Атину, ка Солуну (оно кад се не скрене на првом искључењу за Солун, него се настави право, да се избегну семафори). Две траке, велика дозвољена брзина, аутомобил се одваја од подлоге у кривини. Срам их било. И то није једино такво место...

Поврх свега, Грци уопште не показују намеру да прошире пут за камиказе ка Евзонију (2 возне + 2 зауставне траке, језива и болесна претицања) и претворе га у аутопут.

Такође, не бих се никако сложио да је аутопут кроз Македонију "нешто лошији" од оног кроз Србију. Много је лошији. Бедно је колико је лош, срамота за бившу републику СФРЈ, у чије време је и тај пут био итекако добар.

За Бугарску знам да је на том правцу све супер.
 
Imam jedno pitanje koje me odavno kopka, a pošto sam pre neki dan vraćajući se iz S. Karlovaca prošao ovuda, podsetilo me je da ga postavim i vama, možda će neko znati tačan odgovor.

Naime, između Inđije i Beške postoji put koji povezuje auto-put sa starim novosadskim putem. Tačno mislim na:



Put je po svim karakteristikama izgleda građen kako auto-put odnosno jedna njegova traka (popularno polu-auto put), sa zaustavnom trakom sa jedne strane u pravcu ka Beogradu. Evo slike sa Google Street view-a.



Ono što me zanima je ideja zbog koje građen na ovakav način (a ne samo kao obična 1+1 magistrala)? Da li je trasa auto-puta za sever zapravo nekada davno zamišljena drugačije... ili je ovo bio samo neki davno zaboravljeni krak koridora 10 u Sremu koji je ostao danas da kao patrljak i predimenzionirana investicija podseća na neko staro vreme... Sigurno ga nisu napravili ovoliko širokim tek tako! Delom me na to navodi i činjenica pod kojim uglom se ova deonica uliva u auto put ka Beogradu, obratite pažnju na mapi! Takođe veza sa njim je moguća jedino pravcem iz/za Beograda, nije moguće skreniti iz/za Novi Sad. A i sam nadvožnjak na uključenju mi se čini prikladnijim za traktore nego motorna vozila...

Put prolazi kroz totalnu nedođiju i u odličnom je stanju. Ograničenje je 80km/h, a saobraćaj veoma slab (možda postane popularniji kad se konačno uvede plaćanje putarine po pređenom km). Malo me podseća na obilaznicu oko Kraljeva koja će svakako pre ili kasnije postati auto-put. Zna li neko nešto precizno o ovome da mi kaže?
 
Vrh